Monday, April 29, 2013

Sakmongkol AK47 Meramalkan DUN Damak , DUN Tahan dan Parlimen Jerantut kalah!!!

Sakmongkol AK47 meramalkan DUN Damak, DUN Tahan dan parlimen Jerantut kalah PRU 13. Sila klik sini.

Kata Sakmongkol AK47...

Di Pahang, BN akan hilang banyak kerusi DUN. Saya lihat BN akan kalah di Teriang, Damak, Ketari, Sabai, Dong, Teras, Tanah Rata, Beserah, Teruntum, Semambu, Inderapura, Tanjung Lumpur, Bilut, Tahan. BN akan kalah antara 5-7 kerusi parlimen. Kita akan mengejutkan BN Pahang.

WZWH mahu kupas DUN yang di parlimen Jerantut sahaja. DUN Damak dan DUN Tahan kalah bererti parlimen Jerantut pun kalah.

Dari mana Sakmongkol AK47 dapat maklumat? Dari Oracle of Syed Putra? Dari Singapore Intelligence? Dari CIA? atau dari pungkor psiko Sakmongkol AK47 sahaja.

Mari WZWH ajak 63,000 pengundi parlimen Jerantut study apa kedudukan DUN-DUN dan parlimen Jerantut.


DUN Damak



Calon BN DUN Damak mesra pengundi berbilang bangsa.

Ada 27,000 pengundi. Majoriti Melayu. Sakmongkol AK47 tidak perasan calon-calon Pakatan Rakyat berebut DUN Damak. Calon DAP bertanding bebas. Calon PKR berasal dari Chenor macam Melayu Damak atau Melayu Jerantut tiada calon berkaliber. Abang kepada Dr Hamzah Jaafar calon PAS parlimen Jerantut pun bertanding juga.

Bila Pakatan Rakyat berpecah kepada dua atau tiga kumpulan berlawan dengan calon MCA BN maka peluang untuk menang lebih kepada BN.


DUN Tahan



Calon BN DUN Tahan berkopiah putih bersama jentera Puteri DUN Tahan.

Ada 13,000 pengundi. Ada 2 kawasan Felda punyai 6000 undi. Bakinya kawasan Kg tradisional. DUN Tahan adalah satu DUN yang paling banyak menerima peruntukan melebihi RM1 bilion dan lebih dari RM4.5 bilion bagi peruntukan sudah diluluskan akan diimplemen selepas PRU 13.

Calon BN DUN Tahan adalah anak peneroka, masakan 6000 pengundi Felda mahu lihat dan sanggup lihat  anak peneroka kalah.

Calon BN DUN Tahan adalah juga anak kampung tradisional. Masakan anak kampung tradisional mahu lihat calon idola mereka kalah.

Yang penting mana hendak letak maruah puak-puak keluarga Wan di Jerantut kalau calon BN DUN Tahan kalah.


Parlimen Jerantut



Calon BN parlimen Jerantut suka mengimamkan solat berjemaah di banyak masjid dan surau di Jerantut.

Ini calon baru anak tempatan Jerantut. Mengenali banyak lapisan masyarakat Jerantut kerana pernah menjadi Guru Besar dibeberapa sekolah diseluruh daerah Jerantut. Ramai orang PAS anak tempatan Jerantut suka pada calon BN parlimen Jerantut ini.

WZWH tidak nampak ada betul ramalan Sakmongkol AK47 mengenai Jerantut. 

Entahlah kot-kot CIA dan Singapore Intelligence lebih tepat dari WZWH!!!

78 comments:

Anonymous said...

Setuju dgn sakmongkol. Jerantut bn out.


Anak jerantut yg ingin perubahan.

Anonymous said...

wzwh...conder amat hujah tu... sentimen waris dan setempat... terkadang makan diri....

Anonymous said...

BN be end.

Anonymous said...

wzwh..saya bersetuju sangat dengan sakmongkol tu...sb apa saya sebagai ahli akademik hujah yang tuan berikan untuk menyangkal dakwaan sakmongkol tu macam hjah pelajar tingkatan 1 ajer.. tuan berilah hujah yang padu sikit..INI KALILAH

Anonymous said...

ana punya ramalan dun damak bn akan menang dgn mojoriti 800 ke atas. dun tahan dgn mojoriti 600 keatas. parlimen akan bertambah mojoriti daripada pru 2008.dun pulau tawar bn pun menang tetapi mojoriti nya kurang sedikit dari pru 2008, ini cum2 ramalan2 sahaja.

Anonymous said...

ABU
ABU
ABU

DUN TAHAN KALAH,
PAKR TEMBELING
PAKR TEH
PAKR FERI
SEMUA DUN TAHUN
LEBIH 30 TAHUN MASIH TAK ADA GERAN INDIVIDU
GUANA
TAK BUAT KERJA
MALAS SUNGGUH

JANGAN PANGKAH Bend

Anonymous said...

GENERASI KEDUA DAN KETIGA FELDA
KENA JUAL LAGI
BUAT PROJEK RUMAH
TAPI TAK DA GERAN INDIVIDU
SAMPAI MATI TAK JADI HAK MILIK

MACAM
PAKR TEMBELING
PAKR FERI
PAKR TEH

JOM
RAMAI2
KITA ABU
ABU
ABU
ABU

Anonymous said...

ana meramalkan pru pada kali ke 13 ini. barisan nasional akan terus menerajui malaysia,dgn pihak pakatan menjadi pembangkang yang kuat di parlimen.

