Sunday, June 24, 2012

Exsas Homecoming 2012 Merujuk Nostalgia WZWH di SEMSAS



















Majlis Makan Malam Tema "Home Sweet Home".



















WZWH bersantai bersama Tan Sri Dato' Sri Abd Ghafar bin Mahmud, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia tetamu VVIP. Disebelah ialah Puan Anuar 'Alawiyah Othman, Presiden EXSAS 2012-2014.

WZWH dari produk sekolah berasrama penuh SEMSAS di Kuantan pada 1981-1985. Alumni SEMSAS dipanggil EXSAS.

EXSAS aktif mengadakan program tapi WZWH tidak pernah hadir hanya dengar dari kawan-kawan.

Entah mengapa kali ini hadir. Mungkin terkenang nostalgia masa high school di SEMSAS.

SEMSAS adalah sekolah premier Pahang dulu. Bermula pada tahun 1973 di Temerloh kemudian berpindah ke Batu 8 Jalan Gambang Kuantan pada 1974.

EXSAS Homecoming 2012 diadakan pada 23 hingga 24 Jun 2012. Hari Sabtu dan Ahad. Kebetulan WZWH free dan tiada program politik di Jerantut kenapa tidak WZWH join buat pertama kali.

Tahniah dan terima kasih WZWH ucap kepada barisan EXCO EXSAS Homecoming 2012 'kembali ke sekolah untuk berjasa' yang telah berusaha gigih menganjur dan memastikan program ini berlansung dengan jayanya.

Terima kasih juga kepada pihak SEMSAS yang sentiasa memberikan kerjasama yang baik untuk kelansungan program ini.

Komitmen ahli-ahli EXSAS yang terus mendokong program ini. Ramai yang tampil menghulurkan sumbangan  tenaga, barangan dan wang ringgit bagi memastikan program Homecoming 2012 ini berlansung dengan jaya dan penuh meriah serta menyumbang kepada dana tabung  EXSAS. 

Diharap komitmen ini berkekalan dan terus meningkat dari masa ke semasa. Kembalinya warga EXSAS ke SEMSAS untuk terus menjiwai motto sekolah 'Hidup Berjasa', megeratkan lagi silaturrahim sesama warga EXSAS dan SEMSAS, mengembangkan networking, berkongsi pengetahuan, pengalaman dan kepakaran dalam pelbagai bidang diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua pihak.

Semoga aktiviti-aktiviti seumpama ini dapat membentuk komuniti EXSAS-SEMSAS yang padu dalam usaha melahirkan cendikiawan, para profesional, dan pemimpin yang mampan, versatile serta dapat meningkatkan martabat sekolah, bangsa dan negara di persada antarabangsa.













Ketibaan tetamu VVIP Tan Sri Abd Ghafar bin Mahmud disambut oleh ahli-ahli EXSAS.


Antara sebahagian 300 ahli EXSAS yang hadir.


Tan Sri Abd Ghaffar mendendangkan 3 buah lagu yang disponsor oleh ahli EXSAS yang dermawan dan budiman sebanyak RM5400.

1 comment:

Anonymous said...

tahniahhhhh, tpi kawe dengorrrr deme nieee ramai ahliii PAS. sikit je ahli umNOOOOO

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024