Monday, June 28, 2010

Program Sukaneka Kg Lada DUN Tahan

Program Sukaneka Tahunan kali pertama di adakan di Kampung Lada pada 26-27 Jun 2010. Program ini dirasmikan oleh YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak ADUN Tahan.

Aturcara majlis pada 26 Jun 2010:
Pada petang jam 3.00 petang berkumpul di Masjid. Sembelih lembu oleh kaum lelaki. Persediaan memasak oleh kaum perempuan. Malamnya memasak bersama sehingga masak.

Aturcara majlis pada 27 Jun:
Seawal pagi jam 8.00, penduduk Kampung Lada berkumpul. Taklimat Pegawai/Hakim kejohanan. Acara melukis dan sukaneka bermula. Pukul 11.00 pagi acara selesai.
Jam 12.00 tengahari ucapan Pengerusi Majilis, diikuti ucapan Ketua Kampung Lada, dan yang dinanti ucapan ADUN Tahan YB Dato' Wan Amizan.
Jam 12.30 tengahari acara penyampaian hadiah kemudian jamuan makan tengahari.
Acara malamnya selepas solat maghrib, ceramah agama, tajuk "Santapan Rohani". Selepas solat Isyak majlis tamat.

WZWH berpendapat program sebegini amat baik bagi merapatkan hubungan dan perpaduan penduduk Kampung Lada. Perpaduan membuahkan muafakat. Senang Ketua Kampung dan Penghulu buat kerja memajukan kampung. Wakil rakyat pun senang hati melihat kampung-kampung di DUN Tahan aktif, aman, bekerjasama memudahkan wakil rakyat membawa peruntukan.

Sejak YB Dato' Wan Amizan menjadi wakil rakyat di DUN Tahan, rakyat DUN Tahan sangat ceria dan suka kepada carakerja YB Dato' Wan Amizan yang proaktif membawa peruntukan yang sehingga kini berjumlah RM260 juta bagi memajukan DUN Tahan.

DUN Tahan sangat bertuah mempunyai wakil rakyat yang memahami kehendak dan keperluan masyarakat, muda belia sangat kuat bekerja mencari peruntukan memajukan kawasannya. YB Tahan yang sangat pemurah kepada rakyat Tahan yang memerlukan pertolongan diwaktu kesusahan dan kepayahan.

Jika semua YB-YB BN di Jerantut bekerja laju macam Dato' Wan Amizan sudah pasti tentu sukar pembangkang mahu merampas parlimen Jerantut dan 3 DUN.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024