Sunday, October 13, 2013

Kepimpinan Baru Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO Jerantut Pro Tengku Azlan

Seperti yang WZWH ramal dalam posting sila klik sini, Kepimpinan Baru Pemuda, Wanita, dan Puteri Jerantut adalah pro Tengku Azlan.

WZWH telah utarakan 3 fasa:

Fasa pertama selesaikan kepimpinan sayap Pemuda, Wanita dan Puteri.

Fasa kedua pastikan menang regu Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah.

Fasa ketiga penyatuan UMNO Bahagian Jerantut bagi persediaan PRU 14.

Fasa pertama telah selesai bila mana:

Sepertimana kata blog parlimen 81 sila klik sini walau banyak fakta salah diberikan namun team Wan Amizan telah menguasai melalui:

Pemuda UMNO Jerantut menyapu bersih Ketua Pemuda, Naib Ketua Pemuda dan 12 dari 15 AJK yang dipertandingkan.

Wanita UMNO Jerantut menyapu bersih Ketua Wanita, Naib Ketua Wanita dan 14 dari 15 AJK yang dipertandingkan.

Puteri UMNO Jerantut menyapu bersih Ketua Puteri, Naib Ketua Puteri dan 9 dari 15 AJK yang dipertandingkan.

Maka WZWH boleh katakan kapal terbang Tengku Azlan sudah siap sedia untuk terbang bila semua sayap-sayap sudah bersedia.

Tengku Azlan diibaratkan seperti periuk nasi yang mahu ditanak diletak di atas tiga tungku mempunyai kedudukan yang kukuh dan stabil.

Minggu depan 19 Oktober adalah fasa bekerja kuat dengan momentum kemenangan tiga sayap yang pro regu Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah.

Juga termasuk 20 AJK UMNO Bahagian Jerantut. Dijangka juga disapu bersih seperti kemenangan sayap-sayap.

Bukanlah WZWH takabur dan riak tapi mulut WZWH ini masin...apa yang WZWH ramal selalunya betul. Insyallah.



















Tahniah Saudara Mohd Zamri bin Abd Rahim sebagai Ketua Pemuda UMNO Jerantut yang baru. Anak didik Dato' Wan Amizan.  Ketua Pemuda MIC Jerantut sangat gembira dengan kemenangan Mohd Zamri sampai mengalongkan 'kalongan India'. Ini menunjukkan saudara Mohd Zamri mempunyai hubungan yang sangat baik dengan kepimpinan Pemuda BN Jerantut.

134 perwakilan pemuda yang boleh mengundi di Bahagian tetap menyokong penuh regu Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah.



















Tahniah Cik Nor Shafinaz Mohd. Azman Ketua Puteri Jerantut yang baru. WZWH puji team Puteri ini sangat well organized, selalu merujuk kepada Dato' Wan Amizan meminta nasihat dan tunjuk ajar. Cik Shafinaz ini anak dara Dato' Nazilah mantan Ketua Wanita UMNO Jerantut. Maka terubatlah hati Dato' Nazilah. 

50 perwakilan Puteri yang boleh mengundi di Bahagian tetap menyokong penuh regu Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah.


Tahniah Puan Siti Hajar Mubin Ketua Wanita Jerantut yang baru. Puan Siti Hajar dan teamnya telah menyatakan pendirian menyokong Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah secara terbuka dan berani. Puan Siti Hajar selalu merujuk kepada Dato' Wan Amizan.

250 perwakilan Wanita yang boleh mengundi di Bahagian tetap menyokong penuh regu Tengku Azlan-Wan Amizan-Nazri Ngah.

Itulah kelebihan Dato' Wan Amizan yang sungguh prihatin dan cakna ke Pemuda, Wanita dan Puteri. Kasih sayang dan harapan serta inspirasi membuatkan Pemuda, Wanita, dan Puteri terpikat kepada beliau.

Kalau orang muda Jerantut mahu Dato' Wan Amizan menjadi Ketua UMNO Bahagian dengan lebih cepat sokonglah dan undilah Tengku Azlan sebagai Ketua UMNO Bahagian.

WZWH suka berterus terang...

Kalau 25,000 ahli UMNO Jerantut tidak mahu percaya kepada WZWH...hendak percaya kepada siapa lagi?




























