Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, August 31, 2016

Kenapa Najib boleh Mengalahkan Mahathir? Game Over! MERDEKA!

DS Najib: No Retreat No Surrender And Beyond 2020...




























No Retreat No Surrender . Bagaimana lahir semangat ini? Sila klik sini.

Tidak ada ahli politik UMNO yang berani say NO to Mahathir kecuali Najib.

Walau Mahathir cuba guna Daim, Ku Li , Mahyuddin, Shafie, pemimpin veteran BN, dan pembangkang untuk memberi tekanan kepada Najib tapi...

Najib tetap bangkit melawan...

Mahathir underestimate strength kekuatan politik Najib.

Mahathir berjaya dengan Tunku Abd Rahman, berjaya dengan Hussein Onn, berjaya dengan Pak Lah dan sebelum itu berjaya dengan Musa Hitam, Ku Li dan Anwar Ibrahim.

Mahathir gagal menjatuhkan Najib sebab Mahathir telah bertemu buku dengan ruas.

Mahathir kurang belajar sejarah Melayu, Sejarah Pahang, Sejarah Empayar Johor Pahang Riau Lingga. Sebab itu Mahathir terkedu bila disanggah oleh Sultan Johor.

Mahathir lupa Najib telah belajar banyak politik selama hampir 40 tahun. Najib tahu banyak apa yang Mahathir buat: Kelemahan dan kekuatan, peluang dan ancaman.

Najib lebih berani dari Mahathir.

Najib lebih bijak dari Mahathir.

Muhyiddin dan Shafie tidak nampak ini...

Ini politik dalaman yang Najib telah menguasai.

Dasar-dasar luar politik luaran dan antarabangsa Najib lebih praktikal, cekap dan berkesan serta mengembang pertumbuhan ekonomi negara.





















Najib beyond 2020...

Wawasan 2020 akan berakhir 5 tahun lagi.

Najib berfikir menjangkau Wawasan 2020. Apa selepas 2020?

Menguasai dan dominan dalam politik dalaman UMNO dan meyakinkan rakyat dalam PRU 14 dan seterusnya hanyalah beberapa langkah awal.

Langkah awal ini yang yang diikuti oleh beberapa ribu langkah lagi.

Beyond 2020....

Negara Malaysia yang competetitive boleh bersaing dalam kalangan TOP 10 dunia.

Sebelum itu rakyat Malaysia yang berpendapatan tinggi untuk mengatasi kos sara hidup rakyat.

Penyelesaian kepada permasalahan legasi ekonomi yang diperlukan bagi meringankan beban kos sara hidup rakyat.

Pertumbuhan ekonomi hasil dari pembuat keputusan ekonomi yang betul dan tepat bagi mengembang ekonomi negara dengan lebih mampan.


























Ini gesture yang baik buat politik dalaman UMNO. Juga sampaikan kepada PAS bagi politik Melayu yang lebih besar.

Tapi buang masa saja dengan Mahathir, Muhyiddin dan Shafie yang "sombong dan ego politik" ini.

Bila Mahathir, Muhyiddin, Mukhriz tubuh Parti Pribumi dan sanggup menyokong dan bersekongkol dengan DAP menguasai Putrajaya demi memastikan Mukhriz menjadi Timbalan Perdana Menteri maka itu buat ahli-ahli UMNO lebih BERSATU!

Apa yang perlu Najib buat ialah buat kerja sahaja....pastikan kerja diimplemen dengan berjaya.

Dalam mengurus negara dan pentadbiran hanya bangsa Melayu yang terpilih dan kaya budaya politik sahaja  boleh membina tamadun dan empayar politik.

The rest adalah pengikut  saja.

23 comments:

jaidi kasim said...

hidup legasi allahyarham tun hj abdul razak.

Cik Minah said...

Jangan MEGAH sangat WZWH, percayalah ALLAH ada perancangannya.
Kita sebagai manusia cuma berusah dan berdoa memohon bantuannya. Bantuan akan datang, tak semestinya dalam bentuk yang kita pinta.
Kadang-kadang datang dalam bentuk yang memeranjatkan.
Siapa sangkah Ariel Sharon, Perdana Menteri Israil
yang kuat dan tak boleh dikalahkan oleh Bangsa Arab,
boleh terbaring koma selama 8 tahun.....????
Inilah caranya ALLAH menjalankan perancangannya.
Lu pikir-pikirlah sendiri WHWZ.
Aku malas nak baca apa yang ko postingkan kat bolog
ko ni. Baca sebaris or baca tajuk, orang
dah tahu apa ada dalam kepala engkau.
Macam drama/filem Melayu, langsung tka mencabar minda.
Such a waste of money, Tun Det antar korang belajar
obersea. Ini memang kesilapan besar dia.
Melepaskan anjing tersepit, akhirnya mengigit
orang yang melepaskannya.

