Monday, June 16, 2014

Wan Amizan Menghadiri Persidangan Taman Tema Antarabangsa Di Paris



Bonjour, Merci (madame/monsieur), l n'y a pas de quoi, Voici...Viva Dun Tahan...


Dato' Wan Amizan ADUN Tahan begitu obses dangan Projek Safari Park Tembeling Tengah. Berikutan dengan sokongan dan galakan dari PM, beliau sangat menghargai dan ingin menjayakan projek tersebut merupakan salah satu komponen Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika Sultan Ahmad Shah di Kuala Tahan.

Berikutan dengan itu sejak dari 7-21 Jun beliau berada selama 2 minggu di Eropah bermula dari London-Paris-Brussel-Rome.

Di Paris, beliau telah menghadiri persidangan pengurusan taman tema antarabangsa. Ini untuk pendedahan bagi beliau ke peringkat global untuk lebih memahami Projek Safari Park.

Di London beliau akan berjumpa dengan pelabur-pelabur. Beliau akan berjumpa dengan Naib Presiden Albania bagi membincangkan kepentingan pelancongan bersama. Selepas ini satu team Safari Park Tembeling Tengah akan dihantar ke South Africa bagi mendalami ilmu mengurus Safari. Ini syor dari PM sendiri.

WZWH tidak nafikan pakar-pakar dan expert binatang flora dan fauna tempatan pun perlu diberi sumbangan kepakaran mereka yang lebih arif lagi.

Safari Park Tembeling Tengah seluas 12,000 ekar akan menjadi Taman Safari Park terbesar dan paling unik dalam dunia bila siap nanti.

Segala attraction dan happening Taman Safari Park akan menjadi lebih ramai pelancong luar negara dan dalam negara melawat Taman Negara nanti.

6 comments:

Anonymous said...

Lantak die nk g mnerr...balik nie lge kuat memukor nyerr...jupe mamat tu.juper mamat nie..dsar kuat mukorr

Usin Gampang said...

yb dun tahan,teruskan kerja anda!homework yang bagus!pedulikan manusia yang berhati jumud yang hanya tahu mengutuk dan mengata sedangkan dirinya bangsat yang tak tahu nak sumbangkan apa2 untuk rakyat dun tahan! sedang kan nabi kekasih Allah pun orang kutuk inikan pula manusia kerdil macam YB!

abu jahalo dan abi lahab sentiasa ada pada setiap zaman! pedulikan mereka yang memang di lahirkan celaka!

usin melaun celaka tak nak komen ke!!! kalau dia anak haraam tentu bergantang2 dia maki aku!

masalahnya dia anak halal,dah tentu dia tak kutuk aku!ekekekeke!!!

Usin Malaun said...

Kalau buat kerja yg berfaedah tiada hal jangan buat kerja untuk kepentingan pribadi.Yg penting rakyat dikenakan pencapaian penuhkan pokek sendiri.Kuantan pun tak dpt taraf bandaraya ini kan kuala tahan.Kuala Tahan Bandaraya BEER bolehla..

Anonymous said...

Pegi urusan kerja...buat la presentation..bg lg we all semua tgk apa input yang dapat daripada lawatan tu..gambar ke..cerita pasal taman tema tu ke..at least something la kan..ni gambar dia je dekat effeil tower tu..pergi kerja ke..pergi makan Yang Berhormat?

Anonymous said...

WAT PE PERGI JAUH JAUH, GI JE KE CHIANG MAI DAN MEKONG. TENGOK DIA ORANG BUAT KERJA, BUKAN GI MELENCONG.

Anonymous said...

Tak payah jauh,g je parlimen tgk mp bn berbahas,hahaha

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024