Wednesday, October 2, 2013

Impian Dream Team Jerantut Hilir Menguasai UMNO Bahagian Jerantut-MITOS atau REALITY?


Jamuan Raya Dream Team Jerantut Hilir. Bila Tengku Azlan buat jamuan raya UMNO Bahagian ada yang tidak mahu hadir pulak atas berbagai alasan.

Kepada pembaca blog WZWH, istilah Jerantut Hilir merujuk kepada satu kelompok puak politik Jerantut yang bercita-cita tinggi mahu menguasai UMNO Bahagian Jerantut sila klik sini.

Kumpulan ini mempunyai cawangan tidak banyak kurang dari 15 cawangan sahaja tetapi banyak membekalkan pemimpin-pemimpin ke UMNO Bahagian menjadi AJK Bahagian, AJK Wanita, AJK Pemuda dan AJK Puteri.

Minat untuk menjadi pemimpin UMNO peringkat Bahagian amat dipuji. Dengan sokongan ikhlas dan setiakawan  dari perwakilan Tembeling, Ulu Cheka, Jalan Benta, dan kawasan Felda maka melonjaklah pemimpin-pemimpin dari Jerantut Hilir ini menang bertanding.

Tapi untuk mendapat undi solid dari kumpulan Jerantut Hilir ini amatlah susah dan payah belum tentu calon-calon dari tempat-tempat lain boleh dapat. Kecuali kalau berlawan satu lawan satu di peringkat Ketua, Timbalan dan Naib Ketua.

Sebab itu calon-calon dari Jerantut Hilir selalu menang sebab undi orang dapat ke dia tetapi undi dia tidak dapat ke orang! Tapi itu tidak mengapa itu cerdik dan bijak berpolitik namanya.

Dari kedudukan wakil-wakil rakyat Jerantut pun ramai dari puak Jerantut Hilir contoh:

  1. YB Hj Nazlan Idris ahli parlimen Jerantut- asal Ketua Penerangan UMNO yang dilantik. Bertanding Ketua UMNO Bahagian Jerantut 2013-2017.
  2. YB Dato' Dr Ahmad Shukri Ismail ADUN Pulau Tawar 4 penggal. Kalau beliau menang Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut 2013-2017 maka beliau mahu bertanding lagi untuk penggal ke 5!
  3. Mantan YB Dato' Ahmad Jaafar Mantan ADUN Tahan (2004-2008). Bertanding Naib Ketua UMNO Bahagian 2013-2017

Maka lengkaplah impian dream team Jerantut Hilir mahu menguasai UMNO Bahagian Jerantut.

Inilah Barisan Dream Team Jerantut Hilir yang tersirat sebenarnya...

Mustafa Mat Arof calon orang muda bertanding Naib Ketua UMNO Bahagian itu hanyalah 'DECOY' puak Jerantut Hilir sahaja untuk mengaburi pandangan mata semua perwakilan.

Impian Dream Team Jerantut Hilir mahu menguasai UMNO Bahagian Jerantut- Adakah MITOS atau REALITY?

Jawapannya: Jika semua perwakilan dari Tembeling, Ulu Cheka, Jalan Benta, dan kawasan Felda beri undi kepada mereka maka impian Dream Team Jerantut Hilir adalah REALITY.

Tapi jika INI KALI jangan bagi maka MITOSlah...

Orang selalu kritik puak Jerantut Hilir berlumba-lumba mahu jadi pemimpin Bahagian UMNO dan masing-masing mahu jadi wakil rakyat tapi banyak peti undi di tempat masing-masing banyak kalah kepada pembangkang di setiap kali PRU!

Apa cerita ini...buktikan banyak menang di setiap peti undi masing-masing di Jerantut Hilir baru semua orang respek dan percaya kepada perjuangan UMNO puak Jerantut Hilir.

23 comments:

Anonymous said...

BETUL JUGA WZWH NEH....PATUT LAH SESETENGAH TEMPAT MEREKA TELAH ATURKAN DARI AWAL-AWAL LAGI...CONTOHNYA DI CAWANGAN KUALA TAHAN, WALAUPUN KETUA UMNO SEKARANG MASA PRU KE 13 DULU MENYOKONG DAN BERKEMPEN UNTUK PEMBANGKANG, TAPI MENDAPAT SOKONGAN DARI PENDUDUK KAMPUNG KERANA STRETAGY MEREKA...STERATEGY DARI TOK 4 ALI...KERANA TOK 4 ALI ADALAH PENYOKONG KUAT DR SUKRI DAN HJ NAZLAN ...RUPA-RUPANYA MEREKA TELAH MERANCANG AWAL-AWAL LAGI UNTUK MENCAPAI MATLAMAT MEREKA....

