Nuffnang Ads

Pages

Sunday, April 28, 2013

Calon-Calon Pakatan Rakyat Berebut DUN Damak...Lau Lee Yang Untung!

Ini cerita satu DUN dalam parlimen Jerantut. DUN Damak diberi nama. Ada 27,000 pengundi. Majoriti pengundi Melayu.

Dato' Lau Lee MCA penyandang 4 penggal DUN Damak. Bertanding lagi kali ini PRU 13.

Data PRU 12:

  • Mohd Nor Jaafar PKR 5165
  • Dato' Lau Lee BN 5674
  • Koh Boon Heng Bebas 3295.

Kalau campur undi PKR dan Bebas nyata lebih besar dari undi BN.

Mohd Nor Jaafar keluar PKR masuk KITA. KITA kini sudah bubar...
Koh Boon Heng jadi Pengerusi DAP Jerantut.

Politik DUN Damak memang menarik tapi WZWH tidak faham apa teori politik Pakatan Rakyat pakai di DUN Damak.

UMNO Jerantut memang cadang mahu ambil DUN Damak tapi pucuk pimpinan UMNO tidak bersetuju.

Anwar Ibrahim lebih percaya DUN Damak kena letak calon PKR kalau mahu menang. Letak calon DAP tidak menang.

Koh Boon Heng DAP sudah lama buat kerja politik di DUN Damak. Koh Boon Heng percaya DAP boleh tarik 7000 pengundi Cina.

Dr Hamzah Jaafar calon PAS parlimen Jerantut lebih selesa dengan Koh Boon Heng.

Tapi keputusan Anwar Ibrahim dan Tuan Ibrahim Tuan Man mahu letak calon PKR.

Maka pada Hari Penamaan Calon :

Pakatan Rakyat  letak Dr Jamaluddin calon PKR bertanding DUN Damak.
Koh Boon Heng bertanding bebas bermakna kemungkinan besar DAP perlu pecat kerana engkar arahan parti.
Mohd Nor Jaafar pun bertanding bebas.
Dato' Lau Lee BN

Mohd Nor Jaafar abang kepada Dr Hamzah Jaafar.

Ketiga-tiga calon menyokong calon parlimen PAS Jerantut.

Bagaimana pendirian Dr Hamzah Jaafar? Walau Dr Hamzah Jaafar ada memberi penerangan dalam FB tapi WZWH tidak berapa faham.

Pada WZWH itu penjelasan yang 'confusing' boleh jadi keliru dan kabur.

Kalau ikut teori politik mudah mengenai DUN Damak bila kekuatan Pakatan Rakyat pecah kepada dua atau tiga bila berlawan dengan satu BN maka atas kertas Dato' Lau Lee akan menang akhirnya.

Entahlah mungkin Pakatan Rakyat Jerantut ada teori advance politik yang boleh menghasilkan keputusan yang memberi mereka kemenangan.

Kemenangan di kawasan Majoriti Melayu ...

Kemenangan di kawasan majoriti peneroka Felda ...

Kemenangan di kawasan majoriti Kg tradisional Melayu...

Hebat Pakatan Rakyat Jerantut...

58 comments:

Anonymous said...

Kehkehkeh...
Moh undi PAS deme...
Islam sebenar
Pilihan pengundi berilmu lagi bermaklumat....

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 11:54 kena komen dengan hujah yang lebih menarik jangan ulang perkataan yang sama macam burung tiong. Adakah PAS ada membela banyak burung tiong di Jerantut?

Anonymous said...

nak buat camne wzwh weh....
sebab PM Najib dah cakap berhujah atau berdebat tu bukan budaya melayu...
budaya melayu mungkin buat tuduhan/fitnah....dan sumpah laknat.....heheeeee...
Ajak berdebat pasal manifesto pun tak berani....

Anonymous said...

stuju amat dgn hujah anom 12:09am tu.

