Monday, May 28, 2012

YAB Sakmongkol, YAB Aspan, YAB Lim Guan Eng....YB Anwar Ibrahim!

Pakatan Rakyat diberi mukjizat politik boleh berjalan atas air di Malaysia!

PRU 13.....

Karpal Singh mimpi Malaikat menyapu mukanya.....bukan dewa-dewa kerana itu Hindu.  Guru Nanak percaya kepada satu tuhan monotheisma.

12 juta pengundi terutama orang Melayu jika percaya kepada pungkar Sakmongkol AK47 dan Aspan Alias  maka 80% orang Melayu mengundi Pakatan Rakyat.

Apa yang akan berlaku Karpal Singh dan Lim Kit Siang berjaya mempengaruhi kepimpinan tertinggi Pakatan Rakyat supaya:


  • YAB Lim Guan Eng Perdana Menteri Bukan Melayu Pertama 'bersemayam' di Putrajaya
  • YAB Sakmongkol 47 MB Pahang Pertama dari Pakatan Rakyat
  • YAB Aspan Alias MB Negeri Sembilan Pertama dari Pakatan Rakyat

Ada yang bertanya apa berlaku kepada Anwar Ibrahim? 

YB biasa aje....

Sebab itu sekarang Anwar makin meroyan...sial...sial...sial

Muka Anwar Ibrahim kalau diperhati punah tidak berseri.

Sakmongkol kuat kerja berceramah kepada orang Melayu...

Katanya " UMNO tidak boleh jaga Melayu....DAP boleh jaga Melayu..

"UMNO itu rasuah dan busuk...DAP itu bersih dan wangi"

"Ambiga tokoh pejuang hak asasi dunia.....Ambiga bukan gila"

"Orang Melayu kalau mahu senang hidup kena bagi PM kepada orang bukan Melayu!"

"Najib PM bodoh dari Pahang....Aku Sakmongkol orang Pahang yang paling cerdik!"

PRU 13...YAB Sakmongkol AK47 MB Pahang!......

24 comments:

Anonymous said...

Bro WZWH,
Bercakap pasai persepsi ni, ada orang Melayu fikir jalan penyelesaiannya Islam, tak kisah apa yang jadi dengan Melayu. Mungkin orang bukan Melayu Islam jadi PM. Senang ke nak dapat dan adakah bukan Melayu bukan Islam suka juga? Ilmu tentang tingkah laku percaya bahawa sikap berasal dari persepsi dan bermotif tertentu. Dan manusia berbeda beda dalam persepsi dan sudut pandangan masing masing. Kita kata kaca, dia kata intan. Kita kita Melayu akan hancur,dia kata tak apa, yang penting Islam. Memang Islam teratas, tapi adakah bukan Melayu apatah lagi DAP hendakkan Islam?
Apa pula persepsi WZWH?

Anonymous said...

Ha ha ha..Che Wan

Wehhhh deme..kalau LGE nak jadi PM kena dapat 2/3 Parliman..

Aok rase ade ke YB PAS nak sokong LGE, Ade ke YB BN nak Sokong LGE..acu dema lebihkan siket Analisa aok tu...

Lagi pun kuasa Agong aok nak letak kat mane?..lupa pulak ..orang AMENO mana pernah nak ikut kata Agong..dema suka kalo Agong ikut cakak deme ...ha ha ha..

Quiet Despair said...

