Nuffnang Ads

Pages

Sunday, September 2, 2012

Pemuda UMNO Agen Perubahan Politik Dan Ekonomi Jerantut


Kenapa orang muda Jerantut menyokong UMNO? Ada 2 sebab:

  • Kepentingan Alif, Ba, Ta-agama, bangsa dan tanahair.
  • Pengisian.
Sekarang pengundi Jerantut hampir 58,000. 60% adalah orang muda yang mahu perubahan politik dan ekonomi bagi mencapai 2 kepentingan di atas.

Orang muda Jerantut mahu penempatan dan perumahan di parlimen Jerantut sekurang-kurangnya sasaran awal 5000 unit.

Orang muda mahu 4000 peluang pekerjaan bakal diwujudkan. Siapa yang boleh usahakan ini semua jawabnya Pemuda UMNO yang bertanggungjawab.

Selama ini pun Pemuda UMNO yang memperjuangkan dan mendapatkan ADTEC-Kolej Lanjutan Teknologi Temin, Kolej Komuniti, Jalan Ulu Tembeling dan lain-lain.

Bila WZWH bawa usul renewal energy-hidroelektrik untuk Jerantut menjadi pembekal tenaga ramai orang gelak dan ketawa memperlekeh tapi hari ini kerajaan dan TNB dengan usahasama syarikat swasta bersetuju dengan usul WZWH dan surat kelulusan pun sudah dapat.

Sejajar dengan itu Felda Biomass juga dibina Jerantut. Sebuah 'fertilising Plant' bernilai RM1.1 bilion diluluskan dibina di Jerantut.

Dari segi pendidikan kelulusan sebuah politeknik di Kuala Tahan, negosiasi cawangan sebuah lagi universiti di belakang ADTEC Temin, penambahan bangunan sekolah-sekolah yang ada di Jerantut menambah mutu pendidikan Jerantut.

Program 400 guru aktif Jerantut dijangka mengangkat kedudukan martabat pendidikan Jerantut yang boleh menghasilkan murid-murid cemerlang terutama di pedalaman Jerantut.

Pendidikan agama di Jerantut dengan terdirinya beberapa madrasah dan maahad tahfiz dapat membina orang muda Jerantut yang berilmu dan berugama. Sebuah jawatankuasa bagi menguruskan dana membantu madrasah dan maahad tahfiz ini perlu diwujudkan. WZWH tidak mahu ada pihak menggunakan atas nama madrasah dan maahad tahfiz bagi kepentingan peribadi kononnya dana atau permohonan tanah, konsesi dsb untuk tujuan itu tapi disebaliknya.

Cadangan supaya Jerantut menjadi 'satelit town' dengan mensepadukan sinergi Institut Perikanan Perlok, Institut Biotech Tebing Tinggi, Institut Penyelidikan Sawit Sungai Tekam, Institut Perhutanan Tekai dan Santuari Kelah Taman Negara diharap boleh memberi peluang kepada orang muda Jerantut menambah 'value-added' bagi nilai komersil.

Bandar Jerantut perlu dibangunkan. Kita tidak boleh memandang serong kepada pelaburan yang ingin membina Jerantut. Bila semua properti, bangunan kedai, kompleks beli belah, hotel dan lain-lain dibangun semua itu memberi peluang pekerjaan dan perniagaan kepada orang muda Jerantut.

Kita juga mahu sub-urban pinggir bandar Jerantut yang majoriti tanah masih dimiliki oleh orang Melayu juga menikmati limpahan ekonomi. Kelulusan pembinaan 'flyover' melingkari pinggir bandar yang bernilai RM120 juta itu sangat baik.

Pemuda UMNO mengalu-alukan pelaburan ke Jerantut kerana mahu 4000 peluang pekerjaan sekurang-kurangnya dapat disediakan untuk anak muda Jerantut pada peringkat awal disamping 5000 perumahan untuk orang muda.

Ya, kita orang muda Jerantut perlu bermimpi banyak mimpi. Menjadi mimpi-mimpi menjadi kenyataan itulah tugas dan cabaran Pemuda UMNO Jerantut. 

Orang muda Jerantut yang layak mengundi perlu memikirkan posting WZWH ini demi masa depan Jerantut. Sebab itu kita orang muda Jerantut perlu pastikan UMNO dan BN menang parlimen dan 3 DUN di Jerantut pada PRU 13.

102 comments:

Anonymous said...

""Selama ini pun Pemuda UMNO yang memperjuangkan dan mendapatkan ADTEC-Kolej Lanjutan Teknologi Temin, Kolej Komuniti, Jalan Ulu Tembeling dan lain-lain.". WZWH jangan syok sendiri lah, ini bukan hasil perjuangan PEmuda UMNO lah, itu perjuangan MCA dan perancangan rapi Kementerian Sumber Manusia yang di terajui Menteri MCA. Setahu aku lah kerajaan tidak lagi bercadang menubuhkan Universiti baru, apatah lagi di Jerantut, banyak faktor perlu di ambil kira. Tapi kita sokong lah WZWH yang tak kenal jelak dan putus asa, satu masa nanti akan jadi kenyataan.

Kepada Pemuda umno lihat kepada barisan itu, perlu banyak di buat tranformasi didalam dulu, perkukuhkan kepimpinan. KEPIMPINAN yang merbah segala nya.



Anonymous said...

pemuda umno jtut mcm tunggul kayu buruk. xde sekor pon yg pandai bantu pemuda jtut. bodo mcm dompok juga. ade mcm pemuda pon mcm takde jerrrr...hex3

keluarga wan dun tahan said...

wan amizan adalah wakil rakyat untuk kami yang berketurunan wan SAHAJA.untuk apa dia bela orang lain.darjat wan kebih tinggi daripada rakyat biasa.kalau nak hidup pandai2lah.jangan lah nak bergantung harapan dengan kami yang berketurunan wan.ingat dan cerminlah diri janganlah nak minta dari kami yg berketurunan wan.salam....

Anonymous said...

Yang sebenarnya di DUN Tahan...keluarga Wan mempunyai ramai sedara dari keluarga bukan Wan. hubungan ini telah berakar umbi sejak beratus tahun dulu. Anon 4:48 adalah samada 1) menyamar sebagai keluarga Wan ATAU 2) keluarga Wan yang sombong. Hakikatnya tidak ada perbezaan antara darjat di DUN Tahan. Pemimpin DUN Tahan yang aktif sekarang spt Dato' Wan Amizan dan WZWH adalah batch pemimpin DUN Tahan berjiwa rakyat. TIDAK ADA BEZA ANTARA PUAK WAN DAN BUKAN WAN DI DUN TAHAN!

Anonymous said...

salam awak siapa yg pandai2 komen berkenaan wan.terbukti dato wan hanya untuk puak2 wan sahaja.cuba awak lihat dijerantut.siapa disisi wan amizan.hanya orang yg bodoh aje yg tak nampak.pesanan untuk dato wan tak payahlah menagih undi dari kami yg bukan wan.

