Sunday, March 26, 2017

Agenda Menawan Kembali 4 Parlimen Dan 12 DUN Politik Pahang PRU 14
















Ini satu agenda besar mengambil kembali kerusi parlimen dan DUN yang kalah di Pahang PRU 13 dulu. 

Sebaik kalah satu taskforce telah diwujudkan mencari jawapan kenapa Pahang kalah 4 parlimen dan 12 DUN?

Kenapa BN Pahang Hilang 4 Parlimen Dan 12 DUN? Satu Post Mortem Sila Klik Sini.


Negeri Pahang negeri kelahiran 2 PM. Negeri Pahang kubu kuat UMNO dan BN sejak PRU pertama.

Keputusan PRU 13 melakarkan BN kalah:

  • Parlimen Kuantan : DUN Tanjung Lumpur, DUN Teruntum.
  • Parlimen Indera Mahkota : DUN Beserah, DUN Semambu.
  • Parlimen Temerloh : DUN Kuala Semantan, DUN Mentakab.
  • Parlimen Raub : DUN Tras
  • DUN Bilut, DUN Ketari, DUN Sabai
  • DUN Triang
  • DUN Tanah Rata

Nasib baik DUN Tahan dan DUN Damak dalam parlimen Jerantut tidak tumbang kalau tidak BN Pahang tidak dapat memerintah 2/3!

Kenapa BN Pahang hilang 4 parlimen dan 12 DUN paling teruk dalam sejarah BN Pahang?

BN Pahang meletakkan  "calon-calon winnable candidate" tapi kalah juga.

Siapa mahu bertanggungjawab?

Mana semangat Pahlawan Pahang, Pahlawan Kuantan, Pahlawan Semantan, Pahlawan Bahaman, Pahlawan Rawa???

Kita tidak dapat mempertahankan ibu kota Pahang dari diroboh oleh musuh!!!

Seronok sebahagian pengundi Pahang mengundi 5 Mei 2013 dulu...tanpa fikir panjang, tanpa berfikir rasional. Terpengaruh dengar pungkor(tipudaya) Pakatan Rakyat bahawa BN korup, tidak bersih, nepotism. 

Percaya pada DAP "ini kali lah" bahawa kalau semua orang Cina undi pembangkang tumbang kerajaan BN ini.

Berap...tumbang 4 parlimen dan 12 DUN di Pahang tetapi kerajaan BN tetap utuh dengan 133 parlimen, BN memerintah banyak negeri kecuali Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor.

Walau BN hanya dapat popular vote 47% manakala Pakatan Rakyat 50% yang lain bebas dan undi rosak tapi BN masih gagah kerana berdasarkan paling banyak kawasan PRU mengikut amalan negara Commonwealth.

Kerajaan Conservative UK pun hanya dapat popular vote 35% terpaksa bergabung dengan Labour party untuk bentuk kerajaan. Ada third force Liberal Democrat.

Di Pahang wakil rakyat BN yang berkerja kuat servis baik tapi oleh kerana pengundi percaya kepada dakyah pembangkang maka kalah dipilih pula wakil rakyat Pakatan Rakyat yang tiada servis hanya pandai retorik dan mengetengahkan calon-calon baru dan muda.

Apa DS Najib Dan DSD Adnan Yaakob Mahu Buat Pada 4 Parlimen Dan 12 DUN Yang Kalah? Sila Klik Sini.


Kalau hendak dikata sebab isu Lynas maka semua parlimen Kuantan, parlimen Indera Mahkota, DUN Beserah, DUN Semambu, DUN Teruntum dan DUN Tanjung Lumpur kalah....

Adakah 88 kerusi parlimen yang lain lagi kalah sebab isu Lynas?

Keputusan di Pahang kalahlah parlimen Temerloh dengan DUN Kuala Semantan dan Mentakab.

Parlimen Raub dengan DUN Tras kalah.

Lagi kalah DUN Triang, DUN Tanah Rata, DUN Bilut, DUN Ketari, dan DUN Sabai.

Persoalannya apa harapan pengundi-pengundi terutama penyokong BN dan juga pengundi yang mengundi pembangkang selama 5 tahun lagi di 4 parlimen dan 12 DUN yang kalah ini?

Apa DS Najib dan DSD Adnan Yaakob mahu buat pada 4 parlimen dan 12 DUN  yang kalah?

Kerajaan tidak boleh berdendam.

Dikala Pegawai Pembangunan buat kerja di kawasan yang BN kalah apa kerja wakil rakyat Pakatan Harapan yang sebenarnya...

