Tuesday, March 21, 2017

Bagaimana DS Najib Membangunkan Pulau Tuba, Langkawi Yang Ketinggalan?



Walaupun Pulau Langkawi telah dibangunkan oleh Kerajaan secara pesat sejak 20 tahun yang dulu tapi masih ada beberapa pulau yang kecil berdekatan tidak dibangunkan sebaiknya.

Maka DS Najib mengambil usaha inisiatif beliau untuk membangunkan Pulau Tuba, Langkawi yang ketinggalan dari arus persada pembangunan.




Tengah hari ini saya di Pulau Tuba, Langkawi, merasmikan projek yang amat dekat di hati saya. Tahun 2012 dahulu, saya meluluskan peruntukan sebanyak RM45 juta untuk projek bekalan elektrik luar bandar 24 jam di Pulau Tuba ini menerusi kabel dasar laut dari Kuala Perlis.

Meskipun pada asalnya projek ini tidak tersenarai di dalam bajet tahunan, namun saya sedar kesulitan yang dihadapi penduduk di Pulau Tuba ini, yang rata-ratanya terdiri daripada nelayan dan petani, yang bergantung kepada bekalan elektrik jana kuasa yang tidak stabil.

Alhamdulillah, hari ini saya berasa amat gembira kerana janji saya kepada penduduk Pulau Tuba telah ditepati, bekalan elektrik 24 jam yang akan memanfaatkan 5,000 penduduk di sini.

Selain itu, saya juga mengumumkan peruntukan sebanyak RM700 ribu melalui Tenaga Nasional Berhad untuk membina jeti penumpang, membaiki pendawaian 32 rumah rakyat miskin serta membina 38 lampu jalan di sini. Tambahan kepada itu, RM800 ribu juga telah diluluskan untuk membaiki rumah rakyat miskin.

Ini adalah bantuan ikhlas kerajaan untuk membela nasib masyarakat di pedalaman, bukanlah dedak mahupun rasuah seperti yang diperkatakan oleh segelintir pihak pembangkang.

Ini adalah dasar yang adil, dasar yang akan terus kita amalkan, pembangunan inklusif buat semua, supaya rakyat Malaysia tidak mengira golongan akan sama-sama menikmati hasil pembangunan negara.



2 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH! MEKASIH YAB PM ORANG ASAL/INDIGENOUS Islam/Melayu kita!

Tapi harapnya industri PELANCONGAN biaqlah diBANGUNkan sendiri oleh rakyat TEMPATAN terutamanya bangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS Melayu di PULAU2 terPENCIL ini sendiri! Tgk. sjlah P. LANGKAWI yg. banyak telah diGADAIkan pd. warga ASING oleh si DIKTATOR ZioNAZI (Zionis NAZI) PARASIT/PENYANGAK/PENYAMAQ/PENIPU/PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH/LANUN-madey ANAK BERANAK berIJAZAH JAMBAN JUBOQ BABI - bawah LA*A tu dulu! Sampaikan ada jln./bdr nama De Baronlah; ap BENDAnya tu?!!

Dan bangunkan juga rumah2 PPR utk. JENERASI muda di PULAU2 terPENCIL ini serta juga di LANGKAWI; di mana jenerasi MUDA tak berPELUANG utk. KEMBALI menetap di LANGKAWI akibat TANAH2 makin KURANG!

Maka, anak2 MUDA Langkawi termasuk yg. terCICIR sekolah dan MISKIN mesti dilATIH dlm. kursus2 jangka pendek/panjang PELANCONGAN/MARIN/MINYAK-GAS/PETROKIMIA/PERIKANAN/PERTANIAN moden! Ini aku tgk. tanah2 SAWAH2 PADI makin diJUAL buat kwsn. PERUMAHAN MEWAH!

Maka, KEMBALIKan TANAH2 RIZAB Melayu yg. telah diGADAI si Madey ANAK BERANAK tu (termsk bawah anak BOTAK madey di Kul*m TechPark tu) dan TINGKATkan supaya TANAH2 ni TAK boleh diJUAL secara FREEHOLD terutamanya kpd. Bukan Bumi & warga ASING, spt. NATIVE TITLE/TANAH ADAT di Sabah/Sarawak (di SABAH - memerlukan PERSETUJUAN seluruh keluarga sekrg. utk. menJUAL Tanah Adat)!

Tok Landak.

Anonymous said...