Anonymous said...

Ana punya ramalan...DUN Tahan PAS menang dengan majoriti 500, DUN Pulau Tawar Pas menang majoriti Tipis dan Damak BN menang. Parlimen Pas menang dengan majoriti tipis.

Anonymous said...

Saya punya ramalan denan yaakob jadi ketua pembangkang di dun pahang dan ah jib gor ketua pembangkang di parlimen.

Anonymous said...

Oooi! Jangan membabi buta mendengar Nujum Pak Belalang Sakmonkol menelek. Nampaknya semua dah percaya! Sedah baguslah tu...sudah termakan dengan kepala Khinzir Dap. lagi pun difahamkan pengudi Pas diarah untuk pangkah calun muka Lim Kit Siang.

Anonymous said...

Saudara WZWH,

Ramalan dan sangkaan Sakmongkol itu ada kebenaran dan akan terjadi. Sebagai akademia, hujah saudara itu cetek kerana bersandarkan SiDompok calun DUN Tahan itu anak peneroka, anak kg tradisional dan malah keturunan WAN, tak boleh kalah. Apa ada kepada alasan itu dan apa hebatnya keturunan WAN. Yang hebat nya jika orang itu berpelajaran, tidak pemungkar, janji sana dan janji sini tapi tak ditepati. Apa pun Si dompok dan si Lau le pendek kalah punya. Tidak semua 6000 peneroka ss retang dan padang piol, sokong kerana dia sejarah tidak boleh orang lupa. Ka traisional apa lagi seperti paya teh , besol, tembeling , cebong, gusai macam tak menyokong di tambah lagi wanita an puteri macam malas je. Jadi macam mana nak menang. WZWH tak usah tegak benang basah, kalau nak balas hujah sakmongkol tu biar lah cerdik sikit, Macam mana MB Pahang Lantik awak pegawai khas nya?. Tak faham aku.


Damak.

Anonymous said...

A''ah.... akan berlaku undian silang..
dun tahan. Dun damak. Dun pulau tawar BN tewas
Kerana akan berlaku undian protes cara senyap..
parlimen jerantut BN menang
Sebabnya . Kalau setiap dun BN menang, akan berlaku perebutan kuasa dlm umno , pada mesyuarat akan datang.
Selepas ini kita mahu, haji nazlan jadi ketua bahagian.. utk itu, mesti kalahkan mereka di dun tu dulu..

Anonymous said...

Kepala hotak korang la ...mcm sial puki mak je anon2 kat atas ..

GASING MENGGELATAT said...

biasanya ramalan melayu makan babi tidak pernah tepat.sakmongkol sokong dap.mat sabu pernah cakap dia lebih rela makan babi dengan dap drp makan ayam dengan umno.
sahlah sakmongkol suka makan babi.makan babi dengan leong ngah ngah sambil yam senggggggg!

Anonymous said...

anon2 kat atas tu semuanya iq rendah.lulus paling tinggi pun spm aje.
sebab yang graduat semua nya tak nak campur dengan orang otak bodoh.aku ni ada phd meluat baca komen orang otak bodoh.bodoh duduk celah kangkang nurul izzah pulak tu.
banyak sangat minum air kencing nurul izzah kot?terutama sekali zuan puteh.

bunbinban said...

hahaha...rendahnya ahklak anon di atas. Biar belajar x tinggi, tapi ahklak terjaga. Mcm ni punya rupa komen org ada PHD...?...beli kat mana, boleh kasi tau, nak gak selai sijil...hahaha...Dun Damak...kompem BN menang. Lain2 dun di Jerantut, 50 50. Bergantung kepada ahklak2 calon yg bertanding...hahaha

Anonymous said...

kata pgwai risda jrtut yang pro bn dia belum pernah dalam sejarah melihat perarakan jelajah tahan puak puak pemuda pas menuju ketaman negara pada petang hari ahad yang begitu ramai,mereka berkumpul di perkarangan pasdec kuala tahan,sehingga pukul 11,30 membuat ceramah kempen,semua pegikut2nya terdiri dari kalangan pemuda2 yang boleh mengundi sahaja,ini satu petanda dun tahan akan berkubur tanpa batu nisan,jelajah tersebut melibetkan 140 buah kete dan 160 buah mtosikal,kata pegawai risda berkenaan aku pun berasa gerun dan naik bulu roma ketike melihat perarakan tersebut,yang dia kagum peserta2 tersebut secara sukarela dan ikhlas tanpa bayaran,didalam hati kecil nye berkata habis lah kali ini dun tahan.....

Anonymous said...

JGN UNDI DACING SENGET DEME....HIDUUUUUUUUUUUUUUUUUUP ZAKUWAN.PADAN MUKA DOMPOK DIA PERNAH CAKAP KE UST ZAKUWAN AWAK ADA BERAPA LORI DUIT NAK LAWAN AKU DUN TAHAN NI,UST ZAKUWAN MENGALIR AIR MATA SEDIH MEMBAYANGKAN BEGINIKAH ADAB N CARA PEMIMPIN UMNO SELAMA INI YANG ANGKUH DAN SOMBONG

Anonymous said...

kalau wzwh boleh bagi hujah gitu....kawan bak bagi hujah gini...