Bukan semua rakyat di 4 parlimen dan 12 DUN yang kalah di Pahang ini kaya-kaya dan senang-senang semua...tapi cara berfikir berlagak macam orang KL, orang Subang Jaya, orang Bangsar...

Kalau ada masalah mahu jumpa siapa? Hendak harap jumpa ahli parlimen dan ADUN Pakatan Rakyat tidak dapat menyelesaikan masalah. kecil-kecil masalah boleh lah, tapi sedang-sedang dan sederhana masalah, lagi berat heavy masalah?

Hendak harap projek-projek besar boleh bawa di kawasan kepada wakil rakyat Pakatan Rakyat ini...boleh mimpilah.

Boleh lah setakat bercakap di parlimen dan Dewan Undangan Negeri  tapi adakah isu-isu yang dibawa itu menyentuh pembangunan di parlimen dan DUN masing-masing?

Oleh kerana kerajaan negeri Pahang dan Malaysia diperintah dan ditadbir oleh kerajaan BN maka 4 parlimen dan 12 DUN yang kalah itu adalah DISADVANTAGE kerana tidak menyokong.

Tapi DS Najib itu adil...DSD Adnan Yaakob itu juga adil tidak boleh lihat rakyat Pahang yang susah tidak kira apa ideologi.

Tapi bila rakyat Pahang sendiri yang tidak ada semangat patriotik Pahang, mudah termakan hasutan dan dakyah pembangkang, percaya kepada tipudaya dan pungkor orang luar sampai buat keputusan yang melukakan hati DS Najib dan DSD Adnan Yaakob...

WZWH kira DS Najib dan DSD Adnan Yaakob pun manusia juga....hati luka tetap luka.

Menjawab kepada persoalan bagaimana mahu membantu rakyat di 4 parlimen dan 12 DUN yang kalah di Pahang.

Biasanya dikawasan yang kalah mesti ada CARETAKER yang bertanggungjawab menjaga kebajikan di parlimen dan DUN yang kalah.

Biasanya ADUN atau ahli parlimen yang menang menjadi CARETAKER.

Tapi di parlimen Indera Mahkota yang kalah DUN Beserah dan DUN Semambu, siapa yang boleh jadi CARETAKER? Sudah tentu Ketua Bahagian UMNO Indera Mahkota. 

Begitu juga parlimen Kuantan, DUN Teruntum dan DUN Tanjung Lumpur, Ketua Bahagian UMNO Kuantan boleh menjadi CARETAKER. Disamping ADUN Inderapura yang boleh diberi tanggungjawab khas.

Ketua Bahagian UMNO bersama AJK dan SAYAP perlu bangkit dari kekalahan dan cepat sembuh atau kebah dari demam dan ingauan ngeri PRU 13 lalu.

Bagaimana dengan parti-parti komponen itu kena MB Pahang sendiri memberi motivasi. Sekali sekala DS Najib perlu turun membantu.

DUN Bilut, DUN Ketari dan DUN Sabai itu tempat MB Pahang, biar DSD Adnan Yaakob mengurus sendiri.

Parlimen Temerloh, DUN Kuala Semantan dan DUN Mentakab itu tentu satu kejutan buat ADUN Lancang sebagai Ketua UMNO Bahagian Temerloh untuk mengurus. Itu cabaran, pengalaman dan pelajaran bagi beliau.

Parlimen Raub dan DUN Tras. ADUN Dong selaku Ketua UMNO Bahagian Raub dibantu oleh ADUN  Batu Talam boleh mengurus.

DUN Teriang memang selama 6 penggal dulu BN kalah, harap ahli parlimen Bera dan ADUN Guai, ADUN Kemayan boleh urus.

Tanah Rata itu ahli parlimen Cameron Highland dan ADUN Jelai sebagai Ketua UMNO Bahagian boleh jaga.

WZWH harap DS Najib perlu ada pegawai-pegawai khas atau peruntukan khas bagi memastikan 4 parlimen dan 12 DUN yang kalah di Pahang ini perlu dimanage secara profesional selain mengurus permasalahan dan keperluan juga memastikan PRU 14 nanti BN boleh ambil balik.

Adakah kita UMNO dan BN Pahang terlalu complacent atau underestimate kekuatan dan potensi Pakatan Harapan di Pahang membuatkan kita kehilangan parlimen dan DUN yang TIDAK SEPATUTNYA KALAH?


