Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, June 3, 2014

Sebenarnya ADUN Tahan Buat Kerja Ahli Parlimen Di DUN Tahan...

Isu yang menarik dan panas di DUN Tahan terutama penduduk di sekitar Kuala Tahan adalah isu jalan Felda Sg Retang ke Kuala Tahan yang perlu dibaik pulih.

Memang isu ini perlu diselesaikan dengan segera kerana bukan sahaja memudahkan penguna jalanraya dikalangan orang tempatan malah itu adalah persepsi imej kepada pelancong asing kerana Kuala Tahan adalah gateaway to Taman Negara sila klik sini.

WZWH telah kerap menyatakan dalam media baru bahawa kerosakan jalan itu akan dibaiki dan memang peruntukan telah dimohon oleh ADUN Tahan kepada PM membaikpulih jalan itu sebanyak RM25.8 juta.

Aduan Rakyat TV3 telah highlight dan membangkitkan isu ini. Memang peruntukan dari Putrajaya perlulah ahli parlimen Jerantut mencarinya.

Orang Kuala Tahan mahu tahu juga apa tindakan ADUN Tahan selama ini. Sebenarnya ADUN Tahan buat kerja macam ahli parlimen selama ini terbukti dengan kelulusan banyak peruntukan menjayakan umpamanya Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 1 dan Fasa 2, projek-projek pembesaran kampung dll yang semuanya dari peruntukan khas dari Putrajaya.

Reaksi segera dari Kementerian ialah peruntukan segera RM2 juta bagi menutup dan menurap jalan-jalan yang berlubang dan kalau dilihat dari list JKR projek membaikpulih jalan Tembeling Tengah ke Kuala Tahan ini RM22 juta.

Apa yang sebenarnya ADUN Tahan telah buat dan apa tindakan? WZWH akan mengupas isu ini supaya orang DUN Tahan tahu duduk perkara yang sebenar.










































































Ini surat ADUN Tahan kepada PM yang bertarikh 24 Februari 2014 memohon peruntukan membaikpulih Jalan Tembeling Tengah ke Kuala Tahan.





































Manakala ini surat dari Pejabat PM kepada Menteri Kerja Raya supaya dipanjangkan surat ADUN Tahan kepada PM untuk perhatian Menteri Kerja Raya bertarikh 25 Februari 2014.

Memang Menteri Kerja Raya mengambil tindakan sebelum Aduan Rakyat TV3 dengan usaha ahli parlimen Jerantut membangkitkan isu ini telah berjalan sebenarnya.

Sekarang bulan Jun 2014 maka ADUN Tahan telah mengambil tindakan dan usaha yang sewajarnya memanjangkan isu jalan rosak ini ke pengetahuan PM dan Menteri Kerja Raya.

Apa lagi suara ADUN Tahan berkenaan isu-isu berkenaan hal-hal Kuala Tahan. Berikut kenyataan ADUN Tahan...

" Bandaraya Hutan Hujan Tropika akan merubah segalanya, YB ADUN  memang banyak berjanji tetapi satu persatu sedang disiapkan tangungjawab rakyat pada Kampung mereka macamana?

Tanah Di Kuala Tahan itu hanya untuk milik orang Kuala Tahan sahaja tahun lepas sahaja dah diluluskan hampir 230 kelulusan, setiap kelulusan itu akan saya pamirkan dalam akhbar selepas ini.

Jalan Hulu Tembeling dah hampir siap Fasa Pertama.

Jalan menuju ke Kuala Tahan itu rosak di Felcra Merting, di Kuala Tahan tidak rosak.

Kerana ketika pembinaan dibuat pada tahun 1996 dulu Felcra yang biaya Jalan ini dengan sistem Jalan Gunasemula dan sub base tidak sekukuh jalan Ft dan lori sawit Felcra bawa buah sawit lebih muatan dan kerana ini dijalankan oleh Koperasi Felcra Tembeling Tengah dan persoalanya siapa koperasi itu? Lori balak yang lalu disitu milik kawasan Yayasan Pahang siapa Yayasan Pahang itu ? Dan hampir semua terima bantuan Yayasan Pahang ini.

Orang Kuala Tahan kena bersyukur ketika ini kerajaan bantu memulihkan Kuala Tahan dari keadaan mundur kepada lebih maju dan tersusun, dulu lampu Jalan susur gajah dari sepanjang jalan serta gerai gerai terbina secara tersusun bukan itu semua untuk orang Kuala Tahan jangan jadi golongan yang tak pandai bersyukur la.