Anonymous said...

jangan bersifat dengki dan irihati macam tu.., itu semua ketentuan, segala berlaku itu adalah satu ikhtibar yang perlu dimuhasabah, mungkin kekalahan sesuatu kawasan itu perlukan post mortem daripada AJK UMNO Bahagian.., mungkin kali ini juga para perwakilan inginkan perubahan untuk muka baru menguruskan UMNO, jadi semua ahli kena akur dengan takdir itu...

Anonymous said...

TERIMA KASIHLAH WZWH KERANA TELAH MENYEBARKAN HASUTAN MEMERANGI ORANG JERANTUT HILIR, SEBARKANLAH KEPADA PERWAKILAN JERANTUT HILIR, SEMOGA ORANG JERANTUT HILIR FAHAM TENTANG PERJUANGAN PUAK-PUAK PUAKA NI........

Anonymous said...

Sokongan 100% tidak berbelah bagi untuk hj lan!

chemetong said...

puak2 puaka sebenarnya tengku lan & dompok yang paling berpuaka...

Anonymous said...

Chemetong kena terangkan kenapa puak-puak tengku lan & dompok paling berpuaka? kas perwakilan jerantut hilir nak tahu.

usin gampang said...

bercakap biar berfakta dan beradab.jangan nanti perangai tamak di tambah pula dengan tak beradab.

haikatnya memang dari dulu lagi kita lihat ajk umno banyak di bolot oleh orang jerantut hilir khususnya dan dun damak amnya.

sekarang kita lihat fakta.kalau dah fakta berkata-kata tapi kita tetap mempuakakan orang lain maka sahlah kamu tergolong dalam kalangan puak assobiyyah yang tak di akui nabi sebagai umatnya.

calon2 jerantut hilir & dun damak:

ketua: hj nazlan (gintong j.hilir).
timbalan: dr shukri(t.tinggi,jh)
naib: mat jaafar.mustapha maaror(dun damak)

ketua wanita: wok kelabu,siti hajar(jrt hilir)
naib ketua: wok hitam(damak)


ketua puteri: syafinas azman,jj.(jerantut hilir)
ketua pemuda:nubhan,lan labit(damak)faiz (dun damak)zamri.

ajk bahagian:

1.fauzi(jh)
2.aidil(jh)
3.lan set(jh)
4.razi jasa(jh)
5.khaiben(BUKIT GENTING)(jh)
6.ghafar (BUKIT GENTING)(jh)
7.HALIM MAHASAN(bukit nikmat)(jh)
8. ju mansur(bukit nikmat)(jh)
9.man gebang(jh)
10.dato taufik(dun damak)
11.hanafisah(damak)
12 zahar gemuk(damak)
13.dato bazain(damak)
14.atung(damak)
15.hj sattar(damak)
16.azmi samah(damak)
17.ckgu nizam(tebing tinggi)(jh)
18.abg man tok empat bt balai.(damak)
19.bakri busu bt 1(damak)
20.jamluh(damak)
21.yusuf lang buana(damak)

ramai lagi,letih nak tulis.

jerantut hilir dan dun damak hanya kejar jawatan bukan nak berkhidmat dengan sepenuh hati pun.

jadilah mereka panglima perang tempang dalam pru.panglima perang hantu kubur pendekar bujang lapuk.

panglima perang yang mati dalam peperangan damak.nasib baiklah pendekar tembeling,ulu cheka,dun pulau tawar felda,pendekar handalan yang membantu bn memenangi perang menentang tentera dajal PR!

peganglah jawatan panglima umno,panglima tempang yang kalah dimedan sendiri!

usin gampang said...

anwar ibrahim guna agama untuk kepentingan politiknya. kini perangai itu dah jadi amalan pemujanya ia itu mat lan. buat kerja2 agama ni orang tak heboh sampai masuk dalam fb.

orang buat kerja2 agama dengan ikhlas bukan mewar-warkan kpd khalayak ramai.akhirnya nanti allah bayar tunai seperti yang terjadi kpd anwar ibrahim.

andai kau orang semua hanya andaian teori.praktikalnya kau orang tak buat kerja hanya dengar ampuan saje.ditambah dengan kempen memburuk2kan lawan oleh jentera mat lan akan membuat kan perwakilan berfikir banyak kali nak bagi undi kaat mat lan.

untuk pemuja mat lan aku naak tanya? selepas kamaruzaman digugurkan sebagai ahli parlimen kemana mat lan menghilang?hilang dari pandangan umno kerana dia kecewa bos dia tumbang.nampak sangat perjuangan bukan kerana parti tapi kerana individu.

nasib baiklah ku lan nampak wajah dia dan angkat dari lembah cohor dan dimandikan bersih-bersih kemudian diberi persalinan lambang status sebagai ketua penerangan.

sayang seribu kali kali sayang,ku lan rupanya melepaskan anjing yang tersepit.tangan ku lan akhirnya tergigit angkara si tanggang dan malim kundang!adakah allah akan membiarkan saja?

