Saturday, February 23, 2013

Karnival Pendidikan Parlimen Jerantut

Dato' Wan Amizan Wan Razak bakal calon popular parlimen Jerantut percaya agenda pendidikan adalah elemen fundamental mentransformasi tahap rakyat Jerantut kepada standard of living yang lebih baik.

WZWH sebagai Pengerusi Biro Pengajian Tinggi Pemuda UMNO Jerantut telah menyokong penuh usaha Dato' Wan Amizan.

Karnival Pendidikan Jerantut adalah satu medium pendedahan kepada anak-anak muda Jerantut dengan kerjasama dan penglibatan Kolej Komuniti Jerantut, Pusat Latihan Teknologi Tinggi (ADTEC) Jerantut, PPD Jerantut, agensi kerajaan, dan swasta serta NGO.

Majlis Perasmian Karnival Pendidikan Sempena Karnival Kas Sayang Jerantut Yang Bertempat di Perkarangan Kolej Komuniti Jerantut  Berlangsung Pada Jam 10.30 pagi dan Dirasmikan Oleh Menteri Pengajian Tinggi Malaysia...Moh Kita Weh, Banyak Maklumat Kita Boleh Dapat Di Sini...!!



Dato' Wan Amizan tokoh politik yang gigih memperjuangkan Kolej Komuniti dan ADTEC di Jerantut. Beliau juga sedang memperjuangkan sebuah politeknik dan universiti didirikan di Jerantut.


Ucapan teks Menteri Pengajian Tinggi dibaca oleh Ketua Pengarah Pengajian Tinggi. Dato' Khaled Nordin Menteri Pengajian Tinggi menjanjikan satu karnival pendidikan yang lebih besar akan di adakan di Jerantut dengan lebih awal dirancang bersama.

Pada sama Kementerian Pengajian Tinggi sedang menjalan kempen "Moh Gi Universiti" di setiap zon seluruh negara. KPT juga merancang Kempen "Moh Gi Universiti" di Kuantan Pahang pada bulan Mac 2013.

Tapi... Jerantut sudah buat dulu karnival pendidikan selama 3 hari.


Para hadirin yang datang. Perhatikan booth-booth pameran di belakang.


Para hadirin yang hadir.


Majlis Pelancaran Karnival Pendidikan Jerantut.


WZWH berharap lebih ramai anak-anak muda Jerantut berjaya belajar ke universiti baik di dalam dan luar negara dengan memilih bidang dan kerjaya yang sesuai.

Biar lebih ramai anak-anak muda Jerantut menjadi orang yang berguna dan berjasa kepada negara.

11 comments:

Anonymous said...

Menteri x datang...hantar wakil.. dia gi koner..... karnival sehebat ni pun menteri masih x yakin..... fail fail

Quiet Despair said...

Happening juga ye Jerantut. Not bad at all.
Bro Wan and fans, SWK dah terbit balik. Tak lama tutuplah bila saya komen dan get reactions.
Gayanya his latest posting tulisan Sakmongkol. Stail writing Sakmongkol dan cakap pasal kampung-kapung di Pahang yang dia tahu.
Saya dan Kampungman dan kawan-kawan dah lama agak Sak tu ada kuncu-kuncu yang tulis bagi pihaknya.
He cant be writing non-stop when he is busy campaigning to lobby his candidacy.
They have alternate blog admins.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam QD,
Ada banyak lagi program-program akan dijalankan non-stop sehingga parlimen dan DUN dibubarkan.

You know QD, They the oppositions are talking cheap...we the UMNO young supporters implement the programmes. More works than mere talks...

Anonymous said...

Syabas WZWH atas melaporankan atur cara parti dikawasan Jerantut. Untuk makluman, atur cara parti dikawasan lain telah berjalan dengan rancak dan sempurna. Didapati bukan saja program untuk ahli Umno sahaja, tetapi program BN bersama pengundi telah bermula senjak satu tahun enam bulan yang lepas. 

Kami ucapkan syabas kepada gabongan pengajur diperengkat cawangan khasnya dan bahagian amnya kerana yang penting jentera pilihan raya bergerak dan maklumat parti dapat disampaikan ke akar umbi.

Quiet Despair said...

Good work abang. Hope you will be rewarded with a seat. Or Allah will reward you in other ways. BN is always the hard-working one. But of course Sakmongkol wont agree. Heehee.

Anonymous said...

Agak pelik juga penulis kat Wan Amizan tu kerana dikatakan popular untuk jadi MP tapi tak hadir masa jamuan Ybm Tengku dengan Imam dan ajk masjid dibawah parlimen jerantut pada 22.02.13 yang lepas didewan majlis daerah jeranntut. Popular macamana kalau macam tu. Pembodek-pembodeknya pun tak ada.

Anonymous said...

events like this should be organized more in the future...once a year is okay. Not when election is around the corner....rakyat still cant help but to deem this event as politically inclined bcoz election is near...
It is high time that jerantut gets a politeknik or university as our PM is from pahang...jerantut MP n state assemblymen must work really hard to make this happen...we must learn from lipis n jengka. Jerantut is obviously more lively n 'happening' compared to those two ghost towns but we stil lose to them as far as access to tertiary education is concerned. Many jerantut-born professionals like lecturers want to settle down in jerantut n they r counting on the local politicians to make it happen...

Anonymous said...

kalau d teropong btul2 para hadirin kat front row tu org kuat politik umno jantot, staff kolej n adtec n wakil2 agensi gomen....blkg tu bebudok sekoloh aje....tu pun ka rasa kena paksa oleh ppd...ke guane weh?

Anonymous said...

Anon 1047 am .....

Program ini di buat untuk sapa ,. Untuk bangsa apa ... Untuk anak2 , cucu cicit kita ... Untuk bangsa melayu lah . Xtau la apa bangsa apa awk ni . Apa yg nk di bangkangkan lg cuba tgk di jerantut sekarang ada kolej komoniti , ada ADTEC semua ni untuk BANGSA MELAYU . mungkin awk ni dari bangsa org sakai kut .

Anon 11.09pm .
Bro setiap pemimpin ada tugasan msg2 , kalau semua nk kesitu mati la dan npk sgt kaki bodek . Pastu mintak itu mintak ini x dpt jer protes mcm org kecewa . Hari2 selesaikan mslh rakyat dan x semua dpt diselesaikan secepat mungkin .. Apa yg dibuat semua x betul pd pandangan awk ,, apa awk ni MALAIKAT ke yg ari2 x buat salah . Bwk2 berpikir bila bercakap awk tuduh dia mcm2 kalau dia tak buat sapa yg dpt dosa sapa yg dpt pahala . Nabi kita pun x ajar kita mengaibkan sesama manusia x kira dia islam atau pun kafir ..

Anonymous said...

...semua program diswastakan...done by event management...mana dia pemuda umno.....bobok aje...pemuda tempel tempel aje....

sang sapurba said...

OTAK NEGATIF TETAP NEGATIF.ZAMAN NABI DULU ORANG OTAK NEGATIF IALAH ABU JAHAL DAN ABU LAHAB.APA NABI BUAT SEMUANYA TAK BETUL.

RUPANYA KETURUNAN DUA EKOR TU BANYAK SANGAT KAT JERANTUT NI.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024