Nuffnang Ads

Pages

Wednesday, April 17, 2013

DS Najib Mengangkat Martabat Perguruan Parlimen Jerantut


Cikgu Ahmad Nazlan bin Idris calon BN parlimen Jerantut PRU 13.

Hampir 20 tahun WZWH aktif berpolitik di Jerantut. Dulu memang guru lah yang proaktif mengerakkan politik UMNO pada awal penubuhan dari tahun 1940an hingga awal 1980an.

Tidak dinafikan golongan PTD turut menguasai politik UMNO sejak 1970an.

Malaysia yang maju menghasilkan pemimpin-pemimpin  UMNO dari sektor korporat yang menguasai kepimpinan UMNO.

Penguasaan pemimpin korporat menimbulkan konflik kepentingan dan idealisma UMNO semakin menghakis hingga perjuangan UMNO yang murni diragui.

WZWH tidak nafikan ada pemimpin korporat yang betul-betul menjiwai perjuangan UMNO.

Menyedari hal ini DS Najib mahu balance semua golongan ada tempat dalam UMNO mengisi kepimpinan dan kedudukan.

Idealisma dan perjuangan murni UMNO tidak boleh dikompromi.

Di Jerantut umpamanya selalu WZWH dengar golongan korporat yang terdiri dari kontraktor berkata " apa class jadi cikgu?"

Golongan PTD ego dengan profesionnya merasa lebih status dari guru.

Ya guru tidak ada class. Guru hanya mengajar tulis baca kepada ramai anak murid.

Hari ini semua orang tidak kira PM, MB, Korporat, Teknokrat, PTD, Pengurusan dan Profesional, Saintis, Ulama adalah bermula belajar dari guru.

Oleh itu DS Najib telah mengangkat martabat perguruan parlimen Jerantut bila mencalonkan Ahmad Nazlan bin Idris bekas Guru Besar menjadi calon parlimen 81.

Komuniti pendidikan Jerantut perlu merasa bangga kerana seorang bekas guru dipilih menjadi calon BN parlimen Jerantut.

Maka semua guru yang seramai 3000 orang perlu dan wajar menyokong Cikgu Ahmad Nazlan Idris menjadi ahli parlimen Jerantut. Termasuk keluarga dan anak-anak yang boleh mengundi. Termasuk rakan dan taulan.

Adakah kita semua guru di Jerantut mahu lihat calon guru kalah PRU 13? Hinanya guru kalau calon guru tidak diterima oleh masyarakat Jerantut.

Ayuh anak-anak murid yang beribu-ribu telah dewasa dan menjadi orang berguna sokonglah guru anda.

Ayuh 21,000 ahli UMNO Jerantut sokonglah calon ahli parlimen berlatar belakangkan guru.

Ayuh 6000 komponen BN sokong calon baru parlimen BN Jerantut.

WZWH dengan rendah diri merayu kepada 63,000 pengundi Jerantut pilihlah guru menjadi ahli parlimen Jerantut.

Kita sudah cuba bekas wartawan menjadi ahli parlimen Jerantut.

Kita sudah cuba bekas PTD menjadi ahli parlimen Jerantut.

Kita sudah cuba bekas Teknokrat menjadi ahli parlimen Jerantut.

Kita sudah cuba anak Raja menjadi ahli parlimen Jerantut.

Kali ini...ini kali kita mahu cuba bekas guru menjadi ahli parlimen Jerantut.

Of course...WZWH pun seorang guru...

96 comments:

Anonymous said...

Mulalah wzah nak masuk jarum nak bodek ke?

Anonymous said...

Lalang..demikianlah umno. Cari makan.



Anak jati jerantut

Aminudin said...

Saya juga bekas Guru; bangga dengan pencalonan ini. Saya juga pernah mengajar Di SMK Jerantut walaupun seminggu pada 1992. Guru banyak kelebihannya dalam politik, faham sejaran negara, tahu hala tuju negara dan mampu mendidik dalam segala bidang ilmu.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Cikgu Aminudin,
Betul apa cikgu cakap tu.

Anonymous said...

Jangan pangkah dacing deme

Anonymous said...

sedara mara hj nazlan belah pulau tawar, kelola, batu leja, gintong, sokti, tebing tinggi, bukit dinding, bukit genting, pedah, tanah nyor, pasti majoriti undi hj lan, bantu sedara sendiri naik apa salahnya, begitu juga keluarga sebelah isterinya dari kawasan hulu

rakan-rakan dari kalangan warga pendidik juga tak ketinggalan pasti akan naikkan hj nazlan, susah senang kemudian hari dah kenal dia mudah minta bantuan

golongan kontraktor juga akan bersatu hati menaikkan hj nazlan ini demi masa depan perniagaan mereka

cuma ahli pas dan penyokong tegar shj yg dijangka akan undi dr hamzah kerana mereka lebih pentingkan parti,

Anonymous said...

ORANG TEMBELING SEMUA PANGKAH PAS , AMANAT SAYA DARI JAUH.

Anonymous said...

haaaa...mane boleh pangkah BN, kami kenal calon nieeee...sape yg sokong cikgu SMK D? haaaaa..

Anonymous said...

sokong PAS le kita kali nieee, kawe org kelola..bkt nikmat semua sokong PAS tanye...same x shell jelantut....

Anonymous said...

wzwh,

tak kata gitu nk kata apa lgi, seblum nie calon org muda lagi baik ada wawasan..............

Anonymous said...

