Nuffnang Ads

Pages

Sunday, April 7, 2013

Aku Janji ( Manifesto ) BN PRU 13 Apa Kesan Kepada Jerantut?



















Tun Dr Mahathir Dan Tun Siti Hasmah antara tetamu yang awal hadir.



















Suasana gamat dan goge bila DS Najib tiba.



















Semua penyokong BN menyanyikan lagu Negara Ku, BN, 1Malaysia. Lagu Inilah Barisan Kita turut dinyanyikan. 



















DS Najib menyampaikan ucapan. Pembangkang kata manifesto bukan janji. DS Najib kata manifesto adalah AKU JANJI...

Detail 17 manifesto BN adalah sila klik sini.

WZWH sempat rakamkan foto-foto penyokong BN...






















































AKU JANJI (Manifesto) BN PRU 13 Apa Kesan Kepada Jerantut?

63,000 pengundi Jerantut mahu tahu apa faedah manisfesto BN PRU 13 kepada 91,000 penduduk Jerantut.

17 manifesto itu secara umum memberi kesan sebenarnya kepada Jerantut. WZWH mahu highlightkan 4 manifesto saja yang akan WZWH perjuangkan sekiranya calon parlimen pilihan WZWH insyallah akan diumumkan oleh DS Najib pada minggu depan.

4 manifesto itu ialah:
  1. Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar
  2. Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif
  3. Menyediakan Rumah Mampu Milik
  4. Memenuhi Aspirasi Belia

Pembangunan Infrastruktur Bertaraf Dunia dan Transformasi Luar Bandar
  • Membina jalan raya RM1.5 bilion di DUN Tahan.
  • Menaiktaraf jalan raya RM500 juta di DUN Damak.
  • Menaiktaraf jalan raya RM500 juta di DUN Pulau Tawar.
  • Melaksanakan konsep Kampung Abad ke-21 bagi melonjak transformasi luar bandar dan membawa komuniti berkenaan ke dalam pembangunan arus perdana.
  • Mempertingkatkan bekalan tenaga elektrik dengan membina sebuah hidroelektrik dan beberapa mini hidro - RM3 bilion.

Membina Ekonomi Mapan, Dinamik dan Inovatif
  • Pelaburan ECER di DUN Tahan bernilai RM1.3 bilion.
  • Menarik pelaburan bernilai tinggi  dan mencipta 5,000 peluang kerja baharu.

Menyediakan Rumah Mampu Milik
  • Membina rumah generasi kedua Felda paling minima 250 unit  setiap Felda. Felda Padang Piol 250 unit, Felda Sungai Retang 260 unit telah diluluskan. ( 12 April 2013 pecah tanah perumahan generasi ke dua Felda Jengka 12 serentak secara simbolik dengan tapak-tapak tanah yang dikenalpasti di seluruh  Felda dalam DUN Pulau Tawar dilancarkan oleh ADUN Tahan.)
  • Membina 4000 buah rumah mampu milik – digerakkan oleh sektor awam dan swasta – termasuk 2000 buah rumah PR1MA di parlimen Jerantut.
  • Memastikan harga rumah PR1MA sekurang-kurangnya 20 peratus di bawah harga pasaran.
  • Memperkenalkan skim sewa dan milik untuk projek perumahan kerajaan.
  • Membantu pemilik rumah berpendapatan rendah dan miskin untuk memperbaiki rumah mereka.

Memenuhi Aspirasi Belia
  • Memperuntukkan tabung latihan dan insentif kepada belia yang mahu melakukan usaha niaga komersial
  • Menyediakan ruang komersial di dalam pusat membeli belah selama sehari pada setiap bulan untuk golongan belia mempamerkan dan memasarkan produk kreatif dan perkhidmatan mereka
  • Mewujudkan inkubator bagi memupuk kualiti kepimpinan dan kreativiti

Inilah 4 manifesto BN PRU 13 yang WZWH fikir dan mahu ahli parlimen Jerantut PRU 13 buat dan capai yang boleh memberi kesan kepada Jerantut.

78 comments:

Anonymous said...

very sad to accept after this pru13 negeri pahang will have a great minister who speak kelantan more than pahang and also he loves his parti more than this negeri

Anonymous said...

keh keh keh

terima je lah

jangan pangkah dacing weh

Anonymous said...

