Nuffnang Ads

Pages

Saturday, July 4, 2015

Mahathir Sanggup Jadi Raja Mendeliar Berpakat Media Asing Memfitnah Dan Menjatuhkan Najib




Tun Mahathir sanggup menjadi Raja Mendeliar moden untuk membunuh politik Tun Pak Lah dan DS Najib dua orang Perdana Menteri Malaysia demi kepentingan peribadi itulah legasi Tun Mahathir yang akan diingat oleh generasi akan datang beribu tahun akan datang.

Tun Mahathir the great akhirnya terpaksa resort kepada taktik lama 500 tahun dulu untuk menjatuhkan DS Najib.

Taktik ini dinamakan Raja Mendeliar-guna fitnah untuk menjatuhkan musuh politik.

Kita revise Sejarah Melayu siapa dia Raja Mendeliar?

Raja Mudaliar or sometimes spelt Raja Mendeliar was the richest trader in Malacca during the early 16th century CE. He belonged to the Chitty community.

According to Sejarah Melayu, Raja Mudaliar was the Syahbandar (Chief of Port) of Malacca. He was portrayed as a treacherous person who was responsible for concocting false accusation to sow distrust between Sultan Mahmud Shah and his Bendahara Tun Mutahir, resulting in the execution of Tun Mutahir and his whole family. As a result, the Sultan was antagonized and the palace split into factions, this disunity made Malacca vulnerable to the invading Portuguese.

DS Najib telah menjawab tuduhan beberapa media asing yang memfitnah PM dengan berbagai cerita bohong dalam FB DS Najib...




In recent months, various allegations – all unsubstantiated, and many simply outrageous – have been directed against me and my family.

These attacks began when I refused to implement Tun Mahathir’s personal demands. I refused, because I do not believe it is right for Malaysia to be ruled by proxy.

Tun then created a crisis when he recklessly claimed that RM42 billion was missing from 1MDB, when in fact these are audited debts backed by RM51 billion audited assets.

The latest allegation is that I have taken state-linked funds for personal gain. I believe Tun, working hand in glove with foreign nationals, including the now discredited political attack blog Sarawak Report, is behind this latest lie.

Let me be very clear: I have never taken funds for personal gain as alleged by my political opponents – whether from 1MDB, SRC International or other entities, as these companies have confirmed.

It is now clear that false allegations such as these are part of a concerted campaign of political sabotage to topple a democratically elected Prime Minister.

At no point have those making these allegations offered any evidence. All we have heard is that these allegations are based on leaked documents and unnamed investigators. Not once has the source of these documents ever been shown, neither have the documents themselves been provided for verification by lawful authorities.

As we now know, a number of the documents on which recent allegations have been based were reportedly doctored. The person who was leaking these documents is under investigation by authorities overseas for attempting to extort and blackmail his former employer. This says a lot about the reliability of the documents, and those who are using them to damage our government and our country.

Those who continue to mount these attacks should be prepared to face the consequences of their actions. These gutter tactics - in some cases criminal tactics - to overthrow the government will fail. Where appropriate, they will be met with the full force of the law.

It’s a shame that these false attacks motivated by self interest come at a time of unique opportunity for Malaysia – with our Chairmanship of ASEAN this year, and the prize of developed nation status around the corner. I will stay focused on the work of nation building for the people.

14 comments:

muhamad Danial said...

Laaaa salah Tun M jugak ke??? Kesian dekat blongang ni...bila suruh Ah jib gor saman WSJ dan SR tak saman2 jugak...bangang memang bangang...

Anonymous said...

http://news.yahoo.com/video/probe-finds-1mdb-money-malaysia-023600479.html

Anonymous said...

Anda dgn terang2 dah memfitnah tun m.

Anonymous said...

Mahathir memang kaki fitnah...terbukti kes speaker letak jawatan.

Nak terang lagi, nak cover pukimak haramjaddah madey giler kuasa... Hang pie nampus lah dgn madey mahacelaka.

Anonymous said...

Tu diaaa...bulan puasa pun makihamun dan memfitnah. Jika takde hujah, dok diam la. Hang mencarut camtu lagi tunjuk hang super celaka. Hihi

Anonymous said...

Kamu ini memang blog bangang macam siPM bugis cakap ,dah la buta sejarah ,tulisan pun tak ada nilai ilmu , mendaliar tu main tikam belakang kaki hasut dan pengkianat , Tun M tegur depan depan , malah si PM bugis lari takut nak bersemuka , Tun M cakap apa yang betul tak tikam belakang pun , yang perangai macam mendaliar ini kamu dan punasihat PM bugis jenis tak tahu dik untung . saya nasihat adalah lebih baik turunkan seorang pemimmpin yang lemah dan tak berguna termasauk bini dia daripada mengorbankan rakyat jelata.

Anonymous said...

Pm hang sembang besar. Baru bagi duit zakat 30 hinggit dgn kain batik dah eksyen. Mintak org tunjukkan bukti, sekali dah nyata bukti denied pulak, bengong.
Hang cakap sama Pm negara ni mmg dah 6 tahun dikontrol proksi datin RM. Toksah wayanglah. Hang habaq dia apa jua niat jahat yg dia buat, rancang, kenekan kat orang Allah pasti balas balik dlm waktu terdekat. Dosa sesama manusia kami tak maafkan.

Anonymous said...

