Tuesday, June 16, 2020

Calon Popular Berkarisma Menarik Aura PRK DUN Chini



Semenjak PRK parlimen Cameron Highlands bila YAB MB Pahang meletakkan calon special keputusannya merubah landscape politik Malaysia hingga Kerajaan PH yang berkuasa selama 22 bulan tumbang.
Kini sekali lagi PRK DUN Chini YAB MB Pahang perlu meletakkan calon popular berkarisma menarik aura PRK DUN Chini dan membangkitkan semangat pengundi-pengundi muda Pahang.WZWH nampak Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pekan, Dato' Mohd Nizar bin Najib menepati kriteria calon popular berkarisma menarik aura PRK DUN Chini.Dato' Nizar, 42 tahun, berpendidikan Degree in Industrial Economics, University of Nottingham, UK. Beliau adalah akauntan bertauliah dari ICAEW dan MIA. Berpengalaman luas dalam bidang Consultant Kewangan dan Audit.Dato' Nizar adalah tokoh muda yang popular ramai pengundi DUN Chini dan Pekan mahukan beliau diangkat menjadi pemimpin masa depan.Beliau seorang yang humble, berjiwa rakyat, tidak kekok jumpa rakyat, boleh duduk bersila dengan orang tua, orang Asli.Beliau antara pemimpin muda yang clean dan disukai ramai, sesuai ditonjolkan.

Dari segi agama, Dato' Nizar adalah tokoh muda yang boleh jadi imam solat, wirid dan baca doa.Cuma halangan beliau adalah menjadi taboo di Pahang -  genetik almarhum Tun Razak, anak DS Najib kononnya pasti dituduh amal nepotisme kalau pilih beliau.Tokoh-tokoh pembangkang Tun Mahathir, DS Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Mendiang Karpal Singh meletakkan anak-anak masing-masing menaiki karier politik tidak menjadi taboo dan penyokong-penyokong parti tidak merasakan itu masalah malah lagi kuat menyokong.Orang sangat hormat kepada beliau yang ada darah Tun Razak.Tetapi Dato' Nizar ada merit.Atas kapasiti Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pekan.Namun pengundi-pengundi DUN Chini: peneroka, orang Asli dan penduduk kampung tradisi sangat positif dan menerima beliau.Platform untuk beliau lebih ke depan pada masa akan datang.Dato' Nizar adalah calon popular berkarisma menarik aura PRK DUN Chini terutama pengundi-pengundi muda.

























2 comments:

Anonymous said...

Let stupid peoples get phd in rocket science smart ones just wuth spm dan main politik jadi adun atau ap. Should start subject pokitik sek rendah

Anonymous said...

kyrie irving shoes
golden goose outlet
hermes bag
golden goose outlet
goyard

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024