Monday, February 28, 2011

Lawatan DS Najib ke Jengka 25

Hari ini WZWH sibuk mengikuti program PM. Lawatan PM ke DUN Kerdau bermula di Felda Jengka 22, 23 dan 25. Kemudian PM melawat kampung tradisional Batu Sawar dan terus ke Pekan Kerdau. WZWH hanya menunggu di Felda Jengka 25. Kemudian ke Pekan Kerdau dan Kampung Peragap.















DS Rosmah Mansor sampai dulu ke Jengka 25. Beliau ada program melawat  pesakit OKU. YB Dato' Wan Amizan mengiringi DS Rosmah ke 2 buah rumah.















Setiba DS Najib ke Felda Jengka 25 terus beliau ke upacara majlis memecah tanah projek dewan orang ramai yang bernilai RM800,000. Ini usaha YB Dato' Wan Amizan bersama dengan penduduk Felda Jengka 25. Semua peruntukan yang telah dululuskan oleh Felda dan kerajaan negeri Pahang hampir bernilai RM1 juta. Kemudahan lain seperti gelanggang futsal, keperluan masjid, belia dan wanita.















DS Najib berucap di Felda Jengka 25. Beliau berkata ini adalah siri lawatan. Cuma bila PRK maka kelulusan peruntukan dipercepatkan sikit. Pembangkang sudah tiada isu. BN bersungguh membantu rakyat. Sokong calon BN Tuan Syed Ibrahim Syed Ahmad. Banyak kelebihan calon BN ini.















DS Najib memperkenalkan calon BN PRK Kerdau Tuan Syed Ibrahim Syed Ahmad.















Press conference DS Najib. Beliau menjawab sebarang persoalan dari para wartawan dengan tenang, berhemah dan bijaksana. Antara soalan yang menarik DS Najib menafikan tuduhan Anwar bahawa beliau berkata kumpulan "muslim brotherhood" Mesir adalah terroris. Maksud beliau yang sebenarnya kalau kumpulan itu mahu berperanan di Mesir patut kikis imej negatif pandangan barat terhadap kumpulan itu.

DS Najib menjelaskan sebab kenapa PAS tidak berani menurunkan Tuan Ibrahim Tuan Man. PAS tidak mahu ambil risiko kerana Tuan Ibrahim Tuan Man sudah kalah bertanding PRU sebanyak dua kali. Ini boleh menjejaskan kedudukan politik Tuan Ibrahim dalam PAS jika kalah buat kali ke tiga.















Orang kuat MCA Pahang di Pekan Kerdau. Menteri Liow Tiong Lai Timbalan Presiden MCA mahu kerajaan membina bangunan kedai yang baru mengantikan rumah kedai usang dan tidak nampak selamat yang dibina pada tahun 1940an. Luahan menteri ini ketika menunggu ketibaan DS Najib dari Kampung Batu Sawar.

Ucapan DS Najib mengenai 1Malaysia menarik di Pekan Kerdau. Beliau mengunakan analogi bolasepak dan badminton. K. Rajagobal adalah coach berbangsa India. Pemain ramai Melayu dan ada juga India. Pemain Melayu ikut cakap coach itu yang buat Malaysia berjaya menjadi juara Piala AFF Suzuki. Dato' Lee Chong Wei pemain no 1 dunia bila berjaya memenangi perlawanan selalu mendakap coachnya Misbun Sidik.

DS Najib mahu pengundi DUN Kerdau membuktikan kalau BN menang PRK DUN Kerdau dan DUN Merlimau maka kedudukan 16 PRK selepas PRU 12 akan menjadi 8-8. Bolehkan pengundi DUN Kerdau membuktikan sokong kepada BN? Boleh kata pengundi Pekan Kerdau.















Salah seorang pakar strategi kempen yang dibawa khas dari Amerika Syarikat oleh YB Dato' Wan Amizan iaitu Mr. Donald dari Vermont New York untuk membantu PRK DUN Kerdau.

4 comments:

Anonymous said...

WZWH TAK MENGAJAR KE ARI NI .... KESIAN BUDAK2 NAK BELAJAR CIKGU TAK DE.... CIKGU SIBUK BERPOLITIK .... MMMM CIKGU HAMPEHHHH

Anonymous said...

WOEHHHH WAN AMIZAN PUN MAIN BELAKANG KEE ... DEPAN2 ROSMAH DIA BRANI MAIN BELAKANG
woehhh wan amizan pun main belakang ke ? depan2 rosmah dia brani main belakang

Anonymous said...

wzwh ambil mc 21 hari sbb depressed. semua cikgu mcm tu kot.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 9:37 dan 8:54,
Hari Sabtu dan Ahad WZWH tidak bekerja sebab cuti hujung minggu tidak perlu MC hehehehe.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024