Biar kita pilih orang kita lata belakang terutamanya macam cikgu Lan,dia pun taat agama,.sapa yang jadi anak2 murid dia memang tau lah, pangkoh dacing la apa lagi,setakat undi parti lain yang nak cari kroni sendiri buat pe?

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

WZWH tetap dengan pandangan WZWH bahawa calon muda lagi baik ada wawasan namun WZWH kena akur dengan kehendak DS Najib dan MB Pahang. Tentu ada hikmah kenapa DS Najib dan MB Pahang memilih calon sekarang. Bila telah diputuskan maka adalah menjadi tanggungjawab WZWH sebagai AJK Pemuda UMNO bahagian Jerantut dan Blogger UMNO kerja kuat berkempen memenangkan calon yang dipilih oleh pucuk pimpinan. As simple as that.

Anonymous said...

silent majority iaitu golongan saluran 1, golongan wanita, golongan yang ada facebook tapi tidak guna utk berpolitik, golongan yang tiada facebook, golongan yang tidak ambil tahu cuma pegi mengundi pada hari mengundi, golongan yang beranggapan politician semua mempunyai tujuan yang sama, golongan atas pagar, semua akan mengundi cikgu lan, jumlah silent majority ini terlalu besar untuk dilanggar oleh ahli dan penyokong tegar pas yang mempunyai visi dan misi untuk memenangkan calon dari parti mereka

Anonymous said...

Kalau seekor anak ikan emas pun jika dipelihara di kubang yang kotor pasti dia juga tidak dapat bernafas...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 10:49,
Itu masalahnya bila PAS selalu beranggapan bahawa kubang yang bersih hanya ada pada PAS...tidak ada pada UMNO!

Anonymous said...

kubang itu tak kotor, mungkin ikan-ikan yang dipelihara di dalam kubang itu sebelum-sebelum ini ialah ikan yang kurang baik bakanya maka persembahannya juga kurang elok, kini kita singkirkan ikan lama kita ganti dengan ikan baru dari baka baik, mungkin persembahannya akan lebih baik kita tak tau cuma Allah yang tau, kubang yang kamu hina-hinakan itu tidak mustahil akan bertukar menjadi sebuah lagoon yang indah sesuai dengan ikannya yang lincah, sihat, ceria, baik

Anonymous said...

penyokong pas pun ada juga yang tidak lah begitu baik sikapnya, ada yang berniaga kedai makan tapi mahal harga makanannya, ada yang bersukan pakai juga seluar pendek, ada yang mulut tak berlapik cakap main lepas je, ada yang kaki gaduh silap sikit dah nak tumbuk, ada yang guna kabel untuk dapat sesuatu, ada yang kaki tipu upah ambik kerja tak buat, dan macam2 lagi

hakikatnya kita manusia janganlah cuma mencari kesalahan orang lain, lebih baik muhasabah kekurangan diri sendiri, mencaci mengata mengumpat mengeji umno apatah lagi menyerang peribadi calonnya bukanlah satu sikap yang baik, TGNA juga pasti tidak setuju dengan penyokong yang sebegini

saluran 2 said...

cikgu sokong PR sbb dah penat kena paksa pegi program anjuran parti.
lagipun dlm manifesto PR hendak martabatkan sistem pendidikan negara.pastu siap dalam elaun pendidikan 500 lagi.cikgu juga nak membeli kereta dgn harga yang murah bg merasai nikmat memakai kete luar negara.bagi menjimatkan kos,cikgu juga ingin mengisi petrol dgn harga yang rendah spt janji PR,jika PR menang,minyak akan diturunkan pd 6.5.2013.cikgu juga ingin menggunakan lebuhraya percuma jika hendak shopping d kolumpo.
bagi melihat anak bangsa dapat melanjutkan pendidikan,cikgu juga setuju jika ptptn digantikan dengan biasiswa.
"selamat mengundi saya ucapkan kpd guru.
pesanan kpd cikgu,cikgu dulu lain sbb jika rotan pelajar,mak ngan bapak pelajar sokong cikgu,kini jika rotan pelajar silap ari bulan,cikgu kena naik turun mahkamah.


Anonymous said...

Pngundi atas pagar mcm kas mudah aje....DUN kas pangkah PAS sbb dr shukri dah lemau....PARLIMEN kas bg ke ckg nazlan sbb dia ckg nazlan yg kas kenal ok orgnya....bkn kerana dia umno....as simple as that

Anonymous said...

mungkin akan berlaku undi silang...
semua DUN di Parlimen jerantut menang kat PAS & PR, undi Palimen mgkn.. mungkin yek, menang kat cikgu garang amat ni.. TAPI...
bila melihat calon, secara analisisnya.. akan memberi kemenagan mudah kat PAS/PR..
sebab nye , ramai sgt pengundi dun (damak,tahan,pulau tawar) marah kat calon berbanding ngan prngundi yg suka kat calon.. termasuk org2 UMNO sendiri....

Anonymous said...

labih baik tukar cepat2... calon BN di semua DUN (damak,tahan,pulau tawar)... kalau tak percaya... tunggu dan tangisilah kekalahannye... tak percaya? tunggu 6 mei semasa undian dibentangkan...

Naim Turki said...

