Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, October 6, 2015

Endgame: Mahathir Dari Politikus Genius Hingga Kegilaan Politik Melampau





Kegilaan politik melampau Mahathir ialah menjatuhkan Najib Razak Perdana Menteri. Gagal endgame Mahathir ini bererti hidup Mahathir selama 90 tahun di dunia adalah sia-sia belaka...

Endgame Tun Mahathir adalah posting politik dari WZWH yang pertama kali mula jumpa Mahathir di Kuantan ketika WZWH berumur 13 tahun pada 1981 tahun pertama Mahathir menjadi Perdana Menteri dan seterusnya kebangkitan 22 tahun politik Mahathir yang cemerlang hinggalah kejatuhan beliau kerana kegilaan politik yang melampau.

22 tahun dari umur 13 tahun hingga 35 tahun, WZWH menjadi pengidola dan pengkagum politik Mahathir dalam membangun negara berdepan dengan berbagai cabaran dan krisis. Pada satu ketika WZWH beranggapan Mahathir adalah wali Allah kerana sentuhan politik geniusnya selalu menjadi.

Tidak pernah WZWH mempersoalkan tindakan tindak tanduk politik Mahathir bahkan semuanya WZWH anggap betul belaka demi untuk negara.

Dari arkib sejarah Mahathir menggulingkan Tunku Abdul Rahman.

Dari sejarah kenaikan politik UMNO Mahathir mengenepikan KuLi dan  Ghafar Baba.

Dari cepat Tun Hussein Onn melepaskan jawatan Perdana Menteri ekoran Sulaiman Palestin.

Dari politik Mahathir yang tidak menyenangi King Ghaz. 

Dari politik Mahathir yang meganak-emaskan Anwar Ibrahim.

Dari politik Mahathir yang mengenepikan Musa Hitam. 

Dari politik Mahathir membiarkan UMNO diharamkan pada 1987.

Dari krisis Perlembagaan melibatkan imuniti Raja-Raja Melayu sejak 1983, 1993.

Dari politik Mahathir menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Dari politik Mahathir menjatuhkan Abdullah Badawi.

Hingga sekarang endgame Mahathir dari politikus genius hingga kegilaan politik melampau mahu menjatuhkan Najib Razak Perdana Menteri Malaysia.

WZWH tidak bersetuju dan mula mempersoalkan!

Dalam sejarah dunia setiap tokoh yang genius ada juga perkara yang idiot (pandir) yang dilakukan.

Sertai perhimpunan haram di jalanan dengan pembangkang sudah, serang anak isteri Najib Razak pun sudah.

Guna Khairuddin sudah, guna Ummi Hafilda sudah, guna SB sudah, guna Gabenor Bank Negara pun sudah.

Guna Muhyiddin Yassin sudah, guna Shafie Afdal sudah, guna Ghani Patail sudah, guna Ling Liong Sik sudah, guna khidmat blogger bangang pun sudah.

Tapi sampai ke sudah Najib Razak kekal PM, pening kepala Mahathir nak kenakan Najib Razak.

Pak Lah dulu boleh sebab beliau orang baik-baik, tidak mahu bergaduh sebab itu beliau tunduk dan akur.

Najib Razak keturunan bangsawan, golongan bangsawan tidak mudah tunduk - apatah lagi diminta tunduk kepada mamak Kerala.

Isu 1MDB tak lepas, isu derma ke akaun peribadi tak lepas, selit isu kematian Kevin Morais tak lepas.

Seru semua ahli UMNO buat report polis sudah, seru pengundi parlimen Pekan tolak Najib Razak PRU 14 sudah.

Isu disiasat FBI tak lepas, isu salam dengan Perdana Menteri Israel pula hanya melepaskan kebodohan sendiri.

Sekarang fitnah isu TPPA pula, tak apa asalkan matlamat untuk desak Najib Razak melepaskan jawatan tercapai.

Konsisten bermain dengan fitnah, hebat puak proMahathir ini dengan kegilaan politik melampau!

6 comments:

Sabihah Ghazali said...

