Monday, October 21, 2013

Wan Amizan Elok Jadikan Manifesto Tengku Azlan Satu Kenyataan...



















Foto Tengku Azlan sewaktu menyambut keberangkatan KDYMM Tuanku Sultan Pahang ke Kuala Tahan pada 22 Mac 2013.

Walaupun Tengku Azlan tewas dalam pemilihan Ketua UMNO Bahagian Jerantut pada Sabtu lepas namun WZWH dapati beberapa manisfesto Tengku Azlan menarik untuk dijadikan kenyataan.

Antara manifesto Tengku Azlan berjanji mahu jika sekiranya terpilih:

  • Membina sebuah bangunan UMNO yang berdiri megah di bandar Jerantut. (Banyak tingkat)
  • Memastikan UMNO diberi tempat bertanding di DUN Damak dalam PRU 14 dan kemenangan.

Wan Amizan sebagai Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut elok atau perlu menjadikan manifesto Tengku Azlan satu kenyataan.

Ini boleh dibincangkan dengan Hj Nazlan Idris Ketua UMNO Bahagian Jerantut yang baru. WZWH berpendapat UMNO Jerantut perlu minta kerusi DUN Damak pada PRU 14. Pada PRU 13, BN melalui MCA menang tipis majoriti 64 undi.

PRU 14, BN mungkin tewas jika MCA dikekalkan di DUN Damak. Kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut yang baru perlu berjumpa dengan DS Najib minta UMNO Jerantut diberi tanggungjawab bertanding di DUN Damak.

Mulai dari sekarang AJK UMNO Bahagian Jerantut perlu bersiap sedia, menyediakan pelan perancangan gerak kerja digembelingkan usaha bersama Wanita, Pemuda dan Puteri.

WZWH percaya Wan Amizan dan UMNO Bahagian Jerantut boleh menjadikan manifesto Tengku Azlan satu kenyataan.

Meminjam kata-kata Tn Hj Kamaruzaman Baria, " Yes...we can go see PM...we can move the mountain".



















Apa keputusan pemilihan Ketua UMNO Bahagian Jerantut agaknya jika Tengku Azlan dan Dato' Hj Nazri Ngah bersetuju memberi peluang kepada Dato' Wan Amizan bertanding Ketua UMNO Bahagian baru-baru ini?

Dalam pemilihan kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut Sabtu lepas, undi Dato' Wan Amizan 381 manakala undi Hj Nazlan Idris 352. Kalau melihat undi popular dalam UMNO maka lebih kepada Dato' Wan Amizan. Itu pun pada pemerhatian WZWH, Dato' Wan Amizan bertanding kali ini bersahaja saja tidak agresif seperti dulu-dulu.

33 comments:

Anonymous said...

WZWH,

HAKIKATNYA KB TETAP KB DAN TKB TETAP TKB, IAITU WAN AMIZAN DIPILEH SEBAGAI TKB. SEBAGAI TKB,WAN AMIZAN TIDAK BOLEH MELEBIHI DAN MELEBIHI MEMBAYANGI 9 OVER SHADOW) KB. SEKIRANYA WAN AMIZAN MELEBIHI DAN BERTINDAK SEBAGAI DE FACTO KB , MAKA RANAP DAN TEMPANG LAH UMNO BAHAGIAN JERANTUT, NATIJAH MESTI IKUT KETUA KERANA KB ADA WAWASAN NYA TERSENDIRI. TKB TIADA UNGSI KHUSUS MELAINKAN APA YANG DI MINTA OLEH KB SETELANH BERMUFAKAT DENGAN AJK.ADA MENGERTI KAH WAN AMIZAN, NAZRI NGAH DAN WAN ZAM ZU RI K......

TENTANG NAK AMBIL DUN DAMAK DARIPADA MCA, AKU RASA SUSAH ITU ADALAH MUFAKAT BN, MELAINKAN BERTUKAR DENGAN DUN TAHAN, BOLEH KAH.