Anonymous said...

saudara WZWH tolong jelaskan siapa keturunan wan dalam barisan ajk pemuda.setahu saya hanya wan faruk je keturunan wan.yg lain dijadikan balaci.

Anonymous said...

Soal keturunan samada Wan atau orang ajam merupakan soal remeh...
Isu yg sepatutnya menjadi fokus dlm PR13 ialah...adakah UMNO masih relevan menerajui MP dan 2 DUN...

Anonymous said...

ada lagi keturunan dlm ajk pemuda. aokme lupa pada saudara atan dompok. wan aba hizam sikaki putar belit. puak wan sebenarnya sakai dari keturunan lanun yang merompk tanah ulu tembeling dulu. last last kepala perompak dapat ke wan amizan segala putar belit ni.sakai sakai sakai

pancen jkr dan bukan wan said...

SAlam.untuk pengetahuan semua bukan puak wan yang bergantung dengan dato wan amizan tapi dato wan amizan telah dikudakan oleh anak beranak wan hamzah.meraka jadikan wan amizan sebagai kuda tungangan diaog.sedarlah semua pengundi2 dun tahan.selagi wan amizan jadi adun selagi itulah anak2 wan hamzah mempeunakan wan amizan.jadi kita yang bukan puak wan hamzah ni akan rugi untuk selamanya.saya mohon cukuplah kita dibodohkan oleh anak beranak wan hamzah.mari kita tolak BN kerana calon BN hanya kuda puak anak beranak wan hamzah.

Anonymous said...

Semalan dengar cerita seorang lagi Puak Wan dilantik sebagai AJK Pemuda UMNO Bahagian Jerantut itu Pegawai Belai Jerantut Wan Juhaimai. Juga Addy Daud Penolong S/U dilantik AJK Pemuda baru.

Anonymous said...

Sorry aku salah taip-Wan Juhaimi Pegawai Belia Jerantut.

Anonymous said...

kawe tngokkkk gamborrr tu, pemuda UMno tuuu tak ngancampunnnnnn, peruttt bulat jeeee, air muka kelat jeeeee, cerahhh tapi tak jernihhhhh, pemuda Umno Jlantut nieee kawe tgok syokkk sendiri jeeee, buang je hak Cikgu-cikgu tak cerdik tuuuu setakat PJJ tuuu snyap jeeee laaaaa, jgn nak berjubah ke masjid baru ke surau inderapuraaaa kawe tahu nak cek kami Cikgu-cikgu yg bijak pandai nieee, Cikgu PJJ Umno tuuuuu duduk je lumahaaaa

Anonymous said...

Kas boleh terang puak Wan dalam Pemuda UMNO Jerantut:

KP: Dato' Wan Amizan
Bendahari: Wan Ahmad Farouk Shah
AJK: WZWH
Wan Albahiza
Wan Juhaimi

Lain-lain AJK mesti ada pertalian darah dengan puak Wan:
Mohd Zamri S/U Pemuda
Hamdan Ismail
Shahrul Nizam Mat Amim
Ahmad Sofi Nasir
Addy Daud

Anonymous said...

Puak Wan Jerantut ni macam Yahudi suka memerintah dan guna orang lain dalam politik, Puak Wan ni pandai goreng politik.

Anonymous said...

Weh kas baru tahu...baca sejarah Pahang rupanya Tengku Azlan itu dari puak Wan juga. Habis kita orang Jerantut kena kontrol puak Wan hu hu hu.

Anonymous said...

Ini hal keturunan remeh temeh. Elok bincang posting WZWH ni untuk masa depan orang muda Jerantut. Pada kas semua orang bersaudara kerana moyang besarnya Nabi Adam ha ha ha ...

Anonymous said...

Ade lagi puak Wan nya bertanding Naib Ketua Pemuda 2 beradik Wan Mohd Shahril dan Wan Bazli Shah lawan 3 penjuru. Budo amat 2 beradik neh!

Anonymous said...

Itu sebab Mustafa Maarof Naib ketua Pemuda Jerantut nya lari budo tinggal ke Pemuda letak jawatan tapi tak bersurat. Lemah Mustafa dikelilingi puak Wan dalam AJK Pemua. Mustafa tu Presiden MAYC Malaysia tak tahan dia....hehehehehe.

Anonymous said...

Mustafalah orang yang paling layak menerajui kepimpinan dengan latarbelakang yang ada kelulusan tinggi.

Anonymous said...

Sebenarnya puak bukan wan malls nak layan sangat puak wan. Mereka ni kuat sangat dengkinya. Sebab itu kalau ada
jawatan atau gelaran, puak bukan wan mengalah.
Banyak cara nak cari makan. Selama ni kas tak ada saham felcra Dan tak Ada jawatan parti pun boleh hidup.
Biarlah puak wan dengan labunya, kita yang pegang und Dan tahulah Kita mengajornya.
Lainlah kalau Kuala Tembeling dah Ada
Jambatan. Dan Jalan Benta tak nampok
Ularnya Dan Pulau Tawar nampok
serinya.
Tapi nampoknya PRU 13, Kita kena
Pangkoh PAKATAN, sebob hasil ya
tak nampok lagi.

Anonymous said...

Mustafa ni kalah badi dengan Puak Wan. He he he...sebab itu standard politik dia sama taraf dengan Jalal budo amat politik.

pengundi dun tahan. said...

terima kasih semua kerana telah sedar.kita patutlah berfikir masa pru13 nanti siapa yang patut kita pilih.kita sayang pada BN tapi patutkah kita sokong calon yang dikuda oleh puak wan mezah ni.kalau wan amizan menang bukan Umno yang menang tapi wan hamzah.wan pudin.wan pian.wan dan semua anak beranak wan hamzah.wan amizan kena sedar lah perkara ni kalau nak menang.kami tak nak adun tahan yang boleh dijadikan kuda oleh orang lain.malu kami org org dun tahan diperbodohkan oleh orang lain.WZWH tolong ingatkan ke wan amizan tu jangan terlalu ikut telunjuk wan hamzah dan anak beranaknya.untuk pengetahuan semua isu terbaru yang wan amizan mengikut telunjuk wan hamzah dan anak beranaknya adalah pelantikan ajk pemuda baru yaitu setiausaha cawangan wan hamzah iaitu wan jaimi pegawai belia dearah.lepas ni mesti ada lagi agenda baru yang akan diarahkan oleh wan hamzah dan anak beranaknya untuk wan amizan buat.