Dato' Wan Amizan begitu terharu dan terasa sangat sedih kerana terpaksa meninggalkan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut kerana faktor usia telah menghambaabdikan diri kepada perjuangan Pemuda selama 21 tahun, 4 penggal sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut.

Ini pemimpin idola orang muda Jerantut. Anak Peneroka Jengka 12 dari asal usul Kg Paya Koran kampung tradisional lama di Lembah Tembeling.

37 comments:

dobit127 said...

Tahniah kepada semua...

Melihat usaha sehingga ke akar umbi memang begitulah keputusannya..

Cuma keputusannya tidak seperti dijangka.. Mungkin selepas mengetahui result ketua bahagian minggu depan, eloklah Wan zuri buat analisis untuk panduan semua pihak yang menang dan kepada yang tewas....

Anonymous said...

WZWH,

Napak benar awak ini memungkar lagi. Parlimen81 kata Ketua wanita dan Puteri adalah REGU ATAU TEAM NAZLAN, HANYA ZAMRI ITU TEAM KU AZALAN. MANA SATU YANG BETUL NI, JELAS SEKALI PERANGAI WZWH INI MEMUNGKAR DAN PUTAR FAKTA.

WAHAI UMNO JERANTUT BERANI LAH BUAT PERUBAHAN. SOKONG LAH YANG BOLEH MELONJAK PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA DAN EKONOMI, DAN SAF ITU BOLEH DAN ADA PLTFOM . BUKAN ORANG DAH JUMUD DAN HASIL KERJA ADA KE YANG TERBUKTI?.

Anonymous said...

Dgnrmya sebelum pemilihan smlm puak2 ni mengeluarkan duit dr bank 1.2juta....tp mungkn x betul ...wallahualam...harap2 tdk berlaku lah rasuah kali ini....

Anonymous said...

wzwh TIDAK DAPAT MEMBEZA ANTARA perkataan CIKGU NAZLAN dengan KU LAN. Teruk dah budak ini, kelabu benar otak nya atau mata tak terang tak cukup tidur kerana amat bimbang masa depan nya.

Pencerahan : KULAN MANTAN AP, KB, TOLAK JAWATAN MENTERI , DAH TAK ADA APA; PENGERUSI PELABUHAN KUANTAN BUKAN ADA KUASA EKSEKUTIF HANYA PRESIDE MEETING SAJA.

CIK GU NAZLAN, AP, PEMIMPIN SEDANG NAIK, BOLEH BAWA ISU KE PARLIMEN DAN JUMPA KEM/JAB KERAJAAN, ORANG RESPECT SEBAGAI AP KALAU TAK HIDUNG TINGGI. AKU SEDIA MEMBANTU DAN EMUDAHCARA KALU HAL PEMBANGUNAN JERANTUT, ITU PUN KALAU NAZLAN PERLUKAN.BERJURUS ORANG NYA.

Anonymous said...

Kalau pulih kuLan sbg KB . Bermakna umno jrantut menidakkan saranan PM untuk meRemajakan Umno.
Jgn sbb dia org kerabat kita angkat dia ke atas. Walhal kita dah tahu siapa yg selalu bersama rakyat dan memenangkan umnoBN dlm pilihanraya yg lalu.
KuLan adalah liabiliti yg perlu ditanggung oleh umno jrantut. Kita mahu langkah kedepan bkn undur kebelakang. Fikirkanlah .. pastikan 19hb ni milik sejati Umno, BKN smngt 46 masuk umno nak jawatan je

usin gampang said...

sudahlah macai mat lan,

engkau orang sentiasa menidakkan kebolehan orang lain.siapa yang PM mahu?peremajaan umno perlu juga bimbingan dan nasihat orang lain yang lebih berpengalaman.mat lan remaja ke ?56 tahun tu dah tua.barisan mat lan siapa yang remaja?sekarang barisan ku lan sudah ada pemimpin muda yang dah terbukti daya kepimpinannya ia itu wan amizan.usia nya masih muda dan perlukan bimbngan ku lan yang terbukti bertaraf nasional.mustafa maaruf jauh ke belakang.di beri tanggung-jawab sebagai naib ketua dia melarikan diri dn langsung mengabaikan tanggung jawabnya.ini yang mat lan pilih?serupa aje dengan perangainya yang lari kedalam semak bila boss nya kamaruzaman baria digugurkan.nasib baik ku lan pungut dia jd ketua penerangan.

