Tuesday, July 1, 2014

Mencari PRABOWO SUBIANTO UMNO Yang TEGAS dan NASIONALIS....



UMNO perlu ada pemimpin yang tegas dan nasionalis untuk jaga orde.

Prabowo Subianto nama calon presiden Indonesia yang melonjak naik...PRU memilih seorang presiden Indonesia diadakan pada 9 Julai 2014.

Sebelum itu WZWH hanya dengar nama Jokowi @ Joko Widodo calon popular presiden Indonesia. Banyak utube pro-Jokowi WZWH upload dalam blog WZWH.

Jokowi mantan Wali Kota Surakarta dan Govenor Jakarta manakala Prabowo Subianto adalah mantan Jenderal, ahli politik dan ahli perniagaan.

Kini Prabowo Subianto nampak lebih gah dan berkarisma persepsinya dari Jokowi. Walau Jokowi nampak lebih bijaksana, praktikal, dan simple...

Namun majoriti rakyat Indonesia mahu pemimpin yang nampak lebih tegas, nasionalis serta mampu mampertahankan hak rakyat Indonesia.

Apa lagi Prabowo Subianto berpakaian ala Sukarno, punya retorik-retorik politik ala Sukarno, berkuda dan penampilan tegas Prabowo.

Kita ikuti beberapa pandangan Prabowo Subianto...


Tentang Anti-Demokrasi

"Saya fikir kadang-kadang atau banyak kali komen saya yang telah diambil di luar konteks, atau tidak dalam versi lengkap. Saya diminta dalam sesi itu; yang sesi mengenai budaya. Saya diminta oleh delegasi, seorang tokoh kanan budaya dalam masyarakat Indonesia. Dia bertanya kepada saya apa pendapat saya, kerana dalam ideologi negara - Pancasila - kata-kata fasal itu untuk menggambarkan versi kita demokrasi, kita panggil ia kerakyatan [bermakna kerajaan oleh rakyat, untuk rakyat] - dalam kerakyatan versi dipandu oleh apa yang kita panggil hikmah melalui permusyaratan perwakilan [tangan pendek tafsiran untuk rujukan dalam Prinsip Keempat Pancasiila], perbincangan perundingan oleh perwakilan. 

"Jadi arah soalan itu, bahawa banyak dalam pemimpin sosial dan budaya Indonesia merasakan bahawa pada dasarnya versi kami demokrasi perlu memberi lebih penekanan kepada kata muafakat perunding menerusi perwakilan, jadi pada dasarnya dasarnya ialah demokrasi dalam perlembagaan asal kita sebenarnya adalah lebih sejajar dengan Westminster demokrasi Parlimen. Ini adalah arahan umum pemikiran mereka. 

"Ia bukan demokrasi berbanding kerajaan autoritarian. Saya jenis rasa di mana anda mahu membawa soalan ini. Oleh kerana saya yang diwujudkan sebagai seseorang yang anti-demokrasi. Yang saya mahu kerajaan autoritarian. Saya mahu kembali ke New Order! (ketawa dan tepukan daripada penonton). Sila terjamin. Saya seorang demokrat (tepukan). Saya percaya dalam demokrasi. Saya seorang askar. Saya adalah seorang tentera yang terlatih. Dan saya bersumpah sumpah untuk perlembagaan Indonesia untuk melindungi perlembagaan Republik. Jadi saya sentiasa menegakkan kuasa perlembagaan. Itulah sebabnya saya dalam politik. Saya telah pun politik untuk apa - hampir sepuluh tahun? Ini adalah pilihan raya umum ketiga. Jadi saya melakukannya dengan cara yang keras. Saya tidak pergi memasang kereta kebal dan mengambil alih Parlimen, tiada haha (ketawa daripada penonton; lebih tepukan). 

"Adakah anda tahu mengapa? Kerana saya tahu rakyat Indonesia, dan saya tahu tentera Indonesia, mereka adalah tentera rakyat. Mereka datang dari kampung-kampung. Mereka adalah anak-anak petani. Mereka adalah anak-anak golongan miskin. Jadi ... ah ... tidak, ia hanya versi demokrasi. 