Keputusan PRU 13, 4 Parlimen Kalah di Pahang:

Kuantan PKR 54.1%, UMNO 44.7%

Indera Mahkota PKR 56.1%, UMNO 42.3%

Temerloh PAS 51.1%, UMNO 48.2%

Raub 52.1%, MCA 45.8%


Keputusan PRU 13, 12 DUN Kalah di Pahang:

Tanah Rata DAP 59%, MCA 35.4%

Tras DAP 67%, MCA 35.5%

Beserah PAS 56.8%, UMNO 42.1%

Semambu PKR 53.6%, MCA 42%

Teruntum PKR 60%, MCA 38.5%

Tanjung Lumpur PAS 51.6%, UMNO 47.1%

Mentakab DAP 54.6%, MCA 43.9%

Kuala Semantan 55.5%, UMNO 43.2%

Bilut DAP 57.8%, MCA 40.4%

Ketari DAP 55%, MCA 43.3%

Sabai 49.3%, MIC 48%

Triang DAP 65.5%, GERAKAN 32.9%


Ada komen dalam Blog WZWH yang seperti dibawah:


WZWH,

SUNGGUH PUN DATO' SAIFUDIN ABDULLAH KALAH, TETAPI KALAH DALAM MENANG. BELIAU BERTARUNG SECARA ADIL DAN SAKSAMA. BELIAU TIDAK BERJANJI PERKARA YANG TIDAK TERTUNAI. KALAH BELIAU KERANA PELAKSANAAN DEMOKRASI DAN NUMBER. BELIAU TIDAK BERI WANG UNTUK MENGUNDI. KALAH BELIAU KALAH SECARA TERHORMAT DAN BERINTERGRITI.


Itu sebab DS Najib dapat 133 kerusi parlimen sebab ramai calon parlimen BN yang ambil mudah soal kemenangan.

Apa makna kekalahan berprinsip kalau ramai lagi ahli parlimen BN kalah menyebabkab BN tidak dapat simple majoriti dan paling teruk BN tidak dapat memerintah.

Dalam PRU prestasi paling utama-KENA MENANG. Bila sudah menang BARU BOLEH CAKAP FALSAFAH....Politik Baru ke....Politik Masa Depan Ke...

Sayang calon-calon parlimen BN yang kalah tidak boleh membantu BN, UMNO dan DS Najib..!!!

4 comments:

Anonymous said...

Kebanyakan yg. KALAH tu siapa?! MCacing-DALANG DUA MUKA! Dah tiba masanya kalau kwsn2 tu MAJORITI adalah bangsa ORANG ASAL/INDIGENOUS Islam/Melayu - mesti calon2 dr. UMNO!

Aku juga TAK akan UNDI mana2 Pemimpin2 Islam/Melayu KITOL LIBERAL -dr. UMN*/P*S; mahupun dr MCacing/GerakanBIADAP-DALANG2 DUA MUKA plg. LICIK tu - hanya PEMIMPIN2 UMNO/PAS TULEN yg. mesti kita UNDI!!!!!

Tok Landak.

Anonymous said...

Sapa pemimpin umno/pas tulen? Reezal Merican? Azeez Lembaga Tabung Haji?

Anonymous said...

CELAKA lu si spesis KEPALA BUTOH 442 si HOMO KAFIR HARBI KANGKANG BABI RASIS dr. spesis BAPA HOMO KULIT BABI KEPALA BUTOH-si PENCUCI KANDANG BABI/MAK PELACUR BITCH/WHORE/HANTU RAYA JUBOQ BABI lu, si spesis KEPALA BUTOH DAPJUBOQ BABI oi!

#DESTROY the Penjajah Parasit/Penyamun DAPerasuah-no 1 Dunia JUBOQ BABI & KULI2-terTONGGENG dia-si PKRHOMO ANJING KURAP/madey anak BERANAK BANGSAT!

Lihat PENDEDAHAN ni oleh bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali bin Abdul Rahman, ketika berceramah di Putrajaya pada 3 Julai 2012 - tentang MO Setan Zionis ‘Malaysian Malaysia’-si TERORIS PENJAJAH PARASIT/PENYAMUN KAFIR HARBI HOMO DAPJUBOQ BABI; lihat di https://aidcnews.wordpress.com/2017/03/17/modus-operandi-malaysian-malaysia-didedahkan-bekas-aktivis-dap/ :

Modus Operandi ‘Malaysian Malaysia’ Didedahkan Bekas Aktivis DAP

AIDCNews

, March 17, 2017

...Lim Kit Siang biasa kata dalam mesyuarat, Raja-raja yang ada di Malaysia ini adalah dari keturunan lanun, perompak dan penjudi. …Tuan-tuan masih ingat tak apa yang berlaku pada 11 April (2012) yang lalu, semasa pertabalan Yang Maha Mulia Duli Yang Dipertuan Agong. Tengok, bagaimanakah mereka menghina dan mencaci Raja.