tengok rekod dan faktalah.janganlah nak gebang kat sini yang pujaan kau orang tu sempurna sangat sampai hina orang lain.

apa sumbangan mat lan selama jadi ahli umno jerantut ni?ce citer!

tunggu aje 19hb nanti.mulut kau orang boleh lah terus bercakap kalau mat lan menang!

bila mat lan menang maka proses penghipokritan akan berterusan dalam kepimpinan mat lan!

Anonymous said...

tuduh orang main duit,tapi akhirnya dia juga main duit.

semalam perwakilan pemuda dituba dengan duit oleh kumpulan mat lan. 200 hingga 700 ringgit.

hasilnya penyokong zamri ramai yang berpaling tadah dari 260 orang tinggal 188 orang.

mungkinlah duit 1.1 juta dah mula nak turun.tunggu ajelah 19hb nanti ramai lah yang dapat rezeki terpijak!

HAJI ISMAIL said...

KAS TAK HERAN DENGAN PENULISAN WZWH NIE KERANA SEMUANYA ITU ADA MAKNA BUAT BELIAU YANG PENTING BODEK ! KALAU REGU KU LAN DAN DOMPOK TERUS MERERAJUI UMNO JERANTUT TUNGGU SAHAJA KEMUSNAHANNYA KELAK !

Anonymous said...

Kas nampak umno jerantut tak lepas kemana. Malah rakyat jerantut akan terkebelakang sekiranya puak2 ini yg menerajunya. Klu soal sepak terajang politik memang diakui mereka hebat.....tapi pemikiran mereka tidak tercapai dgn pengurusan utk pembangunan ekonomi rakyatnya. Tahniah kpd mereka yg menang di atas kehebatan politiknya......

Anonymous said...

Penyakit orang UMNO ni dari zaman Tun Mahathir sampai sekarang tak pernah berubah. Yg baik, ada kebolehan, berintergeriti tinggi dianggap macam antah dalam se cupak beras. Mereka tak sedar yg antah ini berkualiti tinggi...isi didalamnya masih dianggap beras...

Umno Umno bilalah kamu nak berubah...

Anonymous said...

Kome dah tengok sedang mane usaha Ku Lan, kome dah nilai sedang mana kebolehan Dompok, kome dah merasai apa yg telah Nazri buat...tak ada mende yg menyebabkan orang Jerantut boleh bangga. Jalan J'tut Benta kekal bengkok, jalam k.tembeling Mela kekal sempit dan berbukit. Ada pusat pengajian teknologi tinggi masih tak operasi2 sampai hari ini. Ada hospital cuma ada 4,5 org Dr untuk tampung penduduk 100,000. Mana kampus universiti? Mengapa lapangan terbang temin masih tak ada kapal terbang yg nak landing..

Jadi, kami memerlukan orang baru yg ada kejujuran dan iktizam tinggi...

Anonymous said...

Op ada sikit lagi. Kpd husain gampang..kamu kekallah dgn kegampangan kamu. Kamu bukan duduk jersntut...kamu bukan rasa sangat gerak nadi kome disini..

Anonymous said...

MELALUI BLOG WZWH,

HUSIN GAMPANG KUAT SUNGGUH AWAK YE...DAPAT ELAUN KE. HJ. ISMAIL KATA AWAK TU HAJI.

1. SEMASA KU LAN TM DAN AP DAN MENANTU SEDARA NYA MENTERI PELAJARAN, TAPAK DAH ADA KENAPA SEKOLAH BERASRAMA PENUH TAK DAPAT DI BINA ?. JAWAB WZWH, INI PADA AKU MUDAH, TAK NAK BINA BARU GUNAKAN DAN UPGRADE SEKOLAH SEDIA ADA, SMK PADANG SAUJANA KE, ? KENAPA TAK BOLEH.