Salam WZ...
Betul cakap wz bahawa guru tidak boleh diperlekehkan dan semestinya dihormati.kerana jasa dan doa guru sudah tentu byk membantu kehidupan saya sekarang. Kalau sebegitu kita menghormati guru..apatah lagi menghormati 'tok guru'
Tapi dalam PRU nanti, persoalan calon itu bekas guru, ulama, doktor atau apa sahaja tidak bukan nilaianya..kerana calon tersebut hanya sebagai wakil pada parti yg punya agenda tersendiri..iaitu manifestonya...adil jika kedua2 parti diberi peluang menerangkan manifesto masing2 secara saksama.. kerana itu adalah hak pengundi...
Itu yg akan menjadikan penilaian para pengundi...kalau boleh jgn berpolitik mengaibkan maruah, politik kenegerian,perkauman dsbnya...
Jika tidak mengundi calon'guru' bukan bermakna kita tidak mengenang jasa guru..mungkin pengundi kurang bersetuju dgn manifesto parti tersebut..begitu juga sebaliknya...
Tahniah pengundi Jerantut..kamu mempunyai pilihan...

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

perasit umNO perlu disingkirkan...
caranya... kalahkan BN dulu, selagi tak BN tak kalah selagi tu mereka berkokok dan menghina org sesuka hati.. mcm la, jerantut ni mak bapak dia org yg punya..

Ini Kalilah said...

Saya sebagai anak jati Jerantut sangat suka la bila bekas cikgu dicalonkan berbanding penipu, perompak dan kapitalis.

Tapi kali ini saya tak pangkah dacing, sebab saya nak melihat Malaysia baru, biar BN merasa bahawa mereka tak boleh buat negara ini sesuka hati mereka.

Orang Pahang kena berubah. Selagi tak tunjuk bahawa BN boleh goyang, selagi itu Pahang akan dianak tiri oleh BN. Masalah orang Pahang bukan nak ambil peduli oleh BN, sebab apa? sebab-

"AKU TIDO PUN BOLEH DAPAT UNDI."

Anonymous said...

biar pangkah PAS, WALAU PUN GURU, PERANGAI SAMA DENGAN AHLI MAJLIS JERANTUT... JAGA PROJEK DI PTD... KAYA DI BUATNYA ... KITA CUBA PAS TAHUN NE, TENGUK MACAM MANA, PUAK PUAK UMNO...

Anonymous said...

Salam WZWH...

PTD dah cuba....
Teknokrat dah cuba..
Wartawan dan cuba...
Anak raja dah cuba...
Skrg cikgu pulak di cuba...

Untuk DUN Tahan wan amizan tu masuk dalam golongan mana antara yg kat atas tu...Tinggi mana kelulusannya... adakah setinggi pokok2 balak yang ditebang itu...atau...pengalaman dia seluas tanah2 yg di sapunya...

tolak jawab WZWH

Anonymous said...

Anon 1:43 AM, awak tertinggal nak cerita lebih detail pasal Li Garuk, hak ni kas minat nak tau

Anonymous said...

Anon 1:43 tu nampak sangat dia dengki ke orang yang dia sebut nama tu, esok kalau pas menang geng pas pulak yang dapat projek itu ini, pusing kiri pusing kanan sama je

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Anon 9:25,

Kebolehan Wan Amizan adalah walau cuma ADUN biasa beliau boleh membawa lebih RM1 bilion peruntukan ke DUN Tahan dan Jerantut sekaligus mengatasi 4 ahli parlimen Jerantut yang ada.

Program2 kemasyarakatan, pendidikan, sosial, sukan orang muda banyak dibuatnya bagi menceria politik Jerantut.

Beliau sangat pemurah kepada bukan saja pengundi di DUN Tahan malah doseluruh parlimen Jerantut.

Beliau adalah Aset kepada UMNO dan BN Jerantut.

Tebang banyak balak dan punya luas tanah itu adalah PERSEPSI hakikatnya PTG Pahang boleh membuktikan Wan Amizan tiada apa-apa tanah untuk tapak rumah pun tiada.

Baca blog WZWH ada posting mengenai kelulusan ADUN Tahan.

Kenapa orang Jerantut tidak mahu tanya kelulusan WZWH sebagai penasihat ekonomi dan politik ADUN Tahan?

Anonymous said...

dalam senarai kempen manager mat lan tu, salah sorangnya ada adik yang kuat pas, adiknya ni kerja tanam anggur, selama ni abang dialah yang banyak support dia, bagi macam-macam bantuan untuk menjayakan ladang anggur dia

Anonymous said...

Saya bukan orang jerantut atau orang pahang pun. Isu pilihanraya kali minta tolong la hukum bn. Selagi bn memerintah selagi itulah malaysia jadi negara yg diperintah oleh lanun yg tak peduli masalah utama rakyat msia. Bantuan brim bkn penyelesaian tetapi yg penting ialah kenaikan perkapita penduduk yg seimbang dgn kenaikan kos kehidupan.
Saya adalah anak bekas guru .dlm thn 7oan atau 8oan kerjaya guru dikira senang, hanya guru di kg saya yg mampu pakai kereta waktu itu. Tp sekarang guru terpaksa buat kerja lain utk menampung kehidupan kerana gaji hanya mampu utk tampung byrn rumah atau kereta shj. Ada yg tanan sawit kecil2an malah ada yg terpaksa buat kuiih! Ini bukti nyata bn gagal upgrade taraf hidup rakyat.

Anak bekas guru.

Anonymous said...

