Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 1, 2013

Hubungan Pemimpin UMNO Jerantut Dengan Keputusan Peti Undi PRU 12


Ini posting WZWH berkenaan hubungan pemimpin UMNO dengan keputusan peti undi PRU 13. 

Jika kita mahu menilai pemimpin UMNO samada mereka bekerja dengan cekap dan berkesan perlu dilihat keputusan peti undi PRU 12 di cawangan atau PDM (Pusat Daerah Mengundi) mereka sendiri.

Periksa sama ada keputusan peti undi itu menang  atau kalah bagi calon parlimen dan calon DUN. Kerana ini lah bukti kewibawaan pemimpin-pemimpin tersebut.

Kalau tempat PDM sendiri menang baru berwibawa boleh bertanding ADUN atau Parlimen.

Untuk analisa ini WZWH mengambil beberapa sample pemimpin UMNO Bahagian Jerantut dan  di luar kepimpinan UMNO.

Tokoh-tokoh pemimpin politik itu ialah:

  • YB Dato' Wan Amizan bin Wan Razak -Timbalan Ketua UMNO Bahagian
  • Dato' Nazri bin Ngah - Naib Ketua UMNO Bahagian
  • Ahmad Nazlan bin Idris - AJK UMNO Bahagian 
  • YB Dato' Dr Ahmad Shukri bin Ismail - Ketua UMNO Cawangan Simpang Tebing Tinggi
  • Wan Zamzuri bin Wan Hasenan - AJK Pemuda UMNO Bahagian
  • Dato' Ahmad bin Daud - Ahli UMNO Pulau Tawar

Berikut analisa hubungan pemimpin UMNO dengan keputusan peti undi PRU 12:

Dato' Wan Amizan-PDM SK LKTP Jengka 12
Pengundi 1339 : calon parlimen majoriti 317, calon DUN majoriti 308

Dato' Nazri bin Ngah-PDM SK LKTP Sungai Tekam
Pengundi 1166 : calon parlimen majoriti 398, calon DUN majoriti 437

Ahmad Nazlan bin Idris-PDM  SMK JERANTUT
Pengundi 2279 : calon parlimen majoriti kalah 346, calon DUN majoriti 357

Dato' Dr Ahmad Shukri bin Ismail-PDM SK Tebing Tinggi dan Balairaya Tebing Tinggi
Pengundi 1010 : calon parlimen majoriti kalah 223, calon DUN majoriti kalah 245

Wan Zamzuri bin Wan Hasenan-PDM SK Chebong
Pengundi 570 : calon parlimen majoriti 19, calon DUN majoriti 141

Dato Ahmad bin Daud-PDM SM Agama Pulau Tawar
Pengundi 1009 : calon parlimen majoriti kalah 87, calon DUN majoriti 18

SUMBER: Keputusan PRU 12 P.081 Jerantut 

WZWH harap pucuk pimpinan perlu melihat kriteria hubungan pemimpin UMNO dengan keputusan peti undi di cawangan atau PDM masing-masing sebagai petunjuk bagaimana pengaruh dan cekap serta berkesan kerja politik mereka.

22 comments:

Anonymous said...

Calun la siapa pun. Tak menang punya. Rakyat Jerantut dah sampai tsunami pantai barat - BN hanyut. Berkelahi la utk kalah.

anti songsang said...

awak tuhan ke tahu menang kalah???

takbur tu hanya pakaian allah bukan pakaian manusia.

kalau nak komen tu kena tahu tauhid jangan sampai tergelincir akidah macam nik aziz sudah!!!

Anonymous said...

Jangan emosi. Saya hanya ikut kata2 menteri yg kata pakatan akan kalah di kel penang sel dll. Jgn bawa Tuhan pulak dlm perbahasan ni. Jgn pandai2 nak rekrut Tuhan pulak.

Anonymous said...

Aku lahir dan besar di Jerantut.
Bila balik sedih. Bila la rakyat nak maju. Tiap 5 tahun kena tipu. Yang beza dulu tipu dengan 5O ringgit. Sekarang 5OO. Jerantut camtu jugak.

anti songsang said...

orang pas jerantut,

berhentilah main mesin buah dan beli nombor ekor tu.tak baik!!!

berhentilah beli bendera pas harga 5rm tu.duit bagi anak lagi bagus.

pas kumpul duit kemudian balun.yang niaya ahli pas yang ikhlas dan jujur.

abby abadi gi london dengan kekasihnya pemimpin pas guna duit derma ceramah kalau nak tahu.orang pas juga yang beritahu aku.

anon 1.12 am,

anon 1.02 am nasihat kau benda betul.yang kau ikut perangai menteri umno tu apa pasal???

memang kau ni bodoh lah mana boleh manusia rekrut allah.kau ni menghina allah.bawak bertaubat!!!