DUN Damak - PKR menang
Majoriti undi melayu berpecah kepada lau lee dan PKR. Calon bebas melayu tak dapat byk undi sebab calon PKR adalah melayu juga. Calon bebas melayu tu bolehla dapat seribu dua undi dari suku sakat dan adik beradik.Calon bebas cina kurang menarik undi melayu.

Undi cina pulak berpihak pada calon bebas. PKR dan Lau lee mungkin mempunyai bilangan undi yg sama byk.

Jadi disini adalah calon PKR dan calon bebas Cina yg bersaing sengit tetapi dengan sedikit kelebihan pada undi melayu maka calon PKR akan menang tipis.

Parlimen pulak aku boleh bagi keyakinan PAS yg menang. Undi melayu akan berpecah kepada PAS dan BN sama byk. Majoriti undi cina akan bepihak kepada PAS. So calon PAS ada kelebihan.

kembara di Kuwait said...

kepada para PENGUNDI di kawasan jerantut khususnya Dun Tahan-sbb kampung kah-Kuala Tembeling , mengundi lah dgn bijaksana- dizaman fitnah ni kebatilan mengaatasi kebenaran, mmg kita hendakkan perubahan dan kita menghaarpkan perubahan kepda yang lebih baik- Adun Tahan yg lalu dan masih bertanding telah sama2 kita lihat dan sdikit sbanyak prestasi beliau boleh kita nilaikan dan-kita pernah memiliki Adun dari pihak PAS-dua dua dah kita cuba-so what next-? ini kali lah---ini kalilah kita.. buat solat hajat, 2~3 mlm berturut2- disertai istikharah minta Allah tunjukkan yang mana satu harus kita pilih kerana pasti pilihan Allah TIDAK PERNAH SALAH,- semoga apa yg kita lakukan itu adalah ibadat- sesungguhnya solatku,ibadatku, hidupku dan mati ku adalah lillah- hirobil aaalamin---Hargailah nikmat keamanan- emm Cikgu Nazlan- i do believe u can make it-proud to be one of your student and do belive if my father still alive he will vote for u--salam dari anak Tembeling di Bumi Kuwait

Anonymous said...

pangkah BN kali ni bererti orang jerantut nak mengayakan lagi puak puak calon yang kuat merompok hak rakyat utk mengkayakan diri kuarga dan kroninya..rakyat di biarkan dan diperbodohkan lagi selama 5 tahun akan datang..cukuplah kita semua jadi bangang..kita bagi PR pula..kita mesti berani.ini negara kita dan kita yang tentukan kuasa..jadilah kita diperbodohkan..BN terlalu rakus dalam mencari kekayaan dgn kuasa yang rakyat bagi..fikirkanlah..

Anonymous said...

OH USTAZ ZAKHUAN, DR JAMALUDDIN, DR HAMZAH JAAFAR, USTAZ YOHANIS, LAULEE PENDEK, DRSHUKRI, WAN AMIZAN DOMPOK DAN MANTAN CIKGU AHMAD NAZLAN; ADAKAH ANDA SUDAH BERSEDIA, BERAPA RUMAH DAN SURAU SERTA MASJID SUDAH PERGI. TUAN-TUAN SEMUA ADA PELUANG. KALAH MENANG RESAM PERTANDINGAN YANG DIREBUT CUMA SATU. MENANG KERUSI KALAU TIDAK MENDUDUKI PUTRAJAYA SEKADAR DAPAT KERUSI DAN MEMERINTAH NEGERI TIDAK BOLEH BUAT APA, ACE BACA PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN SENARAI NEGERI, SENARAI PERSEKUTUAN DAN SENARAI BERSAMA. MEMANG TANAH, AIR, HUTAN SERTA MINERAL KEPUNYAAN NEGERI, SOAL NYA APA SANGAT BOLEH DIMANFAATKAN KERANA SUMBER ITU TERHAKIS SIKIT DEMI SIKIT. JADI ANOM-ANOM DIATAS JANGAN FIKIR SOAL JERANTUT AJE, MENANG PUN TAK KEMANA, WAKIL YANG SETAKAT MENYALAK TAK TENTU HALA. INGAT MALAYSIA MENGAMALKAN DEMOKRASI BERPARLIMEN DAN RAJA PERLEMBAGAAN, DITADBIRKAN OLEH KUASA EKSEKUTIF, SEGALA NYA DI RANCANG OLEH JENTERA KERAJAAN DAN DI TAPIS SEEEEEEEEEEEEERTA DI PUTUSKAN OLEH JEMAAH MENTERI. KITA TANYA PADA HATI DAN MINDA KITA, APA PERLU NYA KITA MENGUBAH PERKARA YANG BAIK DAN SUDAH BAIK. POLITIK TIDAK SAMA SEPERTI BIDANG BIOLOGI, FIZIK DAN CHEMISTRY BOLEH DIBUAT EKSPERIMEN UNTUK MENDAPAT RESULT DAN DITERUSKAN SAMPAI DAPAT KEJITUAN. POLITIK TERSILAP PANGKAH AKAN MERANA 5 TAHUN, MAKAN TAK ELERA TIDOR TANGAN ATAS DAHI, SESA DAHULU PENDAPATAN SESAL KEMUDIAN TIADA GUNA NYA. ANOM-ANOM DI ATAS CUKUP LAH BERHUJAH SEDEMIKIAN RUPA, WZWH PULA AWAK PULA TIDAK USAH MENIMBULAN POLIMEK. YANG PENTING POSTING LAH YANG MENIMBULKAN KESEDARAN MASSA JERANTUT SUPAYA MEMBUAT KEPUTUSAN YANG TERBAIK UNTUK DIRI SENDIRI, KELUARAGA , BANGSA DAN NEGARA. KALAU WZWH TERIKUT MENIMBUL POLEMIK, PEMIKIRAN WZWH SAMA ENGAN ANOM-ANOM DIATAS, MAKNA NYA TIDAK MENCERMINKAN WZWH LEPASAN UNIVERSITI LUAR NEGERI, SPEAKIN, DAN MBA DARIPADA UUM, KAAU NORDIN KARDI BACA BLOG AWAK , WZWH, MENANGIS DIA, BEGINI GAYA TAHAP PEMIKIRAN GRADUAN MBA UUM. GERAK KAN JENTERA BEKERJA , INI YANG PENTING.