ALIH GUNONG ITU HANYA CAKAP POLITIK KAMARUZAMAN BARIA SAJA. DENGAN ORANG KAMPONG YANG DAH TUA BOLEH LAH CAKAP. MASA DIA JADI SUP MITI, BUSOK PUN TAK TERALIH, CAKAP DIA PUN ORANG TAK FAHAM.

NASIHAT AKU RAPATKAN SAF DAN PANDANG KE HADAPAN UNTUK PEMBANGUNAN EKONOMI DAN SOSIAL MASYARAKT JERANTUT DEMI PENERUSAN UMNO MEMERINTAH NEGARA. KESIMPULAN AWAK WZWH CUKUP LAH BERBLOG YANG BERUNSURKAN MENG API-API KAN.

AKHIR KALAM PUNDEK MU LAH ZURIK.

Anonymous said...

tu la awok kata orang anjing... kome solat hajat je... memang benar Allah lebih kuat... kalah ku lan awok la punya pasal.. persepsi org terhadap hj lan lebih baik.. kalau ok x beria kutuk hj lan munkin ku lan lg mudah... Allah hebat

Anonymous said...

wzwh kata:
"Dalam pemilihan kepimpinan UMNO Bahagian Jerantut Sabtu lepas, undi Dato' Wan Amizan 381 manakala undi Hj Nazlan Idris 352. Kalau melihat undi popular dalam UMNO maka lebih kepada Dato' Wan Amizan. Itu pun pada pemerhatian WZWH, Dato' Wan Amizan bertanding kali ini bersahaja saja tidak agresif seperti dulu-dulu.."

udah la.. kalau ku lan kalah kepada hj lan, maknanya kalau bertanding lawan wanmizan lawan tentulah kalah.. mengapa tak bandingkan 280 undi yg ku lan dapat nak di bandingkan hj lan 352... jauh ngat lari...

ini macam penyakit geng anwar ibrahim .. spin fakta... undi popular lah, kalah is kalah...

sebab.. korang bongkak, kaki kutuk, orang meluat

Anonymous said...

Penyangak..

Anonymous said...

eat your own words...

Anonymous said...

bila dompok nak letak jawatan. ke pungkor je. keh keh keh

Anonymous said...

WZ jadi jadilah menjadikan Abang Kamar tu ikon aok.... dulu dia pernah buat projek tanam tembikai... rugi dan xpernah untung.... ikut cakap nak alih gunung konon tp busut jantan tinggi 2 kaki xterdaya.... lg satu hutang dia dengan taukey restoran kat Feri sampai sekarang xberbayar...royat ke dia pergi lunaskan hutang sebelum Allah panggil.... kas sayang kat dia...

Anonymous said...

mana puluh2 blog yg sokong ku lan??
petanda org tak suka raja...

Anonymous said...

Betul cakap WZWH, wan Amizan patut bawak manefesto Ku Lan menjadi kenyataan sebab kalau Ku Lan menang jawatan KB tentu Ku Lan akan bawak manefesto Hj Nazlan menjadi kenyataan.

Anonymous said...

manifesto hj lan nak hancorkan lee ah cap dan melayu tamak

Haji Semail said...

Manpuslah kalau nok ikut dua ekor econ tu pandai KB barulah nak buat bender itu zaman dia org... kas harap YB Ahmad Nazlan tidak terpengaruh dgn dakyah sesat sebahagian org umno yang nak melingkupkan karier org umno yang lain YB Nazlan buat penderian baru jgn dengor sangat cakap org macam nie.

usin gampang said...

