Nuffnang Ads

Pages

Monday, April 8, 2013

DUN Tahan 'Bergelap' Menunggu Siapa Calon


Foto ihsan FB Politik Sungai Tembeling.

DUN Tahan 'Bergelap' menunggu siapa calon teraba-raba mengagak tidak boleh membaca pada saat ini. Ada orang kata ketika calon parlimen Jerantut, DUN Pulau Tawar dan DUN Damak agak senang mudah dibaca tapi tidak di DUN Tahan.

Calon misteri yang susah hendak diramal...To be fair to everybody WZWH post siapa calon DUN Tahan.

Foto ihsan FB Politik Sungai Tembeling.

Suasana meriah dengan bendera BN, UMNO dan PAS berkibar di tebing Sungai Tembeling.

Foto Ihsan FB Politik Sungai Tembeling.

Dari 13,000 pengundi DUN Tahan 6000 pengundi terletak di Felda Padang Piol dan Felda Sungai Retang. Bakinya pengundi kampung tradisional. Calon dari background kampung tradisional sesuai bertanding di DUN ini kerana ramai juga peneroka ke dua Felda berasal dari kampung tradisional.

Calon-calon potensi DUN Tahan

Dato' Wan Amizan Wan Razak tidak dimasukkan dalam senarai kerana beliau tidak berminat lagi bertanding di DUN Tahan. Sebab gaya dan skil politik beliau tinggi macam Menteri tidak sesuai lagi di gelanggang DUN.

Ikut hierarki parti dalam DUN Tahan:

  • Dato' Hartini Ketua Puteri UMNO Bahagian Jerantut
  • Penghulu Wan Samsuri  Wan Jalil AJK UMNO Bahagian Jerantut
  • Cikgu Ghazali Hamzah AJK UMNO Bahagian Jerantut.
  • Penghulu Wan Ahmad Saifuddin Wan Hamzah mantan Ketua Cawangan UMNO Ulu Tembeling
  • Cikgu Rosli Mubin Pegawai PPD ahli UMNO Kampung Gol.


Ikut hierarki parti di luar DUN Tahan :

  • Dato' Haji Nazri bin Ngah Naib Ketua UMNO Bahagian Jerantut.
  • Tn Hj Ahmad Nazlan Idris Ketua Penerangan UMNO Bahagian Jerantut
  • Siti Hajar Naib Ketua Wanita UMNO Bahagian Jerantut
  • Wan Halim ahli UMNO Bahagian Pekan @ Presiden KAWAT


13,000 pengundi DUN Tahan pilihlah calon-calon di atas....sehingga kini tidak diketahui lagi siapa calonnya.

Bagi WZWH mudah....terima saja siapa calon DUN Tahan dan jadi gurkha saja buat kerja parti. Soal calon itu Wan atau bukan Wan bukan isu sebab mereka semua adalah majoritinya adalah keluarga WZWH belaka.


Manakala PAS pula meletakkan seorang calon potensi DUN Tahan iaitu...


Foto ihsan FB Dewan Parlimen Jerantut.

Tokoh PAS di DUN Tahan ialah kata orang PAS seorang ustaz, guru menggaji Quran di Kampung Lada-Jerantut Feri. Duduk di tengah sambil makan itulah Zakhwan Ahmad Badarddin. Ayah beliau orang Kampung Mogol Ulu Tembeling. Ini calon PAS pun sedara mara WZWH belah Kampung Gusai.

Pada 12 April 2013, malam, Tuan Ibrahim Tuan Man akan istihar siapa calon-calon PAS parlimen Jerantut dan DUN Pulau Tawar dan DUN Tahan di bandar Inderapura Jerantut.

Tapi ada juga pemimpin kecil DUN Tahan yang popular tapi tidak mahu bertanding...tapi memberi mesej bermakna kepada 13,000 pengundi DUN Tahan.

Foto ihsan FB Politik Sungai Tembeling.

Jangan calon kan sayeq,..Sayeq IC pun tak adeq,..Senyum sayeq tak deq makneq,...Pilih lah hak mulek ye!

39 comments:

Anonymous said...

Jgn pangkah dacing

Anonymous said...

kome nak cikgu rosli mubin....

Anonymous said...

Jgn pangkoh BULAN

Anonymous said...