JALINAN GENERASI ULU CEKA DI PERANTAUAN MENGUNDI DI BANDAR TUN RAZAK.

dobit127 said...

Macam-macam..

Bila ler komentar bernas dan jitu dari kedua pihak akan ditulis. Ramai pembaca nak baca komentar di sini. Asyik yang tidak elok sahaja.

tolong, kedua pihak. Berikah fakta dan data kenapa kna menyokong pihak anda

Anonymous said...

Kehkehkeh....
Jangan pangkah dacing deme..
Muktamad

Anonymous said...

ANON 4.13am,

dengar sangatlah cakap pegawai risda tu.risda jerantut 99% sokong pas.konvoi seramai itu tak heran.orang luar datang bukan boleh undi dun tahan pun.

anon 4.53am

awok ni pandai buat buat fitnah.dompok tak cakap pun kat zakuan macam tu sbb deme tu bersedara.awak kaki fitnah.aku kenal awak.ayat yang sama awak cakap ke aku.muka awak pun sangat hodoh.

Anonymous said...

Anon 8:10 yang mengundi di Bandar Tun Razak bacalah blog-blog KL yang hebat itu buat apa MENYIBUK baca blog WZWH Jerantut. Biar WZWH belajar tinggi tapi WZWH berjaya menyampaikan mesej politik dalam bahasa mudah senang orang Jerantut yang guna kome, kas, Di boleh baca, boleh komen tanpa sekatan. Ini blog kome orang Jerantut meluahkan perasaan. Ikut suka hati kome nak komen apa. Teruskan WZWH berblog, anak-anak muda sokong WZWH tidak kira apa parti...

Anonymous said...

SALAM MUHIBAH ANOM 10:37,

AKU HANYA BERI PANDANGAN SAJE, KERANA AKU ANAK ORANG ULU CHEKA, AMBIL TAHU PERKEMBANGAN JERANTUT TANAH TUMPAH EMAK DAN AYAH AKU. AKU ULAS KERANA KOMEN ANOM-ANOM KEBANYAKAN NYA IKUT PERASAAN DAN GUNAKAN PERKATAAN TAK ELOK MALU KEPADA ANAK -ANAK, ITU SEOLAH MENCERMINKAN DUNIA PANDANGAN ORANG JERANTUT. INGAT LAH PROJEK KAVIAR AKAN DIMAJUKAN DI ULU CHEKA, YANG KEEMPAT DI DUNIA, TAHU TAK. AKU RASE AKU ADA HAK BERI PANDANGAN. LUAH PERASAAN BOLEH TAPI BIAR BERHEMAH DAN TERTIB SIKIT. MALU AMAT KAS LIHAT KOMEN DEME MACAM ORANG SEKOLAH TINGKAT 3 JE. GLOBAL SIKIT PEMIKIRAN KITA, KERANA BLOG WZWH INI DI BACA DI SELURUH DUNIA DI MANA ADA ORANG MALAYSIA TINGGAL. JAGA PEKERTI DAN KELAKU KITA ORANG JERANTUT WEH.

ULU CHEKA DI PERANTAUAN DI BANDAR TUN RAZAK.

GASING MENGGELATAT said...

betul tu.komen lah apa saja tapi jangan di tambah dosa yang ada.kalau orang tak buat kita kata macm2 jadi lah kita pemfitnah.dapat dosa free.kalau orang buat kita kata macam2 jadilah kita kaki pengumpat.dapatlah dosa kering.

dahlah pahala satu pun tak ada tambah pulak dengan dosa free yang bertimbun2.jadi awak me islam baka aje lah.

dompok,ong sabar ajelah dengan fitnah2 dan umpat keji anon2 yang tak berpahala tu.ong dapat pahala dan allah akan tolong orang yang sabar.

kalau allah nak ke ong lagi jadi yb maka ong lah yb.kalau allah dah tentukan ong yb dia akan gerakkan hati pengundi termasuklah orang yang mengutuk ong undi ke ong.

jangan di ambil kira sangat cakap2 orang yang tak percaya kepada qada' dan qadar allah!!!