Unknown said...

Adakah penyamun yg jelas menyamun boleh beroleh kemenangan??? Allah maha mengetahui. Bagi saya yg penting yg salah tetap salah. Didunia lagi akan dibayar dosanya. Hidupnya tidak akan senang hinggalah keakhir hayatnya.

Adakah blogger ini mahu bersekongkol dg yg berbuat mungkar? Mahukah menanggung dosa kerana tak menegur????

Anonymous said...

Jangan yakin sangat.. masanya akan tiba.. yang benar tetap benar!

Cik Minah said...

It has been proven that greater man before Najib yang telah menyalahguna kuasa - golongan kleptokrat yang menipu rakyat,
tidak pernah kekal,padahal berpuluh tahun memegang tampuk kuasa.

Najib baru DUA TAHUN (1915-16) kamu sudah megah dan sombong,
konon Najib pilihan Allah tidak siapa boleh jatuhkannya!!!
Cer ko tengok Marcos, Suharto, Sadam Hussin, Ghadafil, Hosni
Mubarak to name a few - berpuluh tahun berkuasa - wang ringgit, kuasa tentera, polis dan undang-undang di tangannya, akhirnya
bila Allah menjalankan perancangannya.....KUNFAYAKUN, semuanya
jatuh bergelempangan macam nangka busuk. Bukan sahaja hilang
kuasa, dimalukan lagi. Sakit terbaring pun diangkut ke hulu
ke hilir untuk dibicarakan di mahkamah.
Akhirnya mati di penjara.
Mahukah kamu lihat Najib jadi macam Suharto dan Hosni
Mubarak, dimalukan sebegitu rupa........???
Dalam filem, si penjarah memang liat untuk dijatuhkan,
tapi di akhir filem, dia tetap menerima pembalasannya.
Kami cuma perlu berusaha,berdoa dan bersabar.
Harinya akan tiba juga, percayalah cakap aku.


Anonymous said...

Alhamdulillah, syukur, Najib masih disitu. Najib menang kerana tak de bukti dia bersalah. Sebaliknya hanya difitnah. Dan pemfitnah2 itu akan terima pembalasannya. Tak di dunia, di akhirat kelak tak akan terlepas.

Anonymous said...

amboi aii.. kun fayakun... dah tu dok tuduh macam dah terbukti najib menyamun... tak yah le nak beselindung dengan kata2 yg ko sendiri tak paham apa makna nye... najib berada ditahap nye sekarang pun memang le kun fayakun.. tak ke nabi saw dah ajor... kita jadi pembonong jika kita sampaikan apa saje yg kita dengor... tak tau ujung pangkal...dengar tuduhan dari kapir... dah terus jatuh hukum.. kemudian konon kun fayakun....

Unknown said...

Mana dia laporan AG? Mengapa di OSAkan?

Apa tindakan susulan laporan PAC???

Yg benar tetap benar.

Unknown said...

Mana dia laporan AG? Mengapa di OSAkan?

Apa tindakan susulan laporan PAC???

Yg benar tetap benar.

Anonymous said...

Semua salah mula dari Tungku, Musa, Ku Li, Anwar, Pak Lah, Ani Arope, Salleh Abas, Sultan dan Raja2 Melayu semuanyua salah. Mamak Madey saja yang betul.

Daim, Mokhzani, Mukriz, Mirzan Marina, Vincent Tan, Ananda Krishna semuanya betul.

Yang betul itulah Penyamnbung Warisan 7 Keturunan Anak Buluh Betong.

Cik Minah said...

INI BARU MENJANA MINDA.............(Din Merican -Malaysian DJ)

Cer WZWH buat artikel macmani, kan baguiiii.

According to former Deputy Prime Minister Musa Hitam in his book, “Frankly Speaking” there are three ways Malaysians can get rid of Prime Minister Najib Abdul Razak. The first is through UMNO, which Musa thinks is “near impossible”; the second is through foreign intervention which is a greater impossibility despite the much publicised scare tactics used by his supporters to whip up anti-American sentiment; and the third is for Malaysians to decide whether they want Najib out through the next general election.

Musa omitted to mention a fourth way – the one which looks most likely to happen unless there is an extraordinary and unexpectedly rapid sequel to the IMDB and personal donation in the Prime Minister’s bank account controversies.

This fourth and most foreseeable way is Najib’s decision to voluntarily step down from his position as Prime Minister and President of UMNO and hand over of the leadership reins of the nation and party to the current Deputy Prime Minister and UMNO Deputy President, Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi.

