Monday, December 27, 2010

WZWH Cabar Blog Sangkakala Telanjangkan YB Dato' Wan Amizan


Blog Sangkakala salah seorang pengikut "blog anti ADUN Tahan yang dirancang oleh Jenderal Gerila" telah menulis posting bertajuk "Blog Jerantut Berdiam Diri-Serah kepada WZWH sahaja Jerantut".

Oleh kerana blog Sangkakala tidak diiktiraf oleh SPU-aggregator blog-blog Jerantut maka WZWH ambil promosi blog Sangkakala CnP secara penuh...

Banyak blog-blog Jerantut mendiamkan diri tidak menulis tentang Jerantut malah sangkakala sendiri pun hilang mood menulis kerana bosan, tidak ada isu-isu yang menarik untuk diterbitkan. Cukuplah mendengar puji-pujian WZWH terhadap bossnya yang masih merapu keserata ceruk mencari tanah- tanah untuk dimohonnya. 

Ada orang menceritakan bahawa dia dibayar 100 ringgit untuk menunjukan satu sungai dalam hutan disebelah gunung Benum kononnya mahu dibuat empangan letrik hidero. Oleh kerana dapat rm100 itu dia pergilah tunjukan anak sungai air meleleh seperti air kencing. Letrik hidero apa katanya. Lama-lama baru dia teringat bukan letrik hidero yang dicari tetapi tanah itu yang dicari untuk syarikatnya.

Orang sudah mula harmoy dengan perangai boss WZWH itu. Sebab itulah SPU dan Urag drrulug tidak senang dengan wan Amizan tahu ke??. Apa herannya pembangunan Ulu tembeling itu ?. semuanya sudah dirancang sejak zaman Datuk Wan Bakar lagi. Kebetulan zaman dia sambung saja. Kalau dia tidak ada pun pembangun itu berjalan juga. Hanya kelebihannya sekarang segala projek yang masuk kepoket ADUN Tahan dibaham oleh W. Amizan dan kroni-kroninya sahaja. Nak kami dedahkan?.

Jadi jangan dijoloklah supaya blogger Jerantut menulis. Kalau tulis telanjanglah boss WZWH tuh. Ada banyak lagi dalam fail sangkakala tidak keluar. Jangan dicabar. WZWH cabar boss kami Datuk Dr Shukri buat apa?. Kalau Boss awak sempurna sangat tidak mengapalah. Kes bawak lari anak dara orang itu pun tak selesai lagi. Teroka tanah serata-rata pun masih berjalan. 

Jadi pemimpin semua hendak didahulukan diri sendiri. Rakyat biar mati. Patutkah begitu. Kalau kami diamkan diri itu janganlah dicabar. Kami tidak mahu mengusutkan keadaan. Kalau kami menulis siang malam untuk membetulkan perjuangan UMNO kami akan sebat tidak kira siapa atau benda. 

Kalau WZWH mahu kami buat begitu tunggulah. Soal sakit hati tidak timbul. Apabila disebut perjuangan membujur lalu melintang patah kami kerjakan. Hal itu kami nampak kejam hati . Sebab bagi kami bangsa, agama dan negara kami junjung tinggi.Pemimpin boleh silih berganti.

WZWH cabar blog Sangkakala dan blog-blog sepemikirannya sila telanjangkan YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak ADUN Tahan jika benar apa yang dikatakan dan WZWH syorkan cadangan-cadangan seperti berikut:
  • Hal-hal tanah sila lapor kepada SPRM.
  • Hal-hal kontrak berniaga kroni sila lapor kepada SPRM.
  • Sila juga tulis surat rasmi kepada PM dan MB.
  • Kalau mahu juga sila tulis surat kepada Tuanku.
  • Sila buat laporan polis kalau betul YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak bawa lari anak dara orang. Ikuti contoh Dato' Azizan Yaakob yang buat laporan polis mengatakan YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak bawa lari anak dara orang dan Dato' Azizan Yaakob telah mengusung emak mertua (emak anak dara yang YB Dato' Wan Amizan bawa lari itu). Dato' Azizan Yaakob menyamar sebagai Tengku Azizan Yaakob untuk memperdaya emak mertua YB Dato' Wan Amizan (Dulu masa mula kahwin hanya emak mertua tidak suka tapi keluarga lain suka, sekarang emak mertua sudah boleh terima jodoh). Laporan polis ini dibuat oleh Dato' Azizan Yaakob sewaktu beliau berlawan dengan YB Dato' Wan Amizan merebut jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut.
Maka WZWH dengan hati yang terbuka mencabar kepada blog Sangkakala dan blog-blog sepemikiran dengannya SILA buat seperti yang WZWH syorkan. WZWH mahu mengingatkan sila kemuka fakta dan bukti yang kukuh jangan buat fitnah jika tidak ianya akan MAKAN TUAN. Kalau boleh blog-blog ini buat press conference nyatakan dan TELANJANGKAN YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak.

WZWH sebagai penasihat politik ADUN Tahan memberi peluang kepada blog-blog pro UMNO supaya "menapis" dan vet ADUN Tahan. Ambillah peluang ini dan jangan lepaskan. WZWH mahu lihat blog-blog ini ada berani ke. Ingat dalam agama pun cakap "berani kena benar" dan "kebenaran akan terserlah jua akhirnya". Sahutlah cabaran WZWH ini.