Anonymous said...

Kehkehkeh.....
Moh undi PAS deme....
Pilihan bijak generasi berilmu...

Anonymous said...

BN dah nampak kjatuhannya,org kmpung yg rapat dan meramaikan majlis dompok fk nak msuk poket dema je,yg g pun budak2 belasan thun yg tak blh ngundi,biala kita tukar bg pakatan menang,klu tgk tv3 semua sempurna BN ni,kesian makcik,pakcik,nenek tua terpengaruh dgn cite pedooh dema,kita doakan najib berehat untuk jd pemimpin kali ni,

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 10:33,

Terima kasih memberi komen dalam blog WZWH. Projek Kaviar Ulu Cheka itu membuktikan Anon juga ambil tahu perkembangan kampung. Itu projek berpelaburan tinggi, bilion. Tahukah Anon dalam Malaysia hanya di Perlok Ulu Cheka Projek Kaviar boleh dilaksanakan sebab keadaan suhu dan air yang sesuai. Projek itu memerlukan tanah seluas 5 ekar sahaja. Diharap Projek Kaviar itu boleh menjana ekonomi dan memberi peluang pekerjaan kepada anak-anak muda Jerantut.

Anonymous said...

Moh undi PAS deme...
Kita jadikan ramalan sakmongol ni kenyataan Yang manis untuk rakyat terbanyak....

Hidup....hidup.....
Hidup rakyat....

Anonymous said...

utk pengetahuan nada semua jamaludin yg wakili pkr tu adalah ahli pas, org kanan us tuan ibrahim, dia baru amek PhD, belum habis lagi ikut katanya pada 2 bulanlepas pada saya, amek PhD 2 tahun belum tentu tamat lagi, kalu on time 3 tahun kalu tak lebih dr itu.

Dia ni bukannya pensyarah UiTM tetap sekadar pensyarah sambilan jerk, sy pernah cakap dgnnya, dia kata dia cuti sabatikal utk belajar PhD. Hahah, mana ada sekarang pensyarah amek cuti sabatikal utk tamatkan PhDnya, cuti sabatikal utk kerja2 berkait dgn peningkatan kajian ilmiahnya spt menulis buku atau latihan industri, biasanya cuti sabatikal 6 hingga 1 tahun.

Sedangkan PhD cuti belajar namanya diberi kpd k/tangan kjaan termasuk pensyarah selama 3 tahun jer, ramai pensyarah habiskan masa lebih dari 3 tahun utk habiskan penulisannya hinggalah kpd penghujahan(pembentangan. Sedangkan cuti sabatikal satu tahun shj, jadi mcmana us jamaludin boleh mengatakan dia sedang cuti sabatikal utk belajar PhD?

Org kampung bolehlah dia tipu, orang universiti mana boleh dia tipu, sayang sbb kat Jtut tak universiti senanglah dia guna gelaran doktor kononnya, sy yakin nak habiskan PhD bukan masa setahun shj, sbb kajian yg mendalam serta penulisan yg banyak perlu dilakukan. Utk buat sijil boleh la, mungkin DR jamaludin ni berSIJIL PhD namanya.

Jangan tipu orang kampung la, cuba pi tanya kakitangan/pensyarah UiTM jengka. Apa itu sabatikal, siapakah dia Jamaludin. Dia bercita cita nak jadi calon pas tapi tak dapat, lalu guna PKR platform.

Anonymous said...

Kehkehkeh.....
Moh undi PAS deme
Jangan pangkah dacing...
Malaysia lebih sejahtera tanpa dacing..

Anonymous said...

Projek caviar kat Ulu Cheka? Aku rasa orang Ulu Cheka nanti bukan makan telor ikan sturgeon tapi makan tahi ikan sturgeon je...Orang Kedah dah kena dah ngan projek udang harimau kat Kerpan tu. Nak kena lagi ke..? Nak kena patuk ular yg sama lagi sekali??

Naya

Anonymous said...

pru14 harap2 Zuan Puteh akan jadi calon, VOTE FOR Zuan Puteh!!!!

Kehkehkeh...

Anonymous said...

mai sini untuk lipis punya pru

http://prulipis.blogspot.com/

Anonymous said...

Kehkehkeh......
Moh undi PAS deme....
Pakatan harapan rakyat

Anonymous said...

undila pas di dun tahan,bio wan amizan stop la berpolitik,dah kaya dianya,bio dia urus biz juta2 dia tu,yg bodo je undi dompok

Anonymous said...

Kesian tgk tuan pnya blog,truk kena bahan,kalau kome stop dah wei,ckup2la nok menipu rakyat,org xkn bisingla klu dema wat keja betul,ni tidak,nok lpas ke perot dema je,dahla wan ni tau brgaul dgn puok dia je,klu bkn puok c.wan memang dia racist la

Anonymous said...

Salam bro semua,

Saya sampaikan berita untuk renungan semua.Anak2 Gay yang dilahirkan Azizan dan Saipul telah meninggal.

Bedah siasat telah dijalankan dengan rapi dan disahkan lahir tampa nyawa.

