Thursday, April 20, 2017

Siapa Pahlawan UMNO Yang Berani Ambil Balik Parlimen Temerloh PRU 14?

Image result for pahlawan melayu



Sebenarnya ini bukanlah tugas assignment yang susah untuk ambil balik parlimen Temerloh pada PRU 14 September ini atau pada tahun depan.

Parlimen Temerloh sejak PRU 1959, parlimen Temerloh telah dimenangi oleh Parti Perikatan/BN sebanyak 13 kali.

Fakta ini menunjukkan parlimen Temerloh adalah kubu kuat UMNO sebenarnya.

Cuma PRU 2013, barulah PAS berjaya menawan parlimen Temerloh dengan kelebihan majoriti 1070 undi.

Selain kemenangan tipis UMNO pada PRU 2009 mengagalkan PAS dengan kelebihan tipis majoriti 213 undi.

Sekarang isunya siapa pahlawan UMNO yang berani dan yakin ambil balik parlimen Temerloh pada PRU 14.

Dengan DUN Semantan dan Mentakab yang dikuasai oleh PAS yang bertukar menjadi PAN dan DAP.

Selain UMNO kekal di DUN Lancang yang dikatakan perlu direfresh sokongan UMNO.

UMNO Temerloh perlu bangkit melahirkan seorang hero yang bukan sahaja boleh ambil balik parlimen Temerloh tetapi memimpin pasukan rampas kembali DUN Semantan dan DUN Mentakab.

Apa yang meyebabkan kekalahan parlimen Temerloh pada PRU 13?

Rumours menyatakan masalah dalaman, sabotaj, sikap calon, lemah pengurusan menyebabkan UMNO kalah tipis.

Mengikut kajian UMCEDEL dari UM mendapati Faktor 'ubah' dan sokongan kuat golongan muda Cina terhadap PR merupakan faktor yang menyebabkan BN kalah di Parlimen Temerloh pada PRU 13

Kemenangan PAS pada parlimen tersebut didorong oleh sokongan padu masyarakat Cina terhadap parti itu di mana 60 % pengundi Cina memberikan undi mereka kepada parti itu.

Jelasnya, ini kerana pengundi-pengundi warga tua di Temerloh didapati 'terpaksa' menurut kehendak anak-anak mereka yang mahukan 'perubahan'.

Untuk kali pertama mereka (penduduk Temerloh) telah berkata mereka terpaksa ikut apa yang diminta oleh anak-anak mereka iaitu mengundi Pakatan.

Jelasnya, kebanyakkan pengundi-pengundi muda Cina apabila telah selesai mengundi, akan pulang ke tempat mereka menetap dan yang tinggal hanyalah golongan tua yang mengenali calon UMNO.

Apa yang berlaku dalam Pilihan Raya ini, untuk masyarakat Cina, ialah slogan 'ubah'. Mereka telah membuat pilihan... yang pentingnya bagi mereka ialah 'ubah'.

Bila mereka mengundi, mereka harapkan dengan mengundi Pakatan, mereka akan 'ubah'... tetapi selepas PRU mereka sedar Pakatan masih gagal menawan Putrajaya dan BN masih kekal berkuasa oleh itu hanya BN mampu memberi.

Parlimen Temerloh mempunyai komposisi pengundi iaitu penduduk Melayu sebanyak 64 peratus, Cina 24 peratus dan India 9 peratus.

Keluarnya PAS dari Pakatan Rakyat yang kini dikenali Pakatan Harapan adalah dipercayai sokongan 60% dari pengundi Cina akan berkurangan.

UMNO berada kedudukan baik untuk ambil balik parlimen Temerloh.

Dengan keluarnya ADUN Semantan dari PAS dan mengistihar masuk PAN maka di DUN Semantan sokongan kepada PAS dan PAN berpecah.

UMNO boleh ambil kembali DUN Semantan.

DUN Mentakab adalah lapangan yang sengit untuk MCA kembali merampas harap MCA bekerja dan berusaha lebih gigih lagi.

Betul caranya, kena gaya kempennya BN boleh ambil kembali Parlimen Temerloh, DUN Semantan, DUN Mentakab dan mengekalkan DUN Lancang.

Siapa pahlawan UMNO yang berani dan yakin ambil balik parlimen Temerloh dan mengemudi team BN rampas kembali kerusi DUN-DUN yang kalah?

WZWH tidak percaya cucu-cicit Pahlawan Semantan Tok Bahaman selama-lamanya diam membisu.

Ayoh bangkit semua...