"Apabila saya melihat India, 1.2 bilion orang, jenis keputusan yang dibuat. Ia seolah-olah sedikit lebih murah. 

"Versi kami demokrasi adalah sangat mahal. Percayalah saya tahu ia [ketawa dari penonton]. Jadi perlu belajar dari Eropah, dari Belanda, dari UK, kita mahu belajar dari India, kita mahu belajar dari negara-negara lain, bagaimana untuk menjalankan demokrasi yang konsisten dengan cara ekonomi kita, nombor satu. 

"Nombor dua, terdapat bahaya rasuah. Proses demokrasi kami adalah dalam bahaya yang dirampas. Saya telah berkata bahawa banyak kali. Sebagai contoh, bupati kami, yang merupakan pegawai daerah kami atau pemangku raja. Gaji bupati yang adalah sekitar 6 juta rupiah - $ 600 USD. Sesuatu. Kini dengan susut rupiah sekarang apa 500 USD? Jika anda bertanya kepada semua bupatis yang memenangi pilihan raya berapa banyak yang dibelanjakan untuk kempen pilihan raya, mereka akan membelanjakan kira-kira di Jawa sekitar sekurang-kurangnya 1.5 juta USD. Saya tahu kerana salah satu calon-calon saya dilaporkan kepada saya bahawa beliau menghabiskan 1.3 juta USD dan ia kalah dalam pilihanraya. Beliau kalah dalam pilihanraya! Saya fikir dia hilang kepada Golkar (ketawa daripada penonton sebagai Prabowo melihat Aburizal Bakrie di penonton). 

"Saya bercakap secara praktikal. Jadi ia bukan konsep demokrasi. Kami yakin kami menjalankan demokrasi. Saya akan ke sana sebelum orang, sebelum semua orang. Jadi tidak ada keraguan di pihak kami. Saya hanya mengulas bahawa konsep asal pengasas kita sebenarnya lebih ke arah Westminster demokrasi berparlimen. Beliau yang menang pilihan raya perundangan, akan, anda boleh mendapatkan pemerintahan majoriti di Parlimen, anda secara automatiknya adalah ketua eksekutif. Pada pendapat kami ia boleh menjadi lebih murah dan mengundi kurang membeli dan lain-lain dan lain-lain lain-lain Jadi yang dalam ulasannya saya, tidak bahawa saya bercadang untuk mengurangkan pilihan raya langsung, tidak. Jika saya menjadi wakil saya di pilih oleh pilihan raya arahan, yang saya bersetuju, bahawa saya menerima. 

"Tetapi saya memberitahu rakan-rakan kami di dalam Silverfish, para pemimpin Indonesia perlu berkumpul bersama-sama dan mencari konsensus baru, bagaimana untuk merangka satu sistem yang masih demokratik, yang masih mewakili kehendak rakyat, tetapi itu adalah berpatutan. Bahawa kita tidak mewujudkan keadaan untuk rasuah berleluasa. Bagaimana boleh seorang bupati dengan gaji sebanyak 500 USD - dia perlu membayar belakangnya kos kempen pilihan raya sebanyak 1.5 juta USD? 

"Apa yang berlaku biasanya, dia akan terhutang budi kepada pembiaya. Dan mereka yang pembiaya ini? Mereka boleh menjadi .... ahh .... mereka boleh menjadi tuan-tuan dadah. Ya? Mereka boleh menjadi tuan-tuan dadah. Mereka boleh menjadi samseng. Mafia. Yang mempunyai wang untuk menyokong calon-calon di seluruh Indonesia pada skala satu bilion? Atau, dia mempunyai strategi. Minit dia menjadi bupati, dia akan merompak bajet di rantau ini, yang adalah apa yang biasanya berlaku. 