Orang Jerantut said...

Ini macai Dompok.. Ramai lagi calon lain yang lebih 'bersih' daripada Dompok.. Dompok tue memungkar boleh la..

Kalau DOmpok bertanding di Parlimen, orang UMNO sendiri pun takkan undi.. Merompak tanah orang kampung!

Anonymous said...

Jangan pangkah dacing deme.....

Anonymous said...

dacing tak molek weh.
moh pangkoh bulan.
kali ni je,kita test org bulan.
kalau tk puas hati ,lagi 5 tahun kita pangkoh bn pulok.jgn bebaloh weh.

Anonymous said...

Kala ikut data ni....

Hj nazri la paling layak

Anonymous said...

calon ouarang Pahang kite kalahkan....dr maklumat awal AJK UMNO Jerantut yg bagitahu....Dia mahu kite menangkan calon bukan ouarang Pahang....
tengok AJK UMNO Jelantut sape orang luarrrrrr...haaaaa

Anonymous said...

Di Perak pengundi Cina mula kembali menyokong BN.Mereka sedar pembangkang tidak mampu bela mereka.Perebutan kerusi dalam kalangan pemimpin pembangkang disini dan gagal memberi khidmat baik pada pengundi menyedarkan mereka.

Berilah sokongan pada BN kerana banyak yang BN lakukan untuk rakyat.Lihat di Selangor banyak agenda kerajaan pusat cuba digagalkan umpamanya dalam isu air Selangor.

Masyakat Cina sudah boleh menerima transformasi Najib dengan baik.

@ Kampong man di Perak

Anonymous said...

dompok dapat banyak pahala sebab hari2 musuh dia tabur fitnah.musuh ketat dia atan melot dan li jaga lembu.hari2 dua ekor ni memburuk dan menfitnah dompok.

kalau pakatan di takdirkan menang(yang gerentinya kalah)bagus juga. BN boleh buat demonstrasi tiap-tiap minggu.boleh burukkan kerajaan hari-hari.sebab pembangkang tak ada kerja lain.

Anonymous said...

Kenapa kena tipu?dulu dapat 50 ringgit, Kini 500 ringgit. Mana tipunya? Mu kena tipu kerana tak dapat kot?

Anonymous said...

Anon April 1, 2013 at 6:45 AM

Nok pangkoh bulan, bulan dah gerhana, mu tak faham2 lagi.

Anonymous said...

majusi sembah api,shinto sembah matahari,PASyiah sembah bulan dan berhala hidup.hihihihihi!!!!

Anonymous said...

majusi sembah api,shinto sembah matahari,PASyiah sembah bulan dan berhala hidup.hihihihihi!!!!

Anonymous said...

Cantiknya kutuk sesama islam. Yg kamu tak sedar umno kempen pun harapkan isu jubor jubor jubor. Anak saya djh 6 tanya umno tu apa papa.? Suka sangat kutuk orang dalam tv. Keh keh keh.

Anonymous said...

Kalau nak tahu pasal jubur,kena tanyalah specialise jubur Dr QD.

anti songsang said...

masalah nya pkr dan pas minat sangat dengan jubur.baikjubur jantan atau betina.
orng umno hanya cerita kisah pas dan pkr yang minat sangat dengan seks.


bayangkan lah timbalan presiden PAS kuat jilat burit normah sampai bulu burit normah lekat kat kerongkong.umno ke suruh dia menjilat.tak ada angin pokok tak bergoyang.beruk pas pun kadang-kadang goyang pokok.sbb tu ada adun pas kat kelantan balun bini orang dalam koc keretapi.bila pengawal peribadi dia sendiri dedahkan macam cara dia orang ugut pengawal peribadi tersebut.

pemimpin pas pun manusia tentu ada nafsu.janganlah nak membela keburukan puak sendiri.assobiyah namanya tu.bila assobiyah nabi tak ngaku umat.

sebab itulah haram mengundi pas dan pkr kerana pemimpin mereka nabi tak ngaku umat sebab kuat assobiyah dan meliwat.

Anonymous said...

Kehkehkeh...

Macam tengok cite Alice in wonderland la komen aok ni ghodong....
Kuikuikui...

Banyak tengok cerita dongeng aok ni....

Anonymous said...

awok bukan ada ilmu.awak hanya burung kakak tua.asyik ulang benda yang sama.otak awak hanya sepusat tak ada langsung pencapahan.hihihihihihihihi!!!

Anonymous said...

Ingat umno ingat seks. Sehati sejiwa. Ajak debat tak nak. Pondan.