Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, April 3, 2013

Kenapa PAS Teragak-agak Mahu Letak Siapa Calon Parlimen Jerantut?

Dr Hamzah Jaafar ditawarkan bertanding di mana-mana DUN dalam parlimen Jerantut tapi beliau lebih berminat bertanding parlimen Jerantut.

Di lain-lain kerusi parlimen, DAP, PKR dan PAS sibuk mengumumkan calon masing-masing. Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim dan Hadi Awang umum.

Tidak di parlimen Jerantut PAS teragak-agak mahu letak siapa calon parlimen Jerantut. Tidaklah WZWH ketahui samada Anwar Ibrahim sedang negotiate saat akhir mahu letak calon PKR.

Dalam diam-diam Anwar Ibrahim sedang memujuk beberapa tokoh politik Jerantut agar bertanding atas tiket Pakatan Rakyat.

"I have big agenda very important for you..." itu line pujukan Anwar Ibrahim!

WZWH cuba mendapat penjelasan dari Dr Hamzah Jaafar YDP PAS Jerantut siapa bertanding parlimen Jerantut.

PAS Jerantut merasakan susah juga hendak berhadapan calon-calon baru BN Jerantut. Kadang-kadang pengundi hendak cuba orang baru.

Dr Hamzah Jaafar belum pasti mahu bertanding parlimen Jerantut. 

PAS Jerantut cuba menonjolkan seorang tokoh yang baru masuk PAS bekas kakitangan kanan kerajaan.

Oleh itu Dr Hamzah Jaafar ditawar bertanding di mana-mana DUN tapi beliau menolak dengan baik tetapi tetap menerima jika terpilih bertanding parlimen.

Sekiranya nama calon tokoh baru itu diterima pucuk pimpinan tertinggi PAS maka calon baru lah bertanding parlimen Jerantut.

PAS teragak-agak mahu letak calon parlimen Jerantut kerana mahu teliti dan hati-hati...

Tapi jangan lama sangat PAS ambil masa nanti Anwar Ibrahim boleh meyakinkan Hadi Awang, Nik Aziz, Lim Guan Eng yang parlimen Jerantut kalau mahu menang letak calon tokoh bertanding atas kerusi PKR!!!

24 comments:

Anonymous said...

Menunggu juga teka teki siapa Calon BN utk Parlimen Jerantut harap-harap biarlah org itu kome nok tengok dia jatuh tersungkur :)

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 11:53 jangan benci dan doa tak baik untuk calon parlimen BN....tak baik gitu.

Anonymous said...

doa yang buruk-buruk memang kerja orang pas.sebab tu yang buruk-buruk berbalik ke pas.

Anonymous said...

Calon Parlimen UMNO/BN Hj Nazeri bin Ngah

Anonymous said...

makin kaya lah dato nazri

Anonymous said...

Aikk.... macammana boleh bercerita rumahtangga orang lain pulak sekarang. Dato Wan macammana ???????????????

Anonymous said...

Sapa calon parlimen jerantut ni?

Anonymous said...

Tunggu 11 April Insya Allah PAS / PR akan umum calon mereka di Jerantut.
Itupun sekiranya tarikh penamaan calon jatuh pada 14 April dan mengundi 27 April.

Apakah ada kejutan??????

Maklumat kome terima dari Dr. Hamzah Jaaffar.

Kome cuba tanya siapa calon PAS??

Beliau diam dan kata tunggu 14 April kot.

Wallahualam.

Anonymous said...

Siapa calon BN p081 ni...??????
Kalau boleh biarlah Orang baru dari kalangan Orang muda ....
Yang bersih
Berwawasan
Berkarisma

Oleh itu pilih la mat shah jamlus sebagai calon....

Calon Yang boleh menarik pengundi at as pagar...
Ramai Kawan2 dalam gerakan kepemudaan ..
Dan boleh menandingi karisma Orang PAS...
Lulusan agama ......

Anonymous said...