Patut Najib tanyalah kat Goldman Sach kenapa WSJ keluar maklumat tu. Tanya Dr M buat apa. Tak pasal2 je org tu kene tuduh. 
Kan Goldman penasihat 1mdb. Dah mcm Anwar pulak Najib ni. Sib baik dia org umno kalau tak mesti dia tuduh ni semua fitnah Umno. Agaknya Najib Anwar ni satu perguruan kot.

Anonymous said...

Sabar jer lah najib oii..
Klu tak saman...msh ada macai mengata...baik saman jer WSJ tu...
Bukan tak ada yg pernah saman WSJ sampai tersungkur...negara jiran kita pon pernah saman dn menang...
Buat tun m...klu tak puas hati krn impian tak ditunai..jumpa terus di pjbt atau di rmh najib dpd mengata di depan rakyat n di alam maya...kan sama standard tun dgn gay tua tu org kata....
Rasa2nya tun blm lupa jln ke bekas pjbt tun tu dulu..
Udah2 lah merepek di bulan puasa nie demi kesejahteraan bangsa, agama dan negara.Buat malu diri dan bangsa jer...

Anonymous said...

... dulu mereka sangat taksub pada allahyarham TGNA, kini nampaknya sudah bertukar kiblat..

kepada para pentaksub, lihatlah Mahathir dengan hati yang terbuka dan lakukanlah kajian mendalam,oleh kerana dia tidak maksum seperti kita juga, tentunya ada pasang surut dari segi perlakuan dan niatnya, jika kita pernah dengar berita guru mengajar al qur'an boleh melampias nafsu terhadap muridnya, apakah tidak mungkin Mahathir kini di zaman akhir melampias nafsu kepada bangsanya...

berasal dari anak imigran, Guru Bahasa Inggeris bergaji 90 ringgit Malaya,satu2 nya anak bungsu yang mendapat peluang masuk Universiti di zaman peluang sangat terhad, mendapat peluang menjadi sebahagian keluarga bangsawan, mendapat peluang menjadi PM, dan hampir sahaja mendapat peluang untuk menjadikan negara Malaysia sebuah Republik dizaman nya, mencantas semua saingan sepanjang 22 tahun dengan pemerintahan kuku besi, tetiba di abaikan begitu sahaja selepas itu...

apakah tidak ada langsung sekelumit dendam kepada bangsa yang diperintah nya namun tidak pernah melihat dia sebagai sebahagian dari gulongan bangsawan yang layak jadi pemerintah sepanjang hidupnya?...

apakah usaha dan bukti kehebatannya masih tidak dihargai oleh gulongan ini?..

apakah tidak ada keinginan untuk mempunyai legasi di masa akan datang?...

dan yang paling teruk ialah apakan tidak ketagihan candu kuasa yang dimilikki selama lebih 22 tahun.. boleh menaikkan dan menjatuhkan PM mengikut sesuka hati dia dari zaman Tengku Abdul Rahman sampailah ka Tun Abdullah ahmad Badawi.. itu belum mencampak kawan dan lawan kadalam penjara atau di peti sejukkan..

dan kini permainan menjadi lebih mengujakan apabila mendapat lawan yang liat untuk dikalahkan seperti DSN..

dalam hal seperti ini, persoalan yang timbul ialah, seperti mana penagih dadah yang tidak ambil peduli akan keluarganya, inikan lagi penagih candu politik yang telah menjadi darah daging berpuloh-puloh tahun...

fikir-fikirkan lah...

Anonymous said...

Tun M nie mmg jenis mwnusia yg tak akan mengalah selagi impian dia tak tercapai...Klu dia nak sesuatu..dia akan usahakan sampai dpt tanpa peduli sekelilingnya sehingga pernah digelar kuku besi.Ada baik dan ada yg buruk...
Sepatutnya dah pencen...buat cara berpencen dan jgn diapi2kan perasan rakyat hingga berpecah belah..
Nasihat kpd penjilat2 tun n najib...tolong buat satu sesi sempena bulan mulia nie agar mrk berbaik2 semula khasnya hati keras, kental dan liat tun m tu..Korang berdosa bsr jika asyik mngapi2 atau mghasut kedua2 mrk.Tak ada masalahkan krn kedua2 dlm parti yg sama kecuali ada yg pernah kecewa dan merana krn impian dulu utk kekal kaya dan berkuasa sehingga mati tak ditunai...
Jadi, jika anda ada agama...tolong gerakkan usaha menyatukan mrk wlpun ada keegoan di hati yg dh tua...

Anonymous said...

Wzwh, AG sudah serbu syarikat SRC salah satu entiti yg WSJ fitnah menyalurkan wang ke akaun Bijan. Aku nak tanya 1 soalan. Adakah AG serbu syarikat SRC sebelum atau SESUDAH mendapati ada tercatit dlm akaun Bijan transaksi tersebut?

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Isu ini mudah aje...Bank Negara mengawal dan memantau segala pergerakan dana dari luar ke dalam negara dan urusan transaksi dalam negara melibatkan bank-bank tempatan dan luar negara dalam Malaysia. Setiap dana akan diperhalusi dan ditanya dana dari mana, untuk apa. Bank Negara yang meluluskan ini semua. Apa lagi dana ke akaun peribadi. DS Najib kurang bijak kalau betul masuk dana itu ke akaun peribadi (yang mana WZWH tidak percaya) kerana itu boleh mengundang banyak isu rasuah, salah guna kuasa, money laundering yang mana semua ahli politik tahu buruk dan kesannya. Tanya Bank Negara jawapannya.

Anonymous said...

Jawapan salah. X de markah