Friday, December 4, 2015

Hanya Orang Bodoh Politik Suka Underestimate Kekuatan Politik DS Najib



Adalah bodoh dan foolish bila sekumpulan politikus Melayu dan penyokong yang merasakan mereka begitu cultured politik, tahu serba serbi politik mentadbir negara suka underestimate, suka memperlekeh kekuatan politik DS Najib.

DS Najib sebagai Perdana Menteri, Presiden UMNO dan Presiden BN diserang dari segala angle, personaliti, family, dan berbagai isu-isu rekayasa dari spekulasi motif tanpa fakta.

DS Najib dikatakan pemimpin biasa mediocre tidak berstatus grandmaster seperti beberapa nama-nama ikon politik veteran yang dikatakan bijak geliga.

WZWH tidak menafikan beberapa nama grandmaster politik itu berpolitik skill tinggi namun empirical evidencenya hampir 99% dari mereka itu tidak berjaya menjadi Perdana Menteri bahkan ada yang pernah dipenjara.

Hanya orang bodoh politik suka underestimate, suka memperlekeh kekuatan politik DS Najib, tidak mahu mengakui realiti kenyataan.

Macam-macam cerita pedoah, bohong, bobok, pungkar dicipta oleh politikus dan penyokong anti DS Najib ini untuk memberi persepsi menjatuhkan kredibiliti, integriti DS Najib.

Bahawa DS Najib penuh elemen rasuah dan skandal akhir merumuskan ekonomi Malaysia lemah dan menuju kehancuran.

Satu sifat politikus Melayu sejak 2000 tahun dulu adalah berasa cemburu dan dengki bila tidak mendapat tempat hubungan istimewa dengan Pemerintah atau Perdana Menteri.

Kumpulan ini sebenarnya mahu dekat dan rapat dengan Perdana Menteri malah mahu layanan yang lebih. Malah pemimpinnya kalau boleh mahu membonekakan Perdana Menteri-"ikut selalu cakap aku".

Tetapi Perdana Menteri ada caranya tersendiri, ada visinya tersendiri, buat kerja dengan cara beliau tersendiri.

Bila sedar bahawa Perdana Menteri sekarang bukan sebarang Perdana Menteri maka pemimpin dan pengikut anti DS Najib ini telah berorganisasi melancarkan berbagai serangan politik hingga peringkat bersengkokol dengan pembangkang.

Malah tiada perbezaan pun antara kumpulan anti DS Najib ini dengan pembangkang!

Tidak cukup dengan itu mereka mempengaruhi beberapa pemimpin tertinggi parti untuk sama join the bandwagon menjatuhkan DS Najib dengan menawarkan sokongan kepada pemimpin tertinggi parti ini.

Lihat beberapa pemimpin tertinggi parti ini telah diperbodohkan oleh mereka hingga menjejaskan masa depan politik. Nasi sudah menjadi bubur!

Memang DS Najib ini nampak sabar, tidak mudah marah, sukar mahu marah orang tapi jika terlalu melampau, sudah diperingat beberapa kali tidak dengar, tidak pernah membalas respon apa orang buat yang menyakitkan hati namun semua itu disimpan dalam hati.

Bila DS Najib bertindak atas kuasa Perdana Menteri itu bukan salah beliau.

Hanya orang bodoh politik suka underestimate kekuatan politik DS Najib.

Apa isu-isu besar?

1MDB adalah isu korporat yang boleh diselesaikan.

Dana politik USD600  itu pun nama sudah dana politik yang disumbangkan oleh seorang Pemerintah Islam terkemuka dunia. Tujuannya Islam tolong Islam begitu mudah difahami!

Isu harga-harga komoditi jatuh, isu harga minyak jatuh, isu matawang jatuh itu semua trend isu-isu global yang para pemimpin dunia cuba tangani.

Hakikatnya di era DS Najib menjadi Perdana Menteri inilah dua kali Presiden US dan banyak kali Presiden dan Perdana Menteri China melawat Malaysia yang membolehkan pelaburan US dan China ditingkatkan untuk menguatkan lagi ekonomi dan matawang Ringgit Malaysia.

Kepimpinan antarabangsa dan global DS Najib dalam membina hubungan lebih mesra dengan ekonomi US, China, Jepun, Korea, India, Asean, Australia dan Eropah boleh mencari sebanyak peluang ekonomi dll untuk Malaysia menjadi lebih kuat, lebih stabil, lebih makmur prosperous.

Untuk mendisiplinkan pemimpin dan penyokong orang Melayu ini sesuatu sistem politik perlu diubah. Demokrasi sepenuhnya menjadikan mereka ini bobok politik dan meroyan sakan. Bahkan pembangkang pun bobok politik juga.

Sejarah membuktikan bangsa Melayu ini best governed and administered bila under ruled by a dictator sejak 2000 tahun dulu. Bangsa Melayu tidak sesuai dengan demokrasi sepenuhnya. 

Hanya orang bodoh politik suka underestimate kekuatan politik DS Najib.

Semakin lebih banyak DS Najib ditekan dan difitnah serta serangan berbagai isu-isu mediocre and low grade ini semakin kuat DS Najib absorb dan menjadi lebih kuat.

Lepaskanlah...cukuplah hanya orang bodoh politik suka underestimate kekuatan politik DS Najib.

Kenapa General Pol Pot bunuh beratus ribu intelektual dan cerdik pandai di Kemboja pada tahun 1975? Pol Pot beranggapan mudah mentadbir negara bila lebih ramai orang bodoh dari orang cerdik!

5 comments:

Unknown said...

Siap bodoh, Najib atau Rakyat? Jom kita lihat dalam 2 3 hari ini..Ingat Najib bukan Tuhan dan ade had memperbodohkkan Rakyat!

Anonymous said...

benar Najib bukan tuhan tapi dia ada disitu kerana dipilih tuhan melalui perancangan mader....atas apa alasan sekalipun Tuhan mengizinkan dia jadi pm sekalipun berjuta fitnah dilancarkan dan akan tetap jadi pm atas izin Tuhan...inilah golongan anti najib harus akur.

Unknown said...

Alhamdulillah saya tetap bersyukur sape yg memerintah ..hidup saya macam ni juga...cuma harap jgn sampai tergadai negara dan hilang tanah tumpah anak anak kita di masa hadapan

Unknown said...

Alhamdulillah saya tetap bersyukur sape yg memerintah ..hidup saya macam ni juga...cuma harap jgn sampai tergadai negara dan hilang tanah tumpah anak anak kita di masa hadapan

Unknown said...

I read this article. I think You put a lot of effort to create this article. I appreciate your work. custom website development services

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024