MANUSIA YANG TAK TAHU BERTERIMA KASIH DAN BERSYUKUR,TUNGGULAH AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH.INI JANJI ALLAH!

Anonymous said...

wddompok dari pulau tawar j12 vs dr sukri yb pulau Tawar. hidup Tengku Azlan Hidup Hj Nazri.

Anonymous said...

hidup azam media cyber!

Anonymous said...

kita perwakilan semua harus npertahankan tengku..untuk melayu jerantut

Anonymous said...

Nik Aziz: Audit negara mungkin boleh lepas...

Oleh: Nik Abdul Aziz bin Nik Mat Tarikh: October 2, 2013

UNTUK memasuki negara lain, kita memerlukan pasport. Tanpa pasport, kita akan dianggap pendatang tanpa izin dan boleh diusir keluar bila-bila masa sahaja.

Jika diusir, jangan salahkan sesiapa kerana itulah undang-undang yang telah difahami umum.

Demikian juga untuk masuk ke alam dunia ciptaan ALLAH SWT ini, tetap perlukan kepada pasport.

Pasport hidup di dunia ini ialah Islam yang syumul. Tidak berakidah dengan akidah Islam ertinya hidup di dunia tanpa pasport.

Berpegang dengan undang-undang selain undang-undang ALLAH SWT pula ertinya memegang pasport tanpa cop visa.

Kedua-duanya salah dan boleh dianggap sebagai pandatang tanpa izin. Jika diusir dari sesebuah negara boleh kembali ke negara asal. Namun, jika diusir dari dunia milik ALLAH SWT, ke mana lagi kaki ingin melangkah?

Itulah ibarat orang-orang yang hidup dengan undang-undang ciptaan manusia.

Selama-lamanya manusia tidak akan mampu mengawal manusia.

Hari ini, saya membaca berita mengenai Laporan Ketua Audit Negara yang dikeluarkan kelmarin. Sekali lagi menyaksikan ketirisan berbillion ringgit wang rakyat yang dibelanjakan di sektor-sektor kerajaan.

Ia bukan jumlah yang sedikit. Bajet perbelanjaan negeri Kelantan sahaja hanya sekitar RM500 juta setahun, bayangkan jika ketirisan berbliion ringgit ini dapat diselamatkan dan diagihkan kepada negeri seperti Kelantan, berapa jutakah yang dapat manfaat darinya?

Sayangnya, ketirisan ini bukan kali pertama berlaku. Ia akan terus berlaku selagi Umno/Barisan Nasional menjadi kerajaan. Puncanya, undang-undang manusia tidak akan mampu mengawal manusia. Manusia boleh menggubal undang-undang, tetapi manusia tidak sebijak Penciptanya iaitu ALLAH SWT.

Sekawan kambing tidak akan dapat dikawal oleh kambing. Ia memerlukan kepada gembala. Manusia mustahil dapat mengawal manusia, mereka memerlukan kuasa yang lebih hebat, dan kuasa yang Maha Hebat itu ialah ALLAH SWT.

Takutlah kepada ALLAH SWT. Audit di dunia mungkin kita boleh melepasinya, namun audit di Akhirat nanti, jika gagal melepasinya hanya neraka yang menjadi tempat balasannya.

Sekian, wassalam.

Yang benar,

Haji Nik Abdul Aziz bin Nik Mat Al-Mursyidul Am, Parti Islam Semalaysia (PAS)

usin gampang malaun said...

tengku org pekan gi blk pekan la...aku sokong tengku lan lwn DS najib..sayang x ada batu...

Anonymous said...

selama kerni kulit & batu telor terus berkhidmat kpd tuanyer, tapi apakah perkhidmatan tuanyer kepada kulit & batu telor. ini orang politik boleh jawab kot.

nadi utama said...

Perebutan ketua bahagian disamakan dengan manusia dan anjing? betul ku lan lantik hj lan tp kerusi ketua bahagian bukan mcm singahsana sultan yg tidak boleh utk org lain. adakah org kanan kiri ku lan panas bontot kalau ku lan kalah? takut tak dpt projek? terima kasih usaha dan sumbangan ku lan tp tak bermakna org lain tak boleh memberi sumbangan. sumbangan dr seat ketua bahagian sangat besar kalau digunakan dengan bersungguh sungguh

Anonymous said...

