Saturday, August 4, 2012

Jelajah Pahang, Menuju Ke Putrajaya



WZWH sebagai blogger Pahang perlu juga mendedahkan apa Pakatan Rakyat Pahang buat. Supaya kita semua tahu perkembangan pihak pembangkang.

Di atas adalah penceramah politik PKR yang berceramah politik di Restoran Sekilau Seafood, Bukit Sekilau Kuantan.



















Kat dalam restoran itu penuh dengan meja-meja makan dipenuhi orang ramai. Budaya orang Cina berpolitik sambil makan sambil minum-minum...

Tidak susah, di Jerantut pun WZWH boleh panggil orang Cina datang ke mana-mana restoran, panggil semua clan-clan Cina Jerantut. Bagi meja-meja makan dan minuman. Bajet kena besarlah belanja hendak bagi makan minum orang Cina ini.

Siapa penganjur program malam ini?


Lee Chean Chung bersama  Dr. Wilhelm Hofmeister ini pakar CIA dari US. Memang penasihat Pakatan Rakyat ramai dari CIA!

Ini Lee Chean Chung anak muda. Berpendidikan Sarjana dalam bidang pengangkutan dan logistik. Chean Chung pernah bekerja di firma swasta Amerika dan Hong Kong sebelum menceburi bidang politik.

Pasca 308, Chean Chung bertugas sebagai Pegawai Penyelidik di sebuah institusi yang bernama Kajian Politik untuk Perubahan (KPRU). Kini, Chean Chung memegang jawatan Pemangku Ketua bagi Cabang Indera Mahkota Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) dan beliau juga merupakan AJK Majlis Pimpinan Negeri Pahang.

Lee Chean Chung juga menjaga Pusat Khidmat DUN Semambu. PRU 13 beliau akan bertanding mencabar YB Dato' Pang Tsu Ming ADUN Semambu (MCA).

Inilah kehebatan PKR berani menonjolkan tokoh-tokoh muda. Tidak macam UMNO suka letak calon-calon umur 60an bertanding parlimen dan ADUN!



















YB Elizabeth Wong baru tiba. Tarian Singa meraikan ketibaan beliau.



















Ini budak-budak tarian Singa mengayakan tarian Singa. Majoriti budak-budak ini kalau jumpa WZWH akan panggil WZWH 'sifu'.

Memang anak-anak Cina Kuantan adalah ramai yang mendapat tunjuk ajar dari WZWH. Budak-budak ini bila buat show dapat duit bolehlah menampung duit saku mereka. Ada juga budak Melayu yang terlibat.

Segan juga WZWH bila budak-budak tarian Singa menyerbu dan bersalam dengan WZWH macam WZWH pula tokoh PKR Pahang!

Apa yang tokoh-tokoh PKR itu bercakap. Melainkan Fuziah ahli parlimen Kuantan bercakap Melayu, yang lain-lain penceramah itu bercakap bahasa Cina semuanya. Kadang-kadang campur bahasa Inggeris.

Fuziah biasalah bercakap isu Lynas. Bahaya...bahaya...bahaya. Send Lynas back to Australia. Entah apa yang bahaya pun WZWH tidak tahu. Fakta Sains cakap tidak bahaya tapi yang peliknya fakta politik Pakatan Rakyat kata Lynas bahaya!

Penceramah-penceramah Cina seperti Tian Chua, Elizabeth Wong dan lain-lain suka cakap UMNO dan BN sudah perintah lebih 55 tahun. Mahu perubahan, orang Cina tertindas. Altantuya, Syed Bukhairi kaya, spin Ketuanan Melayu, kononnya Rafizi Ramli diinaya sedangkan Rafizi breach Akta BAFIA sendiri buat salah!

Penceramah PKR itu juga kata Persekutuan Kristian Malaysia menyokong sepenuhnya Pakatan Rakyat. Nampaknya isu agama digunakan untuk membakar emosi penganut Kristian.

Negara Malaysia aman makmur macam ini punya baik, tiada bencana alam, tiada gempabumi, puting beliung, gunung berapi, banjir besar, tsunami, politik stabil ekonomi mampan pun tidak mahu bersyukur lagi.

Orang Cina majoriti paling kaya, tinggi taraf hidup, boleh sekolah Cina, praktis ugama Buddha dan Kristian dan budaya Cina tiada kerajaan larang. Boleh pula berpolitik walau suka guna isu rasis menghasut orang Cina yang semuanya itu diberi taraf warganegara hasil kerjasama UMNO dan MCA.

DS Najib dikatakan rasis tidak menjiwai 1Malaysia sepenuhnya. Banyak benda-benda DS Najib sudah beri kepada orang Cina sampai orang UMNO pun rasa DS Najib terlalu mengikut dan melayan kehendak orang Cina.

Tan Sri Pheng jutawan besi Pahang ketua Dong Ziong minta Sekolah SMK Persendirian Cina Kuantan pada DS Najib akhirnya DS Najib beri.

Penceramah-penceramah Cina PKR di atas faham ke konsep Ketuanan Melayu? Faham tapi buat-buat tidak faham suka spin kepada orang Cina Kuantan.