Ramai telah melawat terutama terutama pemimpin tertingi PKR dan
PAS .Us Badigul Nnu telah menyatakan kebenaran persetiwa ini,siap tak caya maka dia adalah anak luar nikah,,,,,habis ulama PAS percya.Tun Mahadir datang lihat dengan mata sendiri ,dia doktor,,,,,, Tun tutup hidong,,,busuk sangat,,,,Tun giling kapala,,,,tiba2 Tun bersuara,,,,, puak2 depa ni teruk sangat,,,,percaya tampa usul pereksa,,taikpun dikata bayi,,,,,'
Kalid Gagap marah,,,,sah Tun nyanyak.....Ajim!!Mak Lmpir!!,,,,kebumikan anak2gay diSelangor,,,,perentah Anugay,,,,,Tun Mahtir menyampok,,,,,, bagus juga tanam diSelangor,,,,,,sebab Selangor tubang kapada BN PRU ni,,.

Haaaaah Wa caya sama TUN M,,,

Gasing Toyong,,,tk.

Anonymous said...

buat penyampuk bandar tun razak,awak jgn kempen la ke org jantet ni,org jantet dah muak dgn BN ni,aku penyokong kuat umno bn,aku dan kluarga aku semua lari kali ini,aku kontraktor,aku cukup kecewa dgn permainan politik jrtut ni,awak penyampuk bandar tun razak awak cube pkir,tender jabatan krajaan apabila di buka tender misal kata dapat kpada si A,inden dah keluar,tapi masuk campur dompok yb toyong ni,di arah ke ketua jabatan berkenaan yg keluar tender td dia suruh bg kepada si B,yg tidak layak,maka tender itu dapat kpd si B, ketua jabatan takut,kena ikut ckp yb toyong kalau tidak dia cal datok najib,sultan,MB,abisits PM tailand dulu la,silap dia call Obama,mampus la mcm ni,kalau x pcya awak ke jrtut jd kontraktor bru awak tau,itu bab keje kontrak,bab tanah satu hal,prmohonan tanah org kampung dia tolak,pas tu dia guna syarikat dia atau kroni dia mohon tanah dekat tmpt dia tolak td,mesti lulus ke dia,sbb dia ada kuasa besar dalam jkpt daerah jtut,ketua jabtan takut ke dia,grenti lulus punya,dah banyak tanah lulus ke dia,awak tak tau bandr tun razak,awak jgn campur la,awak org ulu cheka ye?nak bgtau awak termasuk lah tanah padang ragut tmpt awak tu di perluk 200 ekar yb toyong dah sapu bersih guna nama syarikat dia,satu jrt dah tau,awak je tak tau sbb awak duduk jauh sangat,balik la ke jrt kalau nak tau,apa kabo weh,jgn marah ye..tanah tu kerajaan bg kpd penduduk kg dan jkk urus,bukan pd si prompak banggang.mana bleh tahan mcm ni segala segi dia nak rompok,org lain nak melantok jge weh,kira2 tanah yb toyong dlm jrt hampir 3000 ekar nama syarikat diatak payah tanye dia,dia x mengaku punye,tu x ada msalah kita leh lg besabor,tp bagi lulus kpd org kg nak 3 ekaaaaaaaaaaar je,tu pun x bleh jge,awak bantai tanah org kg,org kg mohon awak tolak,ini tanah jrtut mak bapak dia punya ka ha?tu la org marah,bila org sudah marah jgn pujuk org dah x percaya lagi.org jrt semua dah tau termasuk yg dalam perut tau jge.kebetulan dia bertanding lg,trima kasih banyak2 org bodo je yg menyokong dia,siapa yang nak di katogeri kan bodoh sokong lah w dompok 2,kome cerdik sikit kome x moh dah,mai pakat undi pas dun tahan kali ini,wahai bandr tun razak untuk makluman wassalam.

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Anonymous said...

politik politik juga,tapi jangan sampai membuat FITNAH..inikah ajaran ISLAM yang Di ajarkan oleh kamu2 yang memperjuangkan ISLAM?..

Anonymous said...

sedih ORG ISLAM yang lantang memperjuangkan agama tapi MAKANAN hariannYA adalah FITNAH,hukumnya sendiri fikirlah...org2 kamu lebih tinggi ilmu agama nya sepatutnya lebih arif dan tau..

Anonymous said...

Kwn org jerantut jgk. X tau pun sampai beribu ekar gitu? Tima kasih la atas info ini. Harap seme yb bn bungkus. Kwn ngundi dun pulau tawar, tetap dgr cakap awk ni sbg panduan utk kwn mengundi dan berkempen. Tima kasih sekali lg

Anonymous said...

Kehkehkeh....

Anonymous said...

Anon 4:50 PM, kalau tak tau boleh tanya pada Zuan Puteh, dia tengah online tu

Anonymous said...

Kehkehkeh.........
Moh undi PAS deme.....
Pilihan bijak generasi berilmu

Anonymous said...

Anom 3:34,

Marah sangat kau kepada Dompok ye sampai gelar di YB Toyong, kau pasal sangat ke?, kau ngaku kontraktor ye, ini mesti kelas F punya. tak dapat marah ke orang, Peduli apa aku , kau bukan ngundi di DUN TAHAN. Kau pergi laj jilat laulee tu .....

moh weh kita undi PKR di DUN Damak.