YANG KOMEN DI ATAS TU SORANG AJE.TAPI NAMPAK RAMAI.NAZLAN TAK APA2 TAPI LANGAU DI ATAS TU MEROYAN SANGAT!

aku cuma nak lihat 7 manifesto hj nazlan tu.terlaksana atau tidak.kalau tak dilaksanakan bermakna hj nazlan akan mendatangkan masalah kepada umno.rakyat akan marah kepada umno kerana tak menepati janji.

belum pernah ada mantan ahli parlimen yang lain menjaja manifesto!!!

kerana dengan kuasa yang terhad ahli parlimen belum tentu dapat melaksanakan manifesto yang memakan belanja yang amat besar.

hospital,balai bolis,universiti lagi.berapa bilion belanjanya tu?
nak tahu manifesto yang lain rujuk blog parlimen 81.

sebelum berjanji kita kena ukur kemampuaan kita.takut tak terlaksana nanti.

rakyat tak kira awak mampu ke tak mampu.rakyat hanya mahu janji di tepati.

ayuh haji nazlan! zaman merebut jawatan sudah berakhir.maka sekarang bermulalah kerja kamu untuk merealisasikan segala janji yang telah kau berikan.rakyat mahu tengok hasilnya.

jangan sampai rakyat kata cakap tak serupa bikin!

lagi satu ingatlah,kalau gagal atau tak berusaha langsung maka benarlah kata orang pas bahawa nak lemah kan umno kena masuk dalam umno dah lemahkan mereka dari dalam.

lagi dua,tapislah langau yang mengelilingi kamu tu yang sekarang sedang ternganga-nganga nak projek dan jadi ahli majlis daerah di samping ternganga-nganga tunggu di lantik.

kalau salah perhitungan maka kau tunggu ajelah maki hamun dan sabotaj dari langau-langau kau yang terkuciwa nanti!

usin gampang said...

mari kita lihat dan kaji ajk umno yang di pilih!

ajk bunga plastik,tiada bau dan tiada membekalkan oksigen:

1.aidil-peti undi kalah
2.norzari satu cawangan dengan aidil-peti undi kalah.

3.ju mansur- peti undi kalah.
4.halim mahasan satu cawangan dengan ju mansur- peti undi kalah
4.ghafar mutalib-peti undi kalah
5.nizam-peti undi kalah
6.fauzi-peti undi kalah
7.bazli satu cawangan dengan fauzi-peti undi kalah
8.taufik-peti undi kalah.satu cawangan dengan hj nazlan.
9.kamaruzaman baria-peti undi kalah

apa makna nya jadi ajk kalau tak boleh nak menyumbang kemenangan kepada parti.hanya layak menumpang dalam barisan kepimpinan umno.

nampak sangat tujuan jadi ajk nak kejar projek atau kepentingan diri.
nampak sangat ketua cawangan lebih berkualiti kepimpinannya!

bunga plastik tidak mampu menyumbangkan bau.juga tidak mampu menyumbangkan oksigen untuk kita.tiada apa yang boleh di sumbangkan oleh bunga plastik.hanya untuk di tengok,tapi langsung tak berguna!


Anonymous said...

Hello usin gampang,

Boleh di laksanakan oleh Hj. Lan, tapi tidak gunakan kau sebagai penasihatnya. Banyak cara dan kaedah serta model untuk dilaksanakan, asalan rajin berusaha. Hj. Nazlan tidak ada kata nak buat universiti, yang ada kata ialah wan zuri penasihat dompok.

Hj Nazlan rajin lah ke kementerian, bincang adalah jalan nya, Hospital itu penting di hati rakyat dan kesihatan, SBP/MRSM itu penting untuk pembangunan dan IPD itu penting untuk keselamatan.

usin gampang kau masih duduk dalam tempurong lagi ke?.

Satu saja Haji Nazlan, jangan mengaku usaha orang dan bin kan kepada awak seperti dompok dan wan zuri lakukan,. Hidup AP dan KB, YB HAJI NAZLAN IDRIS.

usin malaun said...

dah la usin gampang awok jangan meroyan dan gila tak tentu pasal..tengku lan awok tu dah kalah awok minum la air kencing dia biar otak awok boleh menerima kekalahan..kenapa la awok sakit hati sangat dengan haji lan..gila babi punya usin gampang...yg penting haji lan dah menang hahahaha....

