Monday, July 14, 2014

Projek Jalan Kg Kuching-Kg Bantal-Kg Gusai Dan 2 Jambatan Bajet RM130 juta Boleh Buat!


Jambatan balak Kg Kuching yang terpaksa ditanggal macam mainan transfomer masa air besar menyukarkan penduduk Ulu Tembeling perlu dibuat konkrit dan setaraf dengan jambatan Kuala Krau.


Kg Kuching ialah sebuah perkampungan Orang Asli yang mempunyai pemikiran lebih advance dan cerdik dari Orang Sungai Tembeling.

Jika pembaca blog WZWH follow...Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 1 Kg Tuit ke Kg Pagi 21km dan Projek Jalan Ulu Tembeling Fasa 2 Kg Pagi ke Kg Seberang Bantal 31.6km akan dapat melihat bahawa jalinan jalanraya ini hanya menghubungkan kampung-kampung di tepi kanan mudik Sungai Tembeling.

Apa lagi Projek Fasa 2 Pakej 3 Kg Seberang Bantal ke Kg Mat Daling sejauh 4.33km 

Terdapat 3 kampung yang di sebelah kiri mudik Sungai Tembeling juga memerlukan kemudahan infrastruktur bagi aksesibiliti kepada ladang-ladang pertanian.

Memandangkan 50,000 ekar ladang telah dan sedang diusahakan oleh GLC seperti Felcra, Yayasan Pahang dsb. Tambahan cadangan 20,000 ekar ladang gaharu dekat Kg Gusai juga penting bagi ekonomi penduduk Ulu Tembeling.

Maka Projek Jalan Kg Kuching ke Kg Bantal ke Kg Gusai 7.5 km yang memerlukan 2 jambatan lagi perlu dibina dengan bajet RM130 juta boleh dibuat.

  • Jambatan Kg Kuching menyeberang Sungai Tembeling
  • Laluan jalan raya dari Kg Kuching ke Kg Bantal
  • Laluan jalan raya dari Kg Bantal ke Kg Gusai
  • Jambatan Kg Gusai menyeberang Sungai Sepia

WZWH telah menulis perkara ini secara extensively sila klik di bawah:





6 comments:

Anonymous said...

Komisyen?????

Rasuah????

Anonymous said...

celaka wan zuri berani awak rendah2kan pemikiran dan kecerdikan org sg tembeling dgn artikel "Kg Kuching ialah sebuah perkampungan Orang Asli yang mempunyai pemikiran lebih advance dan cerdik dari Orang Sungai Tembeling".Wan zurik bangsa melayu tak sedar diri bangsat celaka & Babi.

sky war kl said...

tengok bahasa perbualan dan carutan awak pun sudah membuktikan kepada orang luar bahawa orang asli lebih bagus dari orang sg tembeling!

wzwh tak yah kemukakan bukti,sbb mereka dah tunjukkan perangai sebenar mereka! memang low class orang sg tembeling kecuali orang berakal waras tanpa kepentingan politik!

usin melaun said...

anon atas sekali mentality kebendaan! berusaha malas tapi bila orang berjaya mulalah tuduh orang rasuah! cerdik orang asli sg kucing lagi berbanding dia ni!terbukti di depan mata!

usin malaun said...

masa nak pilihanraya calon2 pula low class menagih simpati dr org sg tembeling terutama dompok dgn wan zuri.Bila dah menang berlagak sombong.

Anonymous said...

biasa la org UMNO pengkhianat bangsa melayu dan Islam

EKSPEDISI MAHKOTA Mudik Sungai Pahang 2024