Anonymous said...


Anonymous said...

(1/2 CnP)

Buat penyampuk bandar tun razak,awak jgn kempen la ke org jantet ni,org jantet dah muak dgn BN

tanah yb toyong dlm jrt hampir 3000 ekar nama syarikat diatak payah tanye dia,dia x mengaku punye,tu x ada msalah kita leh lg besabor,tp bagi lulus kpd org kg nak 3 ekaaaaaaaaaaar je,tu pun x bleh jge,awak bantai tanah org kg,org kg mohon awak tolak,ini tanah jrtut mak bapak dia punya ka ha?tu la org marah,bila org sudah marah jgn pujuk org dah x percaya lagi.org jrt semua dah tau termasuk yg dalam perut tau jge.kebetulan dia bertanding lg,trima kasih banyak2 org bodo je yg menyokong dia,siapa yang nak di katogeri kan bodoh sokong lah w dompok 2,kome cerdik sikit kome x moh dah,mai pakat undi pas dun tahan kali ini,wahai bandr tun razak untuk makluman wassalam.

April 30, 2013 at 3:34 PM

- Jika sedemikian rupa patutlah orang katakan dia jembalang tanah. Jika itulah sebenarnya rupa YB (yang boroi) jom pasang billboard dan bena serta kain rentang kawasan DUN Tahan dan P81 jom pangkah dia sampai rabah.

Anonymous said...

wzwh,

ikan sturgeon yang diternak di Perlok ulu cheka akan bertelor, telornya dinamakan kaviar, mahal harganya, pengeluaran kaviar 100% untuk eksport. kerana mahal harga nya tak ramai orang jerantut akan dapat menikmatinya. kalau harap laulee, mat nazlan, hatta DR shukri belanja rasa nya jauh dan tak merasa. Hanya satu kalau orang Jerantut hatta orang Tahan nak rasa maan telor kaviar ,hanya satu je. ,PADA 5 MEI 2013 NANTI SEMUA ORANG TAHAN BERI UNDI KEPADA WAN AMIZAN ALIAS DOMPOK, PASTI ORANG TAHAN MAUPUN JERANTUT DAPAT MAKAN KAVIAR SEKURANG-KURANG 3 BIJI SEORANG, KERANA WAN AMIZAN TERKENA DENGAN SIFAT PEMURAH NYA, DIA KATA DUIT ITU DAKI DUNIA, DIA HANYA PERANTARA SAHAJA, KEKAYAAN PERLU DI KONGSI. Oleh itu moh weh kita pangkoh wan amizan pada kertas undi bukan pangkoh dia. kalau nak makan kaviar ikut nasihat aku dan wan mizan alias dompok jangan tak tepati janji pula. makna nya tahun 2014 orang tahan akan rasa kaviar 3biji seorang.

Anonymous said...

KOME TETAP PERTAHANKAN DOMPOK DI DUN TAHAN. JOM PUAK WAN SEMUA KITA TOLONG SEDARA KITA

Anonymous said...

5 mei bn dikuburkan.

Anonymous said...

Kehkehkeh alfatihah

Anonymous said...

zuan puteh, bagi no phone, saya minat sangat dengan komen-komen awak

Anonymous said...

undi Zuan Puteh weh

banyak kalilah...!

Anonymous said...

aku kenal dengan si pemfitnah tegar dompok ni.dari dulu lagi dia buat kerja ni.bukan orang pas.kaki fitnah tegar ni orang kamaruzaman barua.sekarang kamaruzaman barua pengarah bilik gerakan parlimen.dia sangat benci kepada dompok.apa aja yang dompok buat dia tak setuju.
yang aku heran ketua bahagian masih hidup lagi kamaruzaman boleh dengan biadap rampas jawatan tersebut.

senarai organisasi yang di susun ku lan habis di huncas oleh si barua ni.tinggal hj nazri aje.kamaruzaman rasa dia besar sangat sampai boleh paksa najib letak nama ahmad nazlan.

barua kurang ajar ni tak reti hormat ku lan.aku nak tengok dalam pemilihan umno nanti berani tak kamaruzaman lawan ku lan sebagai ketua bahagian.kalau rasa hebat sangat lawanlah.5 undi cawangan pun susah nak dapat.biadap memang biadap.

Anonymous said...

Puak wan pun dah tak nok undi puok sendiri...

Anonymous said...

Bagus... Lawan2... Pergi mamposlah dgn jawatan enko orang...

Anonymous said...

Moh undi PAS
Salah satu ciri Orang bijak

Anonymous said...

dengar citenye hj. rusidi dah lompat pulak ditinggal KU Lan ye. Ape cite ini, Rusidi awok tu dah tua? jangan tua bangka. Orang berbahasa awok kena berbudi. itu sebab sampai lo ni tiada urang pulau tawar jati jadi ADUN P. Tawar. kkena ingat ni.