YB Haji Nazlan Idris telah membuktikan bahawa beliau layak dan berkredibiliti untu menjadi pemimpin. Dipilih oleh Presiden UMNO untuk menjadi nakhoda dalam PRU13, beliau telah membuktikannya.Bagi orang UMNO Jerantut, cukuplah ketenatan yang berlaku selama ini, yang penting...bukan jawatan yg dikejar, tetapi tanggungjawab kepada rakyat. Orang lama perlu beri laluan kepada muka baru di Jerantut, tidak selama-lamanya nak bertongkatkan langit,nanti menyembah bumi juga.Bukan ahli UMNO yang memerhatikan anda, tetapi rakyat yang akan mengadili anda.UMNO bukan milik satu dua orang...

Anonymous said...

Presiden UMNO mahu Ku Lan dan Wan Amizan dikekalkan sebagai orang no 1 dan no 2. Apa Anon 11:28 nak cakap lagi????

Anonymous said...

prujit, prujit, prujit. hok tu memang gon sema kenne tau. kalu gon selami sampai ke lubuk sempua lubuk lenting, di lubuk tersebut ada pelbagai prujit. prujit ketua bagian, prujit tim ketua bagian, prujit ketua pemuda. orang lain kiri kanan adelah tempias sikit. kalu kuat kipas ade, tapi masaelahnye, puaka2 ni bila dapat prujit mulaler jadi ali baber. jula sejote due jote, beli kerita besar, buat rumah besar nak ganti BUDU besar. itu ajerla maselahnye, merika sanggup petahankan habisan2 kepala pengat jika tidak mungkin mereka tak dapat lagilah nok yang "besau" apatah lagi nak "aku urang kecil kau urang besau".

Anonymous said...

Bantailah dema....kome suka sangat tengok dema bergaduh. Lagipun perjuangan dema kerana BENDA. Kalau ada dikalangan dema kate umno berjuang kerana agama dan melayu maka kas nak melaung PEDOOH PEDOOH PEDOOH

Anonymous said...

bukan soal bergadoh anom, nak betulkan fakta, hj lan yang nak buat perubahan pun dikata berbagai macam oleh orang yang berkepentingan dengan ku lan.., hj lan bukan dipilih oleh ku lan ketua bahagian, dia dah tak nak jadi ahli parlimen dan takut kalah maka presiden parti pilihlah hj lan..., dalam umno masih kekalkan demokrasi, jadi sesiapa sahaja punyai hak bertanding di mana-mana post, pengerusi tetap, ketua bahagian hinggalah kepada pemeriksa kira-kira, jadi apalah yang kita susuah sangat mengata orang, nak pertahan ku lan kita terbabit buat dosa kering aje...

Anonymous said...

DS NAJIB X CAKAP PUN SURUH KEKAL KU LAN DGN DIA, PEDOOH DOMPOK JE,DS NAJIB DAH MENANG X BETANDING DAH,KALAU DIA SAYANG KU LAN DIA LANTIK LA JD AHLJ PALIMEN BARU NI,AUTA DOMPOK JE,KITA PAKAT RAMAI2 BUNGKUS PEROMPOK NI KALI NI BARU DIA TAU MEMUNGKO MEMANJANG,AJAK DATOK NAJIB KE JERANTUT KALAU HANDAL SANGAT...ARI DKT PILIHAN RAYA DOMPOK CAKAP NAJIB NAK DATANG HABUK PUN TARAK NYE KELENTONG KE ORG JARANTUT X BERENTI ....

Anonymous said...

sudahlh WZWH dan kuncu2, cukuplah menulis mempertahan Ku Lan tu, dah banyak penggal dah dia jadi Ketua Bahagian bukannya dia dapat bersama dengan orang jerantut, dia duduk di KL, usaha untuk membangunkan Jerantut ini tidak kesampaian, Jerantut jauh ketingggalan daripada daerah2 berdekatan, Kalau nak pastikan Jerantut ini membangun kita pilih Hj Nzlan sebagai Ketua Bahagian, jangan mudah pelemahkan orang sebelum diberikan tanggungjawab, WZWH ni hanya tahu mencadang tetapi banyak cadangan dia ni tak logik dik akal, Kali ini kepimpinan UMNO Bahagian pasti akan berubah...............

Anonymous said...

dah memang dompok kuat auta yg nak percaya buat apa..usin gampang dgn wan zuri aje yang percaya..kalau dompok suruh mkn tahi dia org mkn juga tuu hahaha...

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024