Nuffnang Ads

Pages

Friday, October 3, 2014

WZWH Menjunjung Kasih KDYMM Tuanku Sultan Pahang



Istiadat Pengurniaan Darjah-Darjah Kebesaran Dan Pingat-Pingat Negeri Pahang Darul Makmur Sempena Memuliakan Ulang Tahun Hari Keputeraan KDYMM Sultan Pahang pada hari Khamis 2 Oktober 2014, 9.30 pagi di Balairong Seri Istana Abu Bakar Pekan.


"Raja pemerintah ialah punca Keadilan dan bagi segala kuasa Kerajaan dalam Negeri dan di segala Jajahan takluknya dan, dengan sebab itu, adalah mercu bagi semua gelaran-gelaran, pangkat-pangkat kemuliaan, pangkat-pangkat kebesaran dan kurniaan-kurniaan dalam Negeri dan Kerajaannya"

Undang-undang Tubuh Kerajaan Pahang Per2,Bah1,Bab 1 Raja Pemerintah


Dato' WZWH DIMP, AMP.



Sempena Ulang Tahun Hari Keputeraan Yang Ke-83 KDYMM Sultan Pahang serta menjunjung titah perintah bahawa KDYMM Tuanku telah mengampuni limpah perkenan mengurniakan kepada WZWH:


DARJAH KEBESARAN MAHKOTA PAHANG
YANG AMAT MULIA - PERINGKAT KEDUA
DARJAH INDERA MAHKOTA PAHANG (DIMP)
( YANG MEMBAWA GELARAN DATO' )


Semoga WZWH akan terus menyumbang khidmat bakti yang cemerlang kepada Raja dan Negeri Pahang Darul Makmur.



WZWH menjunjung kasih KDYMM Tuanku Sultan Pahang.

Kedaulatan Raja Terpelihara

Rakyat Sejahtera

Negeri Makmur

Taat Kepada Allah

Setia Kepada Raja

Cinta kepada Negeri

Ya Allah

Lanjutkan Usia Sultan Kami

"Seseorang Muslim wajib patuh dan setia terhadap raja/pemimpinnya dalam hal yang disukai maupun yang tidak disukai, kecuali dia diperintahkan untuk melakukan perkara maksiat. Jika diperintahkan untuk melakukan maksiat, maka jangan patuh dan taat kepadanya". (Hadis Sahih Muslim)


Barang siapa menderhakaku, bererti menderhakai Allah.
Barang siapa mentaati raja / pemerintahku, bererti mentaatiku,
dan barang siapa menderhaka raja/ pemerintahku,
bererti menderhakaiku". (Hadis Sahih Muslim)

Daulat Tuanku

18 comments:

Anonymous said...

Tahniah dato' ..

Anonymous said...

dato banggang yg anti mp

Anonymous said...

dia kuat sangat angkat bakul sendiri

Anonymous said...

Keh tetarik dgn hadis yg dato tulis tu....taat kpd pemimpin selagi dia tidak menyuruh kepade kemungkaran....tp keh tengok dato x taat pn kpd pemimpin mp dato tu....yg kaki minum gak yg dato taatkn... ce komen ckit dato...jgn sedak tgn dato je nak letak hadis2 tp dato sendiri pn x ikut... ke gone?????

Anonymous said...

Seseorang Muslim wajib patuh dan setia terhadap raja/pemimpinnya dalam hal yang disukai maupun yang tidak disukai, kecuali dia diperintahkan untuk melakukan perkara maksiat. Jika diperintahkan untuk melakukan maksiat, maka jangan patuh dan taat kepadanya". (Hadis Sahih Muslim)Barang siapa menderhakaku, bererti menderhakai Allah.Barang siapa mentaati raja / pemerintahku, bererti mentaatiku,dan barang siapa menderhaka raja/ pemerintahku,bererti menderhakaiku". (Hadis Sahih Muslim)

Amri Dobit said...

Tahniah Dato'

Anonymous said...

kalau tabiat lidah bercabang susahlah, biawaklah tu, kalau yang dikatakan pemimpin itu adalah orang yang melakukan perkara baik, banyak ngat perkara pemimpin buat tak baik dia nih sukong jugek, tambah dosa ajeh dok hasut urang benci pemimpin MP

Anonymous said...

Teruskan usaha dato'... Caiyo!

Anonymous said...