Anonymous said...

bertanding dengan bersahaja????palait oak la..2.5m wan amizan pinjam dri le ah cap,1.2m hj nazri pyer duet...tu kate bersahaja...betol2 merosakan pemikiran pewakilan UMNO jerantut........jgan tyer knpa la klu ak bleh tahu..kite owg kerajaan..

Anonymous said...

Hai Anom 4.40 pm,

betul ke hj. Nazri 1.2m pyer duet.... tak pecaye aku, budak asal kelantan ini bagi 100 cakap 1000. dapat dari mesin buah ke atau dari mana. boleh kita belajar cara nya dari die.

Usin Malaun said...

perwakilan yang dapat wang yang kurang dari RM5000 tapi bagi undi pada yang memberi wang adalah perwakilan yang tolol.

nadi utama said...

Usin gampang dan usin kg pisang umpama upin dan ipin

Anonymous said...

Salam aemua,

Saya dapati anda semua terlalu mengikut perasaan.Perasaan yang tidak dipandu ilmu dan akal membawa
akan membawa kapada kehancuran diri dan organisai dan mesyarakat.....

Mari kita bincang perkara2 yang saya perturunkan dibawah ini;

1.Mengapa T LAN lantik Mat Lan jadi
ketua penerangan sedankan rami lagi yang lebih tinggi nilai subangan tenaga dan wang ringgit daripada MAT LAN?...
2.Mengapa T,LAN tidak membantah MAT LAN dicalukan sebagai wakil
BN?.. Sedangkan dia tahu....
3.Mengapa T LAN menolok lantikan
Tim;Menteri Luar zaman T.DOL dulu?
4.Mengapa T LAN memaklumkan Najib
dia tak nak tanding lagi pada PRU 13?...
5.Mengapa T LAN mahu mempertahan
jawatan ketua bhg UMNO Jerantut?...
Kerana wang,herta atau gelimer? atau atau...atau...atau apa?.....
5.Mangapa Mat Lan gila sangat lawan lawan T LAN .Sila semak balik ucapan ucapan penangohan T LAN,,,.

Cukup setakat lima sahaja perkara yang saya minta kapada anda mengupas dengan berini dan jujur
jika anda semua orang mencari kebenaran .Dari situ anda akan dapat menilai T LAN dan Mat Lan........

Anda semua jangan toyong macam gasing toyong..

GASING TOYONG.TK

Anonymous said...

anon 8.14,
nape bodoh sangat.kalau wan amizan bertanding tak lah lari undi dia ke mat lan.

undi wan amizan lari ke mat lan kerana ada penyokong wan amizan yang marah kerana ku lan halang wan amizan bertanding KB.penyokong wan amizan frust kerana wan amizan terhalang jad KB.

jadi apa logiknya bila wan amizan lawan mat lan,wan mizan kalah?tak tahu matematik mari aku ajar kau.

undi 380 tu akan kekal.yang lari ke mat lan akan kembali ke wan amizan.alasannya ialah mereka lari kerana wan amizan terhalang jadi KB krn ku lan.jadi bila wan amizan bertanding hasrat mereka tercapai dan akan sokong mat lan.bodoh tapi nak campur!

Anonymous said...

Sebab kondisi perjuangan hari ini didominasi oleh persepsi inklusif yg lebih berinteraksi dengan naluri yg berunsurkan landasan primitif dan klasik.....

usin gampang said...

anon 3.17 pm.ni bodoh sebenarnya.nak tahu apa manifesto mat lan rujuk blog parlimen p81.

jangan tuduh wzwh sengaja reka cerita.isteri aku sendiri dengar dia berceramah nak buat universiti dan hospital.kenapa?takut ke?

lain kali ukur kemampuan diri lah baru boleh berjanji.berapa bilion nak buat universiti dan hospital baru?

tak cukup manifesto yang kerajaan buat dia buat manifesto sendiri.carilah duit sendiri dan laksanakan manifesto awak tu.aku nak tengok.kalau tak ada dua benda ni dalam tempoh dia jd AP maka ca alif lam ta lah lu punya mat lan!