Lihatlah disyaki KES2 RASUAH jual TANAH RIZAB MELAYU kat TELUK DATAI & ANDAMAN kat LANGKAWI tu - pd. si PENJAJAH PARASIT/LANUN Cina SingaPORK! Sedgkan TELUK DATAI di LAUT ANDAMAN, di LAUTAN HINDI (yg. juga mengandungi berBILLION minyak/gas LAUT DALAM termasuk di sekitar P. LANGKAWI) yg. amat STRATEGIK ini sebenaqnya juga amat diIDAMkan oleh rejim2 KANIBAL/NECROPHILIA IS-rael-MOSSAD/CIA-NA*O serta KULI2 depa termsk. SingaPORK yg. merupakan HQ si NATO-CIA/IS-rael-MOSSAD di ASIA TENGGARA!

Lihatlah juga INDIA yg. telah diZIONISkan oleh Chabad2 MOSSAD-ISrael (Chabad2 ZIONIS ni MENYAMAQ sbg. pertubuhan agama Yahudi)– termasuk di Kepulauan ANDAMAN & NIKOBAR (ANI –Andaman & Nicobar Islands), dekat TELUK DATAI di LAUT ANDAMAN kat LANGKAWI – yg. merupakan pengkalan TENTERA India terbaru dan mungkin sbg. pengkalan MOSSAD-NATO-CIA terBESAR di LAUTAN HINDI di masa kan dtg. (sbb. tu - si rejim ModiBABI/BJP-si PEMBUNUH/PEROGOL/PEROMPAK bangsa BUMIPUTERA Islam India dlm. GENOSID2 amat KEJAM di GUJARAT/UTTAR PRADESH sdg. nak MANIPULASI persidangan IORA di JAKARTA baru2 ni, utk. kononnya TUBUHkan "ASIA's JOINT TERRORISM FORCE" - harapnya K'JAAN kita JANGAN terPERANGKAP)! Lihat di- https://wideawakegentile.wordpress.com/2014/11/08/chabad-in-india/ , CHABAD IN INDIA, Posted on November 8, 2014; di - http://www.collive.com/show_news.rtx?id=29033 , Lubavitchers in the Israeli Mossad?, Feb 11, 2014 ; di - https://wideawakegentile.wordpress.com/2014/04/06/are-chabad-centers-used-as-mossad-safe-houses/ , ARE CHABAD CENTERS USED AS MOSSAD SAFE HOUSES ?, Posted on April 6, 2014 by Indian Gentile; dan di - https://www.questia.com/magazine/1P3-378540101/genocide-in-gujarat, Genocide in Gujarat, By Nussbaum, Martha C., Questia.com, ON FEBRUARY27, 2002!

Lihat bagamana TANAH RIZAB Melayu kita di LANGKAWI telah SEWENANGnya GADAIKan; di - http://theunspinners.blogspot.my/2017/03/jawab-tun-kenapa-rizab-melayu-di.html:

Jawab Tun, kenapa rizab Melayu di Langkawi jatuh ke Cina Singapore?

Posted by SnapShot at 3/07/2017

Tun M masih cuba bermain isu semtimen Forest City. Baiklah, khabarnya dia nak tanding di Langkawi. Seeloknya tanding di Pekan jika nak jatuhkan Dato Najib.

http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=33872

http://khairulryezal.blogspot.my/2017/03/kalau-tun-dr-mahathir-rasa-kuat-sangat.html

http://bidaman.blogspot.my/2017/03/taubat-di-penghujung-usia-dengan.html

Maka elok benar, beliau jelaskan kepada rakyat Langkawi kenapa tanah resort di Datai dan Andaman yang asalnya tanah rizab Melayu kini jatuh ke tangan cina Singapura yang Tun dr Mahathir konon benci?
Masa resort ini dibangunkan oleh Landmark Berhad kepunyaan kroni Mahathir, sudah diketahui ianya tanah rizab Melayu. Tapi di "adjust"kan.

Kini tuan punya proksi atau kroni Mahathir sudah jual Landmark pada kumpulan cina dari Singapore yang Mahathir benci.

BIla berkempen nanti, sila jawab ye pada rakyat Langkawi????

(Tok Landak)

Nota: YAB DS Ahmad Bashah kena ambil balik TANAH2 RIZAB MELAYU kita ni dr. PENJAJAH/PARASIT/LANUN Cina SingaPORK ni!


EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024