Wednesday, December 31, 2014

Penerbangan Heli Terakhir 2014 Misi Bantuan Banjir Ulu Tembeling...
















Dato' Wan Amizan bin Wan Razak ADUN Tahan atas rasa prihatin terhadap nasib penduduk 5 kampung utama Ulu Tembeling menaiki penerbangan helikopter terakhir 2014 dalam misi bantuan banjir .

Helikopter tentera tidak dapat digunakan  kerana sibuk beroperasi di Kelantan. Oleh sebab itu ADUN Tahan menggunakan inisiatif sendiri bagi menerbangkan bekalan makanan beberapa trip penerbangan ke 5 kampung besar di Ulu Tembeling guna helikopter Weststar.

Mengikut Jadual hari ini:

  • Kg Pagi 3 trip
  • Kg Kuala Sat 3 trip
  • Kg Mat Daling 3 trip
  • Kg Bantal 3 trip
  • Kg Gusai 3 trip

Helikopter sepatutnya tiba pukul 10.00 pagi ini tetapi atas sebab tertentu terlewat tiba pukul 3 petang di Padang Hoki Jerantut.

Petang hari ini helikopter hanya mampu membuat 2 trip penerbangan ke Kg Pagi. Ini penerbangan helikopter terakhir tahun 2014.

Esok beberapa trip penerbangan helikopter akan berlepas ke kampung-kampung di Ulu Tembeling mengikut jadual keperluan sudah masuk tahun baru 2015.

Itulah hebatnya ADUN Tahan sanggup bergolok bergadai jual reban ayam pun sanggup demi kebajikan dan kesejahteraan penduduk di DUN Tahan.






















Penghulu Zul bagi mukim Tembeling Tengah yang semakin berwibawa dan bertanggungjawab menjalankan amanat menjaga kebajikan penduduk mukimnya bersama Cik Betty Pegawai Khas DUN Tahan yang sudah berpuluh tahun berkhidmat menjaga kebajikan penduduk DUN Tahan mengiringi ADUN Tahan.

Di Bilik Gerakan Banjir DUN Tahan masih punya stok yang banyak untuk diagih-agihkan kepada lokasi banjir yang terlibat menunggu giliran dan keperluan.








Mangsa-mangsa banjir di DUN Tahan tidak perlu bimbang dan risau bekalan makanan banjir sentiasa ada dan cukup. ADUN Tahan begitu komited menjaga kebajikan mangsa-mangsa banjir.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024