Dato S.M Phg said...

salam anom~anom dan penulis~penulis semua.saya harapkan lupakan saja segala sengketa yang ada.kita semua patut tumpukan pada PRU13 nanti yang mana itu adalah pilihanraya penentu siapa yang akan memerintah negara.kepada YB.Dato Wan Amizan kena lah faham kehendak pengundi2 di dun dato.dato yb janganlah terlalu ikutkan kehendak orang orang tertentu.dato adalah pemimpin masyarakat didun tersebut kenalah tahu dan pandai menjaga hati pengundi.saya minta maaf saya tak kenal siapa wan hamzah dan anak beranak tu.tapi mereka patut faham lah dengan tugas dan tangungjawab dato yb wan amizan sebagai wakil rakyat.undi mereka anak beranak tak dapat memenangi dato yb wan amizan dalam PRU 13 nanti.kita mahukan dato menang demi menyelamatkan umno dan nasib orang melayu.WZWh tolong sampaikan masej saya ini kepada dato yb supaya jaga pengundi-pengundi didun dato yb.dan jangan menjaga kepentingan seseorang saja.saya sayang Umno dan dato yb kerana dato yb boleh pergi jauh lagi dalam politik.harap dato dapat lakukan yang terbaik dalam masa yang saya rasa terlalu singkat ini untuk kita sama-sama hadapi PRU13 nanti.berubah sekarang tak rugi kerana untuk parti umno dan malayu.

Kutukan Dewata said...

anon 9.13,
nampaknya kasar bahasa awak ni,

awak cakap puak wan ni lanun merampok tanah diulu tembeling.nak tergelak aku mengenangkan kebodohan awak dalam memberi komen.

untuk pengetahuan awak tanah yang diperolehi oleh puak wan kebanyakannya adalah warisan tok nenek yang dianugerahi oleh
kesultanan pahang sebagai mengenang jasa puak wan yang banyak membantu dalam perang saudara pahang pada pertengahan abad ke 19.

sepanjang sg tembeling hingga ke sebahagian temerloh adalah dalam pentadbiran penghulu tembeling iaitu wan hussin moyang wzwh.

beliau lah yang mengutip cukai pada waktu itu.jadi macam mana awak boleh kata lanun.

sekarang ini pun banyak tanah tanah di sepanjang sungai tembeling kepunyaan wan hussin diduduki oleh orang.

tak ada pun waris2 wan hussin yang menuntut tanah2 tersebut.macam mana boleh awak kata lanun.cakap tu biar berakal.

untuk pengetahuan awak sepanjang sungai tembeling menghilir hingga ke pulau tawar adalah saudara mara puak wan belaka.tolak orang kelantan aje.itu pun ramai juga orang kelantan bersemenda dengan puak wan.tak payahlah awak nak melaga-lagakan saudara2 wan tembeling.

dijerantut ni kebanyakan nya ada pertalian darah belaka dengan puak wan termasuklah awak kalau awak tahu sejarahlah lah.

tak percaya kau sebut siapa keluarga awak dan duduk mana.lain lah kalau awak datang dari luar pahang.

anon-anon yang yang memburukkan wan hamzah ni tak tahulah sebab apa.

kalau setakat melayan wan amizan minum bersama tak bermakna dia mengkontrol wan amizan.
biasalah cucu minum berjemaah dengan datuknya.

wan hamzah tiada kuasa untuk mengarahkan wan amizan.tak perlulah kau orang mengumpat dia.tak pasal2 dia dapat pahala free kau orang.maklumlah kau orang baik-baik dan sempurna belaka tentu banyak pahala yang berlebih!

maaflah kalau terkasar bahasa.sebenarnya kita semua bersaudara!!!

Anonymous said...

salam saudara kutukandewata.apa awak tahu masalah dalam antara kami dengan dato wan dan anak beranak wan hamzah.saudara kalau tak tahu jangan masuk campur.ni urusan kami di dun kami.saudara tahu tak dato wan telah dipergunakan oleh puak tu macamana?pertama padang futsal dikampung ulu retang yang pengerusi jkkk kampung tu adalah wan hamzah.dibuat didalam hutan demi untuk mengaut keuntungan duit projek sahaja.padang tu tidak digunakan sebab tidak ada budak nak main yang main hanya kera dan monyek.kontereknya ada wan hamzah sendiri.kedua s/u cawangannya disuruh wan amizan lantik jadi ajk pemuda kerana s/u nya adalah wan.dAn banyak lagi.malas nak menulis dah..kami memang tak akan mengundi bn selagi wan amizan di kelilingi oleh wan hamzah dan anak beranaknya.bior umno kalah kami rela.

Anonymous said...

Kawan dan cakap sebelum ini, bapak segala perpecahan adalah dicetuskan oleh puak2 UMNO bukan PAS...ini semua gara2 kebendaan, projek tak dapat, tak dicalunkan sebagai ADUN, berubut pasal reserve kubur....berebut nak jadi ketua bhg...bla, bla, bla...Apabila dah nak karam jemputlah PAS (utk dijadikan kambing hitam) kononnya atas dasar nak perpaduan... hampas!!

Anonymous said...

Sebelum British , Memang Pahang dibahagi kepada
Orang besar 4, 8 , Dan 12 untuk mentadbir
Bagi pihak Sultan.
Tapi bukanlah bermakna Sultan telah menyerahkan
Kawasan tersebut kepada pihak yang dilantik.
Mereka hanya mengutip cukai untuk Sultan sahaja selain menjaga kawasan untuk Sultan. Tugas Ini adalah sementara Dan boleh ditarik balik.
Setelah British dtg, sistem berubah Dan pemilikan
Tanah telah dikemaskini dengan izin Sultan.

Jadi sebab itu, saya tak faham kenapa puak wan
bangkit perkara ini. Kalau begitu, puak Mat Kilau
boleh menuntut kawasan yang luas lagi.


Anonymous said...

Puak wan dah menjadi masaalah besar di Jerantut.
Mereka menonjol diri Sekarang setelah lama menyorok Di ulu Tembeling semasa perang dengan orang putih.
Mereka Cuba meniaga Dan secara amnya mereka tak pandai meniaga secara runcit dibandingkan dengan puak
Kampar Dan kelantan.
Tetepi dengan adanya Ameno Dan DEB,
Peluang puak wan meniaga cara ameno terbuka
luas.Sebab itu puak wan berhempas pulas dan
Cuba meletak anak beranak mereka memegang
jawatan dalam kerajaan Dan politik,walaupun
Kebanyakan mereka SRP cukup makan je.

Maaf, ini cerita Di jerantut je
Melibatkan diri dalam ameno

Anonymous said...

Delete ,
Komen Di atas,
Melibatkan diri dalam ameno

Anonymous said...

