Thursday, June 19, 2014

Pindah Sekolah Lama Buat Sekolah Rendah Kuala Tahan Baru

Dalam FB Komuniti Kuala Tahan ada friend mahu Sekolah Rendah Kuala Tahan dipindahkan ke lokasi baru dan dibuat baru...

  • 8 hrs · Like · 1
  • Amran Pekada Ong suruh pm buat stadiumla zuri,ramai cikit rakyat boleh g jerantut,kuantan tu jauh sgt dah,nak buat forum ehwal islam pun lagi bagus,pnggil uai
    8 hrs · Like · 2
  • Mohamad Teh Kalau di cadangkan buat Stadium di Kuala Tahan,setuju sangat la geng2 YB tu,masyukkkkkkkkkkkkkkkk!.Kek nye jangan la weh,
    7 hrs · Like · 1
  • Amran Pekada Kotahan ni buat rumah bagi ke anak tempatan,pastu buat sekolah baru,pindah sekolah lama tu.
    7 hrs · Like · 1



WZWH ada ramai peminat dalam FB itu. Oleh kerana dalam Blog WZWH banyak posting tentang politik pembangunan DUN Tahan dan posting terbaru banyak menyentuh Kuala Tahan maka WZWH digelar Mr Fantasy.

Mr Fantasi atau suka berkhayal. WZWH akui WZWH seorang yang suka imaginasi dan dreaming membayangkan apa yang akan berlaku, patut dibuat untuk berlaku ke depan.

Posting WZWH biasanya menyentuh projek seperti Projek Jalanraya, Jambatan, Infrastruktur Pembesaran Kampung, Hidroelektrik, Ladang-Ladang, Safari Park, Projek Bandaraya Hutan Hutan, Universiti dsb.

Untuk friend Amran Pekada minta WZWH buat posting tentang sekolah rendah adalah agak janggal pada mulanya.

Namun bila WZWH berfikir secara halus... ada kewajaran dan logik Amran Pekada minta posting pasal pindah sekolah lama buat sekolah rendah Kuala Tahan yang baru.

Untuk menarik minat belajar dan bermotivasi tinggi dari kecil dipupuk dikalangan anak-anak kecil Tembeling perlu sebuah sekolah yang bukan sahaja lengkap segala infrastruktur bahkan kondusif disamping mempunyai budaya cinta ilmu dan staf tenaga pengajar yang baik.

Selepas generasi Dato' Wan Amizan Wan Razak ADUN Tahan dan WZWH, siapa lagi anak-anak muda Tembeling yang boleh buat yang terbaik dan lebih lagi untuk pembangunan DUN Tahan.

Bukan hanya fikir untuk diri sendiri tapi untuk kepentingan masyarakat. Kita mahu bina DUN Tahan dan Lembah Tembeling maju tamadunnya 200 tahun ke depan.

Bila WZWH perhatikan Sekolah Rendah Kuala Tahan ini tiada padang. Itu sudah cacat sebab anak-anak kecil Kuala Tahan tiada tempat riadah untuk permainan, PJ, kegiatan Koku dengan lebih selesa.

Ramai ibubapa kecewa dan marah Sekolah Rendah Kuala Tahan tiada padang. Siapa yang bertanggung jawab untuk buat padang? Kementerian Pendidikan? Ahli parlimen? ADUN? PIBG?

Tidak perlu untuk kita salahkan sesiapa.

IMG 0012

Sekolah Rendah Kuala Tahan. Kos keseluruhan bina sekolah ini RM10 juta.

Tanah tapak Sekolah Rendah Kuala Tahan itu terletak ditengah City Centre Kuala Tahan, sibuk dengan kereta, bas dan kenderaan pelancong keluar masuk. Tanah pun tidak luas 7 ekar lebih.

Sudah tidak sesuai perlu dipindahkan. WZWH faham dan tahu sejarah asal Sekolah Rendah Kuala Tahan ini dibuka pada tahun 1960. Kemudian buat sekolah dan blok-blok baru. Pusat Kegiatan Guru Ulu Tembeling pun menumpang di bangunan Sekolah Rendah Kuala Tahan.

OK apa mahu WZWH buat? Oleh kerana WZWH sudah cadang Projek Bandaraya Hutan Hujan Tropika Sultan Ahmad Shah iaitu kita mahu bina bandar baru Kuala Tahan maka cadangan ialah dibina sebuah sekolah rendah yang baru, luas tanah hampir 13 ekar, lengkap keperluan infrastruktur bangunan sekolah, pentadbiran, kelas, perpustakaan, bilik guru, makmal, padang dan dsb.

Yang menarik tapak sekolah rendah Kuala Tahan yang baru ini dekat dengan kawasan perumahan awam di Kuala Tahan.

Sekolah ini perlu ada green technology dan eco-design features...yang pertama di Malaysia kita buat di Kuala Tahan.




























Ini pelan fantasi Sekolah Rendah Kuala Tahan yang baru imaginasi WZWH untuk ganti sekolah rendah yang lama itu.



















Macam ini sekolah rendah baru...



















Macam ini...



















Macam ini...

Buat Sekolah Rendah Kuala Tahan yang baru macam ini untuk kita lahirkan anak-anak kecil Tembeling sama tinggi cita-cita dan motivasi dengan kanak-kanak di Eropah, US, Jepun, Korea dan China baru lebih produktif dan boleh berpotensi menjadi aset penting kepada negara.

Inilah fantasi WZWH...tapi bukan cakap kosong minggu depan WZWH akan berjumpa dengan Kementerian Pendidikan untuk laksanakan matlamat ini.

Pindah sekolah lama buat Sekolah Rendah Kuala Tahan  baru yang dibina oleh swasta (PFI) bila siap baru boleh pindah.

Tanah yang lokasi lama itu sebagai tambahan kita mahu bina bandar baru Kuala Tahan.

14 comments:

Anonymous said...

caca marba - kalau tiap adun ade seorg berfantasi je cukuplah.. wei camne master @ degree korang ni buat? aku sangat setuju dgn kuli... bab pendidikan nie, org politik jgn sibuk2, byk rosak dari baiknya..

ni sekolah bai, takan ikut suka ati nak ubah ikut selera.. siap ade syarat tambahan lagi, abis yg lain camne.. nak kena ikut ke idak.. kalau takyah, baik takde ade standerd

tapi yg paling bestnya, ni die masalah org melayu - suka sesangat benda2 remeh temeh... padang sekolah, bagunan cantik ke idak.. itu semua lauran bai.. isi die mane? budak ni belajar ke idak, berapa % sambung ke belajar lagi, cikgunya dpt latihan baru ke idak... kalau takat ade sekolah ala green energy tapi bebudak dgn jayanya capai 90++% spm gred 3 - buat hape..

banyak mainla korang nie.. tak cukup juga, nak berfantasi pulak -,woi bilenya nak belajar?

Anonymous said...

buat je mrsm lat kuala tahan dam lepas tu bagi kuota orang ulu 10 orang dan selebihnya import lah dari tempat lain.

Anonymous said...

Setuju buat MRSM atau sekolah sains lagi bagus. Ramai budak cerdik pandai akan datang ke Jerantut. Sudah tentu ibubapa mereka yang cerdik ini akan datang menghantar anak anak mereka. ini alan membantu ekonomi Jerantut kerana mereka in mempunyai kuasa beli yang tinggi berbanding orang kampung ni.

Anonymous said...

Aku harap buat stadium negeri kat jerantut

Anonymous said...

Ni la pon puncanye tanoh org mohon dah bepuluh taun xboleh lulus...base jahak...ckp putar belit sane sni sekejap boleh lulus sekejap x...org dah tanam getah pokok buah da nak boleh makan hasil dah bru ckp nak ganti tanah lain la ape la....YB ngan penasihat nye same aje kaki mutor org...projek nak mega2 nak ngutungkan diri sniri...selfish bastard!!!gon ingat2 lah akhirat jgn ingat dunia aje...pemimpin kalo tamok kita boleh tau...tgk perut tgk muke pon kite boleh tau...patut la mcm2 usaha ayah aku buat smpai nak tulis surat ke sultan deme buat bodo ajer...kecewa gile bapak aku smpai xmoh g kebun seminggu bile tau tanoh xlame nak kena sodok...

Anonymous said...

Keperluan asas penduduk nak rakyat mau sket punya susah nak bg...nak buat projek mega bagai...puiiiiii!!!Dompok ngan WZWH memg base kaki punkor...imaginasi sume org bodo...master luar negara sngt lah kononye...

Anonymous said...

Kalau tender..sure la tak dapat dekat company dompok projek sekolah kan...itu yang nak guna PFI..pandai..pandai..pandai..actually WZWH cikgu kan?? Blh ke terlibat dalam dunia koprat dan keparat ni??

usin melaun said...

JANGAN BAWAK APA2 KAT KUALA TAHAN NI! BIAR AJE KE DEME TU DUDUK DALAM HUTAN!

BANYAK SANGAT KOMEN DAN PRASANGKA BURUK!

ASAL ADA PROJEK AJE TUDUH WAN ZURI MASYUUUUK!LESEN KELAS F PUN DIA TAK ADA!

KALAU GITU NAK BAGI KE SAPE PROJEK TU? KALAU BAGI KAT KONTRAKTOR CINA LAGI BAGUS AGAKNYA! DAPATLAH KAKI BANGKANG KAT ATAS TU SEKOR SORANG BAPAK BABI!

KALAU BUAT KILANG ARAK GERENTI PUAK NI TAK MARAH DAN MENYOKONG BULAT2 SBB ARAK BAGI ORANG KULA TAHAN SUPA AIR KOPI!

AKU PUN MENYAMPAH BILA SEMUA PEMBANGUNAN BAWAK KE KUALA TAHAN! UNDI BN PUN NTAH BERAPA EKOR AJE!

BANGSAT BETUL ORANG KUALA TAHAN NI!

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Sabar, kalau kita mahu bawa pembangunan dan benda2 baru kena sabar jika ada tidak bersetuju kena beri kefahaman supaya boleh faham.

Anonymous said...

Tak perlu ada lesen..kalau nak masyuk..tak ada lesen pun blh masyuk juga..menurut dari sumber yang blh dipercayai..WZWH NI DIRECTOR KEPADA SATU COMPANY dan ianya telah terbukti..so tak cukup masyuk lagi ke??

Anonymous said...

tu yg WZWH duk gila menyokong dompok jd MB.manakala dompok pun berfantasi yg dia jd MB dan bertambah la kekayaan dia sebab kawasan balak mana lg yg dia nak habiskan..

Anonymous said...

kau orang ni bercakap macam tak ada agama!anon bodoh kat atas aku ni kuat sungguh buat fitnah!tunjukkan bukti lah wei! ini mesti orang mat lan gila ni!wzwh director kepada projek ECER,salah ke?mende dia cerdik drp awak!awak suruh buat reban kambing pun tak reti!otak biul!kahkahkah!!!ada juga jenis manusia tongong yang kerja nya kondem ke orang sedangkan diri sendiri hidup pun bergantung pada BRIM!

Anonymous said...

Last penggal dompok jadi yb,apa lagi sapu abisla projek dun tahan,yang pandirnya pengundi dun tahan,mereka rugi hasil memilih calon yang tak berwibawa langsung,jalan ke hulu tembeling lewat,ni jambatan di kuala diam dah,tak nampak pun usaha nak buat,setahun berlalu tetapi tin kosong je

Anonymous said...

kawah sah ingat dulu doh jangan percaya wan tembeling

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024