Saturday, May 12, 2012

Question To Sakmongkol AK47 And Aspan Alias: What Democracy Is For DAP Malays? The Real Truth!


It is interesting to see how Tay Ting Hean of Sin Chew is lost for words in his analysis of the Tunku Aziz's fall from grace in the DAP.

His writing in Mandarin then translated into Bahasa Melayu is here..

Seperti yang telah dijangkakan, Tengku Abdul Aziz tidak dapat disyorkan oleh DAP untuk sambung jawatan senator parti pembangkang.

Beliau hadapi tuduhan dan kemarahan parti, menuding beliau seorang penghianat parti, patung dan orang tua nyanyuk; jawatankuasa disiplin DAP mahu beliau tunjuk sebab, ahli-ahli parti mahu beliau dilucutkan dari keahlian parti.

Umpama manusia yang terbiar tiada nakhoda, menempah kejayaan dan ditempa kemalangan sering silih berganti.

Tiga tahun lalu, Tengku Abdul Aziz masuk parti DAP dengan sambutan ramai orang yang begitu meriah. Inilah kali pertama DAP sejak ia ditubuhkan mencipta sejarah kerana dapat mempengaruhi orang Melayu yang berkedudukan begitu tinggi dan berpengaruh manjadi ahli dalam parti.

Jawatan Kerusi timbalan presiden diserahkan kepada beliau, supaya dapat mengunakan pengaruh Tengku Abdul Aziz menaikkan kewibawaan DAP, dimana DAP anggap DAP telah bertukar wajah baru, menjadi sebuah parti yang benar-benar terbuka untuk semua kaum, selepas itu tidak lagi takut dituduh sebagai parti Cauvinisme Cina.

Hanya gara-gara Tengku tidak bersetuju terhadap perhimpunan Bersih 3.0, sebaliknya hari ini beliau dibekukan ke dalam peti sejuk.

Hanya dalam sekelip mata sahaja hilang dari pandangan, diganti dengan tomahan. 

Hari ini Tengku Abdul Aziz sama seperti semua orang, beliau mempunyai kebebasan untuk bersuara, cara apa layanan DAP terhadap beliau, ia boleh menunjukkan dan membuktikan kualiti dan sikap keterbukaan dalam demokrasi parti DAP itu sendiri.

OutSyed The Box goes further...Well, the DAP has kicked out Tunku Aziz as their Senator from Penang. Tunku Aziz did not want to dance too much to the DAP tune. He did not want to be a House Negro.

One of my commentors said that is what has been going on in the BN. I really beg to differ. There are 17 Chinese Ministers and Deputy Ministers in our Cabinet now, at a time when most Chinese BN reps were kicked out by Chinese voters in 2008. 

Despite being kicked out, the BN power sharing formula has recognised that we need Chinese representation in Cabinet. Chinese Ministers who lost like Koh Tsu Koon were made Senators and given Cabinet posts as well. Looking at the PKFZ scandal, the Ministry of Tourism and such the Chinese Ministers are not House Negroes at all.

I agree with the observation that Melayu yang masuk DAP semua Melayu bodoh. Bodoh sebab diperbodohkan oleh DAP. Now Aspan Alias and Sakmongkol AK47 cannot do anything. They have to just keep quiet. Kalau nak cakap pun, Aspan has to prequalify every single statement he makes with "this is my personal opinion only".

Dear Aspan, I hope you are reading this bro. Lets meet up again at Chawan (maybe with Uncle Sampalee, he is ex DAP and he can tell you tons of stuff about the DAP). Let me buy you coffee. You were in UMNO for what 30 years? Tell me, during all those 30 years that you were in UMNO how many times have you had to say, "this is my personal opinion only" for anything that you said? I dont think you ever used the phrase "this is my personal opinion only" when you were in UMNO.

Now, masuk DAP tak sampai berapa bulan saja, you dah jadi takut macam tikus bro. It is sad to hear an eloquent person like you having to say so many times 'this is my personal opinion only'. Bro, every opinion is a personal opinion. It has to be. That is why it is called an opinion in the first place. Kenapa bro? You are afraid that if you dont say "it is my personal opinion" then the DAP Chinese will kick you out as well? Tak boleh jadi calon DAP kut? Tak boleh jadi MB Negeri Sembilan ke? 