Sanggang, Sanggang Seberang, Kampung Gau, Teluk Ira, Bangau, Songsang, Tanjung Kerayong, Sungai Semantan, Kampung Baharu, Kampung Sungai Ara, Bandar Mentakab, Mentakab Tengah, Taman KSM, Kampung Chatin, Ladang Yeow Cheng Luan, FELDA Lakum, FELDA Bukit Damar, Bolok, Mempatih, Ladang Edensor, Batu Kapur, Bukit Bendera, Sri Layang, Desa Bakti, Sungai Kepong, Rantau Panjang, Bandar Lanchang, Kampung Dala, Kuala Kawang, Sri Semantan, Sri Kemuning, Temerloh Jaya, Sri Bahagia, Kampung Batu, Bandar Temerloh, Jalan Bahagia, Lubuk Pasu, Tanjung Batu, Paya Pulai, Lebak, Tanjung Belengu, Pangsenam, Buntut Pulau.


Bangkitlah bersama Pahlawan-Pahlawan Pahang yang lain di seluruh Negeri Darul Makmur ini.

Kita tidak akan biarkan Perdana Menteri DS Najib keseorangan merasa malu kerana tidak dapat mempertahankan banyak kerusi di Negeri beliau sendiri.

This is Pahang Darul Makmur the only political race everybody cannot beat!

5 comments:

Anonymous said...

JANGAN pilih si KITOL2 Islam/Melayu LIBERAL dr. UMN* sudah!

BANGSAT betul si DALANG DUA MUKA- si LIBERAL PENYANGAK-no 1, si mamat kari yg. asyik hanya LEKA berZUMBA; fit sini sana - tapi masuk KAMPUNG sini sana TAK dak pula aku nampak; kecuali bila dekat pilihanraya!

Lepas tu cuba memperGUNAkan anak2 muda ELIT-TAK SEDAQ DIRI utk. mengGERTAK para pemimpin UMN* kita utk. mengHAPUSkan HAK/IDENTITI/WARISAN/KESELAMATAN/KEBAJIKAN bangsa BUMIPUTERA dgn. memPROMOSIkan MO Zionis melalui propaganda amat RASIS iatu agenda 'BANGSA' Malaysia ala-POLISI amat KEPARAT 'bangsa' MALAYSIAN MALAYSIA si rejim2 TERORIS PENJAJAH ZioNAZI PARASIT/PERASUAH/LANUN/PEROMPAK/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL BerSHIT-DAPJUBOQ BABI/PKRHOMO ANJING KURAP RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD!
Hari ni si maat kari ni dok MENJILAT pula si MICacing-DALANG DUA MUKA tu (mcm. si DALANG2 DUA MUKA-MCAacing/GerakanBIADAP) – utk. terus promosi agenda ‘BANGSA’ Malaysia yg. amat ANTI-BUMIPUTERA ni utk. SABOTAJ juga AGENDA PEMERKASAAN BUMIPUTERA yg. baru diLANCARkan oleh YAB PM Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu terCINTA kita!

Maka, BABI BABI lu si mamat kari oi!! TUMBANGkan si PENYAMAQ HARAM JADAH kari ni serta si KITOL2 lain GENG dia dr. UMN* spt- zah*d/sall*h/naz*i-LIBERAL2 tu semua!!!

Tok Landak.

Sbb. tu aku akan UNDI hanya pemimpin2 UMNO atau PAS yg. TULEN!

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aborigines-Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia, sebenaqnya adalah PALSU; dan adalah legasi PENJAJAH PARASIT/LANUN British/ZIONIS berasaskan dasar Malayan Union JAHANAM - utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan/Malaysia dgn. MENGHAPUSkan identiti /hak/warisan BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI]

Anonymous said...

Sila ambil perhatian terhadap isu2 ni wahai UMNO:
a) tunaikan janji untuk pembinaan universiti awam dan mrsm di temerloh serta institusi pendidikan swasta
b) segerakan pembinaan jambatan baharu ke seberang temerloh
c) segerakan pencantuman bandar temerloh-bandar mentakab (rebranding) serta membangunkan sepanjang by-pass temerloh-mentakab.
d) membuka lebih banyak kawasan industri agar peluang pekerjaan meningkat.
e) memperbanyakkan rumah mampu milik termasuk apartment2.
f) memperbanyakkan tempat tarikan pelancongan i.e muzium, zoo, taman tema dan kompleks membeli belah.

In shaa Allah, UMNO kembali bertakhta di hati penduduk Temerloh jika semua perkara di atas dipenuhi. Akibat kegagalan janji2 BN terdahulu spt membawa ipta ke daerah ini adalah salah satu punca BN kecundangan. Kini, terpulanglah jika masih berhasrat untuk kembali menawan Temerloh.

banggoi petai said...

Hanya orang Gila yang masih sokong laki rosmah mansor !!!

Anonymous said...

Ameno hanye boleh menang dengan memberi lebih banyok kepade org melayu temerloh...yang lain...pegi mampos..juei agame bukan kenyang perut bangse...kala cine...tbukti hanye undang komineh aje yg boleh membele nye blake.

Dasha Pudman said...

Thank yoou

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024