Wednesday, August 31, 2016

Kenapa Pembangkang GAGAL Dan KALAH Lagi PRU 14?

Image result for mahathir save malaysia campaign


"Vote for the man who promises least; he'll be the least disappointing." - Bernard Baruch


2008 - balik kampung UBAH
2013 - UBAH lagi Ini kali lah
2018 - tak payah balik dah....



Majoriti rakyat Malaysia terutama dari Middle Class dan Working Class berfikir seperti di bawah:


Semasa tahun-tahun awal, saya  menghiasi pembangkang. Kini dengan semua bullshits saya menjauhkan diri dari mereka dan akhirnya membenci mereka. Walau saya tidak mendapat satu inci tanah kerajaan dan bahkan tidak mendapat apa-apa kontrak dari kerajaan BN tetapi saya gembira kerana kerajaan BN yang melakukan yang terbaik untuk negara. 

Najib telah memandu negara di landasan yang betul . Ya kita perlu pembangkang untuk menyemak dan kira-kira, tetapi dengan pembangkang sekarang ini , saya akan mengatakan masuk neraka.

Saya sentiasa berpendapat bahawa MENJADI bodoh adalah masalah dengan groupies pembangkang termasuk ahli politik buangan yang mahu tubuh parti Peribumi  dan penyokong mereka. Tidak boleh percaya mereka mempunyai hubungan cinta terlarang dengan DAP , PKR dan Amanah secara terbuka !

Pembangkang tidak berteraskan perubahan dasar , cuma jadi pemakan gaji dan bertengkar sama sendiri sebab tiada dasar pokok yangg mahu diajukan utk mengubah nasib rakyat.

Pakatan Pembangkang adalah tidak tepat dalam membuat keputusan, terus berubah dengan pesat pergerakan mereka yang mengambil orang-orang yang bodoh , dengan andaian orang akan mencerna segala-galanya adalah benar dari mereka, dan ada parti-parti pembangkang tidak ada asas sama sekali untuk membimbing keputusan yang sukar , dan lain-lain yang mempunyai asas tetapi pemimpin parti berfikir pada pengaruh mereka, hanya boleh melihat perkataan Kelas Pertama Moron pada dahi pembangkang.

Pembangkang politik Malaysia masih begitu tidak matang walaupun 59 tahun merdeka ...

Jadi, apa yang mereka mahu? Mereka mahu Republik Sabah dan Republik Sarawak mengisytiharkan kemerdekaan daripada Malaysia? Mengapa tidak negeri-negeri Selat iaitu Pulau Pinang dan Melaka mengikuti negeri-negeri Selat yang lain di Singapura dan meninggalkan Malaysia juga? Dan jika Malaysia tidak membenarkan mereka untuk meninggalkan (seperti apabila Negeri South mahu meninggalkan Amerika Syarikat) maka mereka harus melancarkan perang saudara seperti Perang Saudara Amerika. 

Pembangkang menghabiskan banyak masa di luar negara memburuk dan mencemarkan imej serta reputasi kerajaan dan negara. Tunjukkan saya pembangkang di mana-mana negara lain di dunia yang melakukan ini. Hanya Pakatan Harapan melakukan ini. Orang-orang Pakatan Harapan yang menghentam Malaysia perlu diisytiharkan pengkhianat dan mereka harus dinafikan pasport - kerana pasport adalah satu keistimewaan dan bukan hak dan kepunyaan Malaysia. 

Perkara yang lebih buruk bahawa pembangkang telah melakukan setakat ini adalah untuk duduk di meja yang sama selepas apa yang mereka katakan tentang satu sama lain pada masa lalu. Tun Dr Mahathir Mohamad dan DAP berkata beberapa perkara yang paling busuk tentang satu sama lain dan kini adalah pencinta. 

Mat Sabu dipanggil Anwar Ibrahim 'Anwar Al Juburi' dan hari ini dia mencium kaki Anwar. 

Mendiang Karpal Singh berkata Anwar telah melakukan begitu banyak kerosakan kepada Malaysia dan bahawa dia tidak sihat untuk membawa pembangkang dan bahawa dia harus Taubat dan hari ini DAP berasal Anwar sebagai Perdana Menteri yang menunggu. 

Menyertai mereka dalam gerakan pro-Mahathir. Apakah tujuan pergerakan ini? Well, tujuan pergerakan ini adalah untuk membuat Mukhriz bakal Perdana Menteri supaya Mahathir boleh melindungi harta karun dan kepentingan kroni beliau.

1 comment:

Unknown said...

LAWAK HARI MERDEKA: KEHKEHKEH!

MERDEKA!

Tanpa kita sedari, Hari Kemerdekaan kali ini cukup bermakna buat seluruh rakyat Malaysia terutamanya kepada golongan petani, nelayan dan peneroka.

Tanpa kita sedari, pendapatan makcik-makcik dan pakcik-pakcik petani, nelayan dan peneroka serta semua rakyat Malaysia rupa-rupanya MENINGKAT kepada RM6,141 sebulan secara puratanya.

Ini menurut kajian yang dibuat oleh Khazanah Nasional.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/monthly-household-income-up-to-rm6000-khazanah-report-says

Alhamdullilah, kini golongan bawahan sudah dapat merasa impak ekonomi yang dilakukan oleh kerajaan di bawah pentadbiran Najib Razak.

Kita pasti, di hari kemerdekaan ini, peneroka, pekebun kecil, penjaja, nelayan, parking attenden meraikan hari kemerdekaan ini dengan penuh keceriaan dan kegembiraan.

Laporan Khazanah ini satu berita baik buat Umno dan Ketua-Ketua Bahagian.

Bila rakyat gembira, pendapatan tinggi, mudah bagi Umno meraih undi dan ketua-ketua bahagian pun mudah untuk mengekalkan jawatan.

Kita yakin petani dan nelayan di Kedah akan menyokong kuat Umno di dalam PRU-14 nanti dan kita juga yakin Kelantan akan dirampas semula dari rakan kita, Pas.

Tidak perlu kita bimbang akan peneroka-peneroka Felda. Merekalah yang paling gembira.

POSTED BY JELAPANG AT 7:16 AM
EMAIL THIS
BLOGTHIS!
SHARE TO TWITTER
SHARE TO FACEBOOK
SHARE TO PINTEREST

LABELS: FELDA, NAJIB RAZAK, ROSMAH MANS

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024