Anon 3:44 AM, siapakah yang dimaksudkan itu?

Anonymous said...

Kehkehkeh.......

Menipusto copy paste..

Jgn pangkah dacing deme weh

Anonymous said...

Buta perut tul la ko ni WZWH..pangkah BN..ko tak kayo, pak2 menteri ko yang kayo..pak menteri ko senang lenang bolot harta..

Perutmu buta sungguh..

Anonymous said...

Bukan takat bapok menteri jeh yang kayo rayo, tuk2 wokil dan suku pakat keliling lubang pun kedarah dan ambil kesempatan untuk kesempitan rakyat.

Anonymous said...

Guano nok kaya, Tuk2 wokil PAS tak buat gapo satu habuk pon, dudok sajo, asyik ceramoh2, tak do apo....satu mesjid pon tak leh buat, bawok tabung gi mintok dengen rokyat...

Anonymous said...

Kehkehkeh.....

Mesin fotostat la aok ni ghodong....

Jgn pangkah dacing ye ghodong

Anonymous said...

Wan,

Kita nak pangkah PR kali ini bukan pasal BN tak kasi kami cukup makan atau BN tak buat jalan raya dan balai raya tetapi BN yg diterajui UMNO terlalu banyak melakukan ketidak adilan kpd rakyat, mengamalkan kronisme yg tegar dan sering menyalahguna kuasa..

Ini contoh yg nyata:

LKPP diwujudkan untuk memberi tanah kpd anak negeri yg tidak ada peluang menyertai Felda selain memberi penempatan baru kpd rakyat yg sering dilanda banjir (beserta kebun sawit). Malangnya kebun yg dijanjikan entah dimana, yg ada cuma beberapa unit saham dalam Syarikat Kurnia Setia (BSKL)...Apabila saham jatuh menjunam peserta penempatan banjir hanya dapat habuk.

Kemudian LKPP bukan setakat tak mampu beri tanah kpd rakyat negeri, malah jual tanah yg dimiliki mereka kpd syarikat Swasta (China MCA). Banyak rakyat yg tak tahu, kira2 30,000 ekar ladang sawit yg dianugerahkan oleh Syarikat Swasta (berdasarkan perjanjian dgn kerajaan negeri kerana membuka ladang di Phg Tenggara) kpd LKPP kemudian dikasi kpd anak syarikatnya, Far East. Syarikat ini tidak diurus dgn tadbir urus yg baik. Akhirnya kira2 23% kepentingan Far East diserah balik kpd sebahagian drp syarikat swasta tadi. Sepatutnya LKPP mnambah ladang bukan menjual ladang. Siapa punya kerja ni...Siapa yg jadi pengerusi LKPP ...Khianat namanya.

Utk kelihata baik, LKPP bukalah ladang kecil dan diperuntukkan kira26-10 ekar kebun sawait atas nama peserta (org kg)...tetapi hasil yg dinikmati oleh peserta sekadar beberapa ratus ringgit saja. Oooii LKPP, 10 ekar ladang sawit boleh mengasilkan 10 tan BTS sebulan. Dgn harga sawit kira2 RM400/mt, sepatutnya peserta boleh memperolehi pendapatan sekitar RRM2,000-RM3,000 sebulan setelah ditolak kos pengeluaran. Mana pergi duit2 ini..???

Anonymous said...

Jgn pakoh dacing senget

Anonymous said...

Seuju benar pada anon 9.56.Kami semua nak undi UMNO/BN kerana mereka tepati janji.

Anonymous said...

tok2 wokil pas hok mano saing denge sep umno tu bilo bulih projek ko tanoh ko sehe ko senyung jah saing pas pung dop tau dio bulih behe sore

Anonymous said...

geng pas mula cuak bila diumumkan Dato Ramlan akan bertanding, geng dap rileks je

Anonymous said...

Tidak boleh dinafikan bahawa manifesto Barisan National Pilihahan Raya Umum Ke-13 satu perencanan menitikberatkan kebajikan rakyat yang teratur lagi realistik menjurus kepada masa depan lebih baik dan terjamin. Ini pasti diakui Barisan National mampu menunaikanya.

