Sunday, September 27, 2015

Kenapa DAP Berani Cabar Dan Ugut Mahu Saman Institusi Agama Islam Pahang?




Kepimpinan DAP Pusat berani cabar dan ugut mahu saman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) atau Jabatan Mufti Pahang 

Institusi Agama Islam Pahang-JAIP dibawah Majlis Agama Islam Pahang (MAIP) diPengerusi oleh KDYTM Tengku Mahkota Pahang.

Autoriti Agama Islam adalah diketuai oleh Tuanku Sultan Pahang. Sultan Pahang adalah Ketua Agama.

Di Negeri Pahang, YB Sahibul Sahimah Mufti Pahang adalah EXCO yang bertanggungjawab menjaga hal Agama Islam.

Pahang adalah negeri tanah tumpah darah WZWH.  

WZWH cabar DAP Pusat dan DAP Pahang kalau betul berani saman Institusi Agama Islam Pahang kerana mendakwa teks ucapan Khutbah Aidiladha memfitnah DAP sila klik sini.

Kenapa DAP berani cabar dan ugut mahu saman? Kenapa DAP semakin biadap mahu mencampuri urusan hal ehwal Agama Islam Pahang?

Itu belum DAP Pusat dan DAP Pahang punya kuasa memerintah Putrajaya dan Negeri Pahang Darul Makmur ini.  Kalau ada kuasa, WZWH tidak boleh bayangkan apa yang boleh berlaku kepada umat Islam.




YB Sahibus Samahah Mufti Pahang, Dato' Sri Dr Abdul Rahman Osman berkata JAIP tidak akan mohon maaf kepada DAP berkenaan isu Khutbah Aidiladha yang didakwa DAP menfitnah parti itu.

Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tidak akan tunduk kepada tuntutan DAP yang mahu badan itu memohon maaf dan menarik balik teks khutbah Aidiladha yang didakwa sebagai memfitnah parti itu.

Mufti Pahang menegaskan, kandungan teks khutbah berkenaan tidak langsung berbaur fitnah, sebaliknya adalah nasihat kepada umat Islam agar bersatu sila klik sini.

Kenapa DAP berani cabar dan mahu ugut saman Institusi Agama Islam Pahang?

Khutbah adalah untuk Islam bersatu.

DAP nampak Khutbah itu salah kerana tidak mahu Islam bersatu atau pun mengamalkan Islam.

Kalau Cina DAP menentang Islam apa bezanya PKR dan PAN yang bersubahat sudah tentu mereka akan bersama kafir-kafir laknat.

DAP selama ini sememangnya rasis dan juga komunis bertopengkan demokrasi. DAP tidak mahu hakikat sebenar perjuangan mereka ini dimaklumkan secara meluas kepada rakyat Malaysia, khusus Orang Melayu. DAP akan guna apa jua cara untuk menutup dan lindung niat jahat mereka. Salah satu cara ia lah mencantas apa jua mesej yang negatif dan kebenaran berhubung DAP. 

Siapakah yang maklum kepada DAP pasal kutbah merujuk DAP kalau bukan BARUAH/PENCACAI DAP lahanat yang duduk dalam kutbah Aidiladha? Betul kata mufti mereka yang menyokong DAP dalam melawan hukum ALLAH boleh syirik dan kufur. Tapi difikirkan kembali yang geng Melayu dalam DAP ni betul-betul  Islam ke?

Sampai begitu sekali DAP berani campur. Zaman kolonial British yang superpower dulu , Inggeris tidak berani campur hal ehwal Agama Islam dan Adat Istiadat Orang Melayu.

Islam Agama Resmi Negara dan Negeri. Kalau tidak puas hati boleh jumpa Ketua Negara atau Ketua Negeri....DYMM Agong atau Sultan negeri.

DAP Pusat dan DAP Pahang sudah kurang ajar biadap tidak tahu menghormati kedudukan Tuanku Sultan Pahang sebagai Ketua Agama Islam Negeri dan Tengku Mahkota Pahang sebagai Pengerusi MAIP yang JAIP dibawahnya.

2 comments:

Anonymous said...

DAP dah makin sensitif selepas gelombang baju merah , kecut perut ho tengok melayu dah mula bersatu,islam dah mula kuat semula

Anonymous said...

Kenapa DAP Berani Cabar Dan Ugut Mahu Saman Institusi Agama Islam Pahang? kerana ini:-

" malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terangterang menentang Islam."- dipetik dari teks khutbah Aidil Adha.

kalau itu bukan kenyatann menghasut/politik/fitnah- aku ni superman.
berani buat berani tanggung.

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024