Wednesday, December 24, 2014

Operasi Misi Bantuan Banjir Pemuda Dan Puteri UMNO Jerantut

Jerantut dipukul bencana banjir besar yang membuatkan penduduknya terjejas teruk di sepanjang Sg Tembeling dan Sg Pahang. Jalan-jalan terputus. Bekalan letrik dan air juga terputus.

Terpanggil dengan rasa tanggungjawab itu maka Pemuda dan Puteri UMNO Jerantut mengorak langkah melaksanakan operasi misi bantuan banjir di seluruh Daerah Jerantut yang terjejas berpusat di Bilik Gerakan Banjir 1Malaysia di bandar Inderapura Jerantut.

Semua Ketua-Ketua Pemuda Cawangan dan Puteri diarahkan oleh ADUN Tahan berkumpul di Bilik Gerakan 1Malaysia bersama sukarelewan-sukarelawan sejak semalam.

A picture can tells a thousand word so WZWH just bring on the fotos.


Diketuai oleh Sdr Mohd Zamri Abdul Rahim Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerantut misi bantuan banjir berjalan lancar. Ini misi bantuan banjir di Simpang Padang Felda Padang Piol.



Membantu OKU mengharungi banjir. Pemuda dan Puteri UMNO Jerantut bersama dalam misi bantuan banjir. Kelihatan Sdr Faiz Mahayuddin Ahli Parlimen Belia Jerantut. Beliau bekerja kuat lebih laju lagi dari ahli parlimen Jerantut.



Keperihatinan Pemuda dan Puteri UMNO Jerantut membantu mangsa banjir OKU.



Masa musim banjir teruk di Jerantut ini, mangsa banjir mahu bekalan makanan itu lebih baik dari wang. Wang tidak laku di pedalaman Jerantut yang terjejas dengan banjir. Mereka mahu bekalan makanan untuk hidup dan memanaskan badan yang sejuk hujan turun.



Bersama-sama membantu menghantar bekalan makanan untuk orang Jerantut yang terlibat dengan banjir.




Barang bekalan makanan perlu dihantar dengan kuantiti yang banyak dengan lori. Kelihatan driver ADUN Tahan pun turut membantu.



Bekerja dengan ikhlas dan ceria membantu operasi misi bantuan banjir kepada lokaliti-lokaliti banjir yang terlibat di daerah Jerantut.




Rakyat Jerantut yang terputus bekalan makanan sewaktu musibah banjir besar menunggu giliran.




Pemuda dan Puteri UMNO Jerantut mengagihkan bantuan bekalan makanan kepada penduduk Jerantut yang terlibat dengan banjir.



Rakyat Jerantut lebih menghargai sumbangan banjir dari pemimpin kecil UMNO yang lebih bermakna di waktu musibah.



Bot adalah keperluan utama sebagai pengangkutan di musim banjir. Pemuda UMNO Jerantut bersama-sama mengangkat bot menuju ke lokasi terlibat bagi misi bantuan banjir.




Makanan dan pakaian yang selesa disediakan di Pusat Perpindahan di Sekolah Rendah Pedah di DUN Tahan.

Esok WZWH akan posting operasi misi bantuan banjir ke Ulu Tembeling. Helikopter Tentera Nuri sangat diperlukan bagi operasi ini. Banjir di Ulu Tembeling sangat teruk diberitakan air sudah sampai ke Sekolah Rendah Ulu Tembeling.

2 comments:

Anonymous said...

A picture tells a thousand words. A picture can tell a thousand words.

Anonymous said...

Tahniah KP dan Parlimen belia! 2 dua low profile tak expose sgt

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024