Byk mereka dapat Dato berbeli sekarang apa nak kesah ada duit semu jadi... drabor teksi, penjual roti pun boleh dapat dato punah org umno semua nak berlagak jadi dato...

usin malaun said...

mp gila tak salah kalau kita tegur!kalau mp buat benda yang betul tak adalah orang tentang dia! kau ingat mp jerantut tu bagus sangat sampai tak boleh di tentang! semasa dato wan bakar jadi ahli parlimen dulu mat lan lah hantu se haru haru menentang dato wan bakar.

allah balas benda yang kita buat terhadap orang lain.aku malas nak bukak buruk dia kat sini,banyak sangat! biar allah yang membalasnya!

perwatakan warak sengaja dia tunjukkan untuk tutup belang sebenarnya! serupa sangat perangai idola dia dulu,anwar ibrahim!

ustaz roslankama said...

Seseorang Muslim wajib patuh dan setia terhadap raja/pemimpinnya dalam hal yang disukai maupun yang tidak disukai, kecuali dia diperintahkan untuk melakukan perkara maksiat. Jika diperintahkan untuk melakukan maksiat, maka jangan patuh dan taat kepadanya". (Hadis Sahih Muslim)Barang siapa menderhakaku, bererti menderhakai Allah.Barang siapa mentaati raja / pemerintahku, bererti mentaatiku,dan barang siapa menderhaka raja/ pemerintahku,bererti menderhakaiku". (Hadis Sahih Muslim)

hadis ini untuk rakyat jelata.tiada kaitan dengan batang tubuh pemerintah!

kalau pemerintah buat lah dia dapat dua dosa.rakyat buat hal hanya dapat satu dosa!

ada ke najib suruh kau orang minum arak?adakah sultan suruh kau orang berzina! tak reti nak tafsir hadia jangan nak tunjuk pandai!

Anonymous said...

Mp jerantut sekarang siape ea....makne nye rakyat kene taat kepada pemimpin kn...ke gone??? Ke mp(pemimpin) jerantut x termasuk dlm hadis tu untuk ditaati????? Konpius aku ni ustaz2

Anonymous said...

menegur bukan bermakna menentang!dato wzwh menegur perbuatan dia mengganggu projek orang lain untuk rakyat!

sedangkan mp jerantut satu projek pun tak boleh nak dibawak ke jerantut! kalau malas buat jasa jangan ganggu kerja orang lain!

mp jerantut menentang projek kerajaan,sedangkan dia anggota kerajaan.

taklimat sudah di beri oleh felda dan pakar korea kat MB,exco,mp jerantut sendiri serta golongan penentang projek ni di kuantan dulu.

mb cakap projek ni tangguh dulu,sehingga dapat laporan DIEA.

tapi MP gila dan kebulur glamour ni terus tentang buat kenyataan akhbar.

lporan DEIA belum dapat lagi.tungguah keluar laporan tu.kalau DEIA,kata tak boleh teruskan projek tu tapi pihak felda teruskan jugak,masa tu barulah wajar ianya di tentang!

ini buat kerja bodoh! kalau di takdirkan laporan tersebut membenarkan projek ini di teruskan kerana selamat kepada alam skitar di mana MP jerantut nak taruk muka dia?

tapi setahu aku dia ni muka tak malu!
orang gila mana ada rasa malu! sbb tu allah larang keras melantik orang gila jadi pemimpin.tapi bn berdegil juga lantik dia.sekarang jelas depan mata kesannya!

Anonymous said...

Paling tidak org gila ni bleh jadi imam, x minum arak dan bukan kaki betina kalu nak bezakn ngan si dompok tu kn...ke gone????.. suke pemimpin yg kaki botol kot... ace suruh dompok tu jd imam ngan bg tazkirah

Anonymous said...

siapa yang menentang projek stergeon ni, ahli parlimen?, tidak, yb dr shukri?, tidak, yb dompok?, tidak, yb lau lee?, tidak..., jadi siapa yang menentangnya, orang kampung?, orang PAS?... MP tu bukan menentang tetapi minta dialihkan ke tempat lain sebab bimbang projek itu boleh memusnahkan eko system taman negara, industri pelancungan di kuala tahan ni dah lama bertapak dan terkenal diseantero dunia, jangan ganggu apa yang ada, projek baru kena bina disuatu kawasan baru

Anonymous said...

Tahniah dato,truskan usaha mrmbangunkan dun tahan,jgn pedulikan mp yg xbrape sihat tu,die bukan boleh buat ape pon...

Anonymous said...

pr0m0s1

Anonymous said...

tahniah kerana berani menghukum kartika Yg mgaku minum arak. Siapa agaknya owner beer yg ada di airport agaknya? Atas nama syarikat siapa lesen beer itu dijalankan? Oh melayu.