Yaeh, aok saloh tu Abang Wan. Sakmongkol dah berangan jadi PM!
Kalau dia tak delete comments saya dalam posting terbarunya, Abang dan pals boleh baca saya menanyakan am I speaking to the next PM.
Hahaha, perfect sekali sindirian Abang. Tapi cakap orang tua, kalau mulut masin menjadi. Nauzubillah. Simpang malaikat 44.
Hinalah rasa Uncle Arif ganti tempat Tok Nan. Tapi perasan tak dia tak pernah kutuk Tok Nan.
Memang dia rasa dialah yang terpandai kat Malaysia ni. Sedei lah kan kalau setakat orang terpandai Pahang je.Hahaha,
Daripada debat bai yang nak LGE jadi PM dan Tok Guru yang nak orang Melayu (meaning PAS) jadi PM, Sak can win by defaultlah.
Dont think PAS can win more seats beside Kelantan. Keadilan K.O. dan tinggal lah DAP yang dapat undi Cina.
Nampak si Anu macam nak buruh diri.
Takpelah kan Sak jadi PM under the puppet strings of LGE and father.
Memang Ah Jub Bor semakin teruk mukanya. Seri dah lama hilang sebab banyak buat benda sumbang.
Muka penuh tompok hitam. Muka banyak dosa tu.
Compare him to Mahathir yang masih bersei-seri.

Anonymous said...

NAUZUBILLAHI MIN ZAALIK!

Mark Dean said...

Apa salahnya kalu melayu asyik belasah je. he he

dinoscots said...

Saya tidak faham demi kuasa dan habuan wang ada juga melayu yang sempit pemikiran meninggalkan UMNO macam Ariff Sabri tu sanggup memecah belahkan perpaduan orang melayu dan islam dan membenci parti UMNO yang banyak membantu beliau.Betul kata mantan Tun apa juga yang berlaku the demise of UMNO tidak akan berlaku.Malah kekuatan UMNO bertambah kuat.Orang melayu akan betsatu dibelakang UMNO semula demi survival bangsa itu.Ini telah terbukti sejak 12 pilihanraya yang telah diadakan.Sakmongkol tidak relevan dan ada baiknya kita biarkan fantasi beliau dengan pengikut Ah Bing dan Jinjang Joe beliau.

UMNO /BN diramalkan meraih lebih banyak kerusi Dun dan Parlimen diasebabkan kelemahan dan ketidakpercayaan rakyat kepada pakatan rakyat yang amat lemah.Lihat Hari sambutan belia di putrajaya dengan jutaan belia dan dan banfingksn hari belia tajaan Kerajaan Selangor yang dihadiri hanya 60 orang !!!!.Bukti belia dibelakang BN .

Karpal Singh mahukan Anwar dan PAS bersetuju tidak akan menjadikan Malaysia negara Islam dan lupakan hudud.
Saya fikir atas isu ini sahaja ramai orang melayu islam akan meninggalkan PKR dan PAS memihak UMNO.
Dari perhimpunan gelombang merah di stadium tempoh hari kita lihat perpaduan dalam UMNO dan orang melayu amat bersatu.

Hanya orang melayu yang akan menentukan halatuju negara ini bukan kaum cina dan india.Kuasa politik akan berterusan ditangan UMNO/ BN .Majoriti 2/3 boleh dicapai sekira semua kaum mahukan keaamanan , kemajuan dan kemakmuran .

Hanya BN yang mampu meneruskan perpaduan rakyat Malaysia.DAP yang racis, PKR yang bermasaalah dan PAS yang tidak lagi memperjuangkan Islam dan melayu tidak mempunyai kekuatan dan pengalaman mentadbir negara. Pastinya ramai yang tidak yakin dengan Pakatan Rakyat memerintah negara.Tetima kasih.

Kampong man said...

Salam WZWH,

It was interesting to note that statement from the DAP Vice- Chairman at the press conference yesterday that ". THE SQUABBLING PAKATAN IS IN NO POSITION TO RULE A NATION " If it come fom the nouth of Tunku Aziz himself it is something that voters must seriously think before they cast heir vote.

True Malaysians should not vote based on emotions .Do not leave the furture of this nation into the wrong hands like Anwar and DAP.Trust the BN government and continue giving Najib the 2/3 majority mandate for more reforms and transfornations.Thank you.

Anonymous said...

Sokongan kpd hujah anon 12.53PM.