Dibandingkan dengan manifesto PR hanya menentang harus interkoneksi ekonomi sejagat: harga minyak turun, tol hapus, harga kereta turun, pendidikan percuma (Hapus PTPTN) dan 150,000 rumah mampu milik. Tetapi manifesto PR hanya 'manifesto' sahaja kerana falsafah kira kira ekonomi dan idealogi politik dalam parti Pr, Dap dan Pas jauh berbeda dan tidak akan dapat kata sepakat lebih lagi dalam isu idealogi politik masing masing.

Dapat sekiranya renongkan bersama dan beri perhatian kepada matlamat politik perkauman yang diacarakan oleh Lim Kit Siang semenjak parti Dap ditubuhkan pada 18 March tahun 1965.

Dap didaftar dengan nama Parti Demokratik Sosialis. Pada tahun 1967 Dap telah membabi buta menyertai gabungan  55 parti Sosialis sedunia dengan atas nama Sosialis Antarabangsa. Satu pendekatan bahawa Dap dapat dikenali dengan serta merta sebagai parti Sosialis yang ada kesalinghubungan antarabangsa. 

Sedangkan definisi  Sosialisma yang diakui oleh Dap susah hendak ditakrifkan dan lagi samar-samar dan kabur apabila  ditakrifkan oleh kumpulan  ilmuwan yang mana definisi dan pendapat dan laku Dap terlalu berbeda dengan istilah itu.   

Namun,  Sosialisme ala Dap senang ditakrifkan. Dap mendakwa bahawa kononnya ia sebuah parti berbilang kaum tetapi sebenar ianya  satu parti politik yang jelas dan terbukti bahawa dalam pemajuan Dap telah mengamal  idealogi  bersemangatkan kefahaman perkauman tega. Jesteru itu, Dap bermaharajalela dan terus  membina jalan untuk keunggulan dan ketuanan kaum pelampau Cina semenjak ditubuhkan atas nama Demokrasi.    

Jadual agung dan perjuangan socialisma ala Dap yang tersirat itu, sambil mengarah tenaga selama lebih 55 puluh tahun untuk mengumpul sokongan, hanya menunggu masa,  untuk tercapainya satu tujuan muktamad dan mutlak Dap, yang sebenar benarnya ialah untuk menhapuskan kedudukan keistimewaan bangsa Melayu/Bumiputra, Agama Islam dan Raja-Raja yang telah termaktub dalam pelembagaan Negara, tahun 1957.

Terbuktinya, pada pertama kalinya parti Dap bertanding dalam pilihan raya umum tahun 1969, Dap menentang habis habisan hak keistimewaan Melayu ternyatanya sampai sekarang. Article 153 yang termaktub dalam  Pelembagaan Negara tidak disenangi oleh Dap.

Anonymous said...

Dari sudut idealogi  Sosialisma ala Dap sentiasa bercanggah dengan Pelembagaan Negara. Socialisma ala Dap yang tersirat mengamalkan kepada tidak setujunya kepada semangat kebangsaan kemerdekaan Negara juga. 

Slogan 'Malaysian Malaysia'  yang ditafsirkan oleh Dap adalah satu  komitmen padu kepada kesesuaian kebebasan hanya untuk kaum pelampau Cina. Amalan demokratik dan realisme sosialis Dap juga  dibentuk supaya terpisah daripada konsep 1 Malaysia yang mana Dap menenapikan sikap tolak ansur dan penerimaan.

Dap berpegang kepada prinsip dan dasar kesamarataan kaum beragama yang mana serta merta  menolak Agama Islam sebagai  Agama Pesekutuan.  Keadilan bermakna untuk kemasyarakatan ekonomi Cina bahawa ianya akan terus berkekalan dan berkembang. Adalah tersirat dalam perjuangan Dap bahawa Dap akan  bermati matian untuk mempetahankan supaya kuasa ekonomik Cina tidak tergugat dan seterusnya kuasa monopoli politik akan menjadi penentu untuk kesejahteraan ketuanan kaum pelampau Cina berkekalan.

Buka dada tanya selera, utama sekali pengudi pengudi Raub.