Memang begitu cara Anwar. Apabila dia berjumpa bakal calun dia mula memuji dan akan berkata "I have big agenda very important for you" cair dibuatnya Beb!! 

Tak tahu pulak apa cara dia hendakan Si Jambu!! 

Anonymous said...

8:02 PM - Kami ttp mahukan DOMPOK!!

Anonymous said...

Bersedialah untuk hilang undi pengundi atas pagar & golongan tidak
Berparti.....

Ramai golongan ni dari kalangan pengundi baru....

Anonymous said...

Cah keting. Budaya umno yg kia cintai. Undi pas jika calun kita tak naik.

Anonymous said...

kalau PAS dikatakan teragak2 meletak calun...maknanya sudah ada calon tapi belum di istiharkan aja...
Tapi BN lagi la plaknya...setakat ni masih belum umum calonnya...
Berbanding pakatan yg dah byk kws telah di umumkan calonnya...
Raub, Bentong,Temerloh,Kuantan,Indera Mahkota, Paya Besar dah diumumkan pakatan..
BN masih belum berani...heheehehe

Anonymous said...

over confident!!!tertipu dengan kehadiran ramai orang di setiap program pembangkang.yang datang pun separuh orang umno samaada nak dengar kelentong pembangkang atau pun atas tugas-tugas khas yang diberikan.tengok ajelah keputusan pru nanti!!!!hehehehehehe!!!!

Anonymous said...

Sian ke orang DUN TAHAN tak meriah pon berkempen...huhuhu

Anonymous said...

Mana orang raja-raja DUN TAHAN nih...makan kuah je la deme lepas ni...huhuhu

Anonymous said...

memanglah.bila wan amizan dianiaya oleh ku lan yang bawa ramlan harun dan pancas wan amizan dari bertanding, dun tahan tentu tak meriah.anak beranak wan amizan yang beribu-ribu di jerantut ni tentu sedih
bila sedara mereka yang berkorban wang dan tenaga untuk parti di aniaya oleh pucuk pimpinan sendiri.
jadi kome jentera pas ni mengalu-alukan keluarga wan amizan menyokong kome sebab ustaz zaquan pun ada pertalian darah dengan datuk wan bakar.jadi tolong sedara jugak lah tu.

hidup puak wan yang teraniaya!hidup pas!

ANAK TEMBELING said...

BETUL TU,PEMIMPIN ADIL PEMIMPIN DI SOKONG.PEMIMPIN ZALIM PEMIMPIN DIPOTONG.UMNO MENZALIMI WAN AMIZAN.HIDUP DOMPOK!HIDUP PAS!

Anonymous said...

Janganlah mcm tu ghodong...

Dato ramlan ke....
Mat shah jamlus ke....
Seme nye Orang kita jugak......
Takkanlah tak nak sokong.....
Malulah kat Orang PAS yg setia ikut arahan pemimpin....

Anonymous said...

kau sorang ajelah pangkah ramlan.ku lan beria-ia sangat nak kan ramlan harun sebab ramlan harun dah bayar ufti kat dia.dan setel kan masalah ku lan.dah masyuk!!!

Anonymous said...

Ramai lagi yg ikhlas dalam parti kita...

Yang inginkan kejayaan parti....
bukannya kejayaan peribadi.....

Hidup umno....

Anonymous said...

kejayaan peribadi lah tu guna cable muhyiddin nak jadi calon.sedangkan khidmat untuk parti langsung tak ada.apa jasa dia pada orang jerantut.nak jadi payung terjun lagi senang kena tembak.

apa hal dengan orang yang dah banyak berkorban demi parti.

ketika menanam padi awak entah ke mana.bila musim menuai awaklah yang kutip hasil.

awak sokonglah sebab awak ada kepentingan dengan dia.sekurang-kurangnya awok paw duit dia!

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Kas sebagai org PR amat setuju dgn Ramlan ni ghodong.....

Kala PR kalah pun kas puas hati sebab calon BN yg menang adalah org yg macam Ramlan ni.....
Calon Yang bersih.....