Bro, if you want to stay in the DAP, I think you must read the book Uncle Tom's Cabin by Harriet Beecher Stowe. It tells you how the House Negros were forced to behave when they were slaves to the white people in the US. When the white people told them to dance, the House Negroes would dance. When they told them to sing they would sing. Dont believe me? Here is a nice illustration bro :

I think this picture is worth a thousand words

Here are my final remarks. The DAP has kicked out Tunku Aziz as Senator. That is as far as Tunku Aziz will go in the DAP. You have served your House Negro functions Tunku. You can go sleep in the barn now. 

Therefore WZWH posts the question to Sakmongkol AK47 and Aspan Alias: What democracy is for  DAP Malays? The real truth!

12 comments:

Anonymous said...

Ada dua org di gugurkan oleh PR Pulau Pinang sebagai senator n diganti baru.

Kampong man said...

Salam semua,
DAP telah terlepas satu peluang menonjolkan saorang Melayu yang amat credible saperti Tunku Aziz bagi menarik orang Melayu lain menyertai DAP.Tunku Aziz bukan calang calang orang untuk diketepikan berlain dengan rakan saya Sakmongkol yang pasti terharu melihat apa yang diraikan UMNO semalam di Bukit Jalil.

Realitinya DAP tidak demokratik.Saya yakin DAP akan terus menjadi seteru pada orang Melayu dan kaum Cina diharap dapat menjauhi politik chauvanistik DAP dan berbalik kepada MCA dan Gerakan yang moderate saperti UMNO.

Bersih boleh belajar dari UMNO bagaimana boleh megumpulkan ribuan manusia dengsn aman .Orang Melayu tetap di belakang UMNO walau apapun yang di putarbelitkan pambankang.Saya kagum dengan loyalti ahli UMNO.Syabas !! .Usha sekarang harus bagi menrealisaisikan majoriti 2/3 parlimen.Undi protes tidak harus terjadi lagi kali ini kerana SEMANGAT UMNO tahun 46 dulu dirasai semula semalam.Kita ketepikan agenda peribadi demi PERJUANGAN dan kita akan memberi 100% komitmen pada parti siapa juga yang akan di calonkan sebagai WINNABLE CANDIDATE.UMNO / BN dilandasan yang baik mengembalikan kecermelangan dan kemenangan mutlak saperti 2004 .

UMNO/BN untuk Malaysia.Ameen.

Anonymous said...

Kenapa macam ada ketakutan bila segelintir melayu masuk DAP sedangkan UMNO ada 4juta melayu?WZWH tak payah tanya pasal SAK dan Aspan tapi tanya diri sendiri apa yang WZWH perjuangkan.Kalau satu hari nanti terbukti WZWH dipihak benar maka alhamdullilah...Tapi katalah WZWH sedang menolong elit melayu menipu golongan bawahan melayu macam mana?
Time will tell right..tapi ill bet that you will change your tune once the government changed but we will not forget..who the real traitor is.Wallahuallam.

Anonymous said...

http://chedet.cc/blog/?p=326

Sudah lupakah kita akan pilihanraya kecil di Permatang Pasir di mana calon Barisan Nasional terdiri daripada seorang peguam yang dikatakan terlibat dengan melesapkan duit pelanggannya dan berbohong berkenaan dengan jumlah isterinya? Kempen BN mudah dipatah oleh parti lawan

Imej UMNO sekarang sudah banyak tercemar dengan politik wang semasa pemilihan Majlis Tertinggi. Boleh dikatakan hampir semua yang dipilih terlibat dengan rasuah.

Sesungguhnya orang ramai tidak lagi hormati UMNO. Dan besar kemungkinan mereka tidak akan undi calon UMNO dalam Pilihanraya Umum ke-13.