Anonymous said...

jgn risau pas kuat

jgn undi dacing weh

kehkehkeh

Anonymous said...

Malaysia lebih baik tanpa dacing....

Moh org muda......

Jangan pangkah dacing

Anonymous said...

Ptuii.! Najib dah jadi mr bean masaa exam, ciplak 9 ideaa pakatan. Jadi kjaan lbh 50thn tak buat manifesto mcm ni. Asyik pikir rembat khazanah negara. Aku yakin dgn idea asal dari pakatan. Bn jika menang jasa ciplak org indon panggil aspal..nampakk asal tapi palsu,

Anonymous said...

Anom yg kutuk dap diatas tak payah hurai berjela jela. Yg bg bkt tinggi dan genting kat vincent tan dan goh tong tu umno wei.

Anonymous said...

Ptuiiiiiiiii, ada pulak kata ciplak, tak de hal nsetakat nak ciplak janji temberang PR tu.

Anonymous said...

PR dah hanyut jauh Beb. Orang Pas tak pecaya kat Tok Guru lagi keluar patwa bukan2. PKR tiada hulubalang hanya tinggal anak beranak sahaja dan DAP masih mimpi dengan sokongan penuh cina. Pengudi yang lari dulu sudah pulang ke MCA dan Gerakan. PR jangan harap dapat undi India, hanya orang India yang tak mengaku dia itu India saja pergi ke PR. 

Anonymous said...

BN tetap pilihan semua kerana BN pilihan terbaik. 

Anonymous said...

Yang malukan Pas Pahang kerana Pas kenegerian Kelantan diam di Pahang bawa budaya samseng mereka. 

Anonymous said...

Anon April 7, 2013 at 3:06 PM

Hey Be! siapa ciplak saiapa ni? Bukan kah 17 aku janji adalah kelangsungan daripada manifesto BN sebelum2 ini?. Hey Be! buka mata, jangan tidor menonggeng saja. 

Anonymous said...

Aku menunggu akujanji Najib camno nak settle isu negro myanmar nepal dll. Rimas dah dasar pintu terbuka madey.

Anonymous said...

Setuju dgn anom di atas. Kondo aku beli macam duduk di Nigeria. Jerantut apa tau..

Anonymous said...

Anon 2.07PM,

Kata TPM PAS...parti ajaran sesat, kemudian kamu mengatakan DAP tak mahu ikut perlembagaan. Kalau bagitu apa tunggu lagi...lapor saja kpd pihak berkuasa.

Haramkan PAS dan DAP dan tangkap pemimpin mereka. Apa lagi tunggi....ajaran sesat man boleh dibiarkan....!!!?

Anonymous said...

Itu lah pasal, usik sikit akan meroyan lah semua para pentaksub kononnya tidak demokrasi, agenda politiklah berbagai. Patutnya memang kena tangkap sekor2. Pengikut ni ikut ajelah apa boss cakap, susah kalau dan fanatik dan taksub ni. Tak kenal lagi dah hitam dan putih!!! Brader yg tinggal kat condo tu, betul ke mcm duduk di nigeria? Condo mana tu? Pelik je bunyanya, flat kot??

Anonymous said...

Mudarat DAP kita tak perlu takut sebab mereka tak mungkin boleh bentuk kerajaan kerana mereka hanya bertanding 51 drp 222 kerusi (termasuk kerusi yg diperuntukkan kpd Melayu).

Yg perlu ditakuti ialah mudarat UMNO...part Melayu dan Parti Islam (kononnya) yg terbukti tidak bersikap adil kpd orang Melayu dan rakyat. Kekayaan negara menjadi habuan mereka dan sahabat mereka saban hari...

Anonymous said...

Ada kerja untuk mu, jaga pantai

Anonymous said...

Sampai la ni PR masih cerita Anwar akan jadi PM kalau PR menang? Biar betul PR ni terutama puak PAS. Tak usah nak cuba pujuk hati kata nuar tu bersihlah, bukti dah terang2 tunjuk dia tak bermoral dan kekal dlm maksiat, sampai hati nak angkat jadi PM. Boleh ke? Tolong beri fatwa, apa hukum kita angkat org mcm ni jadi ketua, wajib kah?, harus kah? Atau haramkah? Tok Guru, tentu arif pasal fatwa2 ni?