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Ini politik Jerantut bukan politik Pekan. WZWH buat blog untuk orang Jerantut belajar mengeluarkan pandangan dan bertukar fikiran serta berdebat. Ada faham Anon-Anon semua?

Anonymous said...

Dompok sahaja yang banyak bela burung tiong,toong kerbau pulak tu,termasuk lh wzwh ne.

Anonymous said...

Moh Undi Dr Hamzah weh

Undi cuma untuk Ulama

Semudah ABCD je deme...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

WZWH harap semua komen menyentuh posting yang WZWH tulis...sekian terima kasih.

Anonymous said...

orang nak komen pun tak bagi, nyampah

Anonymous said...

Nyampah i tau

Anonymous said...

komen benda gitu..takat kempen nak suh pangkoh pas tu lupekan jela deme... biar menyesal pangkoh bn.dpt jgk brim.pada menyesal pangkoh pas..nerake weh..

Anonymous said...

Takpe la.mungkin org umno di dun damak lebih suka ber yb kan org bangsa lain.letak cina dia kata cina.letak melayu dulu pun kalah juga.jadi mungkin itu lah sebenarnya tuan org umno di damak, yb lau lee kut.sekarang calon pkr org melayu.apalagi, buktikan lah kamu ni pejuang melayu.undi melayu la kali ni!

Anonymous said...

Calun pakatan di dun damak bangsa melayu. Bn calun mca. Nak tengok undi umno pi kat mana. Buktikan ketuanan melayu atau ketuanan projek.

Anonymous said...

betul tu...
selama ni umno main isu perkauman...undi DAP jadinya melayu akan pupus...raja2 melayu tak de lagi...kristian jadi agama resmi..(bila masa kristian tu agama resmi DAP tak tau la).
sekarang dah ada pilihan...undi calon cina atau melayu....sama mcm parlimen raub,pandan dsbnya...
tapi apapun umno tu byk helahnya....so jawapan pada umno...ini kalilah..tuakr...heheee

Anonymous said...

Jangan pangkah dacing deme...
Takde tapi2
Jangan tidak2..

Anonymous said...

WZWH aka Pegawai khas sementara MB Pahang,

Kali ini Lau Lee pasti kalah, orang ulu ceka sudah sedar. Lau lee akan menang kalau ramai pencacai seperti mu wahai wzwh. Nak tanya sikit berapa elaun dapat weh?. Kenapa ada jawatan itu sebab DUN Tahan dan Damak banyak GUYANG. SEbab keadaan Tahan dan Damak, Calon Parlimen BN Jerantut , Cik gu LAN meneng tipis setipis kulit bawang.

Anonymous said...

ha3,orang bodoh dan pengampu je masih menyokong BN ni,tupun disbabkan nak jaga periuk nasi dema,sedar2la wei,org pun bkn minat dah kt wan amizan ni,buat ceramah pun bdk belasan tahun je yg g,tu pun sb ads mkn,pemuda dah meluat dgn manifesto pedooh dema tu,cuma org tua jela yg byk lg mnyokong dsbbkan ikhlas berparti,klu la tau it mampus la BN kerajaan korup ni,memg ceramah kerusi meja je dgr,dah nmpak pakatan sudah ramai penyokong pru kali ni,marila buka hati untuk mnyokong parti yg pejuangkan hak rakyat.dema masih x sedor2 lg ke

Anonymous said...

Moh undi PAS

Anonymous said...

pengampu mcm wan ni racist,nak harap ringan tgn hulurkan salam dgn orang jgn harapla,dia tau salam org yg ada kepentingan pada dia je,dia tau salam cium tgn bos dia je wan mizan,mcm ni ke nak jd pemimpin,angkuh x abis2,bru cikgu wei,tula sb nk jd pencacai sgt,punah nama ktrunan c,wan yg dia banggakan sgt tu,muhasabah dirila bro wzwh,blajarbluar negeri kasi cerdikla cikit otak racist aok tu,org mnyampah puak bwh wan mizan yg mcm ni la,sebab pandang ke duit je,kita hidup smntara je,.