Puak Wan Tembeling dulu Tun De @ Tun Yusuf Pedah setelah mangkat Tun Koris patu jadi Raja Bendahara Pahang. Dulu adik beradik boleh jadi Raja Bendahara. Tapi anak Tun Koris iaitu Tun Ali telah berpakat dengan Permaisuri Sultan di Riau supaya jawatan itu diberi kepadanya. Kebetulan waktu itu pengaruh Bugis itu kuat dalam Empayar Johor Pahang Riau Lingga. Bonda dan isteri Tun Koris adalah keturunan Bugis manakala Tun De adalah keturunan pure Bendahara Pahang. Bonda Tun De ialah Tun Inah anak Bendahara Terengganu berkahwin sepupu dengan Bendahara Tun Abdul Majid Pahang iaitu ayahanda kepada Tun Koris dan Tun De. Oleh kerana Tun De tidak dapat menjadi Raja Bendahara Pahang maka beliau membawa diri ke Pedah dan akhir ke Lembah Tembeling. Sebenarnya Lembah Tembeling telah menjadi kawasan autonomi rujuk A History Of Pahang by Linehan. Maka clan Wan pun beranak pinak di Lembah Tembeling. Walau bagaimana pun Raja Bendahara Pahang tetap letak seorang Spy Diraja yang diberi jawatan Penghulu Raja dilantik dari kalangan bukan Wan tugasnya memantau puak Wan bimbang puak Wan ini akan memberontak menjatuhkan Bendahara Pahang. Sebab itu bila puak Wan Tembeling menyokong Wan Ahmad semasa berperang saudara dengan abangnya Wan Mutahir menghilir Sungai Tembeling join dengan orang Jelai berkumpul di Pasir Tambang Kuala Tembeling. Puank Wan Tembeling mengistiharkan Wan Ahmad sebagai Raja Pahang. Itu sebab keturunan Sultan Pahang moden sampai sekarang kerap turun Tembeling menghormati kerabatnya di Tembeling.

Anonymous said...

Wan Hussein moyang WZWH adalah funder menyokong pemberontakan diketuai oleh Mat Kilau. Wan Hussein membekal ubat bedil, senapang, beras dan wang kepada Mat Kilau dan pengikutnya. Kebetulan emak Mat Kilau yang bernama Teh mahada adalah anak sedara sepupu Wan Hussein. Bila Inggeris dapat tahu akhirnya Wan Hussein dilucut jawatan dan ditarik balik pencen kerabat. Inggeris menganggap Wan Hussein sebagai pemberontak.

Kampong man said...

Salam Wan,

Sdra 6:36,
Ada kebenarannya ulasan tuan kerana selama 55 tahun memerintah ramai yang 'taking UMNO for granted ' .Tidak salah siapa yang berbakti pada parti diberi keutamaan menguruskan kawasan mereka tetapi haruslah sampai kesasaran .

Satelah pertama kali tidak perolehi majoriti 2/3 di 2008 landscape politik sudah berubah dan 'paradigm shift' juga perlu pendekatan baru.UMNO/BN harus perkukuhkan barisan kerana SURVIVAL parti UMNO dan BN adalah sangat penting dari perjuangan individu. Kampong man yakin ahli UMNO harus semua bangkit bersama dan kita tidak lagi mampukan perpecahan.

Lihat! Apabila ada pihak lawan sudah mula BIADAB mahu:

1. Tukarkan Jalur Gemilang kepada yang lain
2. Memijak gambar pemimpin
3. Merubah perlembagaan yang ada.
4. Mempunyai slogan hari kebangsaan mereka sendiri.
5. Menganggap DSAI saperti Sultan dengan membelakangkan Baginda Sultan Selangor di majlis resmi kemerdekaan negeri.Lihat bagaimana DSAI tidak mengangkat tangan berikrar RUKUN NEGARA bersama saolah olah beliau Raja/Sultan.Raja /Sultan adalah simbul persatuan rakyat dari dulu lagi.Kenapa kecenderogan kearah negara REPUBLIK saperti Singapura.Kerja siapakah usha kearah ini ?.

Ulasan kalian semua bernas demi kebaikan parti tetapi kita tidak mampu lagi berpecah.Kita ada isu yang lebih besar yang mahu dipertahankan - Ugama, bangsa Raja dan semua rakyat Malaysia yang TAAT pada negara dan raja.

DSAI/PKR dan DAP tidak relevan kerana merekalah PETUALANG negara yang mahukan MALAYSIAN MALAYSIA dan kesamarataan sedangkan merekalah yang banyak mengaut hasil kekayaan negara dan tidak mahu berkongsi pula dan merekalah pencetus huruhara demi kuasa dan politik.Mereka tidak jujur.

Harap Najib akan diberi mandat penuh di PRU 13 nanti bagi kemenangan melebihi 2/3 saperti dulu mengembalikan keyakinan rakyat kepada UMNO dan BN.kita ketepikan perselisihan dalam parti dan kembali BERSATU .Saya yakin dan berdoa kehadirat Allah dengan kejayaan UMNO/BN yang lebih baik dari prestasi 2008 kerana ianya penting, Ameen.


@ Sila rujuk blog "The unspinners" dan lihat sendiri perlakuan DSAI saperti raja dengan tidak berikrar !! - satu realiti bukan fitnah saperti mereka.

Anonymous said...

Memang aku setuju puak pemuda dikontrol oleh geng2 wan ni. Aku benci juga kroni melampau diorang ni macam dah takda orang lain dah.. aku pastikan orang jahat dalam geng tu k.o bungkus..

Anonymous said...

Wan abahizam dengan Wan Bazli tu adik beradik yang tak boleh pakai suka melagakan orang..semua orang dia burukan. Dari Zaman Bazain sampai sekarang tak berubah.. Budak 2 ekor ni langsung tak hormat orang tua. Wan Amizan pun dia burukan.

Anonymous said...

Wan Amizan ni bukan nak bawak pemuda..Asyik kajike projek je. Aku cabarlah siapa orang lain tewaskan Wan Amizan ni dalam pemilihan akan datang.

Anonymous said...

Wan jaimi pegawai belia tu wan mizan lantik ajk pemuda? memang bodo sangat la wan mizan ni. Nampok sangat la wei puak kerabat deme je hok pandai..

Anonymous said...

addy gemuk pun dilantik pemuda.. haha memang takda kualiti langsung la pemikiran dumpok ini. yes bos..yes bos..bodo macam bosnya juga.. Datang pulau Tawar mampus aku tak layan.

Anonymous said...

Anon 9.28,
Addy gemuk itu adalah AJK MAYC Pusat. Jangan pandang rendah ke Addy gemuk tu. Memang Addy gemuk layak sebab pengalaman berpuluh tahun sebagai Penolong S/U Pemuda. Bagilah ke Addy Gemuk tu.

Anonymous said...

Kas dengar tak lama lagi Zamri botak S/U Pemuda tu Wan Amizan nak bawa mengadap Tuanku Sultan Pahang minta Dato'. Wei pepalih nanti kita seme kena panggil Dato' Zamri leh baru boleh lawan dengan Dato' Dollah Kicap hehehehehehe....

Anonymous said...