"Angka-angka juga sedikit mengecewakan. Saya tidak tahu jika saya harus menyatakannya kerana saya fikir kita di televisyen. Tetapi saya fikir bilangan bupatis yang menghadapi masalah undang-undang adalah sesuatu yang di perintah kira-kira 30 peratus. Tiga puluh peratus daripada semua bupatis menghadapi dakwaan kerana rasuah. 

"Jadi itulah jawapan saya kepada tuan, saya berharap ia memuaskan hati anda. 

"Tetapi tiada saya tidak bercadang akan kembali kepada sebarang bentuk sistem tidak demokratik. Ia adalah cara yang lepas kami. Rakyat kita sudah selesa dengan demokrasi. Mereka suka untuk meneliti semua pemimpin mereka. Dan mereka suka untuk memanggang kami. Mereka suka ... 'ujian layak dan sesuai'. Semua mereka akan menyemak, segala-galanya, percayalah. Esok saya perlu mengisytiharkan semua aset saya, mereka akan memeriksa berapa banyak kambing saya, walaupun. "


Tentang Anti - Orang Cina

Walau bagaimanapun Prabowo sendiri telah menafikan bahawa beliau adalah pandangan anti-Cina. Walaupun mengatakan bahawa ekonomi dikuasai oleh minoriti Cina-Indonesia tidak sihat, beliau menegaskan bahawa: "peniaga Cina berfikir bahawa saya mahu menggantikan mereka. Sebaliknya, model saya ialah Dasar Ekonomi Baru (DEB) di Malaysia. "

DEB adalah satu model ekonomi Malaysia yang digunakan untuk mewujudkan ekuiti di antara Bumiputra (baca: Melayu) dan etnik (terutamanya Cina Malaysia) dan asing modal lain di Malaysia. Sistem ini telah dilaksanakan di Malaysia pada tahun 1969 selepas tercetusnya rusuhan kaum maut. 

Menurut sesetengah orang, rusuhan tercetus kerana kemiskinan yang tinggi di kalangan orang Melayu di Malaysia pada masa itu. Kerajaan Malaysia pada masa yang dengan itu dimulakan DEB untuk mengagihkan semula kekayaan daripada minoriti Cina Malaysia kepada majoriti Bumiputera. 

Adakah mungkin bahawa Prabowo merasakan bahawa untuk memohon model ekonomi yang sama di Indonesia begitu juga memerlukan bangsa-rusuhan untuk berkhidmat sebagai alasan untuk "Indonesian DEB"? Sudah tentu, rusuhan Mei 1998 gagal mencapai matlamat ini. 

Prabowo menafikan bahawa beliau akan sasaran Cina-Indonesia semata-mata untuk melaksanakan DEB: "Mari kita mengatakan bahawa anda tidak percaya bahawa saya mempunyai rasa kemanusiaan ... Jika kita menghapuskan orang-orang Cina, ekonomi kita akan binasa. Perkara yang sama untuk membunuh diri ... "

WZWH merasakan UMNO perlu mencari ramai pemimpin macam Prabowo Subianto yang lebih tegas dan nasionalis.

Tidak perlu UMNO melayan pemimpin-pemimpin UMNO yang berlagak liberal tapi kosong dan hampas tindakan politik mereka...

Mari kita semua ahli UMNO TERAJANG dan SEPAK pemimpin-pemimpin UMNO yang liberal tahi ayam ini!!!

3 comments:

LKTP1436 said...

Susah wzwh, di negara kita yg byknya kaki ampu dan dari pengalaman yg lepas, kaki ampu boleh dng mudah memanjat keatas dari yg beridealisma dan patriotik.Yg beridealisma dan patriotik akn di cantas awal2 lagi.

Indonesia berupaya melahirkan calon yg hebat krn mereka telah melalui proses reformasi dng menyingkirkan parti Golkar yg memerintah selama lebih dari 30 thn.

Golkar yg ada kini adalah Golkar yg sedar diri dan berpijak di bumi nyata.

