Thursday, July 3, 2014

Mesej Dari UAE : Caviar dari Gurun Kepada Caviar dari Hutan Hujan... Kuala Tahan BOLEH!



Mesej dari UAE-negara Arab padang pasir, jika UAE boleh mengeluarkan pengeluaran caviar terbesar dunia dari gurun, kenapa tidak pengeluaran caviar dari hutan hujan...Kuala Tahan boleh!

UAE negara Islam mahu Kuala Tahan sebagai pusat ternak ikan sturgeon bagi penghasilan caviar mengikut contoh. UAE mahu Malaysia ikut kejayaan menternak ikan sturgeon bagi caviar berkualiti tinggi untuk dieksport ke Eropah dan US.

Kalau di Abu Dhabi, UAE yang bergurun dan kering boleh mengeluarkan caviar berkualiti tinggi melalui teknologi kenapa tidak Kuala Tahan yang subur dengan hutan hujan boleh menghasilkan caviar yang setaraf malah lebih baik dari UAE.

UAE mahu Malaysia terutama Caviar Park yang pertama di Sg Tabung Kuala Tahan berjaya dalam ekonomi caviar. Jangan terpengaruh dengan tentangan dan hasutan dari musuh-musuh politik, NGO-NGO pseudo yang termakan agenda musuh tidak mahu kerajaan memperkasakan ekonomi generasi baru Felda dan kampung tradisional.

Mujur DS Najib dan Felda tidak terpengaruh dengan dakyah-dakyah negatif yang menentang Caviar Park Kuala Tahan.

Malaysia perlu belajar dari UAE.

Kenapa orang Arab di gurun pasir pun mahu ternak ikan sturgeon?

Kenapa generasi baru Felda dan Kampung Tradisional pun perlu ternak ikan sturgeon?

Utube Creating the impossible - caviar from the desert (United Food Technologies) boleh memberi jawapan.


Insyallah DS Najib akan melancarkan Projek Penternakan Ikan Sturgeon di Kuala Tahan pada bulan September 2014 nanti.

1 comment:

Usin Malaun said...

ade berani ke WZWH berdebat.aku rasa awak tiada telur sebab tu tak berani nak sahut cabaran.cakap aje lebih golongan wan ni tp pengecut.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024