Nuffnang Ads

Pages

Saturday, June 7, 2014

Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika Sultan Ahmad Shah Melonjak Lembah Tembeling Maju 200 tahun ke Depan


















Ramai orang Jerantut bercakap dikedai kopi hal ini-Projek Bandaraya Rimba Hutan. Terutama orang Tembeling ghairah mahu tahu apa konsep bandaraya rimba.

Walau masih ramai tidak faham konsep baru pembangunan ini tapi mereka mahu tahu bagaimana hutan boleh jadi bandaraya tanpa menjejaskan flora dan fauna.

Projek ini adalah satu tamadun yang boleh melonjak Lembah Tembeling maju 200 tahun ke depan. Pembangunan yang cover sebahagian besar Lembah Tembeling dijangka memberi 30,000 peluang pekerjaan kepada anak-anak tempatan.

Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika Sultan Ahmad Shah sangat bertuah kerana mendapat blessing restu dan disokong oleh PM, MB, Tuanku Sultan, Pegawai Tinggi Kerajaan , ECER dan sokongan kuat dari pelabur.

Ini berlaku kerana Projek ini melibat semua pihak dari Kerajaan, Pelabur dan Pemerintah serta Rakyat tempatan. Adalah menjadi menjadi tanggungjawab WZWH untuk menerang konsep dengan lebih mudah kepada media massa.

Projek ini terbahagi kepada 5 komponen:

  1. Memajukan semula bandar Kuala Tembeling menjadi pintu masuk pengangkutan air dari Kuala Tembeling ke Kuala Tahan atau ke Safari Park di Tembeling Tengah.
  2. Pembangunan Safari Park seluas 12,000 ekar
  3. Bandar baru Sultan Ahmad Shah di Kuala Tahan seluas 2000 ekar
  4. Hub Gaharu di Ulu Tembeling -Ladang Gaharu 20,000 ekar
  5. Membina dan menaiktaraf jalanraya utama menghubung Kuala Tahan dari Temerloh-Jerantut-Kuala Tahan dan Jalan Benta-Jerantut-Bandar Tun Abdul Razak Jengka

WZWH akan menulis dengan terperinci berkenaan 5 komponen projek pembangunan ini di lain posting.

16 comments:

Anonymous said...

karut marut

buat benda sama jea,,, tapi nak keputusan lain!!! tgk peta tu aku rasa sedih... tergadailah kalau jadik,..

belum ape2 lagi.. dah nak buat padang golf pastu nak harap kekal ekosistem.. podah!!! lagi mau ade polo, nie utk geng kerabat lea...

taman eco cam siput,jea..
hotel, resort punyale banyak pastu ade hati utk institut pendidkan... hehehe..

inilah die cara korang berfikir.. sia-sia jea..

karang org kata asyik negatf yea.. cuba tgk camne org lain yg BERJAYA buat ekosistem yg sama.. share baik dgn buruk die, risiko dgn ganjaran die....,baru betul

ini tak?tak tau @ tak reti @ buat tak tau - asyik nak promo bodoh camtu jea.. nak mintak org telan bulat jea...

Anonymous said...

Taman Eco nya kecik jer.. Ya Allah, semoga projek ni batal.. tgk plan, lain macam jer.. jagalah alam sekitar dan kekalkan kehijauan

Anonymous said...

Ntah apa yang nak di promokan budak ni,Belajar tinggi2 konon tapi guna otak siput,pirrrah,naik meluat aku dengar cakap dia yang memalut tu,tak tau buat tak tau laaa.jangan main hantam kromo.kena kata bodoh awak juga yang malu.Hai la Melayu angan2 mat jenin nya tak abis2.

Anonymous said...

Budaya org melayu,mcm ni la,tak taw ape2 pastu mrnyalak xtentu pasal,org len dh brkerja keras taw komplen je,wzwh truskan ushe anda untuk kemajuan dun tahan,jgn hampekan harapan pnduduk dun tahan yg tak sbar nk mngecapi kemajuan yg di war2 kan..

Anonymous said...

Budaya org melayu,mcm ni la,tak taw ape2 pastu mrnyalak xtentu pasal,org len dh brkerja keras taw komplen je,wzwh truskan ushe anda untuk kemajuan dun tahan,jgn hampekan harapan pnduduk dun tahan yg tak sbar nk mngecapi kemajuan yg di war2 kan..

