Wednesday, March 2, 2011

PRK DUN Kerdau: Bila PAS Putarbelit Kredibiliti Calon BN


Orang Kerdau lebih memahami erti politik Pahang dan tahu siapa calon terbaik mereka demi masa depan.

PAS terdesak di PRK DUN Kerdau. PAS tahu mustahil boleh menang. Apa lagi caranya? Putarbelit kredibiliti calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad.

Mula-mula kata Syed Ibrahim Syed Ahmad tak lulus Azhar. Bila tunjuk bukti Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai  Pengarah Pilihanraya PAS PRK DUN Kerdau kata itu bukan PAS buat. Itu kerja calon-calon UMNO yang gagal.

Kemudian kata calon profesional PAS boleh bawa lebih banyak pembangunan di DUN Kerdau jika nak banding dengan Syed Ibrahim Syed Ahmad yang hanya guru agama SMA sebelum diambil MB Pahang jadi penasihat agama.

Hassanuddin Salim calon PAS PKR Kerdau adalah juruukur tanah terlatih yang punya pengalaman kerja di sektor minyak dan gas di Sudan dan Malaysia adalah lebih sesuai menjadi YB di DUN Kerdau.

WZWH nak tanya Tuan Ibrahim Tuan Man, walau Hassanuddin Salim juruukur tanah bertaraf dunia dapatkah beliau membawa pembangunan ke DUN Kerdau sebaik mungkin bila kerajaan negeri Pahang dan Pusat dikuasai BN. Logiknya Syed Ibrahim Syed Ahmad adalah pilihan terbaik rakyat DUN Kerdau. Beliau yang rapat dengan MB pasti tahu mekanisma terbaik.

Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Hassan Tantawi menegaskan bahawa Hasanuddin Salim yang menjadi calon PAS DUN Kerdau lebih baik dari calon BN Syed Ibrahim Syed Ahmad kerana beliau berjuang pada jalan Allah.

“Apa erti ada sijil (Universiti) Al Azhar tetapi bersekongkol dengan parti yang tidak mahu kepada Islam.

“Walaupun Hasanuddin bukan lulusan Al Azhar, cuma pelajar tempatan, beliau tetap lebih baik kerana berjuang dengan parti yang berkehendakan Islam,” kata Nasruddin

Syed Ibrahim berkelulusan Universiti Al Azahar dan merupakan bekas pegawai khas agama kepada Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob manakala Hasanuddin pula berkelulusan Diploma Ukur dari Universiti Teknologi Mara (Uitm) Shah Alam.

Baru-baru ini, Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, calon PAS tidak perlu mempunyai kelulusan dari Al Azhar.

PAS nampaknya semakin sesat. Adakah semua orang perlu masuk PAS, barulah akan dikatakan Islam sebenar? Benarkah PAS benar-benar perjuangkan Islam? 

Melihat kepada peribadi calon BN dan isteri, langsung tiada sebab mengatakan calon BN tolak Islam. Isteri calon pula memakai tudung labuh. Bukankah ini yang PAS selalu sebut selama ini? Isteri pemimpin tidak bertudung dan sebagainya. Kini, bila ada isteri pemimpin BN bertudung, dikatakan pula tolak Islam. 

PAS sudah tidak mempunyai isu untuk dimainkan di Kerdau sehingga menggunkan isu murahan ini. Isu ini jika didalami, sama seperti menyatakan sesiapa sahaja yang sokong UMNO adalah kafir! 

Adakah perkara ini termaktub dalam Al-Quran?

Apa benar Syed Ibrahim Syed Ahmad calon BN tolak Islam?

Ya kah? Lu orang PAS ingat Al Azhar itu kurang Islam, lu orang PAS punya Islam lagi lebih Islam? Jangan cerita orang punya qulification lah brother, sendiri tengok cermin apa nampak?

Jemput saja Ulama Politik Pas Nik Aziz ke Kerdau memberi fatwa baru agar masyarakat Melayu Islam lebih berpecah. Inilah kebolehan luar biasa Ustaz Nik Aziz.

Kenapa tiada DAP saudara dekat PAS tolong kempen di Kerdau?

No comments:

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024