21 comments:

Anonymous said...

bodooh, wan amizan la yg kena buat press conferrence bukan blogger, awk dgn rais yatim jer nk berpandir dgn blooger, terutama blogger x berwajah

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 11:48,
Bukan apa bila "Sangkala n geng" buat press conference baru WZWH dan orang Jerantut lihat wajah mereka. Ekekekeke

Blogger x berwajah Jerantut perlu diberi peluang menyatakan pandangan mereka. WZWH mahu bloger-bloger Jerantut cakap apa yang mereka simpan dalam hati, luahkan, jangan takut kalau betul dan benar. Bukan saja kepada Dato' Wan Amizan seorang, kalau boleh "tapis" semua AJK UMNO Bahagian Jerantut nih.

Helang Buana said...

Aduh, kena tapis lagi... tapislah ya.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Cg Pian,
Cikgu bukan ada kuasa meluluskan atau merekomenkan projek, cikgu mana ada minta banyak tanah, cikgu sibuk dengan anak murid dan sekolah. Tapis pun tak ada apa-apa...hehehehe

chenerong ular said...

aii, ramai juga cigu mintak tanah dan diberikan tanah di daerah jerantut ini, tapi tak apa dengan cara betoi orang tak marah, memang mereka layak dan membuat permohonan, lain lah cg pian mintak 3000 ekar tanah, lar lulus pulak atas kapasiti sebagai cigu jer, tak da syarikat apa2, tuk yang peliknya'

kalau cigu pian dapat saham felcra atau orang rumah dia ke dapat 2 pelik sikit, pasal cugu pian bukan orang miskin, yang miskin cigu lain gamoknya, wakakakaka..............

Dato Azizan!!!,jawap dato jangan tak jawab,?

Anonymous said...

yang benar tetap benar..kekadang yg benar pun kite nafikan..untuk hidup..sendiri mau ingat klu uat permohonan tanah, kerja-kerja kontrak xkan mau isis nama sendiri..musti traok nama lain..zamri botak kaa dan lain-lain xkan kat pejabat dun ader nama syarikat yg terpampang..jgan ingat semua orangg bodoooo WZWH.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 2:32,
Entahlah...Dato' SS dan MB cakap kat WZWH bahawa YB biasa yang bukan memegang jawatan Menteri, Timbalan Menteri, EXCO boleh berniaga diberi hak untuk berniaga sama dengan rakyat biasa. Setiausaha politik dan Setiausaha Parlimen pun tidak boleh berniaga.

Anonymous said...

tak baik tuduh2 n cabar2 orang ni.. tu smua keja syaitan je tu.. kembali la pada sunah dan alquran. contohi la nabi muhammad saw..tak ada yang kuat atas muka bumi tuhan ni..smua hanya pinjaman je..so jangan jadi bodoh.

Anonymous said...

wzwh mmg moron

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 5:20,
Terima kasih WZWH anggap itu doa kepada WZWH.

Anonymous said...

Wan Joe kata wzwh ada keturunan gila, yer ke? kalau yer patutla

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 5:53,
Terima kasih itu WZWH anggap juga doa kepada WZWH.

Anonymous said...

doa utk jadi gila? dh makbul dh

wan rohani gelojoh said...

suruh telanjang kan wan amizan oleh sangkakala... hahahaha. sy pulak nak cabar wzwh telanjang kan tengku lan.
wzwh pernah bercakap di kedai atong kat tf yg dia takut nak buka cerita tengku lan, takut kena lempang dek tg lan. Ada berani ker. dah lah moron awk tu, lengkap lah bacul sekali. tengok ayah tiri kat hospital tu, dah overdos mabuk teruk sgt agaknya. elok sama dgn awk juga giler tak tau buka mata besar. satu jerantut tau awk tu giler wzwh. betul dah wan joe ckp wayar cikgu zamzuri putus 4 wayar. ni bukan doa tuk wzwh. tp ni kenyataan, comfirm mata letak kat lubang jubur wan amizan juga. kena dah dua2 giler.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 8:17,
Kalau takda idea dan hujah nak berdebat dengan WZWH janganlah guna nama emak dan ayah tiri WZWH, Atong, Tengku Azlan, Wan Joe, giler dan akhir sekali sebut moron.Anon sudah terkena penyakit "Jerantut Disease" bila tidak boleh berhujah dan mati akal dengan WZWH so sebut moron. Itu aje point dan idea yang pengikut-pengkut Jeneral Gerila tahu! Ekekekekekee...

Anonymous said...

sudah lah wan izam,xpayahlah nak mengata pak ya,aok jaga mak awok tu elok2.aok ubat kan dulu kayap celah kangkang aok tu..berhajat nak jadi tok empat..khaiiit ptuih!

Anonymous said...

sama giler dah termakan sumpah apa mereka tu tuduh sana,tuduh sini.

Anonymous said...

Buduh benaulah kalau semua urang pulitik ni tak benega, tak berbelit dikaki. Jangan temberang, cakap je tulung urang, bulihlah...

dobit127 said...

kawan ....bila orang menggunakan perkataan yang tidak selazimnya rasa sedih.. Sepatutnya gunakan ruang yang ada untuk memberi komentar masing-masing.Kalau

Tolong lah........

chenerong ular said...

JIKA NOK KOMEN MENGHINA JANGAN LAH BABIT PERIBADI ORANG LAIN YANG TIDAK TERLIBAT, BILA MASA KITA BOLEH MINTAK MAAF DARI MEREKA ?

Anonymous said...

Salam.

Apa dah jadi.....dengar khabarnya Wan Amizan telah me"cerai"kan "isteri"nya yang bernama Azma Azifazilla Azan kerana "isteri" nya itu bersaumi dua. Tapi "isteri"nya kata mereka tak pernah nikah.

Yang mana satu betul - "isteri" lari kawin lain ker. Nie mesti ada yang tak "cukup"......hehehehe

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024