Lihat Fakta: Dalam PRU12 lalu Melayu/Islam bertanding di 129 kerusi Parlimen manakala 93 kerusi lagi ditandingi oleh bukan Melayu/nonmuslim. Dalam pertandingan tersebut semua kerusi Melayu/Islam dimenangi oleh orang Melayu/Islam (UMNO 77, PBB 9, PAS 23 dan PKR 20) disebabkan mereka bertanding sesama sendiri.Ini bermakna mereka menguasai 58.6% suara di Parlimen. Hal yg sama berlaku kpd kerusi2 bukan Melayu/nonmuslim dimana mereka tetap memenanginya disebabkan mereka bertanding sesama sendiri. Persoalan aku, adakah dengan penguasaan hanya 41.4% kerusi di parlimen oleh orang bukan Melayu/nonmuslim (diandaikan mereka bersatu)ini membolehkan mereka membentuk kerajaan dan memilih PM dikalangan mereka...

Kita lihat pula kedudukkan DAP dan MCA, mereka bertanding sesama sendiri dikawasan majoriti cina dgn jumlah kerusi yg dipertandingkan hanya 43 kerusi..diandaikan MCA menang semua atau DAP menang semua jumalah kerusi orang Cina yg dimenangi tetap 43 kerusi...dgn jumlah sebagini kecil apakah kuasa mereka boleh membentuk kerajaan dan seterusnya meminda perlembagaan negara dgn maksud untuk menafikan hak istmewa orang Melayu dan kedudukkan agama Islam???

Jadi Anon2 yg berakal dipunggung (maaf sebab org2 Umno suka menggunakan objek ini untuk menentang lawan), walau apa keadaan sekalipun Melayu/Islam tetap menguasai kerusi Parlimen Malaysia...jangan risau, orang Cina pun faham realiti ini...

Anonymous said...

Abg wan,
Awok tak sedar ke bahawa dlm perlembangaan M'sia (yg dipersetujuai oleh UMNO)tidak ada apa2 peruntukkan yg mensyaratkan PM mesti dikalangan orang Melayu beragama Islam. Mengapa bising2 dan baru saja nak sedar setelah Umno dah merasakan mereka dah nak lingkup...mengapa semasa Umno menguasai parlimen 2/3 tidak diusulkan perkara ini...inilah haramjadahnya Umno ni...bermuka2 membela Melayu/Islam konon. Porah!!!

Anonymous said...

wzwh,cuba kembali kepada biadota anda,
Saya seorang pemikir
dan pengamal politik
Jerantut yang ingin
melihat Jerantut maju
dan rakyatnya hidup
makmur dan sejahtera. Dilahirkan di
Kuala Lipis pada 21 Januari 1968.
Berasal dari Ulu Tembeling,Jerantut,
Pahang. Berkelulusan MBA (UUM 2007),
BA Hons in Accounting University of
Abertay, Dundee, Scotland,United
Kingdom (1993), Diploma in Education
(MPBP 2003). AJK Pemuda UMNO
Bahagian Jerantut. Penasihat Ekonomi
dan Politik DUN Tahan Parlimen
Jerantut.

akhir2 ni blog anda telah tersasar dari tujuan dan perjuangan anda.kini blog anda sudah di chop sebagai blog melawan blog sakmonggol ak47.Diharapkn anda kembali focus kpd perjuangam dan pembangunan daerah jerantut dan negeri pahang bukannya blog yang hanya menentang kata2 sak ak47

Anonymous said...

Anon 9.20 itu mudah...
Blog WZWH melawan blog Sakmongkol kerana macamana Jerantut dan Pahang hendak maju kalau UMNO dan Najib tumbang maka apa perancangan WZWH tidak akan menjadi di Jerantut dan Pahang! Bila institusi dan maruah Pahang diganggu-gugat maka secara automatis blog WZWH bingkas bangun mempertahankan being the last defender of Pahang. Beside that blog WZWH juga selang seli posting antara politik Jerantut dan Pahang serta nasional.

Kampong man said...