*****bersambung next***********

Cik Minah said...

********sambungan dari atas**********

This decision may not take place immediately or even soon. But the odds are that BN and UMNO will not go into the next GE with Najib in charge and also that this decision will be made well before the election takes place. Hence, if the 14th GE is held in early 2018, expect the announcement of his retirement from politics to take place in early or mid 2017 at the latest.

There are personal and strategic reasons why Najib will want to leave the leadership scene earlier than most observers are expecting, and contrary to his earlier promise to “never back down or surrender” in his battle over the twin scandals.

First, he must be feeling a great sense of relief – if not euphoria – for what appears to be the engineering of a great escape from being charged for his role in the wrongdoing and criminal conduct engaged in by the perpetrators of the 1MDB crisis. Now that the authorities (Bank Negara, Attorney General, the Public Accounts Committee and MACC, with the Police also expected to follow suit once they complete their investigation) have cleared the Prime Minister – or in the case of the PAC, it has not definitively pinned the Prime Minister down for responsibility in the IMDB mess – UMNO and the mainstream media can argue that he is leaving office with his head held up high and honour intact.

In April 2015, in his speech during the launch of the Performance and Delivery Unit’s Annual Report at Angkasapuri in Kuala Lumpur, he had called for everyone to be magnanimous (berjiwa besar). He said: ”Believe me, when the truth shines out and reveals itself, all insults and imputation will disappear.”

Although the insults and imputation continue, and the truth has not been forthcoming, a year later, along with his claim of innocence in any wrongdoing, he will also want to claim victory against his two political enemies, Dr. Mahathir and Tan Sri Muhyiddin Yassin whose efforts to dislodge him have produced the new party, Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

The more compelling reason for Najib’s decision to call it a day as Prime Minister is strategic. Foremost in the mind of Najib and UMNO leaders who have rallied behind him is the concern that PPBM may gain a strong footing among Malay voters. Despite downplaying the new party’s impact in public, it is apparent that UMNO’s leadership are nervously watching and analyzing how the new party may take away votes from UMNO leading to a tighter election outcome, and possible inroads into the party’s dominance in the next election.

Such a development is more likely to happen should Najib decide to remain as the incumbent Prime Minister as he will be leading his party into the election with a massive cloud hanging over his head, and with the difficult to refute charge that he is leading a kleptocratic government, sure to dominate the election campaign.

The voluntary resignation of Najib will pose a dilemma especially for Dr. Mahathir and Tan Sri Muhyiddin on what to do with their new party since the main objective in setting it up may appear to have been achieved. Does this mean that they will abandon their struggle to refashion Malay and Malaysian politics and return to the UMNO kleptocratic fold? Even if they decide to stay the course of political opposition, how can they woo the Malay public to vote for them instead of UMNO which does not have Najib at its helm?

Prime Minister in waiting Zahid Hamidi is expected to take the Malays and Malaysia to higher heights of achievement and glory.

The Prime Minister’s resignation well ahead of the election makes sense for Najib and UMNO. His successor as Prime Minister, Zahid, can then present himself to the voters as a leader who, accompanied by a suitably brand new slogan of reform and clean government, can take UMNO, the Malays and Malaysia to higher heights of achievement and glory.

*******bersambung di bawah*****

Cik Minah said...

The shame, unresolved mess and financial black hole left by 1MDB and the mysterious “1MO” can then be ignored or isolated, and pushed into the far distance in the run up to the election, thus providing UMNO an easier path in its effort to maintain power.
As for Najib, he will take comfort that, with the continuation of UMNO’s control of Parliament and Putrajaya, his name will appear in the official write up and history books as a true Malay and Malaysian warrior whose sacrifices and contribution to the country’s development overshadow whatever minor mistakes may have been made during his administration. This ‘heroic’ depiction would especially gain credence should a panel of doctors – in the way the 1MDB accounts have been audited – find the Prime Minister unable to continue with his duties for medical reasons and recommend his immediate retirement to safeguard his health.
In the coming days, we can expect these stories of the Prime Minister, and even his wife, wishing to take up gardening and wanting to forget or get away from his own created nightmare of 1MDB to grow stronger.
Hints of this impending scenario in the political affairs of the country have not appeared yet. But one faint indication is the Prime Minister’s recent disclosure that he will not disturb the leadership style of his successor especially by issuing various criticism openly after his retirement.
Stay or Quit: As the Late Lee Kuan Yew knew, Rosmah Mansor is the Decision Maker
Speaking in a question and answer session in the programme ’60 Minutes with the Prime Minister’ together with undergraduates from local and foreign universities and representatives of youth organisations, he said “I have a philosophy, I will retire and will not interfere with my successor when the time comes for me to go (as prime minister) later. My successor will do better than when I was helming the nation. That is continuity in any struggle.”

