Thursday, September 3, 2015

DS Najib PM yang Paling Popular Dalam Dunia: Baru Nak buat Sudah Popular!



DS Najib adalah Perdana Menteri yang paling suka kerap turun padang menyelesaikan masalah rakyat secara top to bottom yang boleh memuaskan hati grassroot rakyat. Beliau adalah Perdana Menteri yang paling rajin menyelesaikan masalah rakyat.

Tun Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri terlalu sibuk dengan progress kemajuan projek-projek mega dan selalu dikelilingi oleh pemodal-pemodal tempatan.

Kelebihan DS Najib boleh menarik ramai pelabur asing dari luar negara yang ingin turut serta membangunkan ekonomi negara. Dari segi dana oleh kerana pemodal-pemodal dari luar negara yang banyak fund membuatkan DS Najib boleh membina projek-projek mega infrastruktur 10 kali ganda keupayaan dari era Tun Mahathir.

DS Najib adalah Perdana Menteri yang paling popular dalam dunia. Baru nak buat dan sedang buat sudah popular.

WZWH bagi dua contoh. 1MDB dan Projek ikan Sturgeon.

Projek ikan sturgeon di Jerantut telah menarik minat Presiden Putin (Rusia) dan Presiden Obama (US). Pemimpin dunia ini sangat teruja dan banyak bertanya kepada DS Najib.

Mengapa? Kerana liputan dalam dan luar negara telah mempopularkan Projek ikan sturgeon. Projek ikan sturgeon hanya tunggu masa yang sesuai sahaja untuk dijayakan.

Berbalik kepada isu 1MDB yang semakin hangat dan menjadi perhatian seluruh dunia. 1MDB adalah syarikat yang berniaga dalam bidang-bidang yang strategik yang memerlukan pelaburan dan modal besar dibantu oleh kerajaan.

1MDB adalah corporate affair yang ada corporate governance diurus oleh managemant yang profesional tetapi telah disensasi oleh pemimpin pembangkang dari PKR dan DAP hingga Tun Mahathir dan pemimpin-pemimpin UMNO yang sebenarnya faham tapi buat-buat tidak faham kerana ada keuntungan politik.

Bila melibatkan media-media di London dan New York maka isu 1MDB menjadi lagi sensasi.

Objektif pemimpin pembangkang dan Tun Mahathir guna isu 1MDB hanya mahu menjatuhkan DS Najib sebagai Perdana Menteri dan PM Malaysia. Tidak lebih dari itu.

Ditambah lagi dengan rally BERSIH 4 di KL dan bandar-bandar di seluruh dunia lagi menambah populariti DS Najib dan isu 1MDB.

Lagi isu dana RM2.6 bilion. Itu wang derma kepada DS Najib untuk jaga UMNO dan CSR hal-hal UMNO. Mahu kuatkan UMNO. 

Pemimpin pembangkang dan Tun Mahathir dan mana-mana pemimpin UMNO yang tidak berpuas hati perlulah pandai cari derma yang lebih hebat dan banyak lagi dari DS Najib.

Penderma itu derma dana sebanyak itu with good faith kepada DS Najib tanpa apa-apa return atau consideration hanya mahu UMNO dan Kerajaan BN dapat terus memerintah Malaysia. itu sahaja.

Oleh kerana Malaysia tiada Law of campaign fund or political fund baru dalam proses consultation dari berbagai pihak maka derma dana RM2.6 bilion itu lebih mudah diterima oleh ahli UMNO dan rakyat.

Ramai juga pemimpin-pemimpin dunia yang cemburu kepada DS Najib kerana walau pembangkang dan Tun Mahathir dan beberapa pemimpin UMNO menggasak DS Najib tapi DS Najib tetap cekal dan kukuh serta utuh. DS Najib tidak tunduk kepada tekanan untuk resign atau undur diri.

Majoriti orang Melayu dan rakyat mudah berfikir jika pembangkang terutama DAP dan Tun Mahathir beriya-riya menentang dan mahu mengulingkan DS Najib dengan menggunakan berbagai strategi dan taktik serta cara guna NGO dan orang luar maka DS Najib itu sememangnya wajar dan perlu dipertahankan.

Kesilapan pembangkang dan Tun Mahathir ialah mereka selalu suka underestimate dan memandang rendah keupayaan DS Najib.

DS Najib ada cara dan kaedah beliau tersendiri menyelesaikan pelbagai masalah dan isu.

DS Najib dilahirkan dan dibentuk untuk menjadi Perdana Menteri hari ini dan era ini untuk menghadapi cabaran dan rintangan semasa kini.




PUTRAJAYA: Malaysia is not facing a corruption crisis but the country is “not yet out of the woods”, said Transparency International co-founder Michael Hershman.
He said Malaysia needed to clarify “the one thing that the world is giving attention to” now, which is the 1Malaysia Development Berhad issue.
The issue needed to be resolved for the country to proceed with its transformation, he told reporters at a workshop session of the 16th International Anti-Corruption Conference (IACC) here today.
Hershman served on the international advisory board of the Malaysian Government Transformation Programme committee for three years from 2010.
He had earlier presented a paper on “Fighting Corruption by Authorities: What Worked and What Went Wrong” together with Malaysian Anti-Corruption Commission deputy chief commissioner Mustafar Ali, former deputy commissioner of Hong Kong’s Independent Commission Against Corruption Daniel Li Ming Chak and director of the Brunei Anti-Corruption Bureau Muhammad Juanda A Rashid.
The workshop session was moderated by Anti-Corruption Advisory Board member Azman Ujang.
Hershman said corruption in Malaysia was still under control although a lot of work still needed to be done.
He said this should include putting in place regulations on the financing of political institutions.
Hershman had before this been reported as saying that corruption in Malaysia was well under control, asserting that the growing investment in the country was proof of this.
He had added that investment would not grow in a country dominated by corruption.
The three-day conference attended by about 1,000 delegates from 130 countries ends tomorrow at the Putrajaya International Convention Centre here.
– BERNAMA

2 comments:

Anonymous said...

http://www.astroawani.com/berita-bisnes/kelembapan-ringgit-dimanfaatkan-lebih-ramai-warga-asing-untuk-beli-hartanah-72114
Ni ke dianya ro PM paling pop dlm sejarah Malaysia? Dulu saya dah kata ini akan berlaku. Pakar ekonomi pun mengiyakan. Kira boleh saya jadi saing ro buat komen dlm bab ekonomi serantau. Cuma saya takde kelulusan tinggi. Tapi Alhamdulillah duit dan pangkat tak membuatkan saya jadi bodoh dan kaki bodek.

Anonymous said...

Kalau dah ramai org asing beli hartanah kat KL camana nak adanya pengundi melayu kat KL? Itu sebablah hari ni BN kalah kawasan sana. Selangor pun dah payah nak ambik. Duk sibuk berebut isu air. Tu pun Arjib ada komisen pasal air turun dari Pahang. Hartanah bagi org luar beli. Nak duduk Jerantut jauh sgt nak pegi keje.
Sekadar analisis 2.6 sen ttg ekonomi dan politik wayang bodek nasional.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024