Anonymous said...

usin malaun selalu minum air kencing tukang urut two-two sebelah restoran sofi!

usin malaun said...

diam aje usin gampang awak tu dah sasau..apa tengku lan 3 penggal tu berlambak ke universiti kat jerantut entah2 hospital jerantut pun dia x pernah masuk..org lain yang kalah awak jangan jd gila..

Anonymous said...

sebodoh-bodoh manusia ialah mereka mengorbankan agamanya untuk dunia org lain.. faham ke usin g..

Anonymous said...

BODOH JUGA MALAUN NI.MACAM LEMBU.KU LAN TAK PERNAH BERJANJI NAK BUAT HOSPITAL. HJ LAN BERJANJI MELALUI MANIFESTONYA NAK BUAT UNIVERSITI,HOSPITAL,BALAI POLIS BARU,PUSAT TAHFIZ!DAN 3 LAGI MANIFESTO DIA!SEMUA ORANG JERANTUT TAHU.AWAK AJE TAK TAHU SEBAB AWAK MAIN MESIN BUAH DAN ASYIK PERGI RUMAH URUT MASA HJ LAN BERKEMPEN.SEBAB ITU AWAK TAK TAHU.SEMUA ORANG JERANTUT NAK TENGOK MANIFESTO ITU TERLAKSANA DAN AKAN BERTERIMA KASIH KEPADA HJ LAN KRN BERJAYA MENUNAIKAN MANIFESTONYA.BODOH TAK TAHU BUAT LAH CARA BODOH,BODOH!!!NAK MENYAMPUK SANGAT!!!

budak hj lan said...

usin dgn bini dia sama gila kas selalu ikut program hj lan tak pernah hj lan cerita pasal nk buat universiti dan menifesto yg aok cerita tu mampus esok jwab ler aok husin dan seangkatan dgnya

Anonymous said...

pengal pertama hospital pengal kedua baru usiti,jgn buat cepat sangat nanti org jtut terkejut beruk pulak hahaha....slow2 demeh weh

Anonymous said...

ku lan aot,bila dompok nak letak jawatan?........................itu menifesto dompok bila nak tunaikan jawab jgn tak jawab bahalol.......

usin malaun said...

USIN GAMPANG MEROYAN @ SASAU dah la jagan jd gila apa yang tengku lan buat sangat kat jerantut 3 penggal..setahu aku perabis duit rakyat joli sana sini..nak jumpa kat pejabat pun payah jumpa budak pejabat dia boleh la..palat la dompok nak letak jawatan..selagi ada bijih selagi ada balak dia x kan letak jawatan..

bapak usin malaun said...

kau orng ni bodh belaka,ambil semua puak mt lan memerintah umno jerantut,

paksa hj nazri dan wan amizan letak jawatan!

kalau dua orang ni letak jawatan,jawatan jadi kosong. tentulah mat lan susah nak buat keje sbb tak ada pembantunya.nak harapkan orang mat lan membantu jangan harap!terbukti pru 13,orang mat lan semuanya duduk kat peti undi kalah. sah tak buat keje.asyik mengekor mat lan ke hulu ke hilir!!!cawangan sendiri tak terjaga!nasib baiklah bergantung nyawa kat peti undi dun tahan dan p.tawar!

janganlah angkuh sangat bila menang,kadarlah ke diri,yang kau orang tak mampu menang pilihan raya tanpa bantuan orang lain.

cuba cerdik sikit,jangan lah jadi bodoh macam anak aku,usin malaun!

Anonymous said...

dompok janji nak letak jawatan kalau ku lan kalah...skarang ku lan dah kalah bila nak istihar letak jawatan,dtok hj nazri tak cakap mcm tu, dompok je yang cakap,letak la jawatn cpt cikit org jantot dah meluat dgn dompok sbnarnye,cina dan india pun meluat juge,bila nak istihar JP(juara Pungkor)

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024