Ketuanan Melayu bukan Tuan itu orang Melayu. Ramai orang Melayu kerja dengan towkay Cina. Banyak syarikat SMI Cina menggaji orang Melayu. Siapa tuan? Sudah tentu Towkay Cina itu sebenarnya tuan.

Ketuanan Melayu adalah sebenarnya Raja @ Sultan Melayu yang menjadi tonggak payung kepada semua orang Melayu dan bukan Melayu.

Woi... Penceramah PKR di atas itu Ketuanan Melayu adalah Raja Melayu...Wong Siong atau laja.

Begitulah kerja penceramah-penceramah ahli politik Cina PKR siang malam spin isu-isu buat orang Cina marah kepada UMNO dan BN.

Itulah kehebatan Anwar Ibrahim suka memecahbelahkan sesuatu kaum dan menguatkan sesuatu kaum yang lain.

7 comments:

Anonymous said...

anwarkan ikut yahudi tu pasal dia suka buat kerja macam tu...cina ni pun perangai macam yahudi juga

Kampong man said...

(alam Wan dan QD,

Kampong man telah banyak membuat analisis keputusan pilihanraya lalu terutama 2008 yang paling terdekat juga bertemubual ramai mereka yang neutral memberi pandangn.Bagi negeri Pahang semua tahu adalah kubu kuat UMO/BN tamabahan pula dengan kini DS Najib P kita dari Pahang.

DAP dan PAS idak punyai tempat di Pahang berbeza di kelantan dan Kedah di mana PAS sangat kuat.Kejayaan PKR di Pahang hanya bersifat sementara.Isu Lynas tidak akan memberi kesan apa apa hanya di politkan PKR Fauziah (Kuantan) Dengan hanya dua PKR/PR kerusi Parlimen di Pahang saya yakin Pahang tetap kepunyaan BN dan PKR dengan berbagai masaalah akan hilang kerusi termasok Indera Mahkota.daka PKR sanggup bertukar kerusi Kuantan ke DAP kerana kaum cina rata rata dibelakang DAP? atau Sakmangkol di beri tugas disitu ? QD dan Kampong man meramalkan Sakmongkol tidak boleh berjaya di Pahang bagi kerusi Parlimen.Tambah lagi rakyat Pahang belum boleh menerima melayu didalam DAP yang rata rata dilihat sabagai parti racis dan chauvanistik.Apa yang trejadipada Tunku Aziz cukup meyakinkan orang melayu DAP untuk siapa.Kita tidak mahu menerima Malaysian Malaysia ala PAP Singapura .Kita mahukan 1 Malaysia dan UMNO/BN yang adil untuk semua kaum dan ugama.

@ QD,
Sakmongkol conveniently delete my long comment and analysis this morning on Negri sembilan which they think they can secure.Will write back and post it here.See they fear the truth.

Nevertheless,N9 is another BN territory except for Seremban and Rasah.As for DUN it has tobe BN as usual.
Selamat berpuasa.

Kampong man said...

Maaf pembetulan . ".daka PKR sanggup..." tukar ke "...Sekira PKR sanggup,,"

Smartphone Samsug kecil ni selalu tersalah tekan.

Ada baiknya Pilihanraya diadakan tahun depan kerana keengganan negeri dibawah PR membubarkan DUN.

Kampong man said...

Maaf pembetulan . ".daka PKR sanggup..." tukar ke "...Sekira PKR sanggup,,"

Smartphone Samsug kecil ni selalu tersalah tekan.

Ada baiknya Pilihanraya diadakan tahun depan kerana keengganan negeri dibawah PR membubarkan DUN.

Anonymous said...

Jangan kerana nak kuasa dirobekkan asas keharmonian dan keseimbangan. Ada pihak yang telah banyak berkorban demi sebuah negara bangsa. Tanya hati sebenarnya kita mahu hapuskan rasuah, atau rasuah dijadikan alasan untuk menukar kuasa. Seimbangkah sebuah negara bangsa apabila sebuah pakatan yang tidak sama ideologi mengambil tempat?

Kampong man said...

Sdr Anon 5:52,

Satu pandangan yang baik , benar dan jujur.Saya sangat setuju.Perpecahan Melayu juga harus diatasi .Teruskan penulisan.

Anonymous said...

Anon 6:11PM,
1. Tolong baca sejarah! Sebenarnya Melayu tidak berpecah...yg berpecah UMNO. Sejarah telah pun merakamkan beberapa peristiwa perpecahan yg berlaku dlm UMNO ...2. Kalau PAS yg bertanding melawan UMNO dikawasan majoriti Melayu boleh menang...Melayu tetap menjadi dominan dalam Parlimen. Dan jika PKR (calon Melayu) bertanding dikawasan marginal Melayu bagi melawan Gerakan/mic/mca boleh menang, bermakna wakil parlimen Melayu dalam Parlimen akan bertambah...apa pecahnya!!!!

3. Tolong sebut apakah ideologi parti UMNO yg anda sayangi itu dan cuba bandingkan dgn parti MCA, MIC, Gerakan dan berbagai parti dari Sabah/Sarawak....ada persamaan kat mana???

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024