Malaysia juga kalau mahu berubah perlu melalui proses ini, Umno perlu berehat dan melalui proses muhasabah diri, jika Umno terus berkuasa, kita tdk akn jumpa pemimpin yg hebat krn pemimpin yg sebegitu akn di pijak dan di tekan kepalanya supaya jgn bangun.

Anonymous said...

LKTP1436, satu pandangan yg baik. Sejarah dunia lebih2 lagi sejarah islam sendiri telah membuktikan betapa kuasa pemerintahan yg dipegang terlalu lama oleh kerajaan yg sama akan melahirkan sifat ' complacent ' kerana semua perkara mudah berlaka. Tidak perlu usaha bertungkus lumus untuk mendapatkan sesuatu. Oleh kerana hasilnya mudah diperolehi nilai usaha tidak ada dan lahirlah generasi yg mediocre, tidak kreatif dan malas. Suasana saperti ini akan menyenangkan pemerintah tetapi rakyat akan jadi layu. Apabila rakyat tidak dapat lagi menahan kesempitan hidup, satu tindakan radikal akan terjadi tanpa dirancang. Perancis, Britain, Russia, Spain dan China sudah melalui sejarah yg sama. Diagnosis tercetusnya fenomena ini mendapati ' common ground ' iaitu struktur pemerintahan yg lackadaisical dlm semua peringkat kerajaan.

Anonymous said...

silap mata apakah yang dimainkan oleh najib apabila dia melupuskan ISA.
perangkap apakah yang digunakan oleh najib apabila dia menghapuskan ordinan darurat.
tiada silap mata yang dimainkan. tiada perangkap yang dipasangkan. melainkan masyarakat malaysia yang terperangkap kerana penjenayah bersindiket dan ganas tiba2 dibebaskan dan mereka yang dalam proses tindakan di bawah akta tersebut dilepaskan. itulah silap matanya. itulah perangkapnya. memerangkap masyarakat kepada perbuatan dan kebebasan penjenayah melakukan jenayah.
apakah najib serik dalam melakukan kerosakan itu.
jawapnya tidak. cita2 nya untuk menjahanamkan negara belum tercapai. ada akta yang begitu kuat mengjaga hak melayu dalam perlembagaan belum dipadamkan, akta hasutan. makanya dengan idea menghapuskan akta hasutan mkpn ditubuhkan. mereka yang berfikiran liberal dipilih. mereka yang anti melayu dilantiknya. majlis peguam yang menentang kerajaan diamanahkan merangkanya. samada muktamat atau tidak itu bukan persoalannya. persoalannya kenapa najib beria-ia menghapuskan akta hasutan. sedangkan akta ini adalah pasak dan sendi kepada perlembagaan yang mengjaga hak melayu.

kita lihat akta perhimpunan awam yang digubal oleh najib. hakim telah merumuskan bahawa pensalah dibawah akta ini tidak melakukan sebarang kesalahan dengan ayat yang ringkas - ketidakakuran bukanlah perlanggaran undang2. itulah akta yang najib banggakan. akta yang mana pensalah tidak akan dihukum kerana kesalahannya. itulah akta yang akan dibuat bagi mengantikan apa. makanya kita janganlah hairan apabila biro bantuan guaman diperkasakan dalam membantu penjenayah. maka kita janganlah pelik apabila bar council diamanahkan merangka undang2 baru dan bukannya mereka yang berkhidmat di jabatan peguam negara.

kenapa aktiviti judi bersindeket, kegiatan pelacuran kini bebas dan betani melakukan kegiatan tak bermoral itu. jawapannya ini juga adalah hasil usaha keras dan bersungguh2 najib menghapuskan akta pengcegahan yang membolehkan pensalah kes tersebut dibuang daerah atau dikenakan tahanan di penjara tanpa bicara. sampai sekarang penjenayah itu berani melakukan kesalahan kerana tiada lagi undang2 digubal untuk mengambil tindakan ke atas mereka. sekalung tahniah dan syabas untuk najib di atas jasa baiknya itu.

save this country from najib and his agenda.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024