Yang ni kas tak bapa suke sanget bila WZWH puji melangit ke tok wakil die. Nanti Allah sentiasa beri die dalam ke"egoan" senalar tanpa peduli kiri, kanan, depan dan belakang. Maaflah setahu kas yang kureng ilmu dan cetek pengetahuan agama ni, hanya kite disuruh memuji Nabi Kite Junjungan Besar iaitu Muhammad SAW. Nak puji tu boleh jangan sampai pengundi dan pengampu jadi "sengal" maklumlah bile bergelar maknusie ni macam hal boleh berlaku. Wallahualam Bisawob...

Anonymous said...

Anom1229.
Saya nak tambah hujah menarik anda. Guru yang jadi barua BN kerana tak cukup duit dan terpaksa buat kontrek kecilan. Tu sebabnya. Bukan kerana patriotik spt arwah Ghaffar Baba.

Anonymous said...

Ini mesti orang ameno sendiri. Terima kasih bg info ini. Utk pasti kebenaran statement, kami akan periksa terlebih dahulu. Kami warga muda, celik IT ni x mudah terpengaruh dgn sebelah pihak je.

Anonymous said...

Mmg kritis komen ni. Ini gaya ayat seorang guru. BUT I LIKE

Anonymous said...

ke mana perginya sdr Mohd Nor bin Jaafar, 2008 dulu bukan main lantang berjuang ingin menegakkan keadilan, pada hari ini semangat perjuangan itu adakah sudah hilang, betulkah ingin berjuang atau sekadar ingin rebut peluang, peluang yang mana boleh direbut akan direbut selagi ada ruang, waspadalah wahai orang pahang

akar umbi said...

kalau la mat lan ni nk menang kerusi parlimen tuk pru13 ini mitak tolong la jgn bawa haji rusdi,hartini kp puteri,wok kelabu ketua wanita kalau bawak juga perompak2 duit2 umno jerantut.nk undi mat lan pun xada mood.

akar kayu said...

iyelah

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Moh undi PAS deme...
Jangan malu Jangan segan
kembalilah kepada ajaran islam

Anonymous said...

Cikgu di Saluran 2
Ini yg saya tak setuju ni. Manifesto PR nak beri elaun guru RM500? Saya tak setuju sebab saya tak suka dibantu sedemikian, selalu dimanja2kan. Walaupun kos kehidupan sudah meningkat tinggi, saya tak nak terima elaun ini kerana membazirkan wang kerajaan saja.

Pasal harga kereta yg hendak diturunkan itu, lagilah saya bangkang. Buat apalah kita bayar harga kereta dengan penurunan 50%. Nilai kereta yg kita pakai nanti akan lebih menurun nilainya bila kita hendak jual. Lebih baik kita bayar harga kereta saperti sekarang kerana kalau susutnilai pun, masih ditahap harga yg tinggi. Ada faham Cikgu?

Apalah Cikgu nak pakai kereta buatan luar negara, kereta Proton kan bagus. Tingkap auto Proton pun sekarang dah boleh bukak dah setelah hampir 30 tahun berusaha. Lagi pulak kalau Cikgu nak sangat kereta import, Cikgu boleh beli Proton di UK. Cikgu mungkin pengsan mengetahui harga Proton diUK.

Haa pasal harga minyak yg PR nak turunkan tu, lagi saya tak setuju. Boleh Cikgu bayangkan berapa billion kerajaan PR akan belanjakan untuk rakyat bagi menurunkan harga petrol semata-mata supaya orang macam Cikgu dapat meringgankan bebanan kos perjalanan. Kalau penurunan harga minyak ditanggung kerajaan PR melalui subsidi yg besar, ini tak baik untuk ekonomi negara. Sedap2 Cikgu nak shopping Kolumpo konon..shopping kat Jerantut sudah, takyah belanja minyak.

Pastu Cikgu nak gunakan lebuhraya tanpa tol saperti yg dijanjikan PR tu? Cikgu tahu tak berapa banyak telah dilaburkan oleh PLUS untuk membina lebuhraya? Dan baru berapa tahun mereka kutip tol? Masih belum cukup lagi Cikgu. Cuba Cikgu fikirkan, seronok ke balik raya gunakan lebuhraya tanpa bayar tol? Bukan saja baik untuk keselamatan ( kerana kita perlu perlahankan kereta bila nak bayar tol di beberapa rumah tol )malah suasana meriah hari raya akan hilang tanpa kesesakan berpuluh2 batu kerana beratur nak bayar tol. Tak seronok raya tak bayar tol Cikgu.

Haa apa lagi...Oh ya, Cikgu setuju PTPTN digantikan dengan biasiswa? Cikgu..Cikgu..belajar pun nak free. Mana boleh Cikgu, saya pantang dapat pendidikan percuma, saya tetap nak bayar kos pendidikan anak2 saya. Kalau pendidikan diberi percuma, nanti ramai budak-budak belajar hingga keperingkat yg lebih tinggi. Apabila ramai dapat Masters, PhD peluang pekerjaan jadi sempit. Ramai sangat orang pandai, kerja kosong tak banyak. Nanti Mat Rempit pun ada Masters degree..Cuba Cikgu tengok sekarang, pendidikan melalui pinjaman PTPTN, tak kira kelulusan SPM ada ' A ' ke, tak ada ' A ' ke, semua masuk universiti, semua lulus. Universiti nama apapun, ada dimana2, atas kedai dobi pun ada universiti, janji dapat PTPTN. Lagipun budak2 yg dapat loan PTPTN tu bila dah bekerja, suruh mereka bayar. Biar mereka dapat merasakan betapa pedihnya menguruskan kewangan dengan gaji yg kecil tu berdepan dengan kos sarahidup yg tinggi.