Salam Anon 8.46,
Semua orang melayu memahami scenario dominannya kaum Melayu dalam poliik Malaysia.Maka apabila ambitious Karpal cuba menonjol kaum lain sebagai PM walaupun dibenarkan Perlembagaan ianya tidak REALISTIK dari kontek negara ini.Saya tidak nampak cara mana pun bangsa lain boleh memegang teraju negara ini walau seratus tahun lagi pun sekira kita orang melayu ingat asal usul negara ini sebagsi PERSEKUTUAN TANAH MELAYU dan diatas perjuangan UMNO bukan PKR dan bukan PAS apatahlagi parti racis DAP.Itu tuan tahu.

Maaf boleh saya perbetulkan facta statistik tuan .PKR berjaya 31 kerusi tuan bukan 22.Tuan telah undestimate Anwar.Terbanyak di Selangor (9), kedah(5) Pulau Pinang(4) Perak(3) Pahang(2)N9(1) WP(4) Kelantan(3). Kampong man meramalkan the DEMISE of PKR dan jatuhnya sebahagian besar kerusi. parti anak beranak Anwar(PKR) ketangan UMNO kata bomoh saya dikampong.

Kebangkitan UMNO kali ini adalah kebangkitan dari ahli UMNO itu sendiri,NGO Melayu kebanyakan penjawat awamdijabatan Kerajaan,intelek melayu diberbagai institusi tingi kerana MEREKA TIDAK YAKIN KEMAMPUAN PAKATAN MEMERINTAH !!! bukan saya yang kata Vice- chairman DAP Tunku Aziz yang kata dan juga idola saya Tun Dr Mahathir.Allah berikanlah kesihatan dan dipanjangkan umur Tun!.Dibawah pimpinan Tun kami perolehi keamanan dan kemakmuran dan negara ini maju dari segi ekonomi dan pembagunanya yang bertaraf dunia.

Tuan Anon harap dapat bandingkan komen komen disini dan diblog rakan saya Aspan dari segi bahasanya.Bahasa kesat saperti 'babi '.

Ya, bahasa mencerminkan PERIBADI ! ,Maaf sekadar teguran.Salam, Terima kasih.

@Kampong man- Anjurkan Melayu berbussiness.

Anonymous said...

Anon 9.20,
Saya tidak setuju dengan pandangan anda.WZWH harus tidak terlalalu fokus hanya untuk Jerantut yang memang sentiasa dalam pegangan BN.Di zaman global ini dengan PRU 13 telah hampir dan WZWH punyai ramai juga pengikut jangan terlalu kedaerahan.Penghianat bangsa saperti Sakmongkol DAP harus tidak diberi tempat di negeri Pahang kita.Wan, teruskan penulisan isu negara.Jerantut terlalu local bro..

Anonymous said...

Abang kampung man,

Abag tak baca betul2 statemet saya...memang PKR menang 31 kerusi parlimen tetap drp jum tsb 20adalah kerusi Melayu.

Anon 9.57am,

Ini adalah satu contoh manusia ber'aqidah sesat'. Seolah2 yg boleh memajukan M'sia dan jerantut adalah Najib, serta geng2 WZWH (UMNO/BN). Orang lain bodoh belaka, dungu belaka, tak reti mentadbir, orang lain semua lulus pondok, darjah enam dan berbagai lagi. Hei anon, aku nak kasi tau kau yg umpama katak duduk di bawah gelas, dalam PAS & PKR jerantut ramai yg berkelulusan tinggi dan proffisional malah ada yg belajar pengurusan di Harvard Business School..

AHLI PKR JTUT said...