Anonymous said...

Budaya org melayu,mcm ni la,tak taw ape2 pastu mrnyalak xtentu pasal,org len dh brkerja keras taw komplen je,wzwh truskan ushe anda untuk kemajuan dun tahan,jgn hampekan harapan pnduduk dun tahan yg tak sbar nk mngecapi kemajuan yg di war2 kan..

Anonymous said...

Budaya org melayu,mcm ni la,tak taw ape2 pastu mrnyalak xtentu pasal,org len dh brkerja keras taw komplen je,wzwh truskan ushe anda untuk kemajuan dun tahan,jgn hampekan harapan pnduduk dun tahan yg tak sbar nk mngecapi kemajuan yg di war2 kan..

Anonymous said...

Orang mana yang menyalak tu?? Cakap bahasa biar sempurna...jangan igt WZWH tu berckp benda benar je..kalau orang kenal dia orang tau si WZWH ni mcm mana orangnya..bukan tak sokong..tapi kalau nak sokong pun kena la tgk benda..bukan sokong membabi buta..yang awak cakap orang menyalak tu?? Awak dah tak kena kat mana?? Orang comment artikel WZWH yang awak tiba-tiba nak sentap tu dah kenapa?? Penduduk dun tahan dah biasa hidups tak ada kemajuan akibat daripada kepentingan ahli politik..ditambah lagi dengan adun sekarang..INDAH KABAR DARI RUPA..MASALAH SENDIRI TAK SELESAI ADA HATI NAK SELESAI MASALAH RAKYAT..

Usin Malau said...

wan zuri dah minum air kencing dompok tu yang bahlol sampai ke tua.membina dan menaik taraf jalan ke benta dan ke maran dulu dah berapi2 kata peruntukan berjuta2 masuk sampai sekarang tiada apa2 tindakan dan yg penting ambil tindakan syarikat kencing yg tinggal projek jalan ke benta dan maran dulu.aku rasa tokey tu kenyang dan senang lenang sebab tiada tindakan atas sebab2 kroni UMNO...

Anonymous said...

Ada baiknya check je company mana yang bertanggungjawab untuk projek tu..yang risaunya peruntukan dah dikeluarkan..tapi tak pegi ke jalan..pegi ke tempat lain..tak pun..ambik projek ni..tutup lubang sana..ambik projek sana..tutup lubang sini..cuba tgk siapa dapat projek untuk buat jalan tu...entah2 diaorg ni jugak

Anonymous said...

keluarga wan la yg dapat projek tu contonya Anak Menantu wan uyub, wan safri, wan heru,wan zuri dan wan dompok sendiri.

Anonymous said...

baler.... makin kaye la semua wan-wan yang ada.... urang bawoh demeq duk nganga je tunggu nye suap di wan mizan nanti gamoknye....

Anonymous said...

bodoh punya statement bahlol2 di atas! wan zuri ada lesen?wan heru ada lesen?

nama aje pas kononnya islam tapi perangai iblis syaitan!betullah dulu2 moyang puak bahalol ni makan biawak sebelum engku khatib mengislamkan mereka semua!

biawak dah berhenti makan tapi perangai tak berubah macam orang utan lagi!

Anonymous said...

usin malaun mak dia berzina dengan ayah dia.emak dia pelacur.tu yang dapat usin malaun tu. sebab tu sampai sekarang nak mengucapkan bismillah pun tak lepas-lepas!

pernah desak hj nazlan mintak 2ooorm kata mak dia nak kena bedah.padahal dia nak gi golok!maklumlah anak pelacur!nasib baik hj nazlan tahu dan tak bagi duit kat dia!tu yang dia marah sangat kat hj nazlan!

Amri Dobit said...

Kenapa suka komen yg mengarut dan lucah... walaupon tidak bersetuju, kemukakan hujah yg bernas ... sebab2 permasalahan akan timbul dari projek ni....

Anonymous said...

yang betulnya, kekal kan lembah tembeling dalam keadaan nya yang asal, hutan hujan khatulistiwa yang asli, penduduknya yang asli, binatang binatang yang asli dan alamnya yang asli. kalau ada puak wan yang hendak sangat berkereta dan berumah besar, suruh saja mereka pindah ke kuala lumpur. tak pernah dengar orang ulu tembeling tak cukup makan.