Perumahan Felcra Tembeling Tengah dan Perumahan Tambahan Generasi baru 234 unit sedang dalam persiapan tender oleh Felcra. Jangan jadi golongan mudah lupa usaha dan perancangan orang lain.

Hospital 100 katil dan Balai Polis Serta Balai Bomba dan Masjid Baru sedang dalam tindakan pihak Kerajaan secara tersusun come on la..."

Adalah jelas sebenarnya ADUN Tahan buat kerja ahli parlimen di DUN Tahan...

13 comments:

Anonymous said...

nak balak so kenalah mohon jalan... kalau x mohon jalan x keluarlah kayu balak wan mizan...

Anonymous said...

Nak kaya kena la dia yang kerja..kalau bg ahli parlimen nanti ahli parlimen tu yg kaya..tak payah nak cerita banyak..setiap apa dia buat mesti berkepentingan untuk diri dia..dah memang jenis dia mcm tu..tak payah lah nak cerita dia buat kerja ahli parlimen ke apa..sbb yb awak yg buat konsep.."dia mintak dia dapat" persoalanya adalah dia nak ke bg kat org lain??

Usin Malaun said...

kepala butuh la golongan Wan.jalan raya ke kuala tahan dah bertahun2 rosak tp dun tahan tak nampak2.sebelum ni yg membaiki jalan rosak haji nazri yg membuat kerja bagai melepas batuk ditangga.tak sampai sebulan jalan dah rosak buat kerja tak ikut prosedur yg disyorkan.mentang2 la haji nazri bersetongkol dgn dompok tu yg dia dpt projek ke dun tahan.tak lama lg dia juga yg dpt tengokla nanti..

Anonymous said...

betul sangat golongan Wan memang hampas mcm haram jadah

Anonymous said...

Melayu ..melayu tak habis bedengki sesama melayu..biarlah dia buat kerja dia.. yang dapat manafaat rakyat kawasan tu juga..dia dapat balak ke? dapat bahagian dia ke? itu antara dia dengan Allah dah rezeki dia..

Usin Malaun said...

masalahnya rakyat yang merana bukan dengki sesama manusia.serupa juga Taarif elektrik naik sedangkan untung berbilion bkn kehendak TNB tp kehendak pemimpin berhidung belang.Harga Getah dan kelapa sawit rendah tp kos sara hidup tinggi.awak tak apa la awak org kaya pencium bontot dompok.

Anonymous said...

Hanya mereka yang berada di dun tahan sahaja yang tahu..yb dun tahan ni hebat ke habait..hehehe..

Anonymous said...

macai dompok wzwh ni...

Anonymous said...

Jerantut ni Parlimen dan Dun-dun paling primitif kat Semenanjung.Semua orang tak sekepala.Jalanraya..benda paling basic pun kecoh.Cuba pergi luar sikit,jalanraya sekejap je siap,rosak ke tak rosak ke,jalan baru lama ke,tak kecoh,senyap-senyap je,semua setel.Benda basic ni..aduhaii..

Anonymous said...

dah pilih adun tak lulus spm nak buat mcm mana.duit balak buat beli ijazah.tu yg org dun tahan kena bodo sokmo.

Anonymous said...

Kalau tak lulus spm ok lagi..ada jugak spm..ini tak ambik terus..tup2 ada degree oversea.. hebat jugak la malaysia kn..blh melahirkan pemimpin yang tiada spm tapi ada degree..i am proud to be malaysian! And the worst part now is...yang cerdik pandai..yang sah2 ada degree overseas..yang jadi pengikut dia..aduhai..ini dah bukan kes buta mata lagi dah..dah kes buta hati..hehe

Anonymous said...

dan jgn lupa Ahli parlimen membuat kerja Adun tahan Wan Zuri.Adun tahan mempunyai pelbagai masalah seperti masalah balak nak cari mana lg nak dipupuskan,bijih sebab air sg pahang kotor dan tak lupa bini lari sebab kaki betina dompok.

Anonymous said...

kalu dah papa kedana dan miskin buat lah cara orang daif, jangan berkokok lah kalu doh miskin dan papa kedana tu?, belajar pn tak sepandai mana dok mengata kat orang. orang tak ambik spm pun boleh hidup kaya raya, demaq hok budur di kuala tahan dan dun tahan tu marah buat apa, kalu cerdik amat buat lah serba serba sendiri, cakap berdegaer degar habuk pun tak ada, harap ke taik jer tersangkut di celah gelegar, BODOH PUNYA OLANG, maju kan diri sendiri dulu baru berkesoh ke orang?