Nape tak buleh pangkoh bulan? Bulan dah malap

Anonymous said...

ha2..memang dah malap punnnnnn......degor dok ngamuk sbb xder nama dalam dun tahan..ader ati nak ugut org,,,diri sendiri pun bayok kess...tuiiii,,,,nie dok tggu tunku lahh pulok untuk sambung nywa.. puiiii mapos lahh engkau wan mizannn

Anonymous said...

letak nama datuk hartini wan samsuri protes, naik pulok nama wan samsuri cikgu zali pulok kuber tukar pulok wan ahmad cg seli pulok cah keting... doh lagu mana nk letak calon pun musing ketam pakat cah mengecah. Bubuhlah buah sawit mesti takdak orang protes.... onmu yang diwakili melayu yang tamak haloba. Tengok DAP 1 MALAYSIA PUNYA CUKUP LEKAP CALON PARLIMEN DIA INDIA, CINA AND MELAYU.. ADA BRANI UMNO MAU BUAT ITU KALO???????

Kump. Pemuda, Puteri UMNO BERSARA Dari UMNO said...


Lihat BUKTI jelas kenapa kami BERSARA awal dari UMNO...

BUKTI 1
BUKTI 2
BUKTI 3
BUKTI 4

Pastikan adik2 semua keluar mengundi nanti.. Keluar mengundi PAS, PKR @ DAP walaupun adik2 mendapat saguhati atau duit daripada UMNO dan Barisan Nasional... Walaupun adik2 terpaksa berada di kem Barisan Nasional, pastikan adik2 mengundi PAS, PKR @ DAP... Asalkan Bukan UMNO.... OK!!! :-)

Adik2 semua jgn bersangka buruk kpd kawan2 yg berada di kem Barisan Nasional.... Mereka mungkin terpaksa menurut desakan mak ayah atau sapa2... Tapi takpa.. Jangan risau, mereka tetap akan undi Pakatan Rakyat ( Pesan awal2 kat mereka. Kita tiada pilihan )... Undi adalah rahsia.. Kita tentukan..

Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di Facebook


Tolong bantu kawan2 kita yang sedang berkempen di laman2 di bawah.... Ok. TKasih :-)
http://www.tranungkite.net/v12/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=18
http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1
http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics
http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=6

Anonymous said...

Apa yang kau merepek ni wahai Kump. Pemuda, Puteri UMNO BERSARA Dari UMNO...

kah kah kah kah....

Anonymous said...

TAKBIR!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

boh, ari ni gi ngajar dok?

Anonymous said...

CALON DUN TAHAN MALIK SIREH JONG BERLABOH.MENANG BESAR SEBAB JAMPI SIREH.MALIK SIREH CALON BEBAS.

HANCURKAN PAS DAN UMNO KERANA DUA-DUANYA ANAK SETAN. PAS SESAT JAUH DARI ISLAM.UMNO GILA DUNIA.

anti manusia hipokrit said...

pas babi,umno toyok!!!

pas cekiak,umno semut gatal!!!

pas setan besar,umno iblis besar!!!

pangkah calon bebas geerenti masuk syurga!!!

undi umno dan pas masuk neraka!!!

Anonymous said...

Salam...,

Sebaiknya carilah calon berwibawa dari Kuala Tahan yang ke hulu sangat pun tidak ke hilir sangat pun tidak. Yang tahu isi hati keseluruhan penduduk dan pengundi DUN Tahan dan Parlimen Jerantut. Tak perlu orang berfikiran taraf menteri dan terlalu kekampungan sangat. Asalkan tidak terlalu merendah diri dan tidak pula merasakan hidup menangah langit sepanjang masa. Maksudnya jika masyarakat memerlukan sesuatu perlulah "berjujur" jangan bersikap acuh tak acuh @ "sombong" menunjukan harta kekayaan melebehi had. Rakyat Dun Tahan @ Ulu Tembeling sekarang pun sudah celik IT dan hati perasaan melihat seseorang dan sudah ada "sempua" masing2. Ada terdengar bukan tak sukakan "incumbent" tapi mereka akan protes habisan2. Wallahualam Bisawob.

Pesanan ikhlas dari penaja Banir.

Anonymous said...

Umno lingkup serata msia. Parti lembu kondo.

Anonymous said...

kesian ke kawan-kawan pas ngutik duit nak buat belanja di mrks, kesian susah sangat gayanya, sesiapa nak buat amal jariah hulur hulur la ke deme tu, takut kebulur tak daya buat kerja

Anonymous said...

Kena ajar kerajan BN, asyik nak majukan Kuantan dan Pekan jer.. rakyat Pahang dah bosan! jangan ingat rakyat takkan memberontak, kalah PRU13 baru padan muka! Masa tu baru terhegeh2...