- cilok from din merican - malaysian DJ blog.

**** KALAU NAJIB BERHENTI SECARA SUKARELA, MENINGGALKAN HUTANG
BERBILYON DAN HIDUP MEWAH HASIL DUIT CURIAN, ADAKAH KORANG
NAK LEPASKAN DIA, SEPERTI YANG DIRAMALKAN OLEH DIN MERICAN
INI.......???????**************

Anonymous said...

Yg nampak dan disebarkan ialah kekayaan anak beranak mantan PM, kroni2 dan proksinya, Vincent Tan, YTL, Ananda Krishnan...duit mereka berbilion2 datang dari mana? Dari thin air kah? atau dari Petronas dan dana rakyat semasa berkuasa dahulu? Baca Malaysia Today lagi jelas...

Anonymous said...

Cik Minah ooii... kuatnye menuduh sampai nak tercabot ekor ... hang ni siapa sebenarnya ... RBA ker ... melalak melalut tidak berfaedah langsung ... rakyat pun mengkaji ... tahu yang mana benar yang mana fitnah ...

Cik Minah said...

HEHEHE....Hari ni saya extra rajin pulak.
Relaks habis hari cuti ni, biasanya tak kosa nak
melayan komen-komen kosong, menegakkan benang basah
macam komen Anon 7.27.
Nak kelentong pasal Kroni kunun!.....HEHEHE.
Kesian.....Kroni Tun Det tulah tempat Najibodoh
songlap duit berbilyon.
Tidakkah Najib beli IPP habis tempoh dengan rega 10X
ganda dari nilai asalnya from YTL & Ananda Krishnan,
kemudian dijual lelong kepada syarikat PRC ....????
Padahal, dia tak perlu beli IPP tu sebab tempoh
kontreknya sudah luput. Bole je dapat FREE, so
Anon 7.27 kenapa Najib beli IPP tu...????
JAWAB JANGAN alih tiang GOL.
Nak kelentong kena tengok oranglah.

Anonymous said...

Tahu kenapa tiba-tiba Dato WZWH memuji Najib melambung2 ni? Sebab dia dah mula berangan nak jadi calon DUN Tahan dlm PRU akan datang. Maklumlah, Dato Sri Dompok dah mula tak sihat. Tak gitu Wan Zuri? Pandai amek aok nih ye.

kiasfansuri said...

Terbaik dato'

Cik Minah said...

ANON 12.33...........Saya pun menjangkakan benda yang sama.
Tengok profilenya, macam orang yang terpelajar tapi kenapa
bodoh yang amat.........?????
Rupa-rupanya, ada udang di sebalik mee.
Masuk politik nak jadi ADUN untuk kepentingan diri
bukan untuk agama, bangsa dan negara.
Orang macam ni, akan dapat juga pembalasannya.
Tengok mayat wanita yang ditemui dalam beg.
Dia dibunuh di Meru, susah payah si pembunuh angkot beg
yang berat itu ke Kuala Lumpur untuk menutup pekongnya.
Tapi dengan perancangan Allah beg itu hanyut
balik ke tempat asalnya - di Jalan Harper, Sg.Kelang!
Ibarat sirih pulang ke gagang.
Orang bersalah takkan lepas.
Tunggu - antara lambat dengan cepat sahaja.
Macam juga perompak dan peragut.
Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh jua ke tanah.

Anonymous said...

Orang ada prinsip kan. Yang betul disokong, yang salah disalahkan. Mengikut pemahaman aku, Najib memang di pihak yang betul dan telus. Jadi memang patut disokong.

Bab nak jadi adun ke apa ke, itu rezeki seseorang. Dan rezeki itu datangnya dari Allah tak payah Minah nak gembar gemborkan. Jadi RBA macam Minah ni pun rezeki kan, tapi mungkin tak berapa nak halal kot sebab kerjanya memfitnah dan mengadu domba orang2 UMNO/BN/Melayu/Islam supaya berpecah belah. Tak gitu Minah?...Taubatlah Minah oi...

Anonymous said...

MO1 najib. Rahman Dahalan dh sahkan

Anonymous said...

Walaupun MO1 disebut berkali2 oleh DOJ, tapi dia bukan termasuk orang yang disiasat. Jadi apa de hal anon 614? Jangan nak temberang macam2, rakyat sekarang dah celik. Pembangkang dan ANC grup memang kaki penipu, putar alam, pemfitnah dan penyamaun sebenar duit rakyat.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

http://wzwh.blogspot.my/2016/09/doj-tidak-siasat-dan-dakwa-perdana.html