Monday, November 9, 2015

WK Chalet Inn Kg Mat Daling Tempat Pegawai Kerajaan, Consultant Dan Kontraktor Berehat Bersantai

Bagi rombongan Pegawai Tinggi Kementerian, Consultant, ADUN dan kontraktor perjalanan mengharungi Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 1 hingga ke Fasa 2 yang sedang dibina sungguh memenatkan. Rombongan ini perlukan rehat.

Di penghujung kampung Ulu Tembeling sepanjang Sungai Tembeling ada kampung terakhir Kg Mat Daling. Ada banyak sub-sub kampung yang lebih kecil dan banyak yang kurang penghuni. Terdapat sebuah hotel atau dipanggil WK Chalet Inn bagi memenuhi keperluan rombongan yang ingin melawat kampung paling hujung ini.


Dari Kuala Tahan ke Kg Pagi 21km jalan sudah siap bertar.

Dari Kg Pagi ke Kg Kuala Sat ke Kg Bantal Seberang 32km jalan sedang bina.

Dari Kg Bantal Seberang ke Kg Mat Daling 13km akan dibina dengan peruntukan tambahan.

Total jarak Projek Jalan Ulu Tembeling ini ialah 66km sudah tentu perjalanan yang cukup memenatkan apalagi bila hujan lebat.


WK Chalet Inn menawarkan penginapan dan makan pagi dan malam. Agar menarik ada sebuah hotel chalet inn yang besar dan selesa. Ini diusahakan oleh orang kampung Mat Daling sendiri. Pemilik hotel chalet ini bernama Wan Kamaruddin (lebih dikenali sebagai Wan Uyuk) sudah meninggal dunia. Kini anak-anak arwah yang mengurusnya.



WK Chalet Inn Kg Mat Daling Ulu Tembeling.



Chalet eksklusif WK Chalet Inn.



Beberapa ekor ikan kelah @King of The Tembeling Fish menanti untuk hidangan dinner malam nanti.



Beberapa kenderaan 4WD sudah berkumpul parking di hadapan WK Chalet Inn.



Pegawai Kerajaan, Consultant dan Kontraktor berehat santai di WK Chalet Inn.



Rombongan yang turut serta pun berehat santai di WK Chalet Inn.



Bangunan cafe house untuk dinner malam nanti hidangan lazat ikan kelah, daging eksotik hutan, sayur pucuk paku tebing Sungai Tembeling goreng kicap...wow membuka selera WZWH dan untuk breakfast esok hari.



Di cafe house WK Chalet Inn tempat mini Parlimen dan Dewan semuanya combine dari YB ADUN, Pegawai Tinggi Kerajaan, Kementerian, EPU, Consultant dan Kontraktor mengimplementasi, merancang kembali, pembangunan di Ulu Tembeling. Suara pemimpin akar umbi kesemua 5 Tok Empat Kampung Ulu Tembeling; Kg Bantal , Kg Mat Daling, Kg Gusai, Kg Kuala Sat dan Kg Pagi didengar kemahuan, rintihan dan permasalahan dan penyelesaian.

Bagi Pakej 3 pula, ia merupakan penyudah kepada keseluruhan projek. Pakej ini ditangguhkan pelaksanaannya akibat daripada kekangan peruntukan tambahan yang diperlukan sebanyak RM151 juta. Pakej ini akan diluluskan dengan kadar segera.

Pakej ini melibatkan beberapa jalan antaranya:

  • Dari Kg Bantal Seberang ke Kg Gusai 5km
  • Kg Pagi By Pass 7km
  • Jalan kampung dari Kg Bantal Seberang ke Kg Mat Daling 13km
  • Jalan Kg Kuala Sat 5km
  • Sebuah jambatan di Sg Tembeling menghubung Kg Bantal dengan Kg Mat Daling sepanjang 220m
  • Sebuah jambatan di Sg Sepia di Kg Gusai sepanjang 85m
  • Membina 6 jambatan pendek merentasi Sg Semena, Sg Rek, Sg Kembir, Sg Semena-Main, Sg Bubut, dan Sg Betung 


WK Chalet Inn Kg Mat Daling tempat Pegawai Kerajaan, Consultant, Kontraktor dan Pemimpin Akar Umbi berbincang berehat santai.



Pemandangan pagi hari WK Chalet Inn bangunan hotel 2 tingkat dan chalet setingkat 



Pemandangan pagi hari chalet setingkat dan bangunan cafe house WK Chalet Inn.



Ini kolam yang luas jauh ke penghujung kaya dengan sumber pelbagai ikan air tawar fresh water fish yang boleh dipesan menunya untuk siap dipanggang dan digulai oleh WK Chalet Inn Kg Mat Daling.



Inilah team Pegawai Tinggi Kerajaan, Kementerian, Consultant, ADUN dan Kontraktor yang bekerja bertungkus lumus bagi menjayakan Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 1 Kuala Tahan-Kg Pagi RM121 juta, Projek Fasa 2 Kg Pagi -Kg Seberang Bantai RM280 juta plus tambahan peruntukan RM151 juta dan seterusnya Projek Fasa 3 Kg Mat Daling - Terengganu RM600 juta.




WZWH boleh conclude bahawa pembangunan Ulu Tembeling dengan memastikan projek-projek pembangunan ini diimplementasikan mengikut bajet yang diluluskan maka bolehlah dianggap sudah selesai. Kini masa untuk membangunkan di banyak tempat di Parlimen Jerantut yang memerlukan kebolehan, keupayaan dan kepakaran mendapatkan projek-projek untuk dijayakan. WZWH will do it!

3 comments:

Anonymous said...

HARGA ROKOK DINAIKKAN SECARA MELAMPAU SEBANYAK RM3.20, DARI RM13.80 KEPADA RM17.00. KENAIKAN TERTINGGI INI TIDAK MASOK AKAL, TIDAK PERNAH BERLAKU DI DLM MANA2 PIMPINAN UMNO/BN SEBELUM INI.

TERIMA KASIH KPD KERAJAAN NAJIB, KERANA KERAJAAN NAJIB SUDAH TIADA IDEA UNTUK MENJANA PENDAPATAN NEGARA.

DI SINI DAN DI MANA-MANA PON, TIDAK ADA LAGI PENGUNDI/PEMINAT/PENYOKONG UMNO/BN.

JUMPA LAGI DI PRU-14.

SEKIAN TERIMA KASIH.

Anonymous said...

Ada kemungkinan GE14 ditangguh?

Anonymous said...

bila siap projek ni nanti, semua semua ikan sungai da daging eksotik pun pupus.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024