Saturday, July 12, 2014

Kita Bina RTC dan Kompleks Pasar Tani Serentak Di Kuala Tahan!




Blog WZWH banyak memaparkan politik pembangunan dan pembangunan ekonomi DUN Tahan terutamanya DUN ini yang paling besar dan luas dalam Malaysia dan mundur serta pendalaman.

Usaha transformasi mega dan lonjakan pembangunan paradigma berdasar model bisnes terbaru perlu dibuat. Tun Mahathir sangat suka transformasi begini. Apa lagi DS Najib PM teruja jika ada idea-idea untuk membangun negeri dan negara.

Konsep Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika SHAS menarik minat bukan saja pelabur-pelabur tapi juga banyak Kementerian yang ingin membantu.



Di pedalaman hasil-hasil pertanian adalah komoditi utama usaha penduduk luar bandar menjana ekonomi. Bagaimana hasil-hasil pertanian ini mahu dipasarkan dan dijual dalam keadaan yang selesa dan kondusif serta murah sewa kepada petani.

Apa perkhidmatan-perkhidmatan yang perlu bagi membantu para petani kampung pedalaman ini? Aspek keusahawanan, pemasaran selain teknikal bertani. Perkhidmatan one stop centre bagi kemudahan segala urusan pejabat-pejabat kerajaan perlu ada.

Juga perkhidmatan perbankan termasuk mesin ATM.

Kementerian-kementerian ini bersemangat mahu membantu kita.

Kita bina RTC dan Kompleks Pasar Tani serentak di Kuala Tahan.

Apa itu RTC ( Rural Transformatin Centre) ? sila klik sini.

Kita nak bina Kompleks Pasar Tani yang lebih besar dan canggih dari bandar Jerantut punya sila klik sini.


4 comments:

Anonymous said...

Boraknye lame dah,bile la nk start buatnye,tak sbar nk tengok k.tahan membangun.

Anonymous said...

Boraknye lame dah,bile la nk start buatnye,tak sbar nk tengok k.tahan membangun.

Anonymous said...

bapak kau aje boleh buat.cadang hari ini esok terus buat!itu yang dapat kau otak bengong tu! bodoh orang kuala tahan.cerdik orang asli sg kucing!

Anonymous said...

Ckp boleh la projek itu projek ini jalan ke kuala tahan laluan masuk pelancong mcm kepala bapak awak dgn muka dompok berlubang sana sini.Sedangkan Tahun Melawat Malaysia 2014 tp jalan mcm tahun 60an.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024