Pun heran jugelah. Dari mana asal usulnya dapat gelaran "wan"!!!. Pastu nak bermegah2 pulak dengan statustu. Raja adil raja disembah raja zalim raja disanggah. Zaman Nabi-nabi dan Rasul- rasul Allah diberikan gelaran "Nur" "Assidique" terus menjadi ikutan dan sanjungan sampai sekarang. Bahkan title wan sekarang ni bukan sahaja dituduh merompak tapi tak ada "ummphm" langsung...

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Terima kasih kepada Anon-Anon semua yang berminat memberi komen dalam blog WZWH ini...

WZWH harap kita semua lupakan hal-hal yang remeh temeh, keturunan itu dan ini, sejarah gemilang masa lepas.

Apa yang lepas jangan dikenang. Kita semua orang muda Jerantut mahu bergerak ke depan.

Kita generasi baru Jerantut yang hanya mahu lihat RESULT dan DELIVERY.

Kita tidak mahu lihat DO NOTHING POLICY. Jangan buang masa penggal yang berharga buat UMNO dan BN memerintah!!!

Tetapi jika Anon-Anon semua merasakan perlu meluahkan perasaan, ketidakpuasan hati dengan memberi komen dalam blog WZWH, itu OK WZWH boleh terima.

Jika Anon-Anon semua mahu kritik pun WZWH boleh terima HANYA WZWH blogger dalam Malaysia yang boleh terima semua kritikan, maki, cela, hina apa-apa negatif.

Anonymous said...

salam kepada anom semua.Pertualang yg paling besar dan yg akan memusnahkan umno di dun tahan adalah wan hamzah.wan pudin.wan pian.wan azman.semuanya anak beranak wan hamzah.kalau hendak umno menang dan kami undi umno harap yb dato jauhlah diri sikit dari puak wan hamzah ni.

Anonymous said...

Mana Ada result Dan deliveri

Anonymous said...

salam anom 9.40.ada dua orang calon lagi dari a.j.k pemuda pertama.Nizam akan di taja oleh Ybm Tengku Azlan.kedua Sopi akan ditaja oleh Dato D.O dan Dato Hj Nazri.

Anonymous said...

salam anom9.40.ada 2 orang lagi calon dato dari ajk pemuda.pertama Nizam yang akan dibawa oleh ybm tengku azlan.kedua Sopi yg dibawa oleh dato d.o dan dato hj.nazri.

dobit127 said...

Kawan hairan macam tajuk bernas begini boleh dikomen sampai berpuluh-puluh tentang hanya puak wan jer....

Macam mana nak maju ika isu remeh diberi perhatian utama.. Sepatutnya di sini, tuan-tuan bertanya atau memberi pendapat atau bangkangan apa yang sepatutnya...

Zaman tuduh menuduh makin melepasi zamannya, kita ke arah cakap beserta bukti...

Sambil tu nak bertanya, apa perkembangan mesyuarat Pemuda Umno Tahun ni?... Masih comfirm tarikhnya?...
Dengar ada isu menarik nanti...

Anonymous said...

setiap kali perhimpunan memang ada isu menarik.dato yb tengah tunggu tesk ucapan dari wan hamzah dan wan pudin.dengan khabarnya sorang lagi ajk akan dilantik pada hari perhimpunan nanti.yaitu Wan Azaman Bin Wan Hamzah.elok lah tu.yang penting bior ramai puak wan dalam ajk tu.baru cepat sikit hancornya pemuda.wan jaimi telah menempah kad sebagai ajk pemuda sekarang tahniah.

Anonymous said...

salam anaom-anom semua.patut lah malam semalam semua anak beranak wan hamzah berkumpul di hotel darulmakmur dengan dato wan amizan.saya percaya pada pernulisan anom2 semua.bak siapa dikuda dan siapa kena kuda tu betul la.saya berjanji pada pru 13 nanti saya takkan undi BN didun.tapi di parlimen tetap umno.marilah semua pengundi di dun tahan kita silang undi pada pru13 nanti demi menolak kekuasaan puan puak wan hamzah.wan pudin.wan pian dan wan azman.yang mana mereka semua anak beranak.

pemikir sejarah melayu said...

anon 4.48 yang diatas sekali tu hanya menyamar sebagai puak wan.tujuan dia buat komen hanyalah untuk buat orang membenci puak wan.dia jugalah yang ada masalah peribadi dengan wan hamzah.

banyak komen yang menghentam puak wan dan wan hamzah di buat sendiri olehnya.

jadi dia berjaya mengheret orang ramai menghentam wan dengan fitnah dan tohmahan tersebut.dialah yang menyemai dosa kepada orang lain.

puak wan sejak dulu lagi komited kepada perjuangan.mereka aktif dan komited kepada parti yang di sokongnya baik pas dan umno.

salah ke kalau dia orang ada jawatan.bukan dapat elaun pun.

anon 6.52,
wan hussin di anugerah kan tanah atau lebih dikenali dengan "sultanate land".

anon 9.49 am,

asal usul wan adalah gelaran tun,iaitu keturunan bendahara tun ali melaka.

kedatangan syed al idrus dari hadramaut dan berkahwin dengan puteri sultan aceh melahirkan syed zainal abidin.syed zainal abidin berkahwin pula dengan cucu tun seri lanang.dari situlah lahirnya bendahara habib abdul majid padang saujana.

setelah itu keturunan tun ini ada yang kekalkan gelaran, ada yang ubah nama kepada habib dan wan.

mana yang jadi raja tukar jadi tengku maka hilang gelaran tun.
itulah sejarahnya.

heran orang jerantut ni.tajuk posting lain,yang dikomen jadi lain.lari dari tajuk sebab ada anon buat fitnah dan lagakan orang.

Anonymous said...

wzwzh dengan dompok ni..bodo...org jerantut ni pergi pilih puak ni ngapa..pandir la.. aku tak sokong dah!

Anonymous said...

malu la. sedang eedy gemuk tuk pun disokong. bagus la lingkup ke pemuda tu. Molek la tu berkawan dengan sopi hax3

Anonymous said...

wan amizan lantik pegawai belia tu aku sokong..Dah la belia jerantut macam hampuras biar pemuda pun hampuras juga.

Anonymous said...

salam.aku nak jadi pitam membaca komen-komen anom semua.pada pendapat aku yang aku ikut adalah suara ramai.bermakna aku pun ikut anom semua menolak BN didun tahan.itu yang betulnya.aku pun wan juga.tapiaku dengar suara ramai.

Anonymous said...

Bukan menjadi masalah keturunan,pangkat atau darjat seseorang tetapi perangai dan sikapnya kita nilai.kalau bukan "WAN" tapi perangai macam s**** patut kita tolak, kita pilih pemimpin yang serba boleh ( bukan yang boleh menghabiskan harta benda org MELAYU ) dan sering mengambil tahu masalah masyarakat. Aku tak ambil peduli ke " Wan atau tidak " yg penting Jerantut maju dan diberkati...