Anonymous said...

Dah pernah duduk di Nigeria ke? Mu balik kampong duduk dengan sahabat orang Asli lebih baik.

Anonymous said...

Mu percaya fitnah ni. Ni balanya.

Anonymous said...

Kajian um hanya 2o percent je yg percaya kes anwar. Yg percaya tu pun krn kitab rujukan mrk ialah utusan meloya dan tv 3 suku.

Anonymous said...

Berapa banyak cerita buruk tentang Anwar, Anwar tak boleh jadi PM. Berapa banyak keburukan yang terpalit pada najib, boleh pula Najib tu dipertahankan ye... Erm alahai. Sedih mat weh.

Anonymous said...

pas kuat, paling kuat, sangat kuat
jangan pangkah dacing

Anonymous said...

PR tidak layak memerintah negara.Dr Sidik Baba berpendapat Anwar tidak layak dijadikan ketua pemmimpin.Saya setuju dan tidak akan mengundi PR.

sang sapurba said...

pas memang kuat.sangat kuat.

kuat balun bini orang siap jilat lagi sampai bulu burit lekat kat kerongkon.

kuat balun bini orang tak kira tempat sampai dalam koc keretapi pun balun.

kuat balun bini orang.lebih malang anak sendiri yang bukak tembelang.

kuat buat fatwa songsang dan pengikutnya biarkan saja kerana 95% daripadanya tak ada dikikan agama.

kuat balun wang hak ahli.kutip derma duit entah ke mana.

kuat balun duit kohilal,ahli yang menanggung kerugian.

kuat balun duit balu dan anak yatim memali.

kuat kutip artis yang dah tak laku.

kuat pungut ahli yang dah di reject oleh umno.

kuat memaki hamun orang dalam ceramah.

kut,kuat,kuat dan kuat!!!

Anonymous said...

Dr sidek baba tu dah kerja dgn unit saraf bn. Gaji 15k sebulan. Mengamuk kerana nak jadi naib canselor unisel tak dpt. Meroyan le. Yg ni kamu pakai?



Bekas pensyarah uia.

Anonymous said...

haku peduli hape, pas kuat pas kuat

jangan pangkah dacing weh

Anonymous said...

Mohd Ridzuan Puteh ni bkn nye bagus sgt..mengajar kelas KAFA je..tu la pasal PAS Pahang dikuasai ole ore klate..sbb nye alim ulamak asal pahang takda kualiti..sekadar menyalak dlm fb dan blog je..tp nk berkorban lebih demi parti tak berani..syg sgt ke gred dg41..kot2 dpt naik dg44..cittttt..Welcome MB Phg yg br..ore klate damak

Anonymous said...

guru kafa mana ada dg41, dg41 tu guru jqof

ha ha dungunya

moh anak muda jangan pangkah dacing
ABCD weh

Anonymous said...

JQAF...tp qualified rasa layak ajar budak2 KAFA je...kikiki..ustaz ustaz

Anonymous said...

Asal bukan umno. Umno rasuah. Tipu melayu kg. Kat bandar org tak makan jenama bn dah.

Anonymous said...

Kat lembah pantai bn dikenali parti lembu.

Anonymous said...

PAS Jerantut pon pecah tonggang langgang..YDP dan timbalan YDP pon tak blh duk skali hidupkan markas2 PAS..bagus DAP lg..markas DAP memang salute la..lebih bagus drp PAS..markas PAS..makan makan makan..kikiki..semua dh berangan nk memerintah..makan makan makan..sila sila sila..org Islam tak makan byk mcm tu..kalu byk makan..makan makan..alamat nk kalah skali lg la tu..sama je dgn markas UMNO..makan makan makan..takda perubahan

Anonymous said...

Aku berani botak kepala. WP kl sifar be end. Lebih teruk dari pru12. Mood ubah cukup kuat.

Anonymous said...

perasan je kot..BN tak goyang pon..kikiki..lepas kira undi...kalah lagi..kalah lagi..kalah lagi..kikiki..cuba lagi pru14

Anonymous said...

