Sunday, June 13, 2010

Rally 1Malaysia

Pelancaran Rally 1Malaysia, 1Misi 1Hati 1Pemuda 1Malaysia telah diadakan di Stadium Putra Bukit Jalil di hadapan 15,000 belia oleh YAB PM Dato' Seri Najib pada 12 Jun 2010.

Rally 1Malaysia atau Jelajah 1Malaysia adalah hasil idea YB Khairy Jamaluddin(KJ) Ketua Pemuda UMNO Malaysia merangkap Pengerusi Pemuda BN.

Program ini bertemakan "1Misi, 1Hati, 1Pemuda, 1Malaysia"

Objektif program ini ialah:
  • mengembeling seluruh sokongan badan bukan kerajaan (NGO) generasi muda dari pelbagai bangsa dan agama
  • mendokong dan menyokong Gagasan 1Malaysia
  • menerap dan menyemarakkan semangat 1Malaysia merentasi seluruh lapisan rakyat
  • melancarkan Bas Jelajah 1 Malaysia (JOM)

Bas "Jelajah 1Malaysia"
  • Bas akan melawati kawasan-kawasan Parlimen
  • Program bertemakan 1Malaysia akan dirancang sempena lawatan bas tersebut dimana ianya berkisar kepada kebajikan rakyat dan menyentuh kumpulan sasaran, OKU, warga emas, anak yatim dan sebagainya
  • Penyertaan aktiviti tersebut akan merangkumi PEMUDA BN, NGO serta golongan muda setempat.
KJ dalam ucapan aluan selaku Pengerusi Pemuda BN memuji kesungguhan usaha gigih YAB PM Najib memimpin Malaysia. Dasar-dasar PM seperti 1Malaysia, NKRA, KPI, GTP, MEB, RMK 10 yang banyak membantu golongan muda dari segi penyediaan pekerjaan. PM Najib mahu membantu orang muda. KJ menyatakan golongan muda menyokong penuh kepimpinan PM.

WZWH nampak KJ sudah mula menunjukkan ketokohan dan kepimpinannya sebagai Ketua Pemuda BN. Sememangnya BN perlu buat banyak program bersama NGO generasi muda dari pelbagai bangsa dan agama. Barulah golongan muda kenal BN, mesra BN dan dengan program-program yang akan membantu generasi muda maka pada PRU nanti orang muda menyokong BN. WZWH menyokong penuh usaha KJ.

PM Najib dalam ucaputama merasakan sungguh bersemangat melihat kehadiran belia seramai 15,000 orang. PM Najib menaruh kepercayaan penuh kepada KJ menggerakkan generasi muda. PM teringat semasa beliau memegang jawatan Ketua Pemuda BN dulu.

PM Najib memberi jaminan bahawa kerajaan BN akan memberi sokongan, komitmen, bantuan kepada golongan muda berperanan membangun dan memajukan negara. Yang utama belia Malaysia perlu bersaing dengan dunia.

Dengan bangganya PM Najib menyatakan bahawa Malaysia terletak dalam kedudukan ke 9 dunia dari segi persaingan mengalahkan Jepun, negara Eropah, satu-satunya negara OIC, NAM, yang mendapat senarai TOP TEN persaingan dunia.

Sambil mencabar Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim," Kita telah buktikan bahawa Malaysia boleh berjaya...mengorak langkah...apa yang Ketua Pembangkang buat...kita tahu apa dia buat!"

PM Najib juga menyelar kekejaman dan kezaliman Israel yang telah membunuh 9 orang aktivis keamanan. PM akan bawa usul mencela Israel di PBB dengan menggunakan pengaruhnya keatas negara OIC.

Sungguh bersemangat PM Najib berucap. Selepas itu pelancaran Bas "Jelajah 1Malaysia". WZWH percaya jika program Rally 1Malaysia ini dibuat betul-betul....sokongan orang muda akan kembali menyokong BN. Itu harapan WZWH.

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024