Anonymous said...

aku sokong wan amizan!! hanya keturunan aku sahaja yang boleh memerintah Dun Tahan. Bagus wzwzh sedara kita memang cerdik bukan macam keturunan si pemunguk kayu api. Nak main-main dengan keturunan bendahara sgt!

Anonymous said...

Jangan menghina "Keturunan Wan" dan samakan mereka semua adalah sama.
Akupun dari keturunan Wan dan tidak pernah memberi undi kepada UMNO..
Undiku hanya kepada perjuangan Islam,hatta jika keluargaku yang bertanding atas tiket umno,undiku adalah untuk PAS...

ayuh pengundi Dun Tahan Dan Parlimen Jerantut..
tinggalkan permasalahan peribadi yang melibatkan keturunan,bincangkan perkara yang lebih penting...

Adalah lebih baik semua pengundi Dun Tahan dan parlimen Jerantut memberi undi kepada Pas pada PRU 13 ni.

Takbiiiiiiirrrr

Anonymous said...

Salam,,,selamt h.raya,

Ramai sangat yg komen keluar drp topik yang diketengahkan oleh WZWH,,

Cuba kita amalkan budaya Melayu Islam,gunakan akal dengan tenang,jangan merapu sampai hilang
sopan dan adab.Selalunya yang hatinya
hitam saja mengeluarkan limperan dan
kata2 kesat,,,,Allah dan Nabi tidak
murka Yahudi kerana berbangsa
Yahudi,tapi hati dan perangai Yahudi itu yang Allah murka....
Jauhkan berperangai Yahudi,jangan
hati dan lidah kita lebeh teruk drp
Yahudi...maaf

Kapada WZWH sabas kerana mampu mealayan dan menahan sabar dengan
komen2 kadang2 meampaui batas adab
perbincangan...birkan mereka membakar diri sendiri.....

Walaupun gasing aku toyong,,,aku
tak toyong...

Gasing Toyong.
tk.

Anonymous said...

anon 3.54 pm,
nampak sangat awok menyamar dan nak melaga-lagakan orang.perangai setan dan iblis menabur benih perkelahian sesama kita ada pada awak.

awak jugalah anon 4.48pm di atas tu sebab ayat lebih kurang sama aje.awak ahli umno pun tidak.kerana kalah dalam persaingan merebut projek dengan anak wan hamzah maka awak marah dan mencipta isu wan supaya orang menyokong awak.

tak dapat projek tu anak bearanak awak kebulur ke?lesen awak bermasalah salahkan orang.bodoh punya manusia perangai macam penulis harakah aje.

i am sorry said...

salam semua..halus budi bahasa,murni jiwa,baik hati adalah sifat orang melayu.kenapalah anam-anom semua tinggalkan perkara tersebut hanya kerana permasalahan yang dikaitkan dengan WAN.segelintir wan sahaja yang bermasalah.yang lain bagus dan amat bagus.saya tak nafikan wan hamzah anak beranak tu bermasalah.memang keluarga meraka macam tu.masa kamaruzaman jadi yb.mereka kepong kamaruzaman.masa tengku mereka kepong tengku.masa mat jaafar mereka kepong mat jaafar dan masa dato wan amizan mereka kepong dato wan.itu dah perangai mereka.tak perlulah kita ambil peduli sangat.dah hobi mereka begitu.aku tetap undi wan amizan sebab kerja beliau bagus.aku sokong wzwh sebab penulisan dia bagus.aku sokong umno sebab umno untuk melayu.cuma aku tak sokong wan hamzah anak beranak sebab kauorang semua tak sokong diaorang.aku pun benci juga tengok diaorang anak beranak ni.mana ada wan amizan di situ ada diaorang sampai aku sendiri nak jumpa yb aku pun kena soal siasat oleh wan pudin dan dapat kelulusan wan hamzah baru baleh jumpa dato yb.tapi mujur lah aku ni wan juga.adalah lah kelebihan sikit.kalau bukan wan pakat tak berjumpalah dgn dato yb.tapi demi umno dema kenalah undi BN.senang puak wan senang puak dema juga.aku bukan nak sindir kat bukan puak wan cuma nak bagi tahu sikit.puak wan ada kelebihan sikit je dari dema.tu jer.tak aku sebagai wan tak suka kepong-kepong yb.aku tahu yb dato wan untuk semua rakyat dun tahan.aku wan cerdik sikit dari puak dan anak beranak wan hamzah tu .i am sorry.

cucu cicit mat kilau said...

kenapa sibuk2 menghina puak wan.aku bukan wan tapi bersaudara dengan wan belah emak.

kau orang kata wan kontrol ajk pemuda.kau orang lupa ke ramai anak beranak orang jerantut hilir jadi ajk bahagian.

kita orang tak merungt pun.tak kisah pun dia orang kebulur jawatan.nak jawatan pun bukan nak menguatkan parti tapi nak ambil peluang jadi kaya.

jawatan nak,tapi kerja malas.peti undi yang dijaga oleh puak jerantut hilir banyak yang kalah.

apa maknanya jawatan ajk tu.

barisan kepimpinan umno anak beranak jerantut hilir yang gila jawatan tapi malas kerja:

1.hj rosdi
2.ghafar mutalib
3.aidil muka 3 tahun sekali
4.fauzi nasir
5.cikgu nizam
6.ancu nazri
7.zukarmi
8.mat lan ketua penerangan yang tak terang
9.jalal dato'tender
10.mat jaafar
11.wok helan
12.siti hajar sana,sini,situ.
13.halim mahasan yang perwakilan cawangan pun tak lepas.
14.cikgu pian

tengok!ada puak wan merungut?malah puak wan jadi kempen manager lagi untuk mereka ini demi persahabatan contohnya cikgu wan heru jadi kampen manager untuk zuukarmi,aidil,fazi dan cikgu pian.
kenapa???kerana kebanyakan orang jerantut hilir diatas tu ada tali persaudaraan dengan puak wan.

jadi kau orang jadi rasional lah sikit.

Anonymous said...



Saper tak kenal wan ni. Dulu bekas kerani pemungut wang bayaran tanah pinggir kawasan dalam2 dan ulu2. Bila pasai wang ni paham ajerlah... Jika gon nak bangkit asal, carilah modal elok. Wzwh tak yah lah ketengahkan yang merosakan akidah Umno dan hali-ahlinya...

Anonymous said...

salam dema jangan sebok dgn ajk puak di hilir.cuba dema tengok puak mana monopoli pemuda-1.Wan Amizan 2.Wan Farok 3.wan jaimi 4.wan albaizam 5.nizam (berketurunan wan) 6.zamri (berketurunan wan) aku malas nak siasat lagi puak wan dalam ajk pemuda.tapi dema jgn nak campor dengan kome org jtut hilir.

Anonymous said...

