Nuffnang Ads

Pages

Friday, August 15, 2014

Cukuplah Pemimpin Jerantut Sabotaj Projek Sturgeon Di Kuala Tahan Jangan Jadi Bodoh Dan Gila!

Photo: Satu kejutan akan berlaku mengenai projek ikan sturgeon dalam beberapa hari lagi..itulah apa yg diperkatakan oleh mereka yg membantah projek ikan sturgeon.

Projek Sturgeon Kuala Tahan adalah projek disokong penuh oleh Putrajaya dan Kerajaan Negeri Pahang. Ini usahasama FGV dengan Syarikat Korea bagi menghasilkan ekonomi baru bagi generasi baru peneroka dan kampung tradisional dengan pengeluaran kaviar.

Kerajaan Negeri Pahang meluluskan 50 ekar tanah di Kuala Tahan bagi tujuan projek tersebut. Tapak Caviar Park ini yang digunakan hanya 30 ekar di Sungai Tabong. Oleh kerana kontraktor Korea sedang membersih dan clear kawasan maka pokok-pokok hutan tertentu telah diberi kebenaran oleh Jabatan Hutan Pahang.

Untuk pengetahuan pembaca blog WZWH tapak Caviar Park ini dan reservenya BUKAN dalam kawasan Taman Negara. Ianya terletak di seberang Sungai Tembeling belah kanan mudik. Ianya dalam kategori KSAS- kawasan sensitif  alam sekitar.

Bawah 50 ekar kebiasaannya sesuatu projek itu tidak memerlukan EIA Report. Tetapi oleh kerana tapak projek ini di bawah KSAS maka Jabatan Alam Sekitar pada bulan Julai 2014 telah mengarahkan EIA Report.

Yang peliknya selepas Kumpulan anti sturgeon bertemu dengan JAS barulah keputusan bahawa Felda dikehendaki menyediakan laporan DEIA. Itu tiada masalah pihak yang berkenaan sedang menyediakan laporan DEIA.

WZWH ingin menegaskan ini projek kepentingan negara. Kalau ikut jadual PM mahu melancarkan projek ini pada bulan September 2014 nanti.

Malangnya terdapat beberapa pemimpin politik Jerantut yang tidak suka projek ini dijayakan dengan berjaya di Kuala Tahan di DUN Tahan. Bukan itu saja semua projek-projek pembangunan di DUN Tahan telah disabotaj dengan kerjasama media massa bagi memberi perspektif yang negatif kepada rakyat.

Sebagai seorang pemimpin  politik yang diberi tempat dan platform cara kerja terbaik ialah berjumpa dengan Kementerian, dengan Menteri, dengan Pegawai Tinggi Kerajaan, dapatkan sokongan MB, jumpa PM minta peruntukan. 

Beri sebab-sebab ekonomi dan kewangan mengapa sesuatu projek itu baik untuk parlimen dan DUN. Kalau kerajaan ada kekangan kewangan cari alternatif bagaimana untuk mendapatkan dana dan sumber kewangan dengan pelbagai mekanisme.

Bukan dengan cara publisiti murahan dengan media massa dengan kononya tunjuk keperihatinan dan bising. Kalau macam itu semua orang boleh buat kerja itu pergi komplen dan bawa wartawan suruh tulis dalam akhbar.

Apa perasaan Kementerian yang telah, sedang dan akan bertungkus lumus bekerja bagi menjayakan sesuatu projek itu. Tidak perlu bising-bising dan ribut.

Yang penting pemimpin itu boleh meyakinkan pembuat keputusan bawa banyak projek-projek pembangunan di kawasan masing-masing BUKAN dengan pandai komplen projek-projek yang orang lain sudah bawa dengan ikhtiar yang bersungguh.

Yang penting cuba berusaha bersungguh bagaimana mahu menjayakan projek-projek yang pemimpin itu sudah berjanji kepada rakyat terutama semasa musim PRU 13 dulu. Ingat balik apa janji-janji itu!

Cukuplah pemimpin Jerantut sabotaj Projek Sturgeon Di Kuala Tahan jangan jadi bodoh dan gila!

Photo: Nota Bantahan telah diserahkan oleh Pengerusi Persatuan Pengusaha Pelancongan Kuala Tahan, saudara Aki Jalil kepada KSU NRE disaksikan oleh KP Alam Sekitar, KP Perhutanan, Prof Maketab dan saudara Roslan Kassim.

Orang Jerantut tahu siapa-siapa dalam gambar yang membantah Projek Sturgeon Kuala Tahan. Siapa pemimpin Jerantut di belakang yang menyokong semua orang tahu!

Photo: Lagi gambar  di Putrajaya semalam menunjukkan kemarahan masyarakat Orang Asal Bateq terhadap penghinaan oleh ahli politik dan projek merosakkan alam sekitar berhampiran kampung mereka di Kuala Tahan.

Jom kongsi gambar ini supaya kita rakyat Malaysia bersama-sama menolak politik sempit yang menggunakan sentimen perkauman dan mencintai alam sekitar!

Pemimpin Jerantut jangan guna Orang Asal @ Orang Batek Kuala Tahan menggunakan berbagai alasan dan sentimen rekayasa bagi sabotaj Projek Sturgeon Kuala Tahan.

Photo: Kemarahan masyarakat Orang Asal Bateq terhadap penghinaan oleh ahli politik dan projek merosakkan alam sekitar berhampiran kampung mereka tidak dapat ditahan lagi dengan mereka sendiri menghantar 2 wakil ke Putrajaya semalam untuk menyuarakan bantahan. 

Jom kongsi gambar ini supaya kita rakyat Malaysia bersama-sama menolak politik sempit yang menggunakan sentimen perkauman dan mencintai alam sekitar!

Pemimpin Jerantut kalau mahu sabotaj Projek Sturgeon Kuala Tahan jangan hanya bawa dua orang Batek Kuala Tahan. Jangan kedekut bawalah 3 atau 4 buah bas bawa ramai orang Batek Kuala Tahan baru POWER berpiket di Putrajaya.

Cukuplah pemimpin Jerantut sabotaj Projek Sturgeon Kuala Tahan jangan jadi bodoh dan gila.

Berusahalah cari projek-projek pembangunan mengunakan idea-idea sendiri dan bawa banyak peruntukan ke Jerantut.

DS Najib....WZWH mahu tanya ini pemimpin Jerantut mahu diberi bertanding lagi ke PRU 14 nanti???

27 comments:

Anonymous said...

sbb tu jgn burukkan org tuhan tu kan adil

Anonymous said...

Youngters from Taman negara are educated as well. I believed they have made an accurate decision about that project.So definitely is unfair to accuse villagers were instigated by UMNO leaders.You are spinning around.Bull Shit you.

Anonymous said...

Eh. Diorang bukan sukati komplen je. Diorang komplen guna otak. Bukan main sembur je. Semangat WZWH nak membangunkan Pahang ni bagus saya puji TAPI kena la selaras dengan pendapat orang setempat. Kena la TERIMA opinion orang lain. Belajar rendahkan sikit ego tu.

Anonymous said...

WZWH hentikanlah suka memaki dan menghina orang lain.Allah tak suka.
Semuga WZWH mendapat hidayah.

Anonymous said...

Ini semua projek umno nak rembat balak kat sana..nnt bila balak dh clear, projek akan terbengkalai dan duit peruntukan akan dirembat oleh puak2 umno disana..dah masak dah peel umno jerantut..

Anonymous said...


Anonymous August 16, 2014 at
12:38 AM
Eh. Diorang bukan sukati komplen je. Diorang komplen guna otak. Bukan main sembur je.

..................

Mana dia komplen yg berotak tu ?

Kurangnya buatlah list dupaya senang org nak baca.

Anonymous said...


Anonymous August 16, 2014 at 1:05 AM
Ini semua projek umno nak rembat balak kat sana..nnt bila balak dh clear, projek akan terbengkalai dan duit peruntukan akan dirembat oleh puak2 umno disana..dah masak dah peel umno jerantut.

................


Kalau ikut pemahaman anon ni, projek ikan sturgeon takkan terlaksana. Jadi penentang sturgeon bolehlah tidur lena tak payah lagi kulu kilir kelentong orang. Wakakaka

Anonymous said...

WZWH...ong ni memalukan keturunan che wan je...selfish bastard!ong mari la dtg kuale tahan ni bg penerangan btol2 ke org kg dtg sni tgk ape deme doh buat...penakut base xde telo 2 bijik ongni..ong ni bodo xsedo diri...pgl org professor gile la ape la...org tu professor bidang environment ni ong xusoh lawan la...die tu lg paham ong tu bodoh sombong aje...ong tu pencacai dompok...masterminds projek bengong...lemok bawoh dagu doh belapih lapih...jge hati jge kesihatan diri lg bgusla abg...dekat2 kan la diri ngan Allah..

Anonymous said...

anon di atas ni lagi bengong,marah bila orang kata profesor tu gila,yang kata wzwh tu pencacai dia marah pulak! dia profesor environment bukan profesor perikanan!

Anonymous said...

Lahir di Kuala Lipis.... Asal Kuala Lipis la...pasal apa nk ngaku asal dr tembeling pulak? Belajar dan bekerja bab Akaun...bukan nya pandai bab alam environment dan perikanan. Lepastu nk membodoh bodohkan orang kampung. PM boleh la ko tipu...

Anonymous said...

Woi pencacai dompok...ong tu bodoh sombong..suruh org study siapa wzwh la kononnye...ong tu bodoh sombong..memg base pencacai bukan saje2 ckp...professor tu jauh lagi tau pasal alam sekitar n tau ape kesan prijek ikan bodo ong tu pd alam sekitar..ong nok memperkecilkan die..base xsedo diri...ong ingat setakat ade master luo negeri ong la paling pandai???bende tu bukan bidang ong jgn nak belagok sumbong...dagu belemok belapih lapih baik ong pegi besenam sket lah abg....

Anonymous said...

Yea yea..poject fish egg not become. Many pipel alibaba and the like kan not make money one. Felda shud feel happy becos all the kaki sapu kan not hantam Felda money one. Felda can save millions of ringgit if poject cancel. Good for Felda and the peneroka but not good for proponents of this poject, kan not pau one. Neber mind, can always invent new poject like tuna breeding or Alaska king crab which is ( of course ) suitable for Jerantut. Or perhaps cultivation of freshwater bass which again is absolutely?? suitable for Ulu Tembeling. As always, they will take you for a ride.

Anonymous said...

1) kenapa nak buat dekat taman negara?

2) kenapa tak buat kat tempat lain yg tak kacau taman negara?

3) kenapa menipu utk laksana projek?

Anonymous said...

Wan Zamzuri, suda sudala kuar kata2 kesat.. Cube cermin diri tengok kebodohan sendiri.. Ketamakan ko tu dah terpancar kat fizikal ko sendiri... Perangai hodoh, lama2 muke pon hodoh.... Perosak bangsa ngko ni..

Anonymous said...

Eh orang dah taknak projek tu ko sibuk apa nak maki diaorang. Blah la. Buat apa nak pegi piket 3-4 bas? Nampak sangat tak profesional. Sentimen dan emosi je lebih. Itu la ko ni bodo tak sedor diri. Kan bagus hantar wakil 2 orang je tanda tak setuju. Bila ko nak perkosa tempat diorang, diaorang tak bagi ko tunggu apa lagi? Nak buat camana kan, udah muke tak malu tunggu nak melahap duit je... dah dapat karang ko diam la kan? Projek jalan ke idak ko bukan pedulik ye tak?

Anonymous said...

Cuba ko pikir. 1. Ada ke org ramai yg menentang satu2 projek tu kalu projek tu dibatalkan org ramai yg menentang tu dapat duit? 2. Sebaliknya adakah orang ( tak
seramai penentang ) yg beria2 nak kan satu2
projek tu dapat duit jika projek tu berjalan?
Kalau jawapan pada soalan 2 ialah bukan
kerana duit tapi DEMI kebaikan rakyat aku akan pindah tinggal kat Jerantut.

kemuncup said...

The more you cheat the more you earn.

Anonymous said...

wan zuri dah kena sumbat lubang berak dgn duit dompok.Mereka2 ni gila duit dan kuasa.

usin melaun said...

kata komen ada hujah? aku tengok komen macam komen orang gila meroyan aje.serang peribadi pulak tu!wzwh,sabar ajelah! nak buat macam mana? dah dia orang keturunan abu jahal! yang komen serang peribadi ni aku tengok mesti orang yang rapat denagn awak! entah2 sedara mara awak juga! kihkihkihkih! jerantut gila!

usin malaun said...

kalau ada hujah sangat org ajak berdebat lawan la tp takut dan kecut telur.org komen marah ni la bangsa dungu dan pokek didahulukan.

Anonymous said...

Sesedap hati kau panggil orang bodoh dan gila. Esok2 Allah balas kat keluarga, anak2 jadi dungu, baru nanti nak menyesal.

usi malaun said...

dah pilih pemimpin dungu tak pas spm pengikutnya lg dunggu mcm Anom 10:40 AM

Anonymous said...

Bukan lagi dungu tapi bodoh.

Anonymous said...

Aku kira orang yang bantah projek ikan ni dah gila la.ada otak tak tahu nak guna.sangat2 bodo dan pandir.cuba bantah pengunaan bot kat taman negara tu baru lah betul.air sungai kat taman negara tu kotor disebabkan oleh minyak bot dan rakit terapong tu.air sungai dah berbau minyak dah.ni orang kampung ikut sangat ke ahli parlimen pandir tu buat bantahan.fikir lah....jangan jadi bodo.

Anonymous said...

Bukan ke bot yg digunakan di taman negara tu sebagai pegangkutan??setahu saya adun tahan nak ke perkampungan yg berada di sekitar taman negara tu pun gunakan bot..owh terlupa..adun tahan kan ada private heli sendiri..tu yg sruh berenti gunakan bot??come on..berckp guna otak blh tak der??? Jgn guna mangkuk tingkat sngt!! FUCK!!

Anonymous said...

sebenarnya orang yang cakap seseorang itu bodoh atau gila dialah yang tersangat bodoh, memberi saranan dan menyokong membabi buta tanpa mengkaji kesesuaian.., jangan mengata orang dengan perkataan yang tidak baik nanti Allah akan terbalikkan kata-kata itu kepada anda..

Anonymous said...

patutlah wzwh ni sepatuh mereng dibuatnya apabila ura-ura MP dikatakan nak membatalkan projek stergeon tu, rupanya wzwh ini ada udang disebalik mee, apa yang dikejarkannya ialah KETUA PEGAWAI EKSEKUTIF CAVAIR PARK, inilah satu sifat kepentingan diri yang sanggup mengorbankan apa saja, yang penting jawatan dan wang masuk kepoketnya, segala kenyataan MP yang mengatakan menyokong projek itu tetapi mesti diangkat ke luar kawasan pelancongan taman negara disanggah dengan mengatakan MP tentang projek stergeon,ini bukan bermakna wzwh tidak faham tetapi satu usaha untuk menjatuhkan MP supaya beliau berpeluang untuk jadi MP..