PAS lebih sayang cina DAP dan sekutu2 nye drp org kg dan sedara mara..nak kan undi drp org kg, sedara mara, tp itu yg diboikot PAS..cina DAP dipeluk disanjung tp bkn duk dlm dun or parlimen tu pon..kikiki..strategi salah..terlalu tgk org kafir mulia..tak sedar org kg keliling pinggang yg akan pi mengundi dlm DUN tu la yg amat berguna utk peti undi..

Anonymous said...

Awk lupa nak bagi tau bahawa yang serah Pulau Batu Putih dan tanah KTM kpd Singapura tu adalah Dap. Menteri Dap kata 'win win situation'.

Serupa la kat Jerantut ni yang bg tanah2 bandar kat Lin Ah Chap & tanah2 di Gua Gelanggi kpd Lim Ah Chap utk projek tanaman herba dalam kertas kerjanya (skrg tanam sawit) pun dilakukan oleh Dap.

Anonymous said...

Mmg PR dah hanyut jauh sb tu Najib bubar parlimen tahun 2012, kan? HAHAHAHA. Bodoh bangang

Anonymous said...

Aku akui ameno mmg hebat. Mana tak hebatnya, masa PR kata nak turunkan kereta berperingkat2 sebanyak 20% setiap tahun, ameno kata negara akan bangkrap. Lps tu ameno pulak buat manifesto nak turunkan harga kereta sehingga 30%, tapi negara x akan bangkrap. Maknanya ameno lagi terer. Terer menipu dan terer menciplak idea orang.

***sorry la ameno, undi aku kalau mcm ni baik aku bagi kat PR

Kutukan Dewata said...


ABU Hurairah dan Said Al-Magburi meriwayatkan: “Ada seseorang lelaki memarahi Saidina Abu Bakar. Ketika itu Rasulullah duduk di sebelahnya. Nabi diam saja, begitu juga Abu Bakar.

Selepas orang itu selesai memaki hamun dengan mengeluarkan kata-kata kesat, Abu Bakar membalas makian itu, tetapi Rasulullah bangun dan beredar dari situ.

Abu Bakar hairan dan terus mengekori Nabi Muhammad sambil berkata: “Ya Rasulullah, dia memaki saya dan engkau pula diam. Ketika saya menjawab maki hamun itu, tiba-tiba engkau bangun lalu pergi.”

Rasulullah lantas menjawab: “Sesungguhnya malaikat mengembalikan semua makian orang itu kepadanya ketika engkau diam, tetapi ketika engkau membalas makian itu, maka malaikat pergi dan syaitan pula masuk dan saya tidak suka duduk bersama syaitan.”

ORANG UMNO FAHAMI DAN HAYATI LAH HADIS INI

DIAM AJE KALAU PENYOKONG PAKATAN MEMAKI DAN MEMBURUKKAN KAMU.JANGAN DILAYAN MAKIAN DAN BURUKAN MEREKA.

ORANG YANG KESELAK DAN TERUJA SANGAT ATAU KEMARUK SANGAT DAN YAKIN SANGAT MEMANG MACAM TU PERANGAINYA!!!

Anonymous said...

KALI PERTAMA KUTUKAN DEWATA SAHABAT SANG SAPURBA MENJDI "WARA'...

SANG SAPURBA BILA LAGI NAK BERUAH...atau BILA LAGI KUTUKAN DEWATA NAK KASI NASIHAT KAT GENG2 KAMU YG MELAKUKAN FITNAH DAN MAKI HAMUN KEPADA TUAN GURU NIK AZIZ.

KEBENARAN TIDAK MENGENAL SIAPA DAN PARTI APA? INI PRINSIP YG LOHOR...

Anonymous said...

Jangan Pangkah Dacing weh deme.....
Jerantut lebih gemilang tanpa dacing....

Kehkehkehkeheh

Anonymous said...

Jangan Pangkah Bulan weh deme......
Jerantut lebih gemilang tanpa Bulan.....

Kehkehkehkehkehkeh...ada.....Hantu Bulan....

Anonymous said...

Aku jijik dgn Pas...ingat Pas...ingat Piss...Pussy..Pepsi...Prick...Tokong ...Siaful...Shamsidah...

