Tuesday, July 22, 2014

Lim Kit Siang PUJI DS Najib Kendali Isu MH 17


Ketika US dan Eropah agak garang menekan Rusia dan Pemisah Ukraine dalam isu MH 17, DS Najib menggunakan diplomasi "Najib Way" bekerja dalam senyap dan hasilnya cukup positif.

Dari blog rasmi Lim Kit Siang sila klik sini, pemimpin veteran DAP @ Pakatan Rakyat itu memuji kebijaksaan DS Najib dengan cara bekerja senyap PM dalam mengendalikan isu MH 17.

Najib dipuji untuk satu kejayaan dengan penyerahan dua kotak hitam MH 17 dan 
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, adalah harus dipuji kerana kejayaan dengan penyerahan dua kotak hitam penerbangan Malaysia Airlines MH 17 yang ditembak jatuh di Ukraine pada malam Khamis dan pengangkutan sisa-sisa kebanyakan 298 mangsa dari dalam Torez pemberontak dikawal Timur Ukraine ke Ukraine dikawal Kharkiv dan seterusnya ke Amsterdam. 

Selama empat hari, kemarahan antarabangsa ke atas jenayah kejam dan tidak masuk akal terhadap kemanusiaan di menembak ke bawah sebuah pesawat awam dengan 298 penumpang dan anak kapal, termasuk 80 kanak-kanak, telah lanjut dan marah teruk dengan tidak menghormati yang mengerikan dan tidak sensitif ditunjukkan kepada kekal daripada MH 17 mangsa dan juga kecurian dan pencemaran lokasi kemalangan. 

Tetapi ia masih belum dapat dilihat sama ada panggilan antarabangsa untuk siasatan antarabangsa penuh, bebas dan boleh dipercayai ke menenggak jenayah MH 17, serta Bangsa-Bangsa Bersatu Majlis Keselamatan ketetapan sebulat suara malam tadi menuntut penyiasat diberi akses segera ke lokasi kemalangan dan menggesa gencatan senjata di kawasan itu, akan diendahkan oleh ketiga-tiga pihak kepada konflik Ukraine - Rusia yang disokong pemisah, Rusia dan kerajaan Ukraine. 

Semua rakyat Malaysia dan masyarakat dunia sebagai mangsa MH 17 bencana udara datang dari beberapa 10 buah negara berhak untuk mengetahui tentang siapa yang menembak jatuh MH 17 syarikat penerbangan awam! 

Tetapi rakyat Malaysia dan dunia perlu bersedia untuk jarak jauh untuk MH 17 bencana dahsyat dan menakutkan, pakar-pakar telah memberi amaran bahawa siasatan ke dalam tragedi udara di Ukraine boleh menjadi urusan yang panjang ditarik keluar yang boleh mengambil masa sehingga tiga tahun. 

Jadilah ia kerana ia boleh, rakyat Malaysia perlu bersatu sebagai rakyat kepada bencana MH 17 terus memberi sokongan penuh kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan kerajaan untuk menuntut "keadilan pantas" terhadap pelaku jenayah terhadap kemanusiaan yang meniup Malaysia Airlines Boeing 777 pesawat jet daripada langit Ukranian dan membunuh 298 penumpang dan anak kapal di atas kapal dengan kejam pada 17 Julai 2014.

6 comments:

Anonymous said...

Cayalah ds najib

Anonymous said...

Biasalah.Luar banyak senyum maa,dalam faham2 sendiri lah

Anonymous said...

puji ape kebendanya... usah dok merepek dah.. nak buat senyap2 konon... ceh, ape pendirian malaysia? nyatakan pendirian pd dunia!!! karut marut, yg hacur lebur tu aset negara [nyawa pilot, anak kapal, penumpang, harta] .. ade ke patut nak senyap2, kalau yea pun lemah dan lebik takyah lah tunjok sesgt... kalau indon, singapore nak senyap oklah pasal tak terlibat secare langsung!!!
inilah die pemimpin kite, buat benda tak kena tempat.. senyap konon.. mangkuk ayun.

Anonymous said...

Bila sibodoh berbicara

sky war kl said...

BILA BODOH TAK APA LAGI.INI OTAK SIAP DIPROGRAMKAN AGAR SENTIASA BERFIKIR BAHAWA EMAS ITU TAHI WALAUPUN EMAS ITU DI DEPAN MATA! INI ADALAH OTAK PAK TURUT YANG JELAS AKAN DIMASUKKAN KE NERAKA JAHANAM KERANA TAK TAHU MENGGUNAKAN AKAL YANG ALLAH BERI UNTUK MELIHAT KEBENARAN!

Anonymous said...

Kesian...bila sibodoh tunjuk pandai.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024