Sekian saja hujah saya. Oh lupa pulak nak bagi tahu. Pasal BR1M tu tak apa, boleh terima, saya tak bangkang kerana pemberian BR1M bermusim, tidak saperti penurunan harga minyak, harga kereta, elaun guru, tukar PTPTN kpd biasiswa dll yg berterusan sepanjang tahun.

Ini Kalilah said...

Dompok bawak masuk projek dalam DUN Tahan; semua projek dapat ke syarikat dia dan waris-warisnya termasuklah WZWH sendiri.. Lagi mau kata pasal integriti?

Kalau betul ikhlas, bawak masuk projek bagi tender kat orang Jerantut yang lain la.. Bukan semua sapu dek Dompok dan suku-sakatnye!

Tanah dirompak, balak dicabut, besi dilombong, itu semua persepsi? Cerita dari hujung Ulu Tembeling sampai ke Durian Hijau semua pun tahu~

Anonymous said...

Sedih dan dukacita dengan anak bekas Guru. Rayuan untuk mehukum BN dan mengata yang kerajaan BN itu lanun kerana tak peduli masalah rakyat Malaysia?? Orang yang tak besekolah pun boleh melimpar kata2 Sedemikian .

 Dengan kata2 itu saolah, "ludah kelangit kena muka dia sendiri." Serta mehina marwah bapanya sebagai Guru yang berjasa saolah, "Guru kencing berdiri, murid kencing Berlari."

Pada saya dia ni kurang pengatahuan dalam hal menghargai nilai- budaya  bangsa Melayu.  "Sukakan gaharu kerana baunya, sukakan Guru kerana ilmunya." Dalam erti kata yang sama dialah contoh sesaorang yang yang dikatakan "bila dapat merasai keenakkan air, ada yang lupa dari mana punca sumber air itu datang."

Anonymous said...

Moh undi PAS deme...
Jangan malu Jangan segan
kembalilah kepada ajaran islam yang sebenar

Anonymous said...

Dengar cerita ada pertukaran di Lipis, Betul ka? Hari tu kata dah muktamat dah, apa cerita tuan WZ?

Anonymous said...

Salam semua,

Dalam sejarah politek Jerantut,inilah kali pertama diturunkan seorang calun yang paling lemah dalam banyak sudut.Terutama dalam setail kepimpimnan dan gaya
politik.....

Puak2 G.besr,Pengtua dan kontraktor kecil akan senyum sinis dengan ayam
tambatan Umno ini,,,,kerana sama2 maklum ......tapi tetap tutup mulut kerana nak jaga mertabat pendidik yang gambarkan sangat berwibawa dan super intergeriti...
Macam mana ya natu butakan mata dan sumbut mulut orang yang terlibat?,,,,,,,.

Kali ini kalau BN menang pun bukan sebab faktor intergeriti calun,tetapi perkerja BN semua peringkat kena kerja kuat sebab takut bala besar menimpa Malaysia
jika PR menang dan PM disandang
oleh suprer gay..... hanco,,,hanco....negara....

Saya dengan sukacitanya menjemput
semua penyokong PAS Jerantut ke kawasan Industri Pengkalan Cempa
Kelantan,,,,Majlis Pecah Tanah Kilang Sepender ,jenama Stopa,,,
yang akan disumpernakan Tok Guru
Wali Seliper.....selepas itu dihidangkan dipersilakan minum
kopi Tongkat Mustafa Ali dibilik 121 Mat Sabu,,,,,,,,mesti hibat punya.....,


Walau apapun, aku tetat skong BN.

GASING TOYONG....

Anonymous said...

Kah..kah..kah.kata tapisan calon dibuat berbulan bulan.
Kerbau dah bertambat pengantin pulak lari...kah..kah...kah

Anonymous said...

KUANTAN - Barisan Nasional (BN) negeri mengumumkan tiga pertukaran calon membabitkan kerusi Parlimen Lipis, Dewan Undangan Negeri (DUN) Padang Tengku dan Bebar.

Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, Parlimen Lipis akan ditandingi Datuk Abdul Rahman Mohamad menggantikan Datuk Dr. Shahrom Osman dan tempat Abdul Rahman di Padang Tengku diambil alih oleh Naib Ketua Bahagian Lipis, Datuk Mustapha Long.

"Di DUN Bebar, Pengerusi Jawatankuasa Pemilih dan pengundi baru UMNO Bahagian Pekan, Mohamad Fakhruddin Mohd. Ariff menggantikan Ibrahim Awang Ismail.

"Kesemua mereka yang digugurkan telah dimaklumkan dan menerima baik keputusan ini," katanya.

Anonymous said...

UMNO Bahagian Lipis lebih jantan mempertahankan hak status quo bila yang kalah ditarik balik pencalonan parlimen.

Wan Amizan dan Nazri Ngah takda kote dan batu kerana membiarkan Dr Shukri yang kalah bertanding semula dan calon paling lemah dalah sejarah UMNO Jerantut bertanding parlimen...

Anonymous said...

Adakah dgn megangkat bekas seorang guru sebagai calon diparlimen J'tut maka kita pun berdondang dan bergendang kpd khalayak kononnya BN telah mengangkat martabat guru. Adakah ini benar...?

Saya tidak fikir bagitu. Pemilihan Sdr Ahmad Naszlan dilihat lebih kepada faktor tektikal..membeli undi orag kampung2 yg masih ada sentimen 'hormat' kpd kerjaya seorang guru. Lebih drp itu, pemilihan ini bagi memecahkan kebuntuan bagi mendapatkan seorang calon yg 'baik' dikalangan calon2 yg kelihatan 'tidak comel'...dikitakan dgn salah guna kuasa atau yg mempunyai imej 'moral' yg agak meragukan.