Anonymous said...

Buktikan anon2 diatas yg org bawahan wan amizan pandang ke duit sahaja ...aku cabar ko .

Anonymous said...

awak kempen lah mcmana pun zuri, orang dun tahan dah menyampah kepadak wan mizan n kruni2nye,laporan terkini dun tahan,mat daling bn kalah,gusai kalah,bantal kalah,kuala sat kalah teruk,pagi kalah teruk juge,kole tahan menang tipis,merting menang tipis,chebong kalah teruk,sg rtg menang tipis,padang piol kalah teruk,tanjung betong,gajah mati n sg putat kalah teruk,pedah,feri,kg lada,p,mansuk batu embun paya teh besul n kole tembeling,tapak kalah lama dah,sepial btu balak kole rtg,semua pdm tembeling kalah blaka,pokoknye orang dah menyampah nak kata ape lagi,paya gunung je yang kuat,pengundi x ramai plak,mati la kte,moh pangkah bulan deme, jgn cari penyakit dgn umeno wan mizan ni,umeno ni pusaka dia bg ke dia bior nye telan kesemuanye,mari undi bulan semuanye.

Anonymous said...

YE LA ANON9.26,DENGOR CERITA GI KE KUALA TAHAN HARI SEMALAM NAIK HELIKOPTAR,TU MEMBUAT ORANG MELUAT KE DOMPOK,MAI PANGKAH BULAN KITA BAGI UST ZAKUAN PULAK BELI BOING 707 HAHAHAHAHAHAHA...

sheikh alimin said...

mintak orang tak layan,itu yang gila merepek tu.

turun padang pun tak pernah pandai pulak buat analisis bodoh tu.ini puak wan halim dan mi nipah punya kerja lah ni.tak pun kaum kerabat mat lan.

aku tak heran langsung,dua tiga orang aje yang mereppek kat sini.memburukkan wan amizan.

hakikatnya pengundi dun tahan adalah manusia yang tahu bersyukur dan tahu mengenang budi orang.

seburuk-buruk dia ada juga pembangunan yang dia buat walau pun tak banyak kalau nak berbanding wakil2 rakyat terdahulu orang dun damak yang tak tahu denyut nadi orang tembeling.

orang yang tak tahu bersyukur tunggulah azab yang pedih,ini janji allah dalam ayat qur'an.

Anonymous said...

anon 9.38 memang macai,sudoh2 ler aok ngampu wei,org bckp mnda betul,ayat seburuk2 dia tu tak tahan nya,tau awk buruk yer,yerla ikut g ceramah dptla imbuhan tu,tak pun tuan punya blog ni yg komen,ha3,kotor politik dema ni

Anonymous said...

Yerlahweh. Aku setuju sanget naik heligementar tak sampei ke bulan boin 707 sampai ke bulan lagilah weh maklumlah weh baru dapat naik boing sampai ke bulan sesekali tuh akulah yang paling tinggi daripada awan lagi. Keh keh keh, kah14 kali.

Anonymous said...

undi ustaz zakuan kita ubah kali ni,ini kali kita bagi kat pas,BN ni memg pedooh je dema,5 tahun wan amizan sibuk uruskan biz dia je,menda lain cikit x nmpok,mnifesto wt jalan ulu tmbling dr pru dulu lg tp hampeh,ni dia wat pulok nok mungkor,sebut lg,kembang tekak dgrnya bru ni

Anonymous said...

puak pas dun tahan adalah manusia yang tak tahu bersyukur.tunggulah azab allah yang maha pedih.

tunggulah azab yang maha pedih.itulah janji allah!!!

Anonymous said...

Salam semua,

Ramai sangat orang2 keciwa buat ulasan ,ada juga yang mabuk bulan penuh melampau,,,,.

Dengan izen Allah Pas akan jatuh diKelantan dan Kedah.Tanda awal,jatuhnya Tok Jan ditangga dan Tok Ajis terpaksa dikendong kerana tak mampu berjalan diJohor,Tok Sing jatuh terjelepak drp kereta sorong,,,,,,,,,.