WZWH YANG DIHORMATI DAN CERDIK DARIPADA WAN PUDIN DAN WAN AZMAN.CUBA OUK KHABOR KE DEMA TU.CUKUPLAH DUK KEPONG KE WAN MIZAN TU.HINA AKU TENGOK ANAK BERANAK WAN MEZAH NI.MACAM ORANG GILA.HIDUP NAK HARAPKAN BASUH JUBO TAHI ORANG.BODO PUNYA WAN.

Anonymous said...

Aku baca komen semua ni aku rasa nak ketawa. Wzwzh, walaupun saya org berada diluar tetapi mengapa engkau laga-lagakan org keturunan wan sendiri dan juga dengan orang lain. Ini ke politik yang bijak? sendiri yang komen melagakan org lain ni mengapa? buat malu dekat org luar je kalau baca ni. Nampak sangat nak timbulkan perpecahan dan memenangkan pihak yang disokong sahaja. Habisla rosak Umno kalau macam ni caranya. Perberulkanla pemikiran org jerantut dengan politik bersih.

-anak Temerloh

Anonymous said...

saya keturunan Wan juga, maaf saya tak sokong Wzwh. Banyak sangat kepentingan. Engku tak suka bila dah senang lupa saudara. Bertaubatla sebelum terlambat.

Anonymous said...

ALLAUKBAR

UNDI PAS
UNDI PAS
UNDI PAS

Amim

Anonymous said...

wan ni keturunan nabi... orang quraish.. mereka memang ada talent menjadi pemimpin... biorlah mdeme i memimpin daripada deme yg tau asal usul...

Anonymous said...

hati-hati kutuk keturunan 'wan' 'syed' dll yang ada pertalian darah dengan nabi... takut2 kita benci keluarga nabi.. kalau nak benci, bencikan perbuatan buruk mereka... kerja mengutuk ni amalan puak syiah... perangai orng syiah ni suka berpura2... ke ada orng 'mat sabu' yg menyamar kat sini... kita cuba cek anom-anom ni...

Anonymous said...

wzwh.. nanti kawan anta artikel sifat syiah yang ada pada PAS

Anonymous said...

Kenapa bangga sangat keturunan wan

Syed cuma 5%
lain bugis 30%
aceh. 20%
melayu 30%
India. 15%


Kenapa ungkit yang 5% sahaja.

Anonymous said...

salam wzwh.anom 6:36 adalah syiah.ayah dia keturunan syiah.

irwan lipis said...

anon yang menyalahkan wzwh sebenarnya tidak faham isu sebenar.wzwh cerita lain anon cerita lain.
isu bodoh ini dimulakan oleh seorang yahudi yang ada masalah dengan keluarga wan hamzah.

jadi yahudi ini memulakan agendanya dengan menyamar jadi wan dan kutuk orang lain.

jadi strategi yahudi ini berjaya bila mana ramai anon yang terperangkap dengan yahudi ini.

mereka pun menghentam puak wan dan menjadi alat kepada anon yahudi 4.48pm yang mahu meramaikan musuh kepada musuhnya wan hamzah.lebih kurang peristiwa di libya lah.

bodoh sungguh orang jerantut ni mudah sangat di peralatkan.

Anonymous said...

salam irwan lipis.ouk jangan cakap kurang ajor.orang lipis cerdik sangat ket nak bodohkan org jerantut.ouk lagi bodoh.ouk mana tahu politik jerantut.ouk tengok lipis dengan jerantut jauh berbeza.lebih baik ouk langgan pelacur kat hotel central jalan ke ketetapi tu daripada nak campur politik org jerantut.faham ke irwan bodoh.

Anonymous said...

kawe oraung pdg piol SOKONG PAS j, kami mdtg k felda skralang sokong PAS jeeee, ape peduli laaaa Wan Dompok ke, Nizam keee Hj Lannnn keee Pian keee Dollah Kicap yg pernah menumpang d Felda Padang Piollll, dulu merempattt laaaa nie lainnnn dahhhhh,

Anonymous said...

Untuk Pengetahuan:
Para2 Che Wan Tembeling ini walaupun mereka claim yg kelompok mereka berketurunan ahlul bait (keluarga Rasulallah SAW) jalur drp Tuan Habab Abdul Majid yg bersalasilah kpd Habaib Al Idros tetapi tiada bukti sahih akan perkara ini.

Buku tulisan Tun Suzana yg membincangan hal berkenaan hanya pandangan peribadi, tidak boleh didijadikan sandaran kerana tida pengesahan drp badan yg berautoriti seperti Persatuan Ba'alawi atau Asyraaf Malaysia.....

Untuk keterangan lanjut sila hubungi pakar salasilah Habib Alideen (no Tel:0173592480) atau Syed Fadhil (no Tel:0139153748). Wallahu'alam.

Anonymous said...

keluarga wan semua babi lah. ketua babi wan amizan.

Anonymous said...

Anon 10:32 adalah contoh pengamal politics of hate....Politik kebencian tidak diperlukan di Jerantut. Anon mempunyai jiwa yang sangat miskin ilmu dan budi....

lipis mari said...

emak anon 10.32pm adalah pelacur.ayah dia bapak ayam jual betina.ayah dia mati kena aids kat hospital mentakab.kakak dia pulak dah gila setelah membunuh suami sendiri.anon ini sendiri penghisap syabu tegar.dah banyak kali kena tangkap polis kerana mencuri.dia selalu makan mi kat restoran foo heng bandar lama.mee dia campur babi.sebab itu semua orang yang dia tengok nampak macam babi.pukimak punya babi!!!!

Anonymous said...

lipis mari.......penulisan anda macam orang gila.dan tak tahu adap.betul-betul macam orang gila babi.mungkin emak bapak kau bagi makan babi masa kecil.betul2 orang lipis ni bodoh dan tolol.

lipis mari said...

anon 3.39,awok orang jantut lagi bodoh dan bapak tolol.wzwh tulis lain yang kau orang komen menghina keturunan orang buat apa?kalau bodoh tak tahu nak komen yang ada kaitan dengan tajuk tak payah lah komen.diam sudah. anon 10.32pm cakap wan babi tak apa.aku sumpah dia kau marah.nampak sangat yang anon 10.32 tu engkau sendiri.kau memanglah dajal yang mencetus perkelahian.ayat kau pun serupa aje dengan ayat anon2 lain yang anti wan.puak pendengki.

aku orang lipis tapi ada pertalian darah dengan wan tembeling.kau orang hina keluarga aku ikut sedap mulut aje.

tulang padang,kemahang,tanjung besar,budu,tanjung lipis,tempoyang,padang tengku jeram landak ramai waris aku cuma tak ada wan aje pada pangkal nama.

kau kata puak aku aku kata pulak kau orang.adil kan?bodoh!!!

Anonymous said...



Apalah kow urg ni tak abish2 pasai betaki betaki. Betaki pasi mende mulek tok ape juger. Ini pasi wan. Kalu nok ungkit pasi wan yang ori lagi best. Ada wan kg pagi, wan k tembeling, wan pedah, wan kelola, wan tjg sekawin, wan berhala gantang. Aku pun keturunan adalah raja2 sikit + wan2 bila panggilan kecil jadi Rajwani...

