Prasangka Najib Dan Mahathir Yang Cerdik Sangat







Cikgu Najib : Murid-murid, sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf G ?


Mahathir: Gajah!


Cikgu Najib : Bagus !!!Sekarang sebutkan nama binatang bermula dengan huruf D ?


Mahathir: Dua gajah!


Cikgu Najib : Mahathir,, jangan main-main!!... Berdiri!!... Murid-murid lain ada jawapan ?


Semua murid senyap tak tahu jawapan...


Cikgu Najib : Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf M ?


Murid-murid lain sentap.. tiba-tiba.....


Mahathir : Mungkin gajah...


Cikgu Najib : Mahathir..... main-main lagi..pegi berdiri diluar kelas !!


Murid-murid diam tak tahu jawapan...


Cikgu Najib : Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf J ?


Semua murid diam tak tahu jawapan.. tiba-tiba..... kedengaran suara dari luar kelas...


Mahathir: Jangan jangan gajah...


Cikgu Najib bertambah marah lalu menyuruh Ketua Kelas Ahmad Maslan menutup pintu kelas..


Cikgu Najib : sebutkan nama binatang yang bermula huruf A ?


Murid-murid semua diam...tiba-tiba Mahathir menyampuk dari luar tingkap..


Mahathir : Anak gajah..


Sekali lagi Cikgu Najib menyuruh Ahmad Maslan menutup tingkap..selang beberapa minit suara Mahathir tidak lagi kedengaran...Cikgu Najib menyuruh Ahmad Maslan keluar mencari Mahathir..tapi tiada..


Cikgu Najib : Takpa murid-murid..biarkan Mahathir...


Cikgu bertanya lagi soalan pada murid-muridnya...


Cikgu Najib : Sebutkan nama binatang yang bermula dengan huruf T ?


Murid-murid semua diam............tiba-tiba.....suara Mahathir dengan pembesar suara....


Mahathir : Taik gajahhhhh.... 


Cikgu Najib : Mahathirrrrrr....masuk kelas sekarang!!!


Mahathir : Tadi suruh keluar. sekarang suruh masuk pulak.


Cikgu Najib: Oleh kerana kamu pandai sangat, cikgu nak tanya kamu 1 soalan. Kamu ada kain pelikat kan?


Mahathir : Ada cikgu. Kain pelikat Gajah Duduk cikgu.


Cikgu Najib : Mahathirrr....tak habis lagi ke dengan gajah kamu ni. Ok lah. Kalau kamu pandai sangat, kenapa kain pelikat tu nama dia "Gajah Duduk?"


Mahathir: Sebab kalau saya salah duduk masa pakai kain tu, nanti belalai gajah terkeluar.


Cikgu Najib : Mahathir.......Mahathirrrrr.......!!!!!!

Comments

Anonymous said…
Najib : hari ni hari terakhir sy mengajar
mahathir: gaji org kerajaan kecik je, boleh ke cikgu berenti, nanti tak cukup makan
Najib: mahathir, kita kan ada tabung pekerja.
Mahathir : itu pun kecik juga
Najib: kita kan ada org menderma
Mahathir: org menderma dgn duit banyak, bukan ke rasuah namanya
Najib:mahathir, itu org lama cara fikir. org sekarang, derma itu derma. kau ni bodoh la mahathir
Mahathir: oooo.. patut la cikgu nak berenti
Najib; saya acah jer mahathir, sape nak berenti. isteri aku nanti nak makan apa
Mahthir: ehh. dut derma yg bukan rasuah kan ada.
Najib: itu bukan duit saya, itu duit murid murid la
Mahathir: oohhhh (tetiba loceng abis sekolah bunyi)
Najib: ok kita balik dulu. selamat ptg
Mahathir: baik cikgu.. cantik kereta ferari cikgu tu ya.. cikgu balik naik kereta tu ke?
Najib: jgn fitnah. kau nyanyuk ke mahathir. cikgu ni org kerajaan.. mana mampu beli kereta mewah
Mahathir: ehh.. abis tu kenapa isteri cikgu bawak kete tu, murid lain pun nampak kan?
Murid murid : aahh.. ye la. isteri cikgu bawak ka
Najib: mahathir... jgn fitnah cikgu.. murid murid semua tu bodoh belaka. itu kete isteri saya, bukan saya punya. faham??

Popular posts from this blog

Cerita "Orang Liar" Pahang

Ahli Parlimen Raub Hina Orang Pekan Berpolitik Macam Orang Asli. Kenapa Tidak Kata Orang Raub Pun Sama?!!!

Badak Pahang Terakhir