Lepas PRU 13 sawan orang bulan jal an sorang sambil take beer ,,,,ingat bulan jatuh keriba,rupanya bulan hepak kepala.

Sahabatku drp PR ,moh ikut saya keHospital Tawakkal,kita lihat perkara pelik tapi benar............

Azizan Abu Bakar telah melahir anak
lelaki,,,,sebiji macam Anugay ,,,,,
diazankan pleh Tok Nik......
Azlan melahikan anak perempuan ,saling tak tak tumpah rupa Rurjah,,,,,,,,,diqamatkan oleh Tok
Guru Ayah Cik......nama2 TELAH disohorkan oleh sestrawan negara,
Cakanun.......anak Azizan dinamakan Awanggay Shitttttttttt.,,,anak Azlan dinamakan Siti Nurjah Shittttttt,,,,semuanya bin/bintigay,,,,,,,pas dah nak kiamat agaknya......sebab orang jantan melahirkan anak....

Jangan jual agama kerana peliwat,
jangan jual akidah kerana pangkat dan herta,
Jangan,,,,jangan,,,,,jangannnnnnn,,benar minda dan jiwa anda diliwat
puak2 songsang,,,,,,ok....

aku toyong....takut diliwat.....

Gasing Toyong...tk

Anonymous said...

blog pat pat pelirlipat dah delete posting dia yang bertajuk calon ahli parlimen ahmad nazlan calon elit yang tak peduli rakyat marhen.

nampak sangat kaki ampu kaki jilat kamaruzaman baria.blogger kaki kutuk orang ni senyap aje sbb dah banyak masyuuukkk!!!

Anonymous said...

inilah posting blog:
:: patpatsikulipat ::
CALON ELIT CIKGU NAZLAN AKAN TINGGAL KAN RAKYAT MARHAEN. - Kita bersua lagi. ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA. KETUA PENERANGAN UMNO JERANTUT CIKGU BERSARA CIKGU NAZLAN Siapakah kroni kroni di belakang Cikgu...

Anonymous said...

zurik,
agak nya apa akan dibuat oleh Dompok lepas ini, ye, lesen bijeh besi akan ditarik balik kerana langgar enakmen mineral dan akat alam sekeliling.

Lau lee pula mengurus kelapa sawit yang asalnya mintak untuk nurseri benih sawit beratus ekar, juga di tarik balik kerana caj menipu.

Wan zuri diberi konseling 4 bulan , jika tak berubah dinasihatkan bersara awal.

Cik Nazlan terus menguruskan ladang sawit nya.


Yang paling tak beruntong ialah wan zuri.

Ustaz Azhar Idrus kata pangka lah yang nun diatas.

Anonymous said...

Se lagi tanoh bertos eka to ditarek juge sebak die ambik dgn care tok betoi akan dibagi kepada urang yang betoi2 toknye ade betanoh. Tanoh tu kate deme akan dibeli mengikot harga penilai sewaktu die dapat pade tahun berape hari itu!!!. Kerayan, ambik betoi... gon ye!!!

Anonymous said...

Saya dah lalui 9 kali PRU tapi belum pernah saya yakin kali ini BN bungkus. Sentimen semua bangsa untuk jatuhkan BN begitu kuat di seluruh msia. Ajal bn rupanya di masa najib.

Anonymous said...

Di gua musang 5 ajk bhg tmasuk bekas adun umno istihar masuk pas malam tadi. Kubu terakhir umno di kel pun dah ranap!

Anonymous said...

Maklumat dari orang di JPM . Husam akan menang paling kurang 5oo undi. Serangan olwh mahadey tidak byk membantu malah semakin menjauhkan org dgn umno. Rakyat mood nak ubah dah kjaan korup.

Anonymous said...