Kerana apa? Mereka yakin kalau dapat tawan Putrajaya, itulah pertabalan terakhir Agong di bumi Malaysia ni. Lepas ini tak ada dah. Kita akan lantik Presiden. Kita akan turunkan sembilan Raja. Kita akan lantik satu Presiden.

Presiden pertama, memang kita akan bagi kat orang Melayu. Yang pertama sahaja. Lepas yang kedua, seterusnya akan diberi kepada orang Cina dan India. Macam Singapura lah....

Azan kita tidak akan benarkan.....

Bahasa Inggeris, kita akan jadikan bahasa kebangsaan. Bahasa Malaysia Cuma sebagai bahasa perantaraan sahaja. Bahasa Inggeris bahasa utama, bahasa kedua kita akan galakkan adalah bahasa Mandarin.

Bagi DAP, bahasa Malaysia is a not value language.

Inilah agensi pertama kita akan bubarkan selepas dua minggu kami tawan Putrajaya. MARA….Kita akan tubuhkan agensi lain bukan MARA. Nama MARA akan dihapuskan…..

Tuan-tuan tahu tak dalam satu mesyuarat, Lim Kit Siang dengan Lim Guan Eng kata apa, “Bangsa yang paling bodoh dan yang paling malas dalam dunia ini adalah bangsa Melayu…. Dia kata, nilai seorang Melayu ni, “Nilai seorang Melayu ni RM100 sahaja. No more than that value.” .......

Kami ingin menjadikan Malaysia sebagai sebuah Republik, macam Singapura....DAP paling benci tiga benda; Islam, Melayu dan Raja….Dia akan tukar Rejimen Askar Malaysia selepas ini. perkataan Melayu tu dia akan buang.

Begitulah juga dengan Panglima Angkatan Tentera dengan KPN. Dua-dua jawatan tertinggi khas untuk orang Cina saja. Dia tak akan bagi dekat orang Melayu. Eksklusif untuk orang Cina…..

Majlis Agama Islam akan dibubarkan dan akan digantikan dengan Majlis Antara Agama. Semua agama duduk dalam satu jabatan macam IFC. Kita akan gabung dan duduk dalam satu jabatan.

Begitu juga wang zakat, boleh digunakan oleh orang bukan Islam. ....

Mahkamah Syariah. Mahkamah yang berteraskan agama tidak akan dipraktikkan lagi di bumi Malaysia. Kita akan guna satu Mahkamah Sivil saja, yang lain semua kita akan tolak. Kita tidak akan iktiraf. Dasar Ekonomi Baru (DEB). Lepas Lim Guan Eng ambil sumpah, inilah kenyataan pertama dia, “Akan hapuskan Dasar Ekonomi Baru.”….

Tuan-tuan tahu tak, kalau DAP dapat perintah banyak warganegara Taiwan, Hong Kong, Singapura akan memohon jadi rakyat Malaysia selepas ini...... (baca sendiri artikel amat PENTING ini sepenuhnya)

(Tok Landak)

Nota: Kalau berita ni TAK benaq, kenapa Razali TAK diSAMAN oleh spesis TERORIS PENJAJAH Zionis DAPJUBOQ BABI-si KAFIR HARBI PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL-si puaka RASIS/PORNO/HOMO-si KULI2 ZIONIS/IS(IS)rael-MOSSAD ni?!! Dan kita boleh agak kenapa zah*dKITOL-geng AnwaqHOMO/KD*GAGAL tu enggan MENYIASAT bawah Akta TERORISMA!

Anonymous said...

Dan si PENYAMAQ PENAKUT PENJAJAH/PARASIT/PEROMPAK/PEMBUNUH/PEROGOL HOMO DAPJUBOQ BABI sedg. menCURI identiti RAZALI/TOK LANDAK/NEK TEMPOYAK/MAKCIK SAMBAL BELACAN utk. SABOTAJ/PALSUkan komen2 yg. ANTI-DAPJUBOQ BABI, serta mengGERTAK nak BUNUH/ROGOL Nek Tempoyak & Bapanya yg. bekas ASKAR, kerana depa punya TAKUT atas PENDEDAHAN Razali ni & mulut2 CILI PADI BERAPI Tok Landak/Nek Tempoyak/Makcik Sambal Belacan yg. amat ANTI-DAPJUBOQ BABI!

Tok Landak.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024