SALAM ABG KAMPUNG MAN...OUK NI KUAT SANGAT PENIPUNYA.MANA ADA ORANG PAS DAN PKR JERANTUT YANG CERDIK PANDAINYA.AHLI2 PKR DAN PAS HANYA KERJA MOTONG GETAH DAN NELAYAN KAT SUNGAUI PAHANG JE.AKU TAHU SANGAT LAH PENDIDIKAN AHLI PAS DAN PKR JERANTUT NI.SEBAB AKU SALAH SEORANG AHLINYA.JANGAN KITA DIANGGAP OLEH ORANG UMNO SEBAGAI PENIPU BESAR.OUK JANGAN BAGI FAKTAR SALAH WAI ABG KAMPUNG MAN.CUKUP2 LAH PEMIMPIN KITA YANG MENIPUNYA.

Anonymous said...

Kah kah kah.. Jerantut ada PKR jugek ke.Masih nak ikut Anu-war lagi ke ? gara garatak dapat kesedaran.Keling keling PKR pun dah mula lumpat .Yang melayu banyak dah give up.Tanya Zahrain dan Zulkifli nordin dan ramai lagi.Aok bila ?
Yang penting PKR akan hancur.PKR Jerantut hanya ranting rapuh aje.he..hee.

UMNO Selangor

Anonymous said...

Dengan secara tak sedar rupanya PKR ni banyak keling dan cina juga.Aku rasa Anwar akan kalah kat Permatang Pauh kali ini pasal orang dah mula meluat dengan penipuan beliau ABAI ! Kita tolak PKR .

Anonymous said...

Aku mula pening Ahli PKR jtut kata ahli PAS dan PKR jerantut pemotong getah dan nelayan dan mengaku pulak tak pandai .Anon 11.56 kata ramai yang belajau tinggi sampai ke Harvard .Harvard tu sekolah ape ekk..
Tempat belajar tak penting.Tak semua orang lulus tinggi mahu jadi politician bro.Baik aku jual Amway.You see pelakun film Ronald Reegan can be a president so is Joseph Estrada.Jangan terlalu puja keluludan lah bro.Yang penting kita pilih kerajaan yang boleh membawa kita mencapai tahap negara maju sebelum 2020.Tak gitu..

Anonymous said...

Anon 4:05 PM,

Anda nak maju dalam kontek apa? Pembangunan fizikal??? Inilah pemikiran duniawai semata2 yg selalu digembar gembur oleh puak2 UMNO...

Anonymous said...

Ustaz Anon 9.48,

Semua orang UMNO ingatkan duniawi saje ker.Kami pun nak masok syorga macam ustaz jugak.Tak semua ahli PAS berhak masok syorga tau !! PAS tidak berjuang untuk Islam lagi satelah bersamongkol dengan DAPig.Faham !!

Kampong man said...

Anon 11.56

Noted.Thank you sir.

Anonymous said...

Ha ha ha..

Kampungman, How ur Oil N Gas in Malaysia after Kencana N Sapura Merger (and SanMiguel goes ONG) and after Kak Ros C&Co goes ONG Business..

Hopefully U r you not focusing Malaysian ONG only :)

BDW, we have 1ONG in Petronas Board ..ha ha ha.

Kampong man said...

Anon. 10.26,

Hi, Good evening Sir ,O& G has always been my forte and still is.Being your own boss in a small set is challenging .I am nowhere close to Sapura & Kencana.

Sapura used to be a communication company turn O n G when Tan Sri Shamsuddin slowly bought over Crest Petroleum the Public listed company forming Sapura Crest. Kencana originated from HL (Hin Loong ) Engineering initially a mere offshore construction contractor now another PLC .

On its own they cannot take the world.Their combined resources are complimentary and of course their prominence outside Malaysia make them a global player .If i can remember they secured some billions USD O n G contracts in Venezuela last year, an achievement for a Malaysian company right.Like PETRONAS we need to venture abroad as the black gold slowly depleting.

As for me, no thank .I am happy to manage the little wealth that i have and saved than making tons of more money bur having no time to spend them right.Bet you are an O n G man are you not.? Thank you and good night bro !.

Anonymous said...

sape jd PM tak penting..yang penting PRU13 bkn UMPORNO dok kat putrajaya.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024