Imej ini boleh diubah jika UMNO secara serius cuba bertindak membersihkan dirinya. Yang rakyat lihat ialah janji akan terus bertindak terhadap yang terlibat dengan penggunaan wang dalam pemilihan Majlis Tertinggi tidak dikotakan. Sebaliknya banyak tanda-tanda yang menunjuk yang kotor diterima juga.

Sebenarnya penolakan UMNO dalam Pilihanraya Umum ke-12 disebabkan kebanyakan ahli UMNO terus menyokong pemimpin yang tidak disukai oleh rakyat. Oleh kerana ahli UMNO tidak bertindak menukar pemimpin yang tercemar dengan rasuah dan nepotisme, maka rakyat sebagai pengundi terpaksa bertindak mengalahkan BN dan UMNO di banyak kawasan.

Sudahkah anda tanya diri sendiri apakah anda telah berusaha memperbaiki UMNO dengan tulisan2 anda.Tanyalah CHEDET,jangan pi tanya SAK dan Aspan.Buang masa yop...

Anonymous said...

Wzwh tidak takut mereks berdua ni.Yang pasti DAP tak kemana pun dalam politik Malaya bagitu juga parti baru PKR ni.PAS pulak berdolak dalik.Sekejap hendak hudud lepas tu tak hendak sebab mahu jaga hati DAP sekarang kalau menang hendak adakan hudud balik.Kapal Sink dah marah over my dead body sekali lagi.
PR akan menghancurkan Malaysia.Fikirkan.

Anonymous said...

Tengku Aziz telah tidak disambung khidmat sebagai senator setelah tempoh khidmatnya tamat pada penghujung Mei ini. Maksud 'tidak disambung' khidmat tidak sama dgn maksud 'dipecat'. Kes ini sama seperti apa yg berlaku ke atas Ketua Wanita U No yg suaminya mengurus projek lembukondo...

Anonymous said...

Woi Babi besar WZWH!!!!

pergi mampuslah lekas.

pergi jilat jubur najis dan bangsat2 UMNO lah

Anonymous said...

Apakah mamat melayu Sakmongkol dan Aspan ini layak mewakili rakyat ?.Kedua dua mereka ini pembodek tua yang sudah lesot.Eloklah mereka ke DAP mudah orang melayu Pahang dan Negeri tendang penghianat bangsa ni.Tuii..

Anonymous said...

Anon 11.02
Kalau sayang sangat DAP pun tak payahlah guna bahasa kesat bro.Nanti orang tuduh orang PR biadab dan mereka tidak akan undi kita nanti kita kalah lagi.Kalah lagi nampaknya PR .Kau spoil lah..

Dee said...

Anon 10.25. & 11.02
Perubahan ambil masa. Kita perlu bersyukur, sekarang rakyat dapat merasai kesenangan yang telah di janjikan oleh PM. Memang benar pemimpim2 dulu dan mungkin segelintir sekarang masih ada yang menipu golongan bawahan melayu tetapi sekarang PM dah tunjukkan bahawa semua rakyat mesti merasi & memperolehi keuntungan negara dikongsi oleh semua.....hanya orang yang tidak bersyukur dan masih mencari kesalahan serta berdendam tidak akan nampak keikhlasan PM untuk menununjukkan bahawa sudah ada perubahan.....syukur alhamdulillah kita terutama orang Melayu mumpu hidup dibandar, berkerja, ada rumah, ada kereta, ada makanan di atas pinggan setiap hari dan anak2 yang masuk Universiti.

Anonymous said...

Umno 46 dah lama MATI. .......yg ada UMNO 88 yg hampir mati........UMNO88 keahlian no 1 ialah Dr Mahathir. ....dato onn, tun razak razak, tuanku abd rahman alhaz, hussain on tak pernah jadi ahli umno 88...... JADI DTG DARI MANA ANGKA 66 TU?

Anonymous said...

Tengku Razaleigh UMNO apa ya ? UMNO Semangat 46 ke ?.Jangan cuba hendak asingkan baru dan lama.Aok orang PKR dan DAP pergi main jauh.Kami akan tetap dengan UMNO baik baru dan lama dengan perlembagaan yang sama.
.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024