Wednesday, September 7, 2016

DOJ Sendiri Nasihat Kerajaan Ambil Tindakan Terhadap Tun M Dan Kumpulannya!


Image result for department of justice loretta lynch


Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat (AS) didakwa pernah menasihati pihak berkuasa Malaysia untuk mengambil tindakan tegas ke atas bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan kumpulannya kerana berterusan membuat dakwaan palsu.
Apa yang berlaku menunjukkan dakwaan Tun M dan sahabatnya tidak benar sama sekali termasuk kononnya DOJ akan mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Ia adalah tidak benar seperti yang dimaklumkan oleh DOJ sendiri melalui Peguam Negara AS, Loretta Lynch bahawa Najib tidak disiasat dalam kes 1MDB. DOJ juga sudah memaklumkan bahawa siasatan itu juga tiada kaitan dengan apa-apa siasatan jenayah ke atas Najib.
DOJ sendiri berasa kurang senang dengan pihak yang sengaja menuduh mereka kononnya akan memanggil dan mendakwa Najib dalam kes itu.
Selagi tiada tindakan tegas diambil ke atas Mahathir dan orang-orangnya, mereka akan terus membuat tuduhan dan dakwaan biarpun tidak ada asas atau fakta.
Mahathir menggunakan saman sivil berkenaan yang dikatakan ada individu tertentu sudah menyeleweng dana 1MDB untuk membiayai perkara-perkara tertentu untuk memburukkan nama Najib dan BN di mata dunia.
Di dalam saman sivil berkenaan nama Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan tidak disebut langsung oleh pihak DOJ.
Dalam kes yang sama, 1MDB sendiri tidak pernah pun membuat laporan atau aduan bahawa ada wang mereka sudah hilang akibat penyelewengan.
Tambahan lagi, 1MDB juga sudah mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tiada sebarang aset di AS.

3 comments:

haku said...

lori sampah ke ni? jangan marah..tq

Unknown said...

Ya lori sampah. Boleh dapat dedak. He he he.

Anonymous said...

Setiap dakwaan kpd DOJ perlu mrk layan.Cuma bila puak fuckaTun buat dakwaan palsu mmg patut pun mrk kena.Dah standard munafik dan kaki fitnah..tak dpt yakinkan rakyat...buat mrk keliru cukuplah....mahataik..mahataik...ptuiihhh

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024