Satu lagi faktor yg tidak boleh diketepikan ialah BN terdesak mahu mendapatan seorang calon yg dikira agak 'nutral' bagi mempastikan undi tidak lari jika sekiranya salah seorang calon sama ada Dato' Wan Mizan atau Datuk Dr Sukri (pesaing politik Jerantut) tidak terpilih..

Tanpa mahu memperlekehkan keupayaan yg dimiliki oleh Sdr Ahmad Nazlan, sekiranya beliau berjaya dalam PRU kali ini, harapai org Jerantut mahu melihat Tok Wakilnya diangakat menjadi Pak Menteri (jika BN masuh berupaya mengekalkan kuasanya) hanya tinggal harapan. Dalam kepala saya, mengapa mereka tidak melihat kerabat saya Sdr WZWH yg mempunyai berkelayakan dan 'PR' tidak diangkat menjadi calun???!!!

Walau apapun saya ucapkan tahniah kpd Sdr Ahmad Nazlan kerana terpilih menjadi calon BN...semoga persaingan dgn calun pilihan saya Dr Hamza berlaku dgn harmonis....

Mat Periba

Quiet Despair said...

Tak salah pilih Cikgu sebagai calon. Ciku paling rapat dengan orang-orang di kawasannya.
Kalau orang corporate sekali sekala saja balik kampung dan jaga kawasan.
Lagipun memang dari dulu lagi asal usul UMNO dianggotai oleh ramai guru.
Apa pendapat Cikgu Ngah? Lama tak tengok komen dia kat sini.

Anonymous said...

Jangan undi bn weh

Anonymous said...

Aper la lu nir. Org citer pasal cikgu lu cakak jgn undi bn. Piang lar lu nir.

Anonymous said...

Eleh, umno letak la sapa pun. Cikgu le cikgi ke. Aku tetap undi pr. 3kali pru umdi bn. Tipu je lebih.try pakatan pulak. Tipu jugak aku boikot semua parti.

Anonymous said...

Aku orang Johor. Nak bagitau orang Pahang, BN sure tumpas kat Johor. Betul la Ghani tau tak jadi MB. Cepat cepat lari ke Parlimen. 0rang pahang?

Anonymous said...

Saya tetap sokong cikgu lan sebab dia cikgu saya di k.tembeling dulu.Di alur tembeling pun ada beribu bekas pelajar dia.mari kita sama-sama sokong cikgu kita.Hidup cikgu lan!!!Undi anak muridmu menanti dibelakang.

Anonymous said...

Hahaha

Anonymous said...

ckgu @ pgtua mne sokong calon parlimen nie...cube cerita sikit?















/

Anonymous said...

Lulus banyak masuk poket yb pn bnyak.. Lot kedai yg disewakn pada kolej komuniti jerantut siapa punya?

Anonymous said...

pas tak ada modal nak menyerang peribadi cikgu lan, yang penting jangan undi orang kelantan jadi pemimpin di pahang

sang sapurba said...

kutuk pemimpin bn cuba ubah kerajaan.masalahnya pemimpin pakatan lagi teruk.kalau lebih baik dah tentu boleh cuba ubah.ini pemimpin pakatan majoritinya kaki seks.sex maniac!!!!

Anonymous said...

mohd zuan puteh suka pas sebab dia oran klate

Anonymous said...

Kehkehkeh.......
Jadi jadilah mengundi dacing tu.....
Jangan pangkah dacing

Anonymous said...

Ini kalilah.
Kami suka kau pasal kau bercakap yg benar. Itulah sebetulnya. Kita tak dipandang orang. Tak dihargai...tak pernah difikirkan oleh bn. Kita perlu tunjuk bahawa kita di pahang ni pun ada kehendak dan keperluan utk dibantu oleh kerajaan.
Biar undi kita mengajar mereka.

Anonymous said...

Mmg x de pun..
-sangharimaukumbang-

Anonymous said...

That stupid Swan Puteh come in every 30 minutes

Anonymous said...

kehkehkeh

jangan undi dacing

Anonymous said...

Best nya klu tini jd adun kas

Anonymous said...

kehkehkeh

moh undi pas deme

ulu teh mari said...

inikalilah memang bengong.orang jantut mana ada lesen kelas A wibawa.macam mana nak agih projek.drp orang kuala lumpur,johor atau lain-lain orang luar dapat lebih baik wan mizan dapat.boleh juga dia bantu anak jerantut.orang luar dapat 5 sen pun kita tak merasa.lagi pun tiada larangan adun berniaga.

minda tu jangan terkurung bawah tempurung.selama ini wan amizan bantu orang dun tahan,damak,dan p.tawar tu guna duit untung projektu lah.yang bising2 tu kontraktor kelas f,e,d.mereka ni tak layak buat kerja kelas A.buat jamban gali longkang bolehlah bagi hj rosdi dan halim mahasan.sebab tu sebahagian besar projek di jerantut dua orang ni sapu habis bagi bini,anak,sepupu sepapat,adik beradik.punya tamak puak jerantut hilir ini.