Seperti Nabi kita hanya berhenti mentarbiyyah Ummatnya sehingga Baginda Wafat demikian juga seseorang Pemimpin yang celik dan bijak seperti TunM.
Najib silap langkah terlalu kerap hingga kini Malaysia diambang kebangkrapan dan kemelesetan ekonomi yang menjurus kepada mengagalkan pencapaian 2020 (hanya 5 tahun lagi).
Tun M sedar beliau telah membuat kesilapan besar meminta PakLah setuju melantik Najib sebagai pengganti PakLah. Maka sebagai pengasas UMNO Baru dialah yang lebih berhak memperbetulkan kesilapanya - berusaha selagi mampu dan bernafas - menjatuhkan dan menurunkan Najib (jasteru campurtangan Rosmah).
Najib PM korup dan bukan saja tidak amanah malah mencuri wang dan harta Rakyat.
Laki bini Melayu bangsat sangat gila harta hingga lupa diri - bapanya sangat jujur dab setia kepada kemakmuran Rakyat BUKAN diri sendiri.
Semasa Najib dikahwinkan kepada Puteri Zainah adekah Tun Raha berbelanja puluh juta rgt seperti Rosmah berbelanja perkahwinan Nooryana?
Gaji PM hanya RM 60,000 sebulan! Apekah Rosmah kerabat diRaja Brunai?

Sabihah Ghazali said...

Seperti Nabi kita hanya berhenti mentarbiyyah Ummatnya sehingga Baginda Wafat demikian juga seseorang Pemimpin yang celik dan bijak seperti TunM.
Najib silap langkah terlalu kerap hingga kini Malaysia diambang kebangkrapan dan kemelesetan ekonomi yang menjurus kepada mengagalkan pencapaian 2020 (hanya 5 tahun lagi).
Tun M sedar beliau telah membuat kesilapan besar meminta PakLah setuju melantik Najib sebagai pengganti PakLah. Maka sebagai pengasas UMNO Baru dialah yang lebih berhak memperbetulkan kesilapanya - berusaha selagi mampu dan bernafas - menjatuhkan dan menurunkan Najib (jasteru campurtangan Rosmah).
Najib PM korup dan bukan saja tidak amanah malah mencuri wang dan harta Rakyat.
Laki bini Melayu bangsat sangat gila harta hingga lupa diri - bapanya sangat jujur dab setia kepada kemakmuran Rakyat BUKAN diri sendiri.
Semasa Najib dikahwinkan kepada Puteri Zainah adekah Tun Raha berbelanja puluh juta rgt seperti Rosmah berbelanja perkahwinan Nooryana?
Gaji PM hanya RM 60,000 sebulan! Apekah Rosmah kerabat diRaja Brunai?

Anonymous said...

Tarbiyah kepala bapak dia!!!!!
Susah sgt ker berjumpa di tempat tertutup dpd mgaibkan org lain!!!!
Senang cerita...mamak kerala tu gagal jadikan najib boneka....
Apabila pak lah reject projek jambatan bengkok...sejak itu mamak kerala menyalak memburukkan paklah dan ahli keluarganya.Dpd bergaduh dgn manusia gila dunia...biar lepas jwtn dpd mamak tu menambah dosa.
Sama kes dgn najib...mamak berharap projek tersebut disambung semula tetapi ada alasan kabinet najib tolak.Maka meroyan dan gila babi mamak megaibkan najib serta keluarga dgn skrip 1mdb dan rm2.6b.
Pukimak mamak tu tak sedar selama 22 tahun dia membazirkan lbh rm100b bersamaan lebih rm200b nilai skrg wang rakyat dgn mengkayakan anak2 dan kroni2nya dgn menyelamat syarikat mrk yg diurus dgn sgt lemah.Boleh semaklah syarikat2 tersebut yg ditadbir dgn lemah ttp krn mrk kroni mamak kerala...dia buat senyap.
Bangsat mamak tak sedar diri...hanya krn kuasa dunia sggp buat apa sahaja demi nak jatuhkan org lain.Sifat dan sikapnya 2x5 dgn mantan anak emasnya yg msh dlm penjara.Menyindir dan mengutuk umpama pintu syurga sudah terbuka luas buat mrk.

Anonymous said...

WZWH, betul ke pasal isu MB punya screenshot WA yg mcm xsokong PM tu? Dpt MB baru ke kita nanti? Wan Amizan ke yg naik? Tp ramai yg suka Sharkar lg kot..

Anonymous said...

Fitnah dajjal akhir zaman. Moga Allah di pihak yg benar, Amin.

Anonymous said...

pada anon 8:08

relaxxx jgn meroyan!! org yg benar xkan meroyannn....hny org yg bebal jer buat gitu!

macamna ko auta pasal Tun M sekali pun xkan berjaya memburukan beliau...itulah kerberkatan org yg dilindungi Allah....macam cerita Rasullullah ler!

Dan macamana hebat ko cuba nak lindungi najib sekalipun xkan berjaya mengelokan beliau...itulah balasan kepada org yg Mungkar! malah seluruh dunia sedang melihat apa yg belaiu sedang lakukan untuk 'Cover up' his poor attitude.

aku pun dulu cuba backup beliau...tapi gagal! huh