Anonymous said...

jangan bangga sgt la dgn jawatan dalam umno ter. menang n dapat jawatan sb rasuah. minit mesyuarat tipu.pertandingan dari peringkat cawangan bahagian n perwakilan dgn cara yang tak telus.kroni semua.berapa ramai sgt yang cerdik pandai dalam umno tu. sikit sangat. yang bodoh jer yang banyak.terdiri dari org kampung yang kaki angguk jer.bukan semua pengundi adalah ahli umno. umno lah perosak politik melayu. tun mahathir penah kata umno dah rosak sampai ke usus. nak bangga lagi ke? bodoh macam taik org jerantut ni

Anonymous said...

Kehkehkeh......
Jangan pangkah dacing deme

Anonymous said...

peluang memerintah an berkuasa umno yang diberi oleh rakyat selami ni di persia siakan oleh yb dan pemimpi dgn mencari kekayaan sendiri kuarga dan kroni. rakyat ta dijaga dan dibiarkan sengsara. sampai satu tahap air da paras hidung ni pun masih nak berkroni lagi dan masih bangga dgn jawatan umno tu. silap besar umno terlalu banyak.nasi dah jadi bubur. Allah maha kuasa. Firaun dulu tuhan bagi sekaya kayanya dan sekuasa kuasanya atas muka bumi ni sampai lupa diri dan mengaggap dia tuhan. hina n seksa ulama yg menyebarkan syiar islam. akhirnya tuhan terbalikkan. tapi umno tak sedar diri. tuhan dan bagi peluang tap takbur dan sombong dgn kuasa dan duit yang ada. allah hu akbar.

Anonymous said...

Info terkini kerrja kelas G1 mJlis daerah jerantut dimonopoli oleh hj.nazri...dompokk n kroni...tak percaya semak ngan mdj ...mesyuarat dipengerusi d.o jtut

Anonymous said...

kome pun nama wan,kirim salam nok undi dompok,wan sekadar gelaran je atas muka bumi ni,tetap buat dosa juga dlm dunia ni,manusia sama je tak kira sedara,kome tetap undi ustaz zakuan dan dr hamzah,yang masih mngharap gula kain batik je masih nak undi dompok,orang yang kurang cerdik yang taktau dunia it zaman ni je masih x nmpok penyelewengan umno,kome memang sedih sb golongan mcm wan zuri nila yg byk sokong untuk kpntgan peribadi

Anonymous said...

kontraktor kelas F yang sokong umno ni biarlah lah kroni dia je. kita sokong pembangkag lah. lobi la kerat BN dan lobi sokong PAS. ketua jabatan pun raai tak sokong BN ni sb YB besar kepala sangat.

Anonymous said...

orang dun tahan kalau undi dompok sahlah bodoh macam sakai.puak wan bodoh,perangai macam sakai.

wan amizan bodoh,wan wan lain pun bodoh.ingat wan tu besar sangat ke.

jangan undi wan amizan sebab dia wan.puak wan tak guna satu sen pun di jerantut ni.

Anonymous said...

Anon 2:26 kalau betul berani dan anak jantan pergilah ke Lembah Tembeling dan jajalah cerita puak wan bodoh perangai macam sakai dari Kuala Tembeling hingga Tembeling Tengah ke Ulu Tembeling SAMBIL kempen siapa calon-calon kegemaran parlimen dan DUN....bukan apa nak tengok reaksi orang Lembah Tembeling..Puak Wan tidak ramai tapi puak bukan Wan yang bersedara dengan puak Wan beratus tahun dulu lagi ramai....

Lembayung Pagi said...

Moh undi PAS deme..
Ustaz Zakhuan Calon terbaik..
Akhlak & Sahsiah terpelihara...
Majulah Tahan bersama PAS..

Anonymous said...

kome puak wan ni kalau kalah dun tahan pun tak pa dah sb kome kaya raya dah belaka

Anonymous said...

Moh undi PAS deme..
Jangan lupa bantu juga sahabat kita
Bunga Raya sama berjuang

Anonymous said...

JGN LUPA MAJLIS DAERAH JERANTUT PERNAH DI SITA .....ANGKARA KONTRAKTOR UMNO...SEMUA AHLI MAJLIS..ADALAH PEMIMPIN UMNO BAHAGIAN..MEMALUKAN PENJAWAT AWAM ANGKARA PUAK NIE......KETUA WANITA UMNO NORHELAN PUN..BANYAK HUTANG RUMAH PUN NAK KENA SITA OLEH MAHKAMAH KERANA TAKA BAYAR HUTANG BATU KUARI....MALUKAN UMNO BETUL...

Anonymous said...

LAWYER YANG MDJ PAKAI PUN LAWYER CAP AYAM.....PEMIMPIN UMNO JUGAK

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Moh undi PAS + Bunga Raya

Negara aman tanpa Dacing

Anonymous said...

anon mana satu td cakap pauk wan kaya belaka dah,kaya taik kucing,wan di kg merting semuanye susah,wan di chebong x ada pun hak senang melainkan wan zan je,lagi mana?wan air hitam je la wan sapri dgn anoknye long x sekaya mana pun,buat umaH SPNB JE DAH,wan uyub je la kaya sikit ulu tembeling, x ada dah la lain nye,anon di atas td ckp kaya blaka dah...aku wan jge x pernah mendapat senang pun fp aku bsyukur apr yang ada hanya pinjaman dari allah sementara aje jgn tkbur deme tuhan marah..

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024