ajk bahagian semua puak ni nak.jadi calon puak ni juga berebut nak sampai dua beranak dari kawasan yang sama.langgar dun orang.dulu dua bersaudara mat jaafar dan dr shukri dari kampung yang sama langgar dun orang lain.sekarang melalui pelobi yahudi jerantut dari jerantut hilir berjaya menggertak najib dan mb bodoh piang pilih calon pelobi yahudi.

ingat jerantut ni mak bapak jerantut hilir punya ke?apa hal nya anak peneroka dun p.tawar?bodoh belaka.

puak jerantut hilir puak yang tersangat-sangat tamak.

dah tiga penggal pun tak mau berundur.

tamak,rakus,mafia,baghal,gengster semua orang jantut hilir.

ketua wanita,naib ketua wanita orang jantut hilir.

hantu raya hj rosdi jantut hilir,hantu tinggi halimmahasan jantut hilir.

sekarang kepung calon parlimen dengan tujuan kalau menang kontrol projek.kontraktor lain biar mampus belaka!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

puak2 umno masih lagi berfahaman politik sempit.......
isu perkauman.....isu kenegerian dan isu lucah...dan fitnah....
sebab itu PM takut berdebat pasal manifesto....

aliya subang jaya said...

pkr- parti konek resah.

pas- parti amalan seks

seks dan PR berpisah tiada.

orang islam di haramkan oleh Allah mengangkat pengamal dosa besar menjadi pemimpin negara.

itu pun kalau kau orang beragama islam.kalau tak makankah babi dengan dap.macam mat sabu pernah ucapkan depan dap,saya rela makan babi drp bergabung dengan umno!

Anonymous said...

Kehkehkeh..

Moh undi PAS belake....

Anonymous said...

che gu SHARUM yb LIPIS.... BEKAS GURU JUGA, LAST MINIT NAMA GUGUR...

Anonymous said...

Assalamualaikum, ini bukan kempen pilihanraya, tapi Kempen Elak Dosa Hari-Hari!

Kepada Perokok, mohon berhenti,Majlis Fatwa Kebangsaan dan lama mengatakan haram, termasuk tukan jualnga sekali berdosa. Tuan Guru Nik Aziz dalam kutbah JUmaat 1995 mengatakan orang merokok ni macam lembu & manusia sebodoh-bodoh dunia akhirat..pesanan untuk ahli Pas & Umno

Anonymous said...

orang pas tak hisap rokok

Kehkehkeh..

Moh undi PAS belake....

Anonymous said...

Pukimak la ko wzwh, saya terjumpa langau bangkai ni tgh minum dgn geng2 sama langau kat kedai imai, punye la sombong beri salam kat langau2 ni tapi langau2 ni nak taknak je balas teguran saya.
Pandang saya mcm bangsat sangat je, padahal dia tu yg baka bangsat... lepas ni kalau terserempak dgn langau wzwh ni memang aku ludah kat muka dia ni..

Anonymous said...

WZWH dan berkategori langau dan lalang,


DULU KAU ORANG LAH NGATE CIK GU HJ NAZLAN,ITU SONGKOK TINGGI LE, TAK ADA VISI AH DAN MACAM MACAM LAGI... APA NAK KATE SEKARANG JADI CALON JE KAU LAH JENIS PENJILAT, AMPU BODEK. INI LAH PERANGAI SEBAHAGIAN PUAK UMNO YANG MEMENTING DIRI DAN SEBAHAGIANNYA TAK BACA DAN TAK TAHU PELEMBAGAAN UMNO.....JENIS PUKIMAK... KAKI FITNAH, ADU DOMBA CAS KETING. PELAJARAN TAN SEGAUNA ... HAJAT TINGGI. MACAM HAJI ROSEDI TU... HJ NAJELI WINER TU....SAMPAI KE WAN PUDIN ADA ANGAN JADI CALON. KEKALAHAN PARTI MU UMNO SEBAB WOK ME. SEKANDANG DAN SEKOPEK PUN KAU URANG KUTUK, DAN CACI... JENIS LUBANG JUBUR. KALAU JELANTUT KALOH SEBAB WOK ME LAH. TINGGOK LAH KATEK KATEK ONG SEME. PM KATE NAK JADI CALON PARLIMEN SEKURANG KURAN ADA DIPLOMA YANG ASLI BUKAN DIPLOMA DAPAT DARI MANA, MACAM WUKIL ONG APA NYE DUM TAHAN, TINGKAT AN 2 PUN TAK ABIS... AKU PERNAH SATU LORI JADE KELINDAN ANGKUT GETAH BUKU DI JENGKA DULU. INI ALAMAT KALAH LAH.

Anonymous said...

Ini kali lh...tidak mgundi ex.guru bukan bererti tidak mengenang jasa guru...ini pru nak pilih wakil kepada rakyat..rakyat boss...

Ini Kalilah Kontraktor Kelas A said...

Ulu Teh Mari..

Dompok tue kontraktor kelas A ke? Sapa kontraktor kelas A dalam syarikat Dompok? Jangan cakap.. Aku nie kontraktor kelas A asal Jerantut.. Bezanya aku tak kerja di Jerantut je..

Merembat balak, ambik tanah orang kampung, hatta tanah padang ragut pun dikebasnya..

Dompok nie tak lama jadi ADUN.. Kalau bertanding parlimen komfem kalah teruk.. Mujur Najib bijak, letak Cikgu Nazlan berbanding Dompok atau Shukri.. Pedooh je ADUN-ADUN lama tue.. Memungko kuat!

Anonymous said...

ANON DI ATAS NI KONTRAKTOR ANGKAT TAHI LEMBU AJE.KONTRAKTOR KELAS A KONON,TAIK PELIRLAH KAKI PENDENGKI!

