Friday, August 19, 2016

Orang Jerantut Bosan Dengar Ceramah Politik BERSATU Prefer COD Implementasi Projek-Projek Pembangunan.



Ini gerakan Parti Pribumi Bersatu Malaysia- BERSATU (yang masih belum mendapat kelulusan ROS) mengadakan roadshow yang pertama di Malaysia di bandar Jerantut pada malam esok.

Kenapa pilih Jerantut yang parlimennya 89% adalah pengundi Melayu? Yang pengundinya terdiri dari 24 Felda dan beratus kampung tradisional.

Ini semua pengundi yang Mahathir kata pengundi luar bandar yang tidak berpelajaran tinggi, miskin dan bodoh-Blog Che Det...


9. UMNO is a race-based party. Until 2004 this race-based party had won the support of all races through a coalition with other race-based parties. Even the multi-racial parties in the BN were race-based.

10. The sophisticated and highly educated urban people may believe that racial politics is not in keeping with the times. But on the ground it is different. For the rural people who largely are poor, race is not only important but they believe is essential for their well-being. UMNO’s popularity is because it is a racial party.


Orang Jerantut sudah bosan dengar ceramah politik parti yang belum lagi sah di daftarkan ROS iaitu Parti BERSATU.

Orang Jerantut lebih 'prefer' COD implementasi projek-projek pembangunan yang akan dibangunkan oleh Kerajaan BN dan UMNO di Jerantut seperti di bawah;

Outline Projek-Projek Pembangunan Jerantut 2016-2020

Politik pembangunan adalah nikmat untuk semua. Aspek ini yang perlu ditekan lebih dari politik mahu menjatuhkan pemimpin. Jatuh bangun pemimpin ditentukan oleh pilihanraya 5 tahun sekali.

Buang masa dan membosankan bila berbagai cara digunakan untuk menjatuhkan pemimpin. Ini perbuatan tidak berfaedah dan tidak produktif.

Lebih malang bila isu-isu sensasi politik nasional menjadi agenda utama walau tidak tahu apa relevannya kesahihan cerita politik kedai kopi itu tanpa ada pembangunan di tempat sendiri.

WZWH outline projek-projek pembangunan Jerantut 2016-2020. Ini projek-projek tidak turun dari langit dengan sendiri tanpa usaha bersungguh-sungguh  dan political will.

Jerantut punya masa depan yang cerah dengan bermacam pelaksanaan projek-projek pembangunan bagi 5-10 tahun akan datang. WZWH akan listkan projek-projek kerajaan dan juga swasta yang boleh memberi impak besar ekonomi kepada Jerantut dan Pahang.




Projek Jalan Luar Bandar

Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 1 Kuala Tahan-Kg Pagi 21km kos RM121 juta sudah siap.

Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 2 Kg Pagi - Kg Bantal Seberang 32km kos RM280 juta sedang diusahakan bakal disiapkan 36 bulan.




Peruntukan Tambahan Jalan Kg Bantal Seberang  - Kg Mat Daling 13 km dan 3 jambatan besar menghubungi Kg Bantal, Kg Gusai dan Kg Mat Daling kos RM251 juta.

Projek Jalan Ulu Tembeling -Kg Pasir Raja, Dungun Terengganu sejauh 52km kos RM500 juta.




Projek Jalan Luar Bandar Gemunchor-Batu Balak-Jong Berlabuh-Labu Memacu Pembangunan Mukim Tembeling Tengah sejauh 60km RM200 juta.


Projek Jalan Dari Bandar ke Bandar dan Dalam Bandar

Projek Jalan Sg Lembing-Jerantut sejauh 40km kos RM600 juta akan memendekkan perjalanan dari 3 jam ke 40 minit.

Projek Jalan Jerantut-Benta sejauh 60km kos RM650 juta.

Projek Jalan Jerantut-Maran sejauh 40km kos RM400 juta.




Projek Jalan Lingkaran Dan 2 Flyover Mengindah Dan Memakmurkan Lagi Bandar Jerantut 11km kos RM200 juta.




Projek Renewal Energy Tenaga

Projek Hidroelektrik Tekai 400MW RM5 bilion.




Projek Sturgeon

Ini projek sensasi dan mendapat liputan dunia yang tetap diteruskan oleh usahasama Syarikat Swasta dan Syarikat Korea serta Felda Caviarte di Lembah Tembeling. Kos permulaan RM150 juta Taman Caviar pertama Malaysia.


Projek-Projek Swasta

Ada 2 projek swasta yang perlu diberi perhatian untuk memajukan Jerantut dan mendapat sokongan dari ECER, Kerajaan Pusat dan kerajaan Negeri Pahang berpotensi besar.

Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika Sultan Haji Ahmad Shah pelaburan RM10 bilion dalam masa 10 tahun.

Projek Lembah Kiol Golf Resort pelaburan RM2 bilion dalam masa 10 tahun.


Kesimpulan: WZWH percaya dan yakin pelaksanaan projek-projek yang dipaparkan ini boleh memberi impak besar ekonomi, sosial dan politik terutama kepada anak-anak muda Jerantut.

Ini yang WZWH kata politik yang sebenar....

4 comments:

Unknown said...

Ya ke org Jerantut bosan untuk mengetahui apa sebenarnya berlaku? Kalaulah pemimpin amanah negara kita sudah pasti seiring maju dg korea selatan. Ingatlah bersekongkol dg org yg tak amanah yg jelas buktinya adalah berdosa.

Unknown said...

Ya ke org Jerantut bosan untuk mengetahui apa sebenarnya berlaku? Kalaulah pemimpin amanah negara kita sudah pasti seiring maju dg korea selatan. Ingatlah bersekongkol dg org yg tak amanah yg jelas buktinya adalah berdosa.

Anonymous said...

Memang orang Jerantut BOSANlah.
Mereka lebih suka PM datang tengha malam, pelok-pelok erat.
Ini pengakuan seorang gadis kampong. Dia kata PM Najib
seorang yang berbody.....Malam-malam datang sorang-sorang,
pelok-pelok orang!.....HEHEHEHE

Anonymous said...

masukkkkk

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024