Anonymous said...

bumi pahang yang tercinta akan berakyatkan orang mereka

tiada lagi bersisa

tiada lagi kedengaran dialek tempatan untuk dilontarkan

tiada lagi bersisa

mereka yang akan berniaga mereka yang akan jadi kaya

tiada lagi bersisa

mereka dapat tanah dulu datuk kita yang berpeluh membuka

tiada lagi bersisa

jawatan tertinggi jabatan akan mereka kuasai kita pula jadi kuli

tiada lagi bersisa

sambal hitam asam rong gulai masam berganti nikbat budu dan singgang

tiada lagi bersisa

anak dara kita dia sunting cucu kita cakap ikut telo dia

tiada lagi bersisa

masakan pedas kita akan mula tukar jadi kemanis-manis rasa

tiada lagi bersisa
tiada apa tinggal ke kita
biar la...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam Anon 4:10,
WZWH minat betul dengan puisi dan sajak Anon tulis neh. Nanti WZWH fikir apa posting sesuai untuk sajak ini.

Anonymous said...

Kehkehkeh........

Jangan pangkah dacing tau.....

Anonymous said...

Hai kumpulan Bersara,

Apa kena Mu ini? Kena penyakit apa? penyakit H1N1 Swine influenza kot. Bukang Gua dah beri nasihat jangan cuba, try try makan dagin Babi tu ....mu nak cuba juga.... kan dah kena penyakit. Dah kena penyakit H1N1 satu hal... kena lagi penyakit sinderom Tivoli Villa. Ini susah nak ubat!! Jangan dengar cakap dia ni.. nanti kita kena penyakit mereka pulak.

Anonymous said...

kita ubah kali ni ....undi la parti pas di dun tahan demi tanah dan hasil dun tahan tidak menjadi darah daging pemimpin umno bn pada pru13 kali ni....tak sanggup dah tgk hak rakyat dan negara di kebas dgn sewenang2 nya oleh puak2 pemakan harta rakyat ni ....cukup2 la undi umno bn ,nanti miskin generasi kita akan datang ...ini peringatan utk semua rakyat malaysia amnya dan khusus utk rakyat dun tahan ....

Anonymous said...

pas kuat, sangat kuat, jangan bimbang

Anonymous said...

undilah Dr Hamzah

Anonymous said...

Jijik tgok tv1. Kutip cukai dari semua rakyat tanpa kira parti tapi liputan hanya utk bn. Ptuii!

Anonymous said...

Tv msia bodo. Tgok tv indon. Semua dpt liputan adil. Bn pukimak.

Anonymous said...

Tak payah le nak hina PAS yang sentiasa melancarkan kutipan. Ianya adalah untuk gerak kerja parti atau dana pilihanraya. Ingat-ingat getek, TAR pun kutip derma dari rakyat masa nak tuntut kemerdekaan. Apa yang hina sangat kutip derma? Bukan ada paksaan pun.

Anonymous said...

hanya pengemis yang meminta-minta.tangan yang diatas lebih baik dari yang dibawah.

tengoklah abby abadi pergi london dengan kekasih gelapnya pemimpin pas guna duit hasil derma ahli pas.kecilnya dunia,kita terserempak di london!!!

Anonymous said...

Duit derma utk buat poster je be. Sebab pas tu parti. Yg mu tu kutip duit tokeh balak cina tu terang terang sebab rasuah. Cina tu bg krn nak balak lg. Susah be end ni. Otak tersimpul.

Anonymous said...

kite terserempak gak tapi masa tu kat madinah dengan deme skali kan........

Anonymous said...

abby abadi gila seks tulah yang orang pas puja-puja.kepiah dikepala mata di punggung abby.orang pas pun manusia ada nafsu.

aku terserempak dengan abby dua sejoli di lapangan terbang heathrow.

Anonymous said...

Banyak orang ameno kena pergi umrah, cuci kepala asyik mencarut dan membuat fitnah tak tentu hala.
Kita booking satu Airbus utk ameno Dun Tahan, percuma untuk cuci hati.

Anonymous said...

pas kuat

Anonymous said...

kuat berjubur dengan bini orang.

Anonymous said...

pas kuat

jangan pangkah dacing weh

kehkehkeh

Anonymous said...

sokong sedara mara sendiri, orang kampung sendiri, busuk busuk pun sedara sendiri, dia seleweng nanti dia jawab dengan tuhan, kalau nyokong orang entah mana datang esok nak terjerempak dengan dia pun payah

Anonymous said...

pas tak akan menang selagi simpan hasad dengki pada peluang yang diperolehi oleh rakan-rakan umno

Anonymous said...

kutip derma tak mengapa tapi janganlah duit derma kami tu habis buat beli rokok je

Anonymous said...

org pas berkumpul mengumpat orang umno, tak berdosa ke

Anonymous said...

tak berdosa sebab kami cerita hal kebenaran, bukan mengumpat