Anonymous said...

Bodo wzwh ni buat malu je..hoii tak payah berpolitik la buat rosak umno Jerantut je!! orang berpolitik dia tak habis2 sibuk keturunan dia. Macam orang lain lain takde keturunan!!

WZWH (Wan Zamzuri bin Wan Hasenan AMP) said...

Dari dulu WZWH membuat keputusan memberi kebebasan kepada pembaca blog WZWH membuat apa-apa komen. Jika komen melampau atau sensitif perlu bertanggungjawab kepada tindakbalas pembaca lain. WZWH posting hala tuju politik dan ekonomi Jerantut maka komen dan bincanglah hal yang relevan dengan tajuk posting WZWH. Jika pembaca mahu berpolemik hal-hal lain maka kena bersedia bertaki. Jika itu pilihan dan kehendak orang Jerantut.

Anonymous said...

Hati2 dengan syiah PAS... mereka ini (النَّواصِب). Mereka adalah kumpulan yang memusuhi Sayidina ‘Ali r.a. dan mencurahkan kebencian terhadapnya serta ahli keluarganya.

lipis mari said...

hoi anon 5.19pm,siapa bodoh?kau lah bodo tak reti membaca.bukan wzwh yang timbulkan soal keturunan,tapi sedara awok yang gila anon 4.48 yang jadi penghasutnya.menyamar jadi wan suruh orang marah.sah awok ni srp pn tak ada,bodoh tak tahu hujung pangkal nya.

Anonymous said...

Assalamualaikum.......terima kasih la semua kerana telah hadiahkan saya pahala free semoga saya selamat dunia akhirat kerana telah banyak kumpul pahala percuma.....tuan-tuan anon sekalian terima kasih banyak jangan sampai tuan tuan muflis diakhirat nanti sbb pahala semua dah bagi kat saya-WAN HAMZAH WAN AKBAR

Anonymous said...

Kalau betul apa yang di kata mmg hebat la wan hamzah boleh mengarah yb-aku anak wan hamzah

Anonymous said...

salam wan hamzah wan surat akbar.tak payahlah berlagak alim dan bercerita pasal akhirat.kome tahu hal ouk tu.kome nak tanya satu perkara aje pada ouk.berdosa ke tidok kalau tanah yg kome usahakan ramai2 ouk rampas.tanah kami di ulu retang...

Anonymous said...

Lah matnyeweh. Gunni sampei ke pukoi cerah taknye tido lagi. Banyok sanget ceghite pasai anok surat kabar baghu tawu pasai tanoh pasai duit tanoh rancangan. Untunglohweh puok awok dipilih jadi pemimpen.

Anonymous said...

Blog WZWH blog curahan hati dan perasaan rakyat Jerantut. Syabas kepada WZWH yang menyediakan satu platform untuk orang Jerantut bebas bersuara.

Anonymous said...

Soal pahala free
ni muncul pulak

Tapi bab dosa jangan lupa
Tak menegak hukum ALLAH
Ambil duit orang
Dapat kontrak cara menipu
Tipu undi
Bersubahat buat salah

spirit of pasir tambang said...

kan aku dah kata,permulaan isu ini adalah kerana sesorang yang bermasalah dengan wan hamzah telah berjaya menyeret ramai anon2 yang bodoh untuk terbabit sama sampai lupa larangan rasullullah s.a.w yang amat melarang menghina keturunan orang lain kerana orang lain juga boleh menghina keturunan kita.jangan hanya kerana nila setitik habis di buang susu sebelanga.orang yang menghentam wan hamzah adalah orang yang kecewa kerana:

1.kalah dalam saingan projek
2.bercita-cita nak jadi ketua cawangan tapi tak ada pengaruh kerana tingkahlakunya jelek dan buruk.
3.tak dapat tanah kerana pada permulaan diajak bersama tetapi perangai malas ada pada dia.bila orang lain berjaya dia dengki.
4.dia anak cucu panglima kakap husin yang membantu inggeris ketika menentang mat kilau.sebab itu dia benci puak wan kerana wan hussin berkorban harta,darah dan air mata seta pangkatnya untuk membantu mat kilau,anak saudara dua pupunya.

faham-fahamlah keadaan orang yang sakit jiwa.

Anonymous said...

Oh, kami telah jauh dari ameno
Kami anon,
Tidak terlibat dalam pertingkahan projek

Yang kami mahu,
Pembangunan Jerantut Hilir.

Anonymous said...

jerantut hilir dah maju amat dah.tak perlu lagi pembangunan dan umno.yg paling tak perlu di jtut hilir tu yb.dr pendek.

lipis mari said...

tengoklah tu tak beradab langsung.menghina yb dr shukri.sahlah orang jerantut memiliki semua sifat buruk.

1.pemfitnah
2.pengadudomba
3.penghasut
4.pendengki
5.pengkhianat
6.pencarut
7.pengumpat
8.pelacur politik.
9.dan semua pe pe pe yg lain.

ayahnda jantan 515 said...

setahu aku yang ada rumah pelacur ni di bandar lipis je.sebab orang lipis suka langgan pelacur.seperti penulis lipis mari adik beradik ipoh mari.aku ingat perangai lipis mari ni macam babi la.suka campur hal orang.atau pun dia suka makan babi.

ayahnda jantan 515 said...

lipis mari babi.celaka.anjing sial.suka makan babi.dasar anak pelacur.lahir kat hotel central rumah pelacur.nasihat kat emak kau tu dulu.cukup lah melacur.

lipis mari said...

Yb.Dr Syukri memang tak guna pun.habis tanah kat jerantut ni digadai ke bangsa asing.tak layak jadi yb.perosak bangsa melayu dan pemusnah umno.orang pendek yg tak berguna pada bangsa agama dan negara.

lipis mari said...

ayahnda jantan 515 ni tahu ye kat mana rumah pelacur.aku kat lipis tak tahu pun.nampak sangat dia biasa melanggan pelacur.dan tua nak mampus masih main pelacur.nampaknya mungkin hanya suruh pelacur tu isap pelir dia kerana pelir dia dah lembik macam sotong.tiap hari sabtu gi hotel centrall main pelacur.
ada juga yang menyamar guna nama aku hentam dr.shukri.pada hal dr shukri satu kelas dengan aku kat sm clifford.member kamceng.orang jerantut kuat menyamar macam sesumpah.spesis nuar brahim,sebab tu perangai macam nuar brahim.

Anonymous said...

Asalamualaikum... orang gila semua! banyak2 bersabar... yang penting, kita orang islam. awak nak mengundi mana? ikut awak semua lah...

Anonymous said...

Setuju....10000x jgn jadi pendengki dan iri hati ......

Anonymous said...

Anon deratah, dengki takdok dalam politik.Memancas adalah.Harap paham ye.