Anonymous said...

Jangan pangkah dacing

Ini Kalilah said...

Inilah perangai puak UMNO nie.. Bangang.. Kau sapa nak kenal kontraktor kelas A?

Kutukan Dewata said...

Ini Kalilah,kau marah dengan rezeki allah yang dia berhak nak bagi sape2.allah akan berikan kepada siapa saja yang dia suka.
kau gunalah kabel sebesar batang nyior,kalau allah tak nak beri tak dapat juga.kau tak yah guna kabel,kalau allah nak beri dia tetap beri kat kau.
awak marahkan orang dapat projek sedangkan allah memang nak bagi kat dia apa hal?itu bermakna awak mempertikaikan kuasa allah yang mana rezeki,ajal maut dan jodoh pertemuannya semuanya hak mutlak allah.dia berkuasa nak beri kat sape2 pun.
awak yang tak dapat-dapat berdoalah sebab bila dia tak bagi kat awak bermakna dia rindukan doa awak.berdoa setiap hari di samping berusaha.ingat senang ke nak dapat kerinduan allah?
nak dapat kerinduan mak we pun susah.
ini allah yang rindukan doa awak menjadikan awak seorang yang dikasihi allah.

orang lepas dapat-dapat belum tentu lagi allah kasihkan dia.ingat harta melimpah adalah ujian allah.bersabarlah sahabatku kesayangan allah!!!ini aku cakap adalah ajaran tok guru agama aku yang tak mahu aku berkeluh kesah.kalau kita hayati ajaran ini hati kita akan tenang sentiasa.percayalah sahabatku!

Ini Kalilah said...

Kutukan Dewata, saya tak marah Tuhan nakbagi rezeki kat sapa-sapa.. Hatta Dompok menang DUN pun rezeki dia.. Dompok tak dapat jadi calon Parlimen pun kerana bukan rezeki dia.. Saya tak kesah pun kontrak, tender semua.. Saya nie aman je hidup, nak kata kaya tak kaya, nak kata susah, tak susah.. Apa yang ada saya syukur..

Dan saya tak guna kabel.. Ajaib mungkin itu sebab saya tak berapa nak kaya kot.. Member-member,atau sedara mara takde jadi ADUN/Parlimen.. Ada orang kampung jadi ADUN, orang kampung tue sendiri yang ambik projek.. Hahaha..

Cuma saya nak kata, tak berapa elok duk ambik kontrak/tender sedang awak tue ADUN.. Hatta saidina Umar pun marah bila isteri dia menerima hadiah daripada pembesar lain, bimbang akan salah guna jawatan..

Apalah.. Kekadang orang salah baca komen, lepas tue pusing ikut lain.. Parokkk mat weh!

KALAU Dompok menang lagi, bawak la projek masuk ke ulu tue. Tapi jaga la, jangan duk bolot ke kroni je.. Aku nie kerja tempat lain, negeri lain.. Tak nye aku pandang kontrak/tender demeh di Jerantut tue.. Kome nie cakna isu tanoh tumpah daroh kome je..

Lantak la..

Untuk orang yang bukan to'ie UMNO, INI KALILAH!

Anonymous said...

Ini kali lah...mmg rezeki urusan Allah dan semua perkara pun..kita disuruh berusaha utk mdapatkn nye. Yang mjadi persoalan nya usaha kita itu adakah mengikut syariat hukum...teringat cerita zaman kalifah memadamkn pelita kerjaan dan menggunakan pelita sendiri utk hal2 keluraga...b..end...

Anonymous said...

Assalamualaikum
Merokok Haram..berdosa ,ada yang hisap juga,
Mengumpat-dosa besar..ada yang buat juga
mengata orang dengan pelbagai gelaran-berdosa orang buat juga
tidak amanah-dosa..orang buat juga..
.manusia-manusia..

sang sapurba said...

usaha samaada ikut syariat atau tidak,tuhan tetap beri rezeki kepada siapa-siapa yang dia suka.

sebab itulah cina banyak kaya walaupun buat kerja haram.dah tuhan nak beri kat dia nak buat macam mana.orang merompak tak ikut syariat.mana ada perompak bersyariat.allah tetap beri rezeki kat dia sbb itu mmg hak mutlak dia.kita hambanya jangan bising mempertikaikan kerja allah.jangan lupa syurga dan neraka.ada sebab allah cipta.

Anonymous said...

Kehkehkeh

moh undi pas

islam sebenar

Anonymous said...

Rezeki tak halal sbb guna cara tak halal. Tak sama dengan rezeki halal.Itu lah islam.
Ubah sekarang...

Anonymous said...

hidup cikgu lan.sebenarnya orang pas takut sebab umno letak cikgu lan sebagai calon.itu pasal meroyan tak tentu hala.sebagai bekas anak murid, kami akan pastikan cikgu menang.insyaallah.jangan ikut perangai orang sebelah sana yang kerjanya mengata dan menfitnah orang je....

Anonymous said...

Cikgu Jerantut Sokong Pas Tahun ni

Anonymous said...

ye la... cikgu lan jd pegawai pembangunan kt ppd dulu... puak dia jer dpt kerja... abis tu kontraktor lain kna makan pasir jer ke... klu dok parlimen... abislah...

Anonymous said...

jgn cemburu pada rezeki orang, itu semua Allah punya kuasa

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Moh undi PAS + Bunga Raya

Negara aman tanpa Dacing