Anonymous said...

BULU LEBAT DOK SOHOR BOH!!!!!!!! BEST LAGI MANIFESTO ABE AJI... HOK DEME N CUT&PASTE, CIPLAK, COPYRIGHT, CONTOH MUDAHLAH BILA PR NAK TURUN HARGA KETE HABIS PAKAT KOMEN NEGARA BANGKRUPLAH, DOK PANDAI NGIROLAH, IDEA BODOLAH, TAK MASUK AKALLAH. TUP TAP TUP TAP DEME PULAK KELUAR MONEYFESTO NK TURUN REGA KETA 20-30%. BOH KER NGAJI AKAUN SAMPAI ENGLAND ADA MBA UUM 1ST KELAS LAGI ACU KOMEN CKIT.........

Anonymous said...

YA ALLAH BUKALAH PINTU HATI ORANG-ORANG UMNO YANG ENGKAU BUTA DAN PEKAKKAN MATA TELINGA MEREKA SEKETIKA INI....AMIN. KITA BUKA ALONG KITE CUME NAK TOLONG

Anonymous said...

YA ALLAH BUKALAH PINTU HATI ORANG-ORANG PAS YANG ENGKAU BUTA DAN PEKAKKAN MATA TELINGA MEREKA SEKETIKA INI....AMIN. KITA BUKA ALONG KITE CUME NAK TOLONG

Anonymous said...

umno dan pas jd badut kpd DAP...hahahha..Hidup DAP

Anonymous said...

umno lancau

Anonymous said...

gunalah bahasa yang lebih baik

Anonymous said...

Termakan budi DAP, bahasa tak jaga. Macam mulut Tok'Kong

Anonymous said...

HUJAH BALAS DENGAN HUJAH BUKAN DENGAN MENCARUT. COOL LAH BRADER......

anti manusia hipokrit said...

pas babi umno toyok.

pas setan umno iblis.

pas gay unmo lesbian.

dua2 sama aje.

undilah calon bebas!!!

Anonymous said...

jerantut mana ada calon bebas

Anonymous said...

DAP+MCA+GERAKAN+MIC+BEBAS (CINA/INDIA)+PKR (CINA/INDIA)..umno dan pas yg lungkup...bodoh punya melayu..org Islam takda yg bodoh dan ditipu hidup2 dlm sedar tak sedar mcm pas dan umno skang..umno dan pas sama2 bodoh

Anonymous said...

ramai-ramai di pusat gerakan tu ada tolong buat kerja ke, ke tolong tengok je, menghabiskan beras, nak makan free, dari duduk berlonggok baik berehat je di rumah layan anak isteri

Anonymous said...

PAS itu Syiah..SYIAH itu PAS..memg la takda apa2 bila bersekongkol dgn DAP..dua2 laknatullah..DAP laknatullah..SYIAH memg dr dulu lg laknatullah..SYIAH memg kafir..sdara mara PAS ialah DAP, bukannya UMNO.

Anonymous said...

pas kafir umno tolak islam.

hanya dap yang islam.pas dan umno perosak umat islam.pas dan umno perlu di humbankan ke sungai.sokonglah dap sebab ada khalifah umar abdul aziz.

pas babi umno toyok.

Anonymous said...

orang atas pagar mengundilah dengan pilihan hati sendiri fikirkan siapa yg mudah utk mintak tolong di kemudian hari, jgn fikir pasal kepentingan parti, kita orang atas pagar tak ada apa apa kepentingan dalam parti

Anonymous said...

pas kuat

Anonymous said...

sorry la Mohd Riduan Puteh..tak jd kas nk undi PAS..S/U lungkup..clear HD

Anonymous said...

isu video terbaru

kehkehkeh

itu adalah trick face replacement

kehkehkeh

buatlah macam mana pun kami tetap ada cara nak jawab

orang muda ABCD weh

kuikuikui

Anonymous said...

trend politik di felda-fahang pahang:

peneroka anak pahang menyokong bn
peneroka bukan anak pahang menyokong pr

kehkehkeh

jangan undi dacing

anak muda ABCD weh

Anonymous said...

bangsa penakluk

Anonymous said...

Gi mampuh...