Moh undi PAS deme
Pilihan bijak generasi berilmu

Anonymous said...

jadi nok undi pkr ke bebas??sy mmg penyokong pakatan tapi konpius la weih gini gaye. atok saye yg penyokong kuat pas zaman berzaman pn suruh undi cikgu koh. kalau ikutkan mmg la saya patut undi dr jamaludin tp dengornye ramai orang x puas hati dr jamaludin jadi calon dun damak sebab bukan orang jerantut. macamane tu?

Anonymous said...

mana Zuan Puteh ni

GASING MENGGELATAT said...

MEREPEKLAH SEKARANG WAHAI PUAK PAKATAN CINTA LUBANG JUBO.SELESAI PRU 13 KAU ORANG AKAN KECEWA KERANA BANYAK KERUSI PEMBANGKANG AKAN TUMBANG!!!!!!!!!!MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI!!!!!!!!!HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHHAAAHHAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

jangan undi pas deme
kas cakap

Anonymous said...

Laporan dari ulu tembeling wan dompok akan mendapat tentangan yang hebat dari warisnye sendiri yang menyokong ust zakuwan,maka wan dompok telah memain peranan memancing undi dengan menghantar 5 buah bot berupa makanan dan di anggarkan 5 tan,apa dia ingat orang ulu tembeling kebulur sangat ke,hantar sebanyak mana pun kami akan ambik, dan undi tetap ust zakuwan,itu kata salah seorang penduduk dari kg bantal,wassalam

Anonymous said...

Kehkehkeh
Moh undi PAS deme.
Pilihan bijak generasi berilmu

Anonymous said...

Moh kita semer

Jangan pangkah dacing....
Takde tapi 2
Jangan tidak 2

Anonymous said...

masalah ulu tembeling yg byk ckp tp tak serupa bikin,blum tiba pru sibuk dok canang bengang kt dompok,tp bila dpt beras sekampit mcm dpt seketul emas,dah nok undi dompok,pyhla gini jnis mntaliti xnk brubah,kome tau sgt sb kome anak org derulu,msih x nmpok lg dema kena main di dompok je,sedihla gini

Anonymous said...

Belum tau lagi ghodong....
Tahun 99 hari tu orang tembeling dah buktikan....

Anonymous said...

Kehkehkeh...
Moh undi PAS deme.
Pilihan muslim mukmin

Anonymous said...

Dulu pas ckp benci dap.tp skrg melayu islam pun kibar bendera dap..undi pas sama dgn undi dap sbb pakatan sama..dap tolak negara islam n hudud..jd pas pun akan tolak juga akhirnya melainkan kuar pakatan..dap cuma tmpg populariti pas.

Anonymous said...

Moh undi PAS deme..
Pilihan pengundi berinformasi & berteknologi

Anonymous said...

Kas undi zuan puteh jer la.. Xde tapi tapi lagi

Anonymous said...

orang ulu tembeling tu lebih kurang sakai asli hulu tembeling je dompok buat. bagi gula beras kain pelikat dapatlah pujuk undi. heheheh.

Anonymous said...

Jangan pangkah dacing deme...

Anonymous said...

harap-harap yusof haslam akan membuat sebuah filem kisah hidup Zuan Puteh, pasti bok ofis

Anonymous said...

yang kata orang ulu tembeling sakai setahu aku puak jerantut hilir.telinga aku sendiri dengar.

puak ni nak sangat dompok kalah sbb senanglah puak dia menguasai umno jerantut.

komen anon 11.04am pun puak jerantut hilir yang buat.sengaja dia melaga-laga kan orang supaya benci ke dompok.

serupa aje dengan orang yahudi jerantut hilir ni puak nazlan!

Anonymous said...

jom kita puak dihulu dan puak wan kerat nazlan pulak danpastikan dun tahan dompok lagi.

Anonymous said...

Jangan macam tu ghodong...
Tak baik khianat parti sendiri...

Anonymous said...

Kehkehkeh
MOH undi PAS deme
Pilihan bijak generasi berilmu

Anonymous said...

cik nazlan menang. wan amizan kalah. kome tak hendak wan lagi, kaki pungkar.