2. TANYA BERAPA KALI HADIR MESYUARAT PEMBANGUNAN DAERAH, DIA TAHU SEBAGAI AP ATAU TM ,MANA BOLEH WAKIL?. JAWAB WZWH.

3. KENAPA WUJUB NYE KEM DALAM UMNO JERANTUT, SAMPAI 3 KEM, APA CARA PIMPINAN NYA?. JAWAB WZWH.

4. KENAPA TOLAK JAWATAN TM, SEDANGAKAN RAKYAT BERI MANDAT SEBAGAI AP. MANA KONSEP AGAMA, BANGSA DAN NEGARA?. JAWAB WZWH.

5. KENAPA SELEPAS TIADA JAWATAN SEBAGAI AP? MASIH NAK KEKAL?, KENAPA PERLU PERASINGAN ANTARA AP DAN KB?. KENAPA MASA NYA KONSEP INI TIADA?. JAWAB WZWH.

BANYAK LAGI KALAU NAK TANYA. SETAKAT INI.

KESIMPULAN UMNO JERANTUT KENA FIKIR TERUTAMA PERWAKILAN. AWAK SEMUA DIWAKILKAN AMANAH. PATAH TUMBOH HILANG BERGANTI.INI MASA AP SEKARANG MENUNAIKAN TANGGUNGJAWABNYA, SEBAGAI ADUN P.TAWAR, TAHAN DAN DAMAK BERI SOKONGAN, AP BAWA PERKARA PERINGKAT PERSEKUTUAN, ADUN PULA BERJUANG DI PERINGKAT NEGERI, TAPI NEGERI ADA HADNYA, IKUT PERLEMBAGAAN PASAL TANAH, HUTAN DAN AIR HAK MUTLAK NEGERI , YANG LAIN NYA PERSEKUTUAN DAN BERSAMA. ITU PERLEMBAGAGAAN KATA.

PERWAKILAN UMNO JERANTUT YANG AKAN MEMILIH ,FAHAM DAN HAYATI FASAL 3 PERLEMBAGAAN UMNO, APA ASAL3 INI KATA?.

SEKIAN.

TQ.

Anonymous said...

Najib pilih matLan, jadi AP, maknanya, klu kita cerdik, najib nak matLan jadi KB., tak faham lagi?..
Apa guna kami berjaga siang mlm ms pilihanraya dulu utk memenangkan MatLan, tetiba deme golongan kulan nak rampas kepercayaan rakyat jtut. Dasar tak kenang di untung ...

Anonymous said...

KENAPA KU LAN MASIH KEPINGINKAN. KETUA BAHAGIAN SEDANGAN DIA BUKAN LAGI AHLI UMNO ADALAH KERANA GROUP MEREKA MERANCANG AHLI PARLIMEN. SEKARANG (HJ. LAN) BUKAN ATAS KEHENDAK MEREKA, ORANG YANG MEREKA MAHU IALAH ZUKARMI, SEBAGAI BUKTINYA:
1) HAMPIR SEMUA PENGIKUTNYA TIDAK TURUN MEMBANTU HJ. LAN BERKEMPEN
2) DUIT PILIHANRAYA YANG DIBERIKAN OLEH UMNO CUBA DISABOTAJKAN - MEREKA BERCADANG GUNAKAN DUIT ITU UTK BEREHAT DI AUSTRALIA SELEPAS PRU
3) HASRAT MENYAMBUNG LAGI SEBAGAI KETUA BAHAGIAN ADALAH UNSUR SABOTAJ KEPADA AHLI PARLIMEN SUPAYA TIDAK DAPAT MENJALANKAN TUGAS DENGAN BAIK, APABILA PERKARA INI TERJADI MEREKA MULALAH MEWAR-WARKAN HJ. LAN TIDAK MENJALAN KERJA

Anonymous said...

KENAPA KU LAN MASIH KEPINGINKAN. KETUA BAHAGIAN SEDANGAN DIA BUKAN LAGI AHLI PARLIMEN, INI ADALAH KERANA AHLI PARLIMEN. SEKARANG (HJ. LAN) BUKAN ATAS KEHENDAK MEREKA, ORANG YANG MEREKA MAHU IALAH ZUKARMI, SEBAGAI BUKTINYA:
1) HAMPIR SEMUA PENGIKUTNYA TIDAK TURUN MEMBANTU HJ. LAN BERKEMPEN SEMASA PRU13 BARU-BARU INI
2) DUIT PILIHANRAYA YANG DIBERIKAN OLEH UMNO CUBA DISABOTAJKAN - MEREKA BERCADANG GUNAKAN DUIT ITU UNTUK BEREHAT DI AUSTRALIA SELEPAS PRU
3) HASRAT MENYAMBUNG LAGI SEBAGAI KETUA BAHAGIAN ADALAH UNSUR SABOTAJ KEPADA AHLI PARLIMEN SEKARANG SUPAYA HJ. LAN TIDAK DAPAT MENJALANKAN TUGAS DENGAN BAIK, APABILA PERKARA INI TERJADI MEREKA MULALAH MEWAR-WARKAN HJ. LAN TIDAK MENJALAN KERJA

ITU ADALAH ANTARA SEBAB-SEBAB JAHAT DROUP MEREKA BAGI MEMPASTIKAN JERANTUT INI TERUS TIDAK DAPT MEMBANGUN DENGAN BAIK DAN AHLI-AHLI UMNO BERADA DALAM KUCAR KACIR, INILAH MASALAHNYA APABILA PEMNIMPIN ITU BUKAN TERDIRI DARI ORANG JERANTUT

Anonymous said...

naziah tu org kuat mat lan..anak dia ketua puteri tu mesti ikut mak dia zurik oii..

Anonymous said...

MAT LAN HIPOKRIT.LUAR LAIN DALAM LAIN.LAGI SATU ISLAM MELARANG KITA MEMILIH PEMIMPIN GILA!LEBIH2 LAGI DARI KETURUNAN GILA!

Anonymous said...

Koi tk faham la politik kt jerantut nie....tengku lan pernah bercakap dulu, yg tengku dh tk nk bertanding lagi, nak bg muka baru.....tapi sekarang dh jadi lain plak,aku rasa kalau masih muka lama lg memimpin jahanam lah politik kt jerantut nie......habis segala projek amik ke kroni2 deme belaka........ishhhhhh....tk faham aku

Anonymous said...

Pru 14 kita tukar AP Pas pulak,umno tak jadi ke benda,nak besarkan perot dema,hok bodonya org jantet

Anonymous said...

Anom 9:28 PM,

ITU SEME KEJE DOMPOK, NAZRI KENCING MANIS DAN ZURIK, YANG AKU TAK FAHAM T. AZLAN IKUT PULOK. APA NAK NYE LAGI YE. BAGI LAH AP SEKARANG MEMIMPIN PULOK, KAN CANTIK AP JUGA KB UMNO.

NAK LAGI PENGUNDI DAN AHLI UMNO NAK DOMPOK ITU TKB, EEEEE,,,EEEE. GELI AKU.

Anonymous said...

bise permainan politik wan amizan..duet menentukkan segala nya..ad pewakilan tembak hampir 5k sorang...mesyuarat x telus..ad pewakilan yg mmbantah..tp d'cantas oleh dompok..undian angkat tangan utk G10 x buat..pewakilan mnclonkan 10 org dan tros cadangan ttup.. tiba masa pengudian duit2 bejalan2..nk lebih duet amik gmbar..giliran undian x ngikut dun..sepatutnya dun P/tawar,dun tahan,dun damak..tp time mesyuarat dunp/tawar,dun tahan,dun damak..lebih 20 org x bleh ngudi tnpa sebab..menafikan hak pengundi..pemuda semua nk ketelusan..tp ketelusan tu x de pada mesyuarat pemuda..jgn tye knpa klu mesyuarat pemuda lpas ni x cukup korum...cilaka!!

Anonymous said...

pembetulan..spatut ye dun p/tawar,dun tahan,dun damak,tp diubah jadi dun pulau twar,dun damak dun tahan..pewakilan dun tahan begitu murah..habis kne tembak..

Anonymous said...

jgn hairan ajk pemuda mcm haram jadah, cuba cek sapa yagng menang, biro agama tak tau nak bagi sapa. cikgui asrul sorang je yg cerdik. yg lain ambik jerantut kali ni. mula dari kp, berucap esok mesyuarat akan datang mampus lah la tak lps. cikgu asrul menang sb undi dun tahan. tempat sendiri hancur. ajk yg menang pulok.
2 kaki minum arak. zairul dgn nizam mat amin
2 kaki dah kena pecat jawatan dlm kerajaan. shahrul wizam dgn azuan
1 office bos syarikat lawyer.
1 tak tau kebenda pasal umno. menang g2 boleh tanya g2 tu apa.
1 kaki bergantung hidup dgn bini. wan hizam
2 kaki syabu, megat dgn ramlan
tu permuda dan perwakilan jerantut nak. tunggu lah hancur nya pemuda kali ni

Anonymous said...

Ishh..hhhh betul ke Anom 8:10 AM. Jaga lah begitu ..... Pejabat Dearah, Pejabat tanah, JKP,JPS waima Jpertanian langkahnya kerana di situ ada gula.

Anonymous said...

Aku gelak kah kah kah sampai terkunci tulang keng tengok org umno tengah berebut jawatan. Masa pru13 dulu segala kurap, pekong, panau dan bau hanyir nanah org2 ini ditutup rapat2. Hari ini segala tembelang org umno ditelanjang habis.
Namun bagitu walau pun aku tak setuju dgn doktrin umno ni, aku tetap menyokong Hj Mat Lan. Dia orang baik umpama sebiji permata dlm serpihan kaca atau the best amount the worse.

Anonymous said...

Beza antara Hj m lan dgn yg lain...Hj M Lan peluk aku dgn jiwa dan rasa tapi si anu tu memeluk aku dgn menyelit RM300 tanda setia.

Pening aku nak pilih siapa tapi aku telah menambil Hj M Lan utk berkongsi rasa. KU lan jangan terasa sebab bagi aku raja cuma ada ditakta...

SPU said...

Anon 9.57 ni mcm munafik.... kata terima rasuah rm300 tetapi tak menepati janji utk beri undi. Apa pun rasuah ttp rasuah.. jika benar menerima mmg makan bangkai yg busuk. Sepatutnya berani menolak dn bukan menerima.. ini contoh manusia berjiwa syaitan.

Anonymous said...

aku skong anon d atas, kepada perwakilan jerantut,ds najib dah kata rasuah menghancurkan negara,masih buat lg,yang terbaiknye bagi duit ambik undi jgn bagi sama sekali biar dia sasar hahaha baru padan muka,duit hasil rompak duit kita jge,tapi undi jgn bagi sama sekali, nak sangat menang hahahah..

Anonymous said...

ANON 9.57 NI,KAKI PAW.CARI DUIR AJE KERJANYA!

Anonymous said...

anon 8.10 am tu adalah calon yang kalah.dia mengata orang sedangkan dirinya lagi tak berguna.getah skrap yang banyak kena curi tu dialah punya kerja.pencuri!!!

Anonymous said...

jangan nak mengagung2 sangat mat lan tu manusia yang baik sangat.awak tak tahu sejarah hidup dia jangan nak mengampu sgt.

satu fakta aje aku bagi.macam mana setelah disiasat sprm dia terus bersara awal?

satu lagi,masa jadi ppd bahagian pembangunan,banyak sangat anvelop kuning yang terjatuh di lantai ppd dari tangan kontraktor.bila aku pandang kontraktor tu cakap,cari makan boss!

nak lagi???to be continued!

Anonymous said...

dompok sapu juta2 ape tak bising bahalol.....

Anonymous said...

Korang tak nampak sorang lagi mastermind ku la...nazri ngah kencing manis...sentiasa main selamat senyap2 tapi yg penting masyuk utk anak bini.. guna nama AP ku lan ugut ketua jabatan utk dpt projek...membodek dato DO hampir setiap mlm berada kat umah DO...ini la manusia yg hendak sgt ku lan ketua bhg senang nak berkuasa kat jtut...

Anonymous said...

aku sokong anon diatas membodek DO untuk kepentingan sendiri terlalu tepat ststment awak bro...

Anonymous said...

wzwh penjilat jubur wan amizan...

usin gampang korek jubor tengku lan said...

kepala otak usin gampang..awak tu hanya barua dopok dgn tengku lan aje..apa yang bagusnya dia org..yang dia org tahu hanya memikirkan poket dia org aje..

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024