Nuffnang Ads

Pages

Tuesday, September 9, 2014

Bila Pemimpin Pakatan Rakyat Menghina Ulama PAS Sebagai Lebai Kampung




Kemarahan pemimpin Pakatan Rakyat kian ketara terhadap TGHA dan kepimpinan ulama konservatif PAS bila dihina sebegitu rupa itu semua kerana menyentuh Wan Azizah isteri kepada DSAI.

Liberalis Melayu nampak sungguh benci kepada golongan ulama PAS maka lahirlah PASMA bertujuan memecahbelah uniti dan solidariti PAS.

Liberalis Melayu @ Pakatan Rakyat berkata...

Ulamak PAS sudah banyak melakukan kerosakan. Agak mustahil kemelut sebegini akan sembuh begitu saja. Look at the damaged done bila org2 melayu ulamak lagi buat kerja haramjadah begini. Luka menikam rakan sebegini, hanya boleh diubati dgn keluarnya Ulamak2 PAS dari PR sahaja sebagai penyembuhnya. Kes MB ini amat menonjol peranan ulamak yg jelas kurang cerdik dlm menangani isu sekecil tukar MB saja.

No wonder PAS terlungkup di Kedah dan Terengganu. Media PAS jelasnya LEMBAM. Hanya org2 melayu yang telah di bodohkan saja sanggup bermati2an berjuang dlm PAS setelah dibonsaikan dgn ayat-ayat agama. Yang nak melingkup Melayu pun, bukannya orang lain. Orang Melayu jugak. Yang merasakan diri mereka alim tawaduk dan bertaqwa lebih dari orang lain. Memang sungguh sakit hati kita tahu sebegini. Kesian ulamak2 dipergunakan. PAS mmg terbukti survive. Tapi terbukti nak tukar pemerintahan negara? Hampeh la

Sebenarnya puak.puak.malu dengan wan.azizah. kalau banding depa dengan wan azizah amat jauh kelayakan. Depa ini ada kelayakan apa ? Pakai kopiah ? Atau ada kemuliaan tersendiri ? Belakang tirai lagi kotor dari manusia biasa. Tak percaya mereka ini layak. Kalau layak tak lah kedah jatuh... tak lah ganu jatuh... puak.ni pakat jual jual beli beli atas nama.ketuanan. paparan ilmiah.agama.sebagai.wayang.kulit.

semua sandiwara luaran.stopa main.perempuan murahan. Apa pun hasrat bee end.utk retak kan.gabungan.sudah berlaku. Bila masa susah.kita akan tau sapa kawan baik.dan.kawan.masa gumbira. Kah kah kah Memang depa tak.layak.banding dgn wan.azzia Hadi ada ijazah apa ? Ijazah tangkap ikan Kah kah kah Ini lah sebab kita mundur Masih guna agama.bangsa ketuanan Utk terus perbodohkan anak.bangsa Sengaja dibonsaikan bodoh Kah kah kah 

TT.cuba kao nyanyi lagu nie. Oooh Ibuuuu!!! Pasti mendayu2 suara kao tuh. Keh keh keh keh. Ibu yg ni blom ada rekod 1.mkn suap. 2.temberang. 3.kutuk kengkawan dlm ceramah. 4.sebagai mb. 5.mb sepenggal. 6.kona baring punya statement. 7.tuduh pil kuda 8.tuduh komeneh. 9.sign watikah pencalonan sorang2. 10.ceramah berapi sampai tercampak microfon. 11.yg pasti x ade rekod terpikat dgn TT kah kah kah.

Aku yang usia melewati setengah abad ini pun berasa risau dek kerana menjadi penyokong PAS dari zaman Lebai Kampong lagi. Tak pernah aku tengok begitu ramai cenderung kepada PAS semasa Ust Fadzil Noor (Allahyarham) menjadi Presiden dengan pendekatan beliau mengambil golongan profesional dan berfahaman liberal masuk beramai-ramai ke dalam PAS. Anwar pula selepas itu (keluar penjara) bertindak menarik sokongan kaum Cina dan India terhadap PAS dan PR.

Tapi kini semuanya akan hancur dan musnah dek kerana Tuang Presideng Hadi Awe bersama menantu, anak dan puak UG-nya. Berpolitik bukankah untuk merebut kuasa? Kemanakah arah tuju PAS tanpa adanya kuasa? Sesungguhnya Selangor telah menjadi batu nisan buat PAS..... Golongan pengundi atas pagar, pengundi yang mula berjinak dengan PAS, belia-belia yang celik politik dan layak mengundi, kaum Cina dan India serta mereka yang terlibat dalam gerakan reformasi (Anwar Ibrahim) akan berasa marah dan benci.

4 comments:

Anonymous said...

Siapa liberalis Melayu @ PR...?
Ini macam ayat puak2 Um No jerantut utara menghina puak2 Um No jerantut selatan..

usin melaun said...

itulah perangai kau! kena batang hidung sendiri mulalah menuding jari kat orang lain! inilah perangai angkuh dan sombong pembangkang! sbb tu allah murka dan tunjukkan kifarah kepada pas yang dah cacamerba sekarang ni! bawak bertaubatlah! mak ko kena gastrik pun salahkan umno! porah!!!

Anonymous said...

Kikiki....

Anonymous